Skocz do zawartości

Interfejs diagnostyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, może trochę rozruszam ten kącik ;)

 

W obliczu problemu przed którym stoję, a który opisałem w sąsiednim wątku, optymalnym rozwiązaniem wydaje się zakup interfejsu. Broniłem się przed tym długo, bo nie bardzo się znam na rzeczy, ale jako że wóz się starzeje a jeszcze trochę pewnie u mnie pojeździ, taki zakup wydaje się rozsądny.

 

Czy ktoś bardziej zorientowany mógłby mi wyłożyć podstawy tego czym kierować się przy wyborze?

 

Na razie wyczytałem że do Fiata nadaje się MultiEcuScan, dawniejszy FiatEcuScan. Przejrzałem archiwalne tematy, ale ostatni był z 2013 roku więc może coś się zmieniło.

 

Co powinienem wiedzieć? MES to program, do tego pewnie potrzebne jest jakieś złącze? Co to jest ELM? Jak wygląda sprawa legalności oprogramowania? Czy zestawy po 100 zł z Allegro są cokolwiek warte?

 

Na razie potrzebuję zdiagnozować czujnik położenia wału, ale fajnie by było gdyby na przyszłość taki interfejs miał możliwość jak najpełniejszej diagnostyki.

 

Co wybrać, czym się kierować? Pomoże ktoś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak: ELM 327 - najlepiej po kablu - jakoś nie ufam łączności bezprzewodowej
Do tego jeden z programów jaki wymieniłeś. Programy są na chomikuj.pl :)
Ja tym zestawem diagnozuję Pande II i swoje Bravo.
Jak chcesz coś wiedzieć pytaj śmiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś wiedzieć pytaj śmiało

 

 

No to pytam śmiało :)

 

Mam jeszcze w domu Sienę z 1998 roku (silnik 1.6 16v, taki jak w BBM). Czy da radę kupić coś takiego co pozwoli ogarnąć oba auta?

 

Gdzieś na kąciku Stilo natknąłem się na dobre opinie o produktach firmy Viaken. Na stronie Viakena znalazłem takie rzeczy:

 

http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html

 

http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

 

http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html

 

Czym się różnią intrefejsy z pierwszych dwoch linkow? Czy taki zestaw z 3-ciego linka to dobry pomysl?

 

W Bravo mamy złącze OBD2?

 

Z góry dzięki za pomoc. Chciałbym przez weekend coś zamówić żeby na wtorek już było.

 

EDIT: A może takie coś?

 

http://allegro.pl/elm-327-adaptery-fiat-alfa-multiecuscan-w-24h-i5183832095.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Dyrman tak naprawde potrzebujesz kabel 1 ,  opcjonalnie nr2 ,  trojka zupelnie zbyteczna.   freeware do platnego rozni sie tym ze logowanie trwa max 20 minut  i nie wiecej niz 5 parametrow ( z pamieci ) .  Czyli jakby nie kombinowal na domowe warunki zupelnie wystarcza darmowa wersja . W skrajnych przypadkach bedzie cie to kosztowalo poprostu wiecej czasu na logowaniu parametrow. Ot i cala filozofia.

 

Mam kable 1 i 2  i w zyciu nie uzylem dwojki. Wszystko co potrzebowalem zrobilem na jedynce. Nalezy wspomniec ze jedynka bywa z felernym opornikiem R120 lub opornikiem o wartosci 120om ( nie pamietam teraz ) i nalezy go ordynarnie usunac z interfejsu .   Kable z problematycznym rezystorem u viakena pojawiaja sie losowo w zaleznosci od tego jak konterner od chiczyka przyjdzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A czym się różni wersja darmowa od pełnej?

W darmowej wersji możesz zaznaczyć w danej chwili tylko 4 parametry, program zamyka się po 20 min oraz obsługiwane są tylko niektore samochody i ich sterowniki. Jeżeli masz 1.9 Multijet to bezpłatna wersja wystarczy do diagnostyki silnika, abs i wspomagania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz listę obsługiwanych sterowników w odpowiednim aucie    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.multiecuscan.net%2FSupportedVehiclesList.aspx&sandbox=1 .

 Na czerwono zaznaczone w wersji płatnej do zakupu albo bezpośrednio albo u przedstawiciela http://allegro.pl/licencja-multiecuscan-fiat-alfa-lancia-97-15-mes-i5442057492.html

Inerfejs do Bravo http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html

Interfejs do Sieny to zwykły Vag KKL np .http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html

Do Bravo będziesz potrzebował jeszcze http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html

a do Sieny http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html

tymi zestawami zdiagnozujesz oba auta

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mało kto wie, ale obecnie sprzedawana licencja jest dożywotnia, ale prawo do aktualizacji dostaje się tylko na 1 rok.
Można próbować odkupić od kogoś "starą" licencję (dożywotnie updaty) i zrobić jej cesję, ale raczej trudno będzie znaleźć kogoś chętnego do sprzedaży takiej licencji.
Uprzedzając takie pytanie: nie zamierzam sprzedawać swojej licencji.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Witam, odświeżę temat. Z racji tego że ostatnio przebywam za granicą, Bravo mało jeżdzi - żona po mieście porusza się Grande Punto. W czasie ostatniej wyprawy do teściowej moje niezawodne Bravo 1,9 120 KM okazało się mułowate i w końcu przy mocnym wciśnięciu gazu zaświecił się błąd na desce. Po ponownym uruchomieniu silnik szedł jak burza - i tak jest do tej pory. Udałem się do magika który odczytał błąd jako *błąd ciśnienia doładowania* błąd skasował ale zapragnąłem kupić interfejs  tak na przyszłość.

Pytanie - czy istnieje interfejs którym odczytam parametry i błędy silnika, osprzętu, body komputera itd. w obu samochodach, tj. Bravo 1,9 120 rok 2007 i Grande Punto 1,4 8v rok 2009?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. W ten weekend byłem w domu i pojeździłem Bravem, uprzednio smarując smarem do zacisków siłownik przy turbinie. Zauważyłem że był zaśniedziały więc chyba mu nie zaszkodzi... tak na szybko tylko to mogłem zrobić. Samochód jeździ dynamicznie, ma moc. Z tym interfejsem będę się bawił dopiero jak wrócę na urlop. Pozdrawiam ze słonecznej Szwecji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witajcie. Interfejs wraz z przejściówkami zakupiony, do tego Multiecuscan 3.1 registered. Żadnych błędów w silniku nie pokazuje, zresztą samochód jeździ dobrze. Ale również u mnie od zawsze występuje problem z rozruchem zimnego silnika latem. Pali za drugim, trzecim razem - zimą zawsze od razu. FES pokazuje dużą różnicę temp. powietrza między przepływomierzem a turbną. W czasie całej próby rozruchu temp. na turbo wynosi 24,26 do 24,36 stopnia C tymczasem na przepływomierzu 24,66 stC na początku do 36,40 przy wyłączeniu rozrusznika. Rozruch nieudany. Temp. otoczenia 24,0 stC. Wyczyszczę przepływomierz i zobaczę.

Druga sprawa - dlaczego nie mogę podłączyć się do Body Computera? Wyskakuje komunikat sprawdź ustawienia interfejsu. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam pytanie dot. tego przedmoitu

 

http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html

 

czy dzięki temu będe mógł wypalać sobie dpf samemu ?? Chodzi mi o to jeżeli dojdzie do sytuacji zapchania to czy będe mógl podpiąc ten inerfejs i wymusić wypalanie filtra ??? Prosze o odpowiedź z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kubajg napisał:

Nawet jeśli by się dało, nie rób tego.

Hmm no może moje pytanie będzie głupie, ale dlaczego??? Byłem świadkiem jak w warsztacie znajomemu mechanik podłączył komputer i zaczął proces wypalania filtra. Czyli mam rozumieć, że wypalać ma się samoczynnie podczas jazdy? Takie wypalanie na postoju jest niedobre dla silnika? Od niedawna jestem posiadaczem Bravki II 1.9 jtd 150km z dpf ,także chciałbym sie dowiedzieć jak najwiecęj w tym temacie.   Ps. robie 40km praktycznie dziennie po trasie ,to moge liczyć na to że dpf będzie sie wypalać regularnie ? No i dynamiczna zjada pomaga czy pogorsza stan filtra. Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest najprostszy sposób do jeszcze większych problemów, wypalanie serwisowe musi sztucznie zasymulować warunki drogowe, więc podnosi obroty silnika na biegu jałowym. Można sobie w ten sposób uszkodzić turbinę, kolektor wydechowy czy ogólnie nabawić się poważnej awarii silnika. Coś się może przytopić, w końcu nie ma takiego chłodzenia jak podczas jazdy np. autostradą. Gdybyś to robił w ASO, to często każą podpisać papier że ta czynność jest robiona na twoją odpowiedzialność.

Jeździsz w trasy więc się nie przejmuj, DPF lubi się wypalać właśnie podczas dynamiczniejszej jednostajnej jazdy np. na 4 biegu aby uzyskać odpowiednią temperaturę spalin.

A częste zapychanie się DPF może też oznaczać inne problemy z silnikiem, np. z wtryskami, EGR, nieszczelnym dolotem czy sterowaniem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.