Dyrman Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Dobra, może trochę rozruszam ten kącik W obliczu problemu przed którym stoję, a który opisałem w sąsiednim wątku, optymalnym rozwiązaniem wydaje się zakup interfejsu. Broniłem się przed tym długo, bo nie bardzo się znam na rzeczy, ale jako że wóz się starzeje a jeszcze trochę pewnie u mnie pojeździ, taki zakup wydaje się rozsądny. Czy ktoś bardziej zorientowany mógłby mi wyłożyć podstawy tego czym kierować się przy wyborze? Na razie wyczytałem że do Fiata nadaje się MultiEcuScan, dawniejszy FiatEcuScan. Przejrzałem archiwalne tematy, ale ostatni był z 2013 roku więc może coś się zmieniło. Co powinienem wiedzieć? MES to program, do tego pewnie potrzebne jest jakieś złącze? Co to jest ELM? Jak wygląda sprawa legalności oprogramowania? Czy zestawy po 100 zł z Allegro są cokolwiek warte? Na razie potrzebuję zdiagnozować czujnik położenia wału, ale fajnie by było gdyby na przyszłość taki interfejs miał możliwość jak najpełniejszej diagnostyki. Co wybrać, czym się kierować? Pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Jest tak: ELM 327 - najlepiej po kablu - jakoś nie ufam łączności bezprzewodowejDo tego jeden z programów jaki wymieniłeś. Programy są na chomikuj.pl Ja tym zestawem diagnozuję Pande II i swoje Bravo.Jak chcesz coś wiedzieć pytaj śmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 ELM 327 i VAG KKL+ do tego program MES w wersji darmowej. Pełna wersja programu kosztuje 50 euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Jak chcesz coś wiedzieć pytaj śmiało No to pytam śmiało Mam jeszcze w domu Sienę z 1998 roku (silnik 1.6 16v, taki jak w BBM). Czy da radę kupić coś takiego co pozwoli ogarnąć oba auta? Gdzieś na kąciku Stilo natknąłem się na dobre opinie o produktach firmy Viaken. Na stronie Viakena znalazłem takie rzeczy: http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html Czym się różnią intrefejsy z pierwszych dwoch linkow? Czy taki zestaw z 3-ciego linka to dobry pomysl? W Bravo mamy złącze OBD2? Z góry dzięki za pomoc. Chciałbym przez weekend coś zamówić żeby na wtorek już było. EDIT: A może takie coś? http://allegro.pl/elm-327-adaptery-fiat-alfa-multiecuscan-w-24h-i5183832095.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 ELM 327 i VAG KKL+ do tego program MES w wersji darmowej. Pełna wersja programu kosztuje 50 euro. A czym się różni wersja darmowa od pełnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 @@Dyrman tak naprawde potrzebujesz kabel 1 , opcjonalnie nr2 , trojka zupelnie zbyteczna. freeware do platnego rozni sie tym ze logowanie trwa max 20 minut i nie wiecej niz 5 parametrow ( z pamieci ) . Czyli jakby nie kombinowal na domowe warunki zupelnie wystarcza darmowa wersja . W skrajnych przypadkach bedzie cie to kosztowalo poprostu wiecej czasu na logowaniu parametrow. Ot i cala filozofia. Mam kable 1 i 2 i w zyciu nie uzylem dwojki. Wszystko co potrzebowalem zrobilem na jedynce. Nalezy wspomniec ze jedynka bywa z felernym opornikiem R120 lub opornikiem o wartosci 120om ( nie pamietam teraz ) i nalezy go ordynarnie usunac z interfejsu . Kable z problematycznym rezystorem u viakena pojawiaja sie losowo w zaleznosci od tego jak konterner od chiczyka przyjdzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lorak06073 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 A czym się różni wersja darmowa od pełnej? W darmowej wersji możesz zaznaczyć w danej chwili tylko 4 parametry, program zamyka się po 20 min oraz obsługiwane są tylko niektore samochody i ich sterowniki. Jeżeli masz 1.9 Multijet to bezpłatna wersja wystarczy do diagnostyki silnika, abs i wspomagania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Tu masz listę obsługiwanych sterowników w odpowiednim aucie http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.multiecuscan.net%2FSupportedVehiclesList.aspx&sandbox=1 . Na czerwono zaznaczone w wersji płatnej do zakupu albo bezpośrednio albo u przedstawiciela http://allegro.pl/licencja-multiecuscan-fiat-alfa-lancia-97-15-mes-i5442057492.html Inerfejs do Bravo http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html Interfejs do Sieny to zwykły Vag KKL np .http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html Do Bravo będziesz potrzebował jeszcze http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html a do Sieny http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html tymi zestawami zdiagnozujesz oba auta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Pewnie mało kto wie, ale obecnie sprzedawana licencja jest dożywotnia, ale prawo do aktualizacji dostaje się tylko na 1 rok.Można próbować odkupić od kogoś "starą" licencję (dożywotnie updaty) i zrobić jej cesję, ale raczej trudno będzie znaleźć kogoś chętnego do sprzedaży takiej licencji.Uprzedzając takie pytanie: nie zamierzam sprzedawać swojej licencji. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Panowie, bardzo Wam dziękuję za cenne rady Interfejs Viakena wczoraj zamówiony, liczę na to że jutro będzie u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punktak Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Witam, odświeżę temat. Z racji tego że ostatnio przebywam za granicą, Bravo mało jeżdzi - żona po mieście porusza się Grande Punto. W czasie ostatniej wyprawy do teściowej moje niezawodne Bravo 1,9 120 KM okazało się mułowate i w końcu przy mocnym wciśnięciu gazu zaświecił się błąd na desce. Po ponownym uruchomieniu silnik szedł jak burza - i tak jest do tej pory. Udałem się do magika który odczytał błąd jako *błąd ciśnienia doładowania* błąd skasował ale zapragnąłem kupić interfejs tak na przyszłość. Pytanie - czy istnieje interfejs którym odczytam parametry i błędy silnika, osprzętu, body komputera itd. w obu samochodach, tj. Bravo 1,9 120 rok 2007 i Grande Punto 1,4 8v rok 2009? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Coś takiego np.: http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punktak Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Coś takiego np.: http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html Dzięki!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 @madek Jesteś pewien ze to chwyci GP ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 GP z 2008r ostatnio podpinałem zwykłym ELM327, podpiąłem się chyba do 3 modułów. Silnik, wspomaganie i coś jeszcze. Do reszty modułów potrzebna była przejściówka typ 3 tzw. "żółta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 @madek Jesteś pewien ze to chwyci GP ? Tak, ale racja że do pełnej obsługi potrzeba tego: http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punktak Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Zgadza się, tak właśnie napisali mi w sklepie. Dziękuję za rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 blad czujnika doladowania to map sensor zasyfiony... przerabialem to w swoim stilo... wykrecic i wyczyscic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punktak Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Dzięki za odpowiedzi. W ten weekend byłem w domu i pojeździłem Bravem, uprzednio smarując smarem do zacisków siłownik przy turbinie. Zauważyłem że był zaśniedziały więc chyba mu nie zaszkodzi... tak na szybko tylko to mogłem zrobić. Samochód jeździ dynamicznie, ma moc. Z tym interfejsem będę się bawił dopiero jak wrócę na urlop. Pozdrawiam ze słonecznej Szwecji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punktak Napisano 31 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2016 Witajcie. Interfejs wraz z przejściówkami zakupiony, do tego Multiecuscan 3.1 registered. Żadnych błędów w silniku nie pokazuje, zresztą samochód jeździ dobrze. Ale również u mnie od zawsze występuje problem z rozruchem zimnego silnika latem. Pali za drugim, trzecim razem - zimą zawsze od razu. FES pokazuje dużą różnicę temp. powietrza między przepływomierzem a turbną. W czasie całej próby rozruchu temp. na turbo wynosi 24,26 do 24,36 stopnia C tymczasem na przepływomierzu 24,66 stC na początku do 36,40 przy wyłączeniu rozrusznika. Rozruch nieudany. Temp. otoczenia 24,0 stC. Wyczyszczę przepływomierz i zobaczę. Druga sprawa - dlaczego nie mogę podłączyć się do Body Computera? Wyskakuje komunikat sprawdź ustawienia interfejsu. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenyBravoII Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Witam, mam pytanie dot. tego przedmoitu http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html czy dzięki temu będe mógł wypalać sobie dpf samemu ?? Chodzi mi o to jeżeli dojdzie do sytuacji zapchania to czy będe mógl podpiąc ten inerfejs i wymusić wypalanie filtra ??? Prosze o odpowiedź z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Nawet jeśli by się dało, nie rób tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenyBravoII Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 2 godziny temu, kubajg napisał: Nawet jeśli by się dało, nie rób tego. Hmm no może moje pytanie będzie głupie, ale dlaczego??? Byłem świadkiem jak w warsztacie znajomemu mechanik podłączył komputer i zaczął proces wypalania filtra. Czyli mam rozumieć, że wypalać ma się samoczynnie podczas jazdy? Takie wypalanie na postoju jest niedobre dla silnika? Od niedawna jestem posiadaczem Bravki II 1.9 jtd 150km z dpf ,także chciałbym sie dowiedzieć jak najwiecęj w tym temacie. Ps. robie 40km praktycznie dziennie po trasie ,to moge liczyć na to że dpf będzie sie wypalać regularnie ? No i dynamiczna zjada pomaga czy pogorsza stan filtra. Z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 To jest najprostszy sposób do jeszcze większych problemów, wypalanie serwisowe musi sztucznie zasymulować warunki drogowe, więc podnosi obroty silnika na biegu jałowym. Można sobie w ten sposób uszkodzić turbinę, kolektor wydechowy czy ogólnie nabawić się poważnej awarii silnika. Coś się może przytopić, w końcu nie ma takiego chłodzenia jak podczas jazdy np. autostradą. Gdybyś to robił w ASO, to często każą podpisać papier że ta czynność jest robiona na twoją odpowiedzialność. Jeździsz w trasy więc się nie przejmuj, DPF lubi się wypalać właśnie podczas dynamiczniejszej jednostajnej jazdy np. na 4 biegu aby uzyskać odpowiednią temperaturę spalin. A częste zapychanie się DPF może też oznaczać inne problemy z silnikiem, np. z wtryskami, EGR, nieszczelnym dolotem czy sterowaniem turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenyBravoII Napisano 9 Marca 2018 Udostępnij Napisano 9 Marca 2018 Dzięki za informacje ,no to narazie sie nie przejmuję troche pojezdze i zobaczymy jak to bedzie z tym dpf . Jeszcze raz dzięki za doinformowanie mnie. A co do ELM 327 v2 USB Euroscan to juz zamówiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.