Skocz do zawartości

Kupno Stilo


rexio

Rekomendowane odpowiedzi

witam. wybór padł na Stilo albo HB 5d ew. MW.

Bardziej myślę o dieslu ale którym?

Czy któregoś modelu silnika bać się jak ognia? Na co zwracać uwagę przy wyborze? Realne jest spalanie 5litrów ON w trasie?

Wiele pieniędzy nie mogę przeznaczyć na niego. Czy do 5000pln można coś znaleźć na 2, 3 lata czy za takie pieniądze to same padaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


witam. wybór padł na Stilo albo HB 5d ew. MW.
Bardziej myślę o dieslu ale którym?

Realne jest spalanie 5litrów ON w trasie?


Czy do 5000pln można coś znaleźć na 2, 3 lata czy za takie pieniądze to same padaki?

Powyższe cytaty w zasadzie wszystkie się wykluczają nawzajem.

bo po 1. stilo to stare auto, za 5 tys, czy nawet za 7 kupisz coś z max 2005 roku, jak chcesz diesla to musisz się liczyć z przebiegami rzędu 250-400 tys (oczywiście nie mówmy o tych na liczniku, tylko na silniku). O ile każdy silnik diesla stosowany w stilo sobie z takimi przebiegami poradzi, to osprzęt już mocno niekoniecznie, a chcą przeznaczyć 5 tys na auto musisz się liczyć z tym, że w ciągu 2-3-6 m-cy zapakujesz w niego ze 2 razy tyle.... Patrzenie w tym momencie na spalanie czy łyknie 4 czy 5 czy nawet 7 l jest delikatnie mówiąc bez sensu, bo jak chcesz tanio jeździć to sie zakłada gaz a nie kupuje 10-14 letniego diesla.

 

po 2 co to jest trasa? Nie nie spalisz na autostradzie 5 l ON w stilo MW latając 140-150, tyle to palą tylko skody i VW. Tak jest szansa spalić tyle w stilo 5d, jadąc max 70-80 spokojną trasą bez hamowań, świateł i korków.

 

po 3 - 12-14 letnie stilo to praktycznie tylko JTD 115 KM. Trochę 80KM może się jeszcze znajdzie, prostszy silnik, turbina o stałej geometrii i chyba brak IC - ale IMHO to nie pojedzie w szczególności w MW. MW to krowa, ciężka wielka krowa, ważąca ok 1,5 t, to musi mieć silnik który go napędzi.

 

Moja rada: kup zagazowane 1,6 w benzynie, będzie tanio, ekologicznie i ekonomicznie, koszty utrzymania samochodu to nie tylko zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu szukam czegoś do wożenia zadka. Obecne palio 1,2 lpg to już totalna padaka.  Troszkę mam dość gazu, więc myślałem o dieslu, lecz jak się trafi cosik z lgp to czemu nie. Miało być Punto 2 ale Stilo wydaje mi się ciekawszym autem.

Chodzi mi o to czy należy bać się jakiegoś konkretnego modelu "bo coś"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 2 co to jest trasa? Nie nie spalisz na autostradzie 5 l ON w stilo MW latając 140-150, tyle to palą tylko skody i VW. Tak jest szansa spalić tyle w stilo 5d, jadąc max 70-80 spokojną trasą bez hamowań, świateł i korków.

 

Zupełnie się nie zgadzam. Z własnej autopsji. Trasa 60 km praktycznie w wiekszosci z predkością 110-120 km\h momentami przy wyprzedzaniu 130-140. Średnie spalanie 4.7 I nikt mi nie powie, że jestem zawalidrogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zupełnie się nie zgadzam. Z własnej autopsji. Trasa 60 km praktycznie w wiekszosci z predkością 110-120 km\h momentami przy wyprzedzaniu 130-140. Średnie spalanie 4.7 I nikt mi nie powie, że jestem zawalidrogą.

Możesz się nie zgadzać, Twoje prawo, ale najpierw czytamy ze zrozumieniem, a potem piszemy:

po 1 jasno napisałem, o MW, a po awatarze widzę raczej 5d - różnica w masie to ok 100-200 kg

po 2 jest istotna różnica pomiędzy jazdą 140-150 o której ja pisałem, a jazdą 110-120 z momentami na 130-140 o której Ty pisałeś.

i po 3 - spalanie z kompa czy z dystrybutora? bo jak z kompa, to raczej na pewno masz powyżej 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Obecne palio 1,2 lpg to już totalna padaka.  Troszkę mam dość gazu, więc myślałem o dieslu,

IMHO pakowanie się w starego diesla przy braku funduszy na auto, to proszenie się o większe kłopoty niż posiadanie LPG. Jednego diesla juz miałem - właśnie stilo MW, auto nie było awaryjne, ale nadchodziła czas kiedy zaczynałem się bać o przyszłość i koszty które mnie mogą czekać. I choć auto było zadbane, to myśl wpakowania w niego w ciągu najbliższych 2-3 lat kwoty zbliżonej do połowy jego wartości powodowała chęć jak najszybszego pozbycia się go (tym bardziej, że nie planowałem nim już specjalnie długo jeździć).

 


ale Stilo wydaje mi się ciekawszym autem.
Chodzi mi o to czy należy bać się jakiegoś konkretnego modelu "bo coś"

No stilo jest na pewno ciekawsze, większe i wygodniejsze i na pewno droższe w eksploatacji, większe opony, hamulce, klocki, elementy zawieszenia - wszystko jest droższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po 3 - spalanie z kompa czy z dystrybutora? bo jak z kompa, to raczej na pewno masz powyżej 5.

Dane według kompa. Według dystrybutora spalanie wyższe o około 0,3l. A abstrahując już kompletnie od spalania to zgodzę się z przedmówcą, że diesel jest super tani i dobry dopóki sie nie psuje. W porównaniu z benzyną jest co najmniej kilka(naście) bardzo drogich elementów silnika które jeżeli się zepsują poważnie nadszarpną kieszeń. Przy takim budżecie jakim dysponujesz to tylko benzynka. Sam teraz gdybym miał kupować to wziąłbym pancerny 1.4 95 KM lub jeżeli cierpiałbym na nadmiar gotówki to bravo 1.4 t-jet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, zaraz wyjdzie przkrzykiwanie. Nie ma sensu kupowac ropniaka w cenie do 5 tysi, bo 99% bedzie juz z takim przebiegiem ze cos na bank! bedzie juz do wymiany...wiem to z wlasnej obserwacji uzytkownikow takich samochodow :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO pakowanie się w starego diesla przy braku funduszy na auto, to proszenie się o większe kłopoty niż posiadanie LPG.

 

No stilo jest na pewno ciekawsze, większe i wygodniejsze i na pewno droższe w eksploatacji, większe opony, hamulce, klocki, elementy zawieszenia - wszystko jest droższe. 

I jedno i drugie to święta prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wybierać pomiędzy 5d a MW, wybrałbym tego drugiego. Mimo, że nie jestem fanem kombi, to MW od Stilo bardzo mi się podoba. Najtaniej wyrwiesz jednak wersję 5d, bo są one najmniej popularne. Co do silnika, pełna zgoda z tym co napisali koledzy - do 5 tys. nie znajdziesz nic ciekawego. Do takiej kwoty, możesz jedynie celować w najpopularniejszą wersję benzynową 1.6 16V pamiętając o jej najpopularniejszej przypadłości czyli o problemach ze sterownikiem silnika. Na bazie osobistych doświadczeń unikałbym również samochodów z LPG. Jestem zdania, że większość aut z LPG na rynku wtórnym to auta trefne lub wymagające wkładu finansowego związanego z instalacją gazową - homologacja zbiornika, konieczność wymiany/regeneracji reduktora i wtryskiwaczy. Często graty na jakich położona jest instalka to najtańszy sort, nie trzymający parametrów nawet w okresie gwarancyjnym. O wpływie kiepskich wtrysków i źle wyregulowanej instalacji na kondycję silnika chyba nie trzeba się specjalnie rozwodzić. Poza tym, właściwie wszystkie poradniki związane z tematem LPG mówią wyraźnie - nie kupuje się używanego auta z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ale jak pewnie doskonale wiesz, że sporo zagazowanych aut w tym kraju robiono po tzw. "taniości" w związku z czym montowano tam nazywany żartobliwie przez gazowników zestaw śmierci czyli czerwone waldemary + reduktor Tomasetto Alaska. O ile reduktor daje radę do powiedzmy 100KM, to już wtryskiwacze precyzją jak i czasami otwarcia nie grzeszą, co może powodować problemy z gaśnięciem przy dojeździe do skrzyżowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba po prostu sprawdzić.

Kolega z mojego zespołu, zmienił ostatnio BBM'a na V40 z LPG, autko ma na dzień dobry problem - świeci się check.

Na moje pytanie: jaka instalacja? Nie wie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jechalem katowice - gdansk na zawody rybackie z udzialem szachistow - spalilo mi 4.8  ale bylo to okupione wielomiesieczna traumom.   Na ogol mi na trasie palil 6.8 . Ale ja nie jezdzilem nim po 110-120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki spalania najlepiej przedstawiać na fotkach z trip computera gdzie widać będzie trip B, jego średnie spalanie i średnią prędkość. Mnie nigdy nie udało się uzyskać spalania poniżej 5L przy prędkościach powyżej 120km. Przynajmniej nie przypominam sobie. Widziałem zrzuty z tripa 140 konnego Stilo, który na 130 km trasie spalił poniżej 4L, bodajże 3,5. Średnia prędkość 70km/h. Nie mam pojęcia jak ludzie to robią  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprawdza się opinia, że 140 konne silniki mJTD były dość oszczędne. Wracając do moich wyników spalania zapomniałem o jednym ważnym aspekcie - wypalanie DPF. Z reguły wypala mi się podczas każdej dłuższej trasy. Pewnie ma to jakiś wpływ na nieco większe średnie spalanie. Jestem ciekaw ile Stilo wyposażonych w DPF jeździ po naszym kraju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bochumil masz racje oszczedne, z relacji i obserwacji korekcji wtryskiwaczy w moim silniku wiem ze do "+-0,5"na rozgrzanym piecu do 90st Wskazania podczas trip b jak rowniez srednie byly zasadniczo niskie, w chwili obecnej korekcje juz sie wahaja "+-0,5 ~1,5 ~2"mm3 i wlasnie trip b sie zmienil o polowke litra, jednak algorytm w ecu tez to ma na uwadze ( korekcje). Dodam tylko ze taka zmiana wystepuje juz u mnie podczas odcinkow miejskich, z przeplataniem czasem jakiejs trasy 100 lub 200km. Dziwi mnie tylko fakt ze jak kiedys przez miecha robilem tylko trasy to korekcje znow spadly... hmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@lorak06073 115/270 nie bylo giftu porobiony na 155/355 . Jeden ze slabszych wynikow na AK - co ciekawe karawany MW mialy lepsze osiagi @@tomtom , @@Hipo , jezu... ten gosc spod opola - zonka Gosia z punto jtd@110 ?

@@jian - skleroza - przepraszam

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bochumil masz racje oszczedne, z relacji i obserwacji korekcji wtryskiwaczy w moim silniku wiem ze do "+-0,5"na rozgrzanym piecu do 90st Wskazania podczas trip b jak rowniez srednie byly zasadniczo niskie, w chwili obecnej korekcje juz sie wahaja "+-0,5 ~1,5 ~2"mm3 i wlasnie trip b sie zmienil o polowke litra, jednak algorytm w ecu tez to ma na uwadze ( korekcje). Dodam tylko ze taka zmiana wystepuje juz u mnie podczas odcinkow miejskich, z przeplataniem czasem jakiejs trasy 100 lub 200km. Dziwi mnie tylko fakt ze jak kiedys przez miecha robilem tylko trasy to korekcje znow spadly... hmmmm

Dawno korekt nie sprawdzałem. U mnie było tak, że miałem dość wysokie na pierwszym garze tuż po uruchomieniu zimnego silnika - z tego co pamiętam do +2 mm3/w. Co ciekawe, te korekty zmalały znacząco po próbnym zaślepieniu EGR. Jakby nie było, korekty sprawdza się na rozgrzanym, a te po kuracji olejem 2T oscylowały w granicach +/-0,8 mm3/w, czyli nawet znośnie.

Wracając do tematu, prawdą jest, to co napisano wcześniej, że 10 letni diesel to gwarantowane wydatki. Mnie wkrótce czeka wymiana sprzęgła i prawdopodobnie dwumasy. Jest to po wymianie/remoncie silnika chyba najdroższa naprawa jaka może spotkać posiadacza diesla. Dodatkowo interwencji wymagają zaciski tylnej osi, czyli zapieczone dźwignie ręcznego - typowa usterka w Stilo. Daje też o sobie znać EGR. Poza tym, nie narzekam. Auto jeździ i nawet mało pali. Obecne średnie spalanie z typowo miejskich krótkich odcinków to 6,1L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo interwencji wymagają zaciski tylnej osi, czyli zapieczone dźwignie ręcznego - typowa usterka w Stilo.

Czyli czeka Cię zakup regenerowanych/nowych zacisków bo do tego nie ma zestawów naprawczych.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu - to jak wyżej, kupowanie stilo za 5k i to jeszcze w dieslu to nie najlepszy pomysł, na dzień dobry dołożysz drugie tyle. Bierz mały silnik z LPG i tyle.

 

A co do spalania to i ja sobie popstrykałem fotki, trasa Polska - Holandia z przedwczoraj :)

 

Sesja pierwsza:

http://zapodaj.net/86599e814dcac.jpg.html

http://zapodaj.net/ecc510c162c89.jpg.html

http://zapodaj.net/e19befbf5afd4.jpg.html

 

Sesja druga:

http://zapodaj.net/68b1630d23129.jpg.html

http://zapodaj.net/9037f87ec1b37.jpg.html

 

średnia piękna, szło idealnie, niestety niecałe 200km.

 

Sesja trzecia:

http://zapodaj.net/866471cb2c4da.jpg.html

http://zapodaj.net/b05cff9b9c96f.jpg.html

http://zapodaj.net/20afc2104c64b.jpg.html

 

 

Podsumowując, jak by nie patrzeć samochód oszczędny w trasie, mam MW więc sam trochę waży, nie ma lekko bo praktycznie cały czas leciał 160, średnia oczywiście to zasługa postojów do WC (silnik cały czas pracuje więc czas leci), no i jeden korek sie trafił. Na dystrybutorze wyszło spalanie 6,2l/100 więc ja jestem zadowolony, no i nie uczciwe by było nie pokazać ile było w bagażniku  ;l

 

http://zapodaj.net/d153a3bbf69ec.jpg.html

http://zapodaj.net/793da2d422832.jpg.html

http://zapodaj.net/68b9560761260.jpg.html

 

 

Pozdrawiam  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wafer - Ty prowadzisz jakies przeprowadzki czy jak ? :hmm:;l

 

 

Po prostu  kocham polskiej jedzenie i jakoś zawsze tak się uzbiera :D Do tego musiałem letnie buciki zabrać ze sobą ;)

 

A i jak by ktoś pytał, to tak, chłodziarko-zamrażarka też się mieści w MW, o proszę:

 

http://zapodaj.net/0b448ea917a8b.jpg.html

http://zapodaj.net/8c6302a1a2839.jpg.html

 

 

;l  ;l  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a za 8 tysięcy stilacz diesel to nadal strudel?

Będę to oglądać http://olx.pl/oferta/fiat-stilo-fiat-stilo-oo-1-9-jtd-2004r-klima-wroclaw-CID5-IDex7w5.html#c9afe91614

Warte to może być cokolwiek?

Wiem wiem patrzeć czy nie gnije, czy nie stuka, nie klekocze i bąków nie puszcza.

Na coś jeszcze szczególnego zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 8k można już coś wyrwać w miarę dobrego. Jak bedziesz ogladac to wiadomo sprawdz elektryke, klimę, czy nie ma błędów na desce. Powciskaj pedał sprzęgła jak pracuje, czy aby nie hałasuje dwumas i tym podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wafer - brakuje Ci w stilo dwoch rzeczy:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. haka, żebyś mógł ciągać przyczepkyyyy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. boxa na dach

 

 

I masz ciężarówkę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wafer - brakuje Ci w stilo dwoch rzeczy:

 

1. haka, żebyś mógł ciągać przyczepkyyyy

 

2. boxa na dach

 

 

I masz ciężarówkę :-)

 

Oj słabo się przyjrzałeś,  hak jest, przyczepka też, ale mam problem z hamulcem najazdowym, będę na urlopie to może ogarnę i w końcu z tym zrobię.

Nad boxem myślałem, ale jakoś mało ekonomicznie cena do pojemności wychodzi :P

 

 

A co do głownego tematu, to za 8k to już coś sensowniejszego się kupi, na co patrzeć poza oczywistymi rzeczami ?

W stilo to do najważniejszych rzeczy zaliczyłbym:

 

1. Wsadzić palce pod dywan, pod nogami pasażera jest klapka rewizyjna do numeru VIN, pomacać czy nie jest mokro.... bo mi się już sztuki nawet bez sky-windowsa trafiły mokre...

2. Stan elektryki, no to jest bolączka w stilo, rozpiąć kostkę tu i tam pod maską i zobaczyć w jakim stanie są styki, czy nie ma nigdzie druciarstwa czyli łączenia kabli 'na barana' i innych ingerencji w kable, wtyczke na trytytki/opaski itp. trafisz takiego a szlak trafi Ciebie, stilo jest bardzo czułe na jakiekolwiek nieprawidłowości w elektryce a zapomnij że jakikolwiek mechanik Ci pomoże, wymieni milion innych rzeczy a przyczyną okaże się niestykający kabelek w kostce... 

3. Wycieki, IMO silnik w tym wieku powinien być zapocony i tyle, jak jest cały upaprany to wiadomo.... jak się świeci jak psie jajka to znak że był upaprany więc wiadomo.... okolice pompy CR, trochę pod głowicą, troche przy kolektorze, trochę na łączeniu ze skrzynią, z tych silników które widziałem i jeździły tak jak powinny było tam po prostu  zapocenie.

4. Kabel na viaken.pl kosztuje 40zł, program do podstawowej diagnostyki jest za free, podłaczenie i sprawdzenie to 2min, a warto....

5. Powypadkowość, i to w każdym samochodzie, nie liczyłbym że którykolwiek nie był klepany, ale są lepsze i gorsze, trafisz na spawanego z trzech dawców to będzie tragedia... miernik lakieru, miarka i jazda. Bardzo prostą a zarazem dużo dającą rzeczą jest rozstaw osi, od środka tylnego koła do środka przedniego... logiczne jest by z obu stron było tyle samo. Dla przykładu mój po przywitaniu się z dawcą nerek był przestawiony o 2,5cm  :facepalm:

 

No i to by było na tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra a za 8 tysięcy stilacz diesel to nadal strudel?

Będę to oglądać http://olx.pl/oferta/fiat-stilo-fiat-stilo-oo-1-9-jtd-2004r-klima-wroclaw-CID5-IDex7w5.html#c9afe91614

Warte to może być cokolwiek?

Wiem wiem patrzeć czy nie gnije, czy nie stuka, nie klekocze i bąków nie puszcza.

Na coś jeszcze szczególnego zwrócić uwagę?

Za 9 K to ja moge sprzedac moja perelke ale bez zestawu opon letnich ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.