bratPit Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Witajcie, Jak wiecie mam bzika i wyciszam po kolei samochód, miałem trochę koncepcji ale już poległem i pytanie do Was - jak skutecznie wyciszyć silnik. Do tej pory zrobiłem: - Wyciszenie całej tylnej części samochodu trójwarstwowymi matami GMS 03 foto cząstkowej pracy - Wymiana układu wydechowego - tłumik końcowy oryginał, środkowy Bosal, wymiana plecionki, (foto brak), - Założenie maty wyciszającej podwozie od A-G diesel nad tłumikiem środkowym (pomiędzy podwozie a fabryczną osłonę termiczną)- brak foto, - wyciszenie drzwi przednich matami GMS03, a także tapicerek drzwi tylnych, przednich, i tapicerki bagażnika matami GMS022, foto cząstkowe - wyciszenie maski silnika - maty bitumiczne + fabryczne wyciszenie od A-H z silnikami diesla - brak foto, - wyciszenie plastików w środku - osłon boczków nadkoli tylnych, osłon progów przednich, dołożenie wyciszeń pod deską rozdzielczą, w końcu silnik, - wyciszenie podszybia zew. matami GMS03, GMS01, - wyciszenie ściany grodziowej od strony silnika - matami GMS03 i częściowo matami GMS010B, cała ściana grodziowa jest wyłożona matami GMS03 i częściowo GSM010B ale z uwagi na niezwykle uciążliwe dojście bez wyciągania silnika i przekładni kierowniczej (szczególnie po lewej stronie serwa hamulcowego) wymaga dopracowania (w tym estetycznego), jednak mam odczucie, że nadal silnik jest za głośny od 3800 obr/min, i zastanawiam się skąd ten dźwięk się przedostaje - podłużnicami do środka? Bo już mi ręce opadają. Oczywiście gdyby ktoś teraz wsiadł do mojej Astry w porównania z fabryczną to różnica do 135km/h jest dość kosmiczna, jednak ciągle od 140km/h jest za głośno. Czy tylko mój Z18XE od 4 tys obrotów daje taki huk jak w czołgu? brat Zmieniłem tytuł na prośbę właściciela. [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Oczywiście gdyby ktoś teraz wsiadł do mojej Astry w porównania z fabryczną to różnica > do 135km/h jest dość kosmiczna, ja tam daje głośniej radio i tez efekt mam kosmiczy - no i o ile taniej > jednak ciągle od 140km/h jest za głośno. Czy tylko mój Z18XE > od 4 tys obrotów daje taki huk jak w czołgu? za bardzo nie mam gdzie go przycisnąć aby odpowiedzieć czy u mnie też tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > za bardzo nie mam gdzie go przycisnąć aby odpowiedzieć czy u mnie też tak jest dla mnie to o tyle istotne że często jeżdżę po autostradach np 2-3h i miałem dość wysiadania z bólem głowy, szukam jeszcze pomysłów co można poprawić nie rozbierając przy okazji całego auta na serwisie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > dla mnie to o tyle istotne że często jeżdżę po autostradach np 2-3h i miałem dość wysiadania z > bólem głowy, szukam jeszcze pomysłów co można poprawić nie rozbierając przy okazji całego auta > na serwisie, nie wiem czy już wymieniłeś kolektor wydechowy ale jeżeli był pęknięty to może od niego przenoszony jest"hałas" na cały wydech ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Nadwozie posiada tzw. mostki akustyczne. Podobne do termicznych. Wystarczy niedokładne pokrycie powierzchni, pozostawienie "otwartego" przekroju blachy i masz podwyższoną głośność przez miejscowy punktowy "głośnik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 U mnie powyżej 140 km/h też hałas jest nie do zniesienia Poza silnikiem mamy takie same auta. Sam dźwięk silnika mi nie przeszkadza, ale huk powietrza jest ogłuszający. Może uszczelki drzwi są do wymiany. Przydałoby się by wypowiedział się ktoś z młodszym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes123 Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Wydaje mi się że te wygłuszenie to za wiele Ci nie pomoże, taka konstrukcja silnika. Moja astra g z 1.8 tez wyje i jest to jeden z najgłośniejszych samochodów jaki miałem. Jeżeli masz możliwość to przejedź się np. BMW e60 Swego czasu kumpel miał (miał bo mu ukradli) 2.0d i miedzy astra a ta beemą jest po prostu przepaść w wycieszeniu a nie wspomnę o amortyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Jeżeli masz możliwość to przejedź się np. BMW e60 Swego czasu kumpel miał (miał bo mu ukradli) 2.0d i miedzy astra a > ta beemą jest po prostu przepaść w wycieszeniu a nie wspomnę o amortyzacji. To chyba oczywiste, że limuzyna klasy premium będzie lepiej wyciszona niż AH Ale faktem jest, że AH wyciszona jest bardzo mizernie. U mnie szumi drzwiami kierowcy i już różne cuda robiłem z uszczelkami i gwiżdże dalej Oczywiście patent z uszczelką z astra-h.ru robiłem gdyby ktoś chciał wrzucić tą idiotyczną poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes123 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > To chyba oczywiste, że limuzyna klasy premium będzie lepiej wyciszona niż AH Dla mnie to nie bylo dopoki nie skorzystalem z przejazdzki i mysle ze dla wielu z tego forum tez!a dla porownania ten sam segment co astra - renault megane 2 1.6 to astra moze jedynie pozazdroscic wyciszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > nie wiem czy już wymieniłeś kolektor wydechowy ale jeżeli był pęknięty to może od niego przenoszony > jest"hałas" na cały wydech ? kolektor został pospawany, póki co nie wymieniam go jeszcze na 4-2-1, ale pewnie tak w końcu zrobię. Cały wydech jest szczelny, złożony na paście i nowych uszczelkach, cybantach etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Nadwozie posiada tzw. mostki akustyczne. Podobne do termicznych. Wystarczy niedokładne pokrycie > powierzchni, pozostawienie "otwartego" przekroju blachy i masz podwyższoną głośność przez > miejscowy punktowy "głośnik" hmm popracuję jeszcze nad tą ścianą ale nie wróżę tutaj wielkich efektów :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > U mnie powyżej 140 km/h też hałas jest nie do zniesienia > Poza silnikiem mamy takie same auta. Sam dźwięk silnika mi nie przeszkadza, ale huk powietrza jest > ogłuszający. > Może uszczelki drzwi są do wymiany. Przydałoby się by wypowiedział się ktoś z młodszym autem. Nie wiem jak z kolei u Ciebie, Ty masz mocny silnik i skrzynię 6-tkę, u mnie na V biegu 140km/h jest przy 4tys obrotów a hałas generowany przy tych obrotach przez Z18XE jest absurdalny, u mnie pomóc może wymiana skrzyni na F17WR o szerokim zakresie taką jak były montowane w V-C Z18XE, wówczas 140km/h powinno być bodaj w okolicach 3,5tys obr min, co do szumu powietrza to u mnie nie odczuwam tego tak, no ale musielibyśmy się przejechać obydwoma autami na tym samym odcinku i porównać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Wydaje mi się że te wygłuszenie to za wiele Ci nie pomoże, taka konstrukcja silnika. Moja astra g z > 1.8 tez wyje i jest to jeden z najgłośniejszych samochodów jaki miałem. być może więc 1.8-16v bazujące na 1.6 są takie głośne? Porównując np z silnikiem Hyundai'a i40 1.6GDI to tamtego silnika nie słychać - jest tak cichy nawet gdy otworzy się maskę i stoi przy nim. > Jeżeli masz możliwość > to przejedź się np. BMW e60 Swego czasu kumpel miał (miał bo mu ukradli) 2.0d i miedzy astra a > ta beemą jest po prostu przepaść w wycieszeniu a nie wspomnę o amortyzacji. różnymi autami jeździłem i oczywiście nie ma co porównywać innych klas, natomiast dobrym przykładem tej samej klasy jest wspomniane Megane które jest bardzo przyjemne akustycznie w porównaniu z Astrą, chcę doprowadzić do tego, żeby Astrą dało się jeździć komfortowo, zresztą bardzo dużo udało mi się już osiągnąć, mogę cichutko słuchać radia po mieście i nie podgłaszać go do ok 120km/h, w tym silniku głośność nieproporcjonalnie rośnie od ok 3,5tys osiągając apogeum przy 4 tys. Natomiast zupełnie niemal nie słychać u mnie wydechu, pracy zawieszenia tylnego, przednie zawieszenie bardzo "ucichło", w zasadzie do ok 130km/h słyszę jedynie opony z przodu i narastający szum wiatru (acz zupełnie akceptowalny), powyżej 130 silnik poważnie zaczyna być słychać i to on dominuje "wyjąc" przy 140km/h czyli 4 tys obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > co do szumu powietrza to u mnie nie odczuwam tego tak, no ale musielibyśmy się przejechać obydwoma > autami na tym samym odcinku i porównać, Bardzo chętnie bym to sprawdził bo podoba mi się Twoja praca, a hałas u mnie doprowadza mnie do szału Możliwy jest również hałas od opon, ale nie mam innych by to sprawdzić, a zimą nie jechałem tak szybko jak teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Bardzo chętnie bym to sprawdził bo podoba mi się Twoja praca, a hałas u mnie doprowadza mnie do > szału > Możliwy jest również hałas od opon, ale nie mam innych by to sprawdzić, a zimą nie jechałem tak > szybko jak teraz. Nie ma problemu, jak byłbym w okolicy lub Ty w KR to zrobimy mały spocik póki co myślę jeszcze skąd dorwać kalibrowany sonometr żeby obiektywnie zmierzyć poziom hałasu w kabinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > hmm popracuję jeszcze nad tą ścianą ale nie wróżę tutaj wielkich efektów :/ zdejmij boczki pod słupkiem przednim od kierowcy i pasażerem. Jak pusto to wypełnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Nie ma problemu, jak byłbym w okolicy lub Ty w KR to zrobimy mały spocik > póki co myślę jeszcze skąd dorwać kalibrowany sonometr żeby obiektywnie zmierzyć poziom hałasu w > kabinie... Nie wybieram się autem na południe więc pewnie nie prędko się to uda, ale mam sonometr i kalibrator do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes123 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > być może więc 1.8-16v bazujące na 1.6 są takie głośne? Porównując np z silnikiem Hyundai'a i40 > 1.6GDI to tamtego silnika nie słychać - jest tak cichy nawet gdy otworzy się maskę i stoi przy > nim. > różnymi autami jeździłem i oczywiście nie ma co porównywać innych klas, natomiast dobrym przykładem > tej samej klasy jest wspomniane Megane które jest bardzo przyjemne akustycznie w porównaniu z > Astrą, chcę doprowadzić do tego, żeby Astrą dało się jeździć komfortowo, > zresztą bardzo dużo udało mi się już osiągnąć, mogę cichutko słuchać radia po mieście i nie > podgłaszać go do ok 120km/h, w tym silniku głośność nieproporcjonalnie rośnie od ok 3,5tys > osiągając apogeum przy 4 tys. Dokładnie jest tak samo u mnie miedzy 3,5 a 4tyś obr. to jest masakra, dwa modele aut, a nic nie zmodyfikowane... jak wsiadłem do tej meganki to pierwsze co powiedziałem to k....jaka tu cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 Ciszej to moja AG po wymianie zawieszenia chodziła niż AH 1.4 mojej mamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > zdejmij boczki pod słupkiem przednim od kierowcy i pasażerem. Jak pusto to wypełnij. przepraszam ale nie bardzo kojarzę które boczki? u dołu tam są zakończenia będące częścią osłony progu (te mam wyciszone), od strony drzwi to boki deski rozdzielczej (mam tam włożone od spodu chyba ze 20mm grubości ciężkie maty wygłuszeniowe) a u góry jest osłona słupka, dostęp pod deskę od strony kierowcy jest z uwagi na upakowanie dość masakryczny, od strony pasażera jest lepiej, pod deską w miarę co się dało to upakowałem, choć oczywiście nie jest to wszystko co można zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Nie wybieram się autem na południe więc pewnie nie prędko się to uda, faktem jest, że ja też na północ w Twoje rejony na razie się nie wybieram > ale mam sonometr i kalibrator > do niego o! proszę za tydzień jadę na urlop na 2 tyg, więc pewnie nie zdążę, ale jak wrócę i mógłbym skorzystać z Twojej uprzejmości to możemy zrobić test, mam jeszcze pomysł - na SKP są sonometry, może uda mi się gdzieś pożyczyć? a jeżeli nie to zrobimy prawdziwy test Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Dokładnie jest tak samo u mnie miedzy 3,5 a 4tyś obr. to jest masakra, dwa modele aut, a nic nie > zmodyfikowane... o! to, to, ten silnik zatem jest jakiś mega hałaśliwy, > jak wsiadłem do tej meganki to pierwsze co powiedziałem to k....jaka tu > cisza. to samo w C4 - inna klasa auta, choć wymiarowo to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Ciszej to moja AG po wymianie zawieszenia chodziła niż AH 1.4 mojej mamy. gdybym tak miał wyciszoną swoją ex. A-G X16SZR jak obecną A-H to bez przesady mówiąc miałbym ciszę jak w Lagunie III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > przepraszam ale nie bardzo kojarzę które boczki? > u dołu tam są zakończenia będące częścią osłony progu (te mam wyciszone), od strony drzwi to boki > deski rozdzielczej (mam tam włożone od spodu chyba ze 20mm grubości ciężkie maty > wygłuszeniowe) a u góry jest osłona słupka, dostęp pod deskę od strony kierowcy jest z uwagi > na upakowanie dość masakryczny, od strony pasażera jest lepiej, pod deską w miarę co się dało > to upakowałem, choć oczywiście nie jest to wszystko co można zrobić O to mi chodziło. Czyli już wcześniej ogarnąłes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > O to mi chodziło. Czyli już wcześniej ogarnąłes. tak, problemem jest hałaśliwość tego silnika, poczytałem ostatnio trochę artykułów n/t źródeł hałasu w samochodach, a także opracowanie dot. badań źródeł hałasu silnika... Poloneza i dochodzę do wniosku, że coś musi być konstrukcyjnie skopane przy tej jednostce (np. głowica, kolektor, misa, obudowa sprzęgła) jest zbudowane tak, że powoduje powstawanie częstotliwości rezonansowej, i efektem jest taki właśnie hałas - narastające dudnienie - jak w czołgu osiągające apogeum przy prędkości 4 tys obr/min. Jeżeli mam rację, to niewiele można z tym zrobić. Można szukać po omacku, ale o ile np obudowę sprzęgła można jeszcze jakoś okleić materiałem dźwiękochłonnym, o tyle z kolektorem niewiele można zrobić. Bo kolektora nie owinę przecież wełną mineralną bo bez chłodzenia powietrzem może się coś stopić. jeżeli hałasuje misa to też niewiele można zrobić? bo okleję ją pianką ale musiałbym dołożyć chłodnicę oleju - a do tego okleić osłonę pod silnikiem pianką na wzór tych z silnikami diesla. A zatem jestem trochę.... w kropce. A i ważna rzecz, okleiłem nadkola plastikowe od strony kół przednich pianką GMS01 - i jestem zaskoczony jak wyraźnie cichszy jest teraz dźwięk od opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > Dokładnie jest tak samo u mnie miedzy 3,5 a 4tyś obr. to jest masakra, dwa modele aut, a nic nie > zmodyfikowane... zrobiłem ostatnio trasę ponad 4 tys km i miałem trochę czasu na myślenie... i wymyśliłem zastanawiałem się co tak huczy jak w pudle rezonansowym... i mnie olśniło, jak mogłem nie wymyślić wcześniej takiej oczywistej oczywistości... przecież w X18XE1 i Z18XE fabrycznie zamontowane jest wielkie pudło rezonansowe czyli... kolektor ssący tu foto zaczerpnięte z sieci tym samym mamy odpowiedź dlaczego apogeum huku jest przy 4 tys obrotów - zmienia się jego długość i jak mniemam klapy chwilowo otwierają całą przestrzeń rezonansową - stąd ten huk, na razie okleiłem ten kolektor tyle na ile byłem w stanie bez jego demontażu trójwarstwową matą i to buczenie jest znacznie cichsze, niebawem będę demontował cały kolektor, oklejał go dokładnie matą GMS-03 a potem jeszcze GMS-01 - nareszcie będzie dało się tym autem jako tako podróżować, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > niebawem będę demontował cały kolektor, oklejał go dokładnie matą GMS-03 a potem jeszcze GMS-01 - > nareszcie będzie dało się tym autem jako tako podróżować, > brat nie odbierz mnie źle ale to już nie jest normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > nie odbierz mnie źle ale to już nie jest normalne A czemu? Różni ludzie mają różne hobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > A czemu? > Różni ludzie mają różne hobby no jeżeli to jest hobby to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > no jeżeli to jest hobby to Jeden lubi łowić ryby, drugi siedzi z browarem a on okleja. Tylko co będzie robił jak już całego oklei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > nie odbierz mnie źle ale to już nie jest normalne dlatego piszę o tym na forum, tu na każdego bzika patrzy się ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > dlatego piszę o tym na forum, tu na każdego bzika patrzy się ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > dlatego piszę o tym na forum, tu na każdego bzika patrzy się ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > Tylko co będzie robił jak już całego > oklei jak to co? kupię sobie Lagunę III -kę i znów zacznę oklejanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > Jeden lubi łowić ryby, drugi siedzi z browarem a on okleja. a jeszcze inni próbują ustalić fakty po wczorajszej imprezie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > a jeszcze inni próbują ustalić fakty po wczorajszej imprezie Ciężko będzie, coś się nie odzywa analyzer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > Różni ludzie mają różne hobby No ja mam ostatnio na punkcie polerowania lakieru. Maskę juz sp...em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > jak to co? kupię sobie Lagunę III -kę i znów zacznę oklejanie Ale ja lubię takich ludzi jak ty. Jakie ja robiłem cuda jak miałem pierwszego 125p w latach osiemdziesiątych. Bareja by film nakręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > No ja mam ostatnio na punkcie polerowania lakieru. Maskę juz sp...em O następny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > O następny ciekawe, który się przyzna do takiego hobby Na tym kończę OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > No ja mam ostatnio na punkcie polerowania lakieru. Maskę juz sp...em lepsze jest wrogiem dobrego Też tak kiedyś pucowałem, potem raz drugi trzeci dostałem strzała na parkingu bez "przepraszam" i odpuściłem. Teraz nic się nie dzieje. Pucerki ściągają kłopoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 To prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > dlatego piszę o tym na forum, tu na każdego bzika patrzy się ze zrozumieniem Ja Cie wrecz podziwiam i gotow bylbym jakas honorowa odznake nadac. Tyle pracy zeby to pudlo poprawiac. Szkoda byloby mi na to czasu, lepiej z dzieckiem sie pobawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Ale ja lubię takich ludzi jak ty. > Jakie ja robiłem cuda jak miałem pierwszego 125p w latach osiemdziesiątych. Bareja by film > nakręcił. Thx, wychodzę z założenia, że skoro coś mi przeszkadza, a mam możliwości i środki aby spróbować zawalczyć z przyczynami to czemu tego nie zrobić? Ja to robię dla siebie, może niektórzy rzeczywiście będą stukać się po głowach, a może jeszcze innym moje doświadczenia na coś się przydadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Ja Cie wrecz podziwiam i gotow bylbym jakas honorowa odznake nadac. haha dzięki, satysfakcją dla mnie są osiągnięte efekty > Tyle pracy zeby to pudlo poprawiac. > Szkoda byloby mi na to czasu, lepiej z dzieckiem sie pobawic. jako, że chwilowo nie mam ani żony, ani dziecka, ani psa, na sport znajduję czas, a takie prace to dla mnie relaks to why not? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAS44 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > dla mnie relaks... Zazdroszczę troszkę... Może nazwą mnie ślepym, ale powyżej nie znalazłem nic o osłonie pod silnikiem. W moich walkach z hałasem największy bodaj efekt wyciszenia silnika dała właśnie dolna osłona silnika oklejona gdzie się dało matą kauczukową. Osłona ta ma oczywiście i wady (zwłaszcza jej zdejmowanie co jakiś czas i temp w lato, ale " brak silnika " do prędkości 110 - bezcenny). Pocieszne jest to, że wiele razy jechałem na czwórce paręnaście km nim spojrzałem na obrotomierz. PZDR. Mam nadzieję, że nie wynaturzałem się na marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Zazdroszczę troszkę... > Może nazwą mnie ślepym, ale powyżej nie znalazłem nic o osłonie pod silnikiem. W moich walkach z > hałasem największy bodaj efekt wyciszenia silnika dała właśnie dolna osłona silnika oklejona > gdzie się dało matą kauczukową. Osłona ta ma oczywiście i wady (zwłaszcza jej zdejmowanie co > jakiś czas i temp w lato, ale " brak silnika " do prędkości 110 - bezcenny). Pocieszne jest > to, że wiele razy jechałem na czwórce paręnaście km nim spojrzałem na obrotomierz. > PZDR. Mam nadzieję, że nie wynaturzałem się na marne. bynajmniej, to ważne spostrzeżenie, rozumiem, że wyciszenie zrobiłeś w Z14XEP? jeżeli tak, to się nie dziwię, ale uwierz, Z14XEP w porównaniu do Z18XE jest supercichym silnikiem, ludzie do mnie piszą na PW że mają ten sam problem i co z tym zrobić? Jeździłem A-H Z14 i tego silnika prawie nie słychać w porównaniu z Z18 który przy 4 tys obrotów hałasuje tak, że nie da się jechać - i nie jest to tylko moja opinia ale także innych użytkowników - ponadto hałas i drgania przenoszą się aż na podłogę i inne elementy samochodu - niesamowity efekt. Ja problemu tego doszukuję się w kolektorze, nowy trop to mocowanie kolektora ssącego do .... no właśnie nie wiem, bo z jednej strony oczywiście mocowany jest do silnika ale ma także taki łącznik który jest gdzieś tam zamocowany - prawdopodobnie to mocowanie powinno być elastyczne a jest na sztywno - sprawdzę niebawem na kanale i zobaczę co ono łączy do owego kolektora. Ten uciążliwy hałas w Z18 ustępuje gdzieś w okolicach 4500 tys obr/min co w połączeniu ze skrzynią F17CR daje rzeczywistą prędkość ok 147km/h (licznikowo prawie 160km/h). Wspomniana przez Ciebie osłona także jest brana przeze mnie pod uwagę, jednak obawiam się o temp oleju - czy przepływ powietrza nie będzie zanadto ograniczony? EDIT: Jechałem też niedawno - uwaga! - Felicją 1.6 MPI i to auto jest _znacznie_ cichsze od A-H Z18XE ! szczególnie przy prędkościach >120km/h ! EDIT2 : mowa o tym łączniku - co on łączy do kolektora? zaznaczony strzałką na czerwono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > mocowanie kolektora ssącego do .... no właśnie nie wiem, bo z jednej strony oczywiście mocowany jest do silnika ale ma także taki łącznik który jest gdzieś tam zamocowany - prawdopodobnie to mocowanie powinno być elastyczne a jest na sztywno Jest na sztywno, w moim aucie do demontażu rozrusznika musiałem ten ceownik odkręcić od kolektora ssącego i kadłuba silnika... Stanowi on swoistą "podpórkę", albo może właśnie jest elementem tłumiącym drgania pudła kolektora. Może należałoby dołożyć dodatkowe usztywnienie kolektora do silnika lub istniejące zastąpić czymś solidniejszym niż blacha wytłoczona na ceownik? PS > EDIT2 : mowa o tym łączniku - co on łączy do kolektora? zaznaczony strzałką na czerwono. Do tego idzie blaszany łącznik nr 58 50 783, o którym pisałem wyżej... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Jest na sztywno, w moim aucie do demontażu rozrusznika musiałem ten ceownik odkręcić od kolektora > ssącego i kadłuba silnika... Stanowi on swoistą "podpórkę", albo może właśnie jest elementem > tłumiącym drgania pudła kolektora. Może należałoby dołożyć dodatkowe usztywnienie kolektora do > silnika lub istniejące zastąpić czymś solidniejszym niż blacha wytłoczona na ceownik? o! kolejne cenne spostrzeżenie zainteresował mnie ten łącznik bo pukając po nim efekt jest taki jak pukanie w pudło rezonansowe gitary - lekkie puknięcie niesie echo po kolektorze - co więc się musi dziać gdy silnik pracuje? Pytanie więc jest dwojakie - czy to usztywnić? co powinno być stosunkowo proste - dorobienie solidnego elementu np wyciętego z kwasówki, ew. inaczej - dać jakąś przekładkę z gumy - aby drgania się nie przenosiły ? > Do tego idzie blaszany łącznik nr 58 50 783, nie mam działającego EPC a ten online już nie działa więc problem mam żeby sprawdzić wygląd części po numerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > aby drgania się nie przenosiły ? Ja tę blaszkę firmową doświadczalnie: 1) usunąłbym lub 2) zastąpiłbym kawałkiem szyny kolejowej i sprawdził, jakie daje to efekty... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.