steyr Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Cześć, pytam tutaj bo jest spory ruch, a może ktoś dorzuci swoją subiektywną opinie. Otóż mam pytanie, co sądzicie o świecach zapłonowych irydowych względem standardowych świec? Jeżdżę na lpg [sekwencja] i przyjąłem sobie że co 30kkm wymieniam świece zapłonowe, niezależnie czy się coś dzieje czy nie. Ot oszczedzam na paliwie to nie oszczędzam na komponentach. Fiat dla tego silnika przyjmuje interwał wymiany świec zapłonowych co 40kkm. Mowa o standardowych świecach. Świece wymieniam średnio co 10 miesięcy, akurat jestem na wymianie kolejnego kompletu i się zastanawiam czy nie wymienić świec na Denso irydowe z myślą że przejeżdżę na nich minimum 60kkm? Jakie Wy macie opinie, czy warto? Czy pozostać przy standardowej świecy i standardowej wymianie? I co sądzicie o świecach Denso ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Denso ok, ja też mam chęć na irydówkę ale cena skutecznie odstrasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Jeśli chodzi o Denso u mnie: Denso standard - 15zł/szt, Denso irydowe - 42zł/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Denso są rewelacyjne, ale cena jest skalkulowana przeważnie w taki sposób, że ich najtańsze i najdroższe modele świec do danego auta wychodzą tyle samo na przejechany km więc oszczędza się praktycznie tylko na robocie. Wydaje mi się, że Denso podaje w swoim katalogu zalecany przebieg dla każdego modelu świecy - jak podasz dokładnie jakie auto to mogę to sprawdzić. W USA nie wiem dlaczego ten sam model świecy Denso (zresztą NGK też) z górnej półki jest dużo tańszy niż w PL (kiedyś tu pisałem o tym i podawałem przykłady). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Wydaje mi się że takie świece mają raczej tylko sens w przypadkach utrudnionej wymiany itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Generalnie wymieniam często te swiece, a z wymiana nie ma problemów. Silnik Fiata 1.2 16v (80KM). Teoretycznie jesli porównać ceny tych świec to żeby się to kalkulowalo to na irydpwych swiecach musialbym robic bez problemu 90kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Świeca z elektrodą irydową, czy platynową pozwala na zastosowanie cieńszej igły, a wtedy mamy bardziej skupioną iskrę. Lepsze odpalenie mieszanki, szczególnie na lpg. To z kolei wydłuży żywotność cewki i kabli wn. Metal szlachetny wytrzyma dłużej, niż w niklowej, zwykłej świecy. Ja zastosowałem platynowego Boscha z igłą 0,3mm. Cieńszej nie ma, a świeca dostępna od 14 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Świeca z elektrodą irydową, czy platynową pozwala na zastosowanie cieńszej igły, a wtedy mamy bardziej skupioną iskrę. Lepsze odpalenie mieszanki, szczególnie na lpg. To z kolei wydłuży żywotność cewki i kabli wn. Metal szlachetny wytrzyma dłużej, niż w niklowej, zwykłej świecy. Ja zastosowałem platynowego Boscha z igłą 0,3mm. Cieńszej nie ma, a świeca dostępna od 14 zł. Myślałem że nikt nie produkuje świec z igłą cieńszą niż 0.4mm. Możesz podać nr katalogowy tej świecy Boscha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 I źródło gdzie idzie je kupić za 14zl/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Otóż mam pytanie, co sądzicie o świecach zapłonowych irydowych względem standardowych świec? Niedawno zmieniałem po 120 kkm świece - chyba irydowe - założone na pierwszy montaż. Przed zmiana pracowały bez zarzutu i ogladajac po wyjęciu nie wydaja się jakos istotnie zużyte . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Myślałem że nikt nie produkuje świec z igłą cieńszą niż 0.4mm. Możesz podać nr katalogowy tej świecy Boscha? fr6dp, fr7dp. Przy lpg dałem szóstki, normalnie powinienem dać 7. Przy tych świecach jest jedna ważna uwaga, nie dokręcać powyżej 28Nm, albo 90 stopni, bo po mocniejszym dokręceniu naprężenia mogą powodować oderwanie korpusu porcelany od części stalowej. Na szczęście przy tych świecach nic nie wpada do cylindra, a jedynie robią się przedmuchy kompresji. To są sporadyczne przypadki, jakie znam i spowodowane zbyt mocnym dokręceniem. Co do ceny, cóż, trzeba mieć zniżki w hurtowniach, albo szukać na necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Cześć, pytam tutaj bo jest spory ruch, a może ktoś dorzuci swoją subiektywną opinie. Otóż mam pytanie, co sądzicie o świecach zapłonowych irydowych względem standardowych świec? Jeżdżę na lpg [sekwencja] i przyjąłem sobie że co 30kkm wymieniam świece zapłonowe, niezależnie czy się coś dzieje czy nie. Ot oszczedzam na paliwie to nie oszczędzam na komponentach. Fiat dla tego silnika przyjmuje interwał wymiany świec zapłonowych co 40kkm. Mowa o standardowych świecach. Świece wymieniam średnio co 10 miesięcy, akurat jestem na wymianie kolejnego kompletu i się zastanawiam czy nie wymienić świec na Denso irydowe z myślą że przejeżdżę na nich minimum 60kkm? Jakie Wy macie opinie, czy warto? Czy pozostać przy standardowej świecy i standardowej wymianie? I co sądzicie o świecach Denso ? pozdrawiam do mojej turbobenzyny używam zwykłych platynowych NGK(PGR6D) i robię na komplecie około 100kkm bez żadnych kłopotów. Wg specjalisty z Ngk jedynym silnikiem który masakruje świece jest T-jeT i tam platyniaki trzeba zmieniać co maksimum 30 tys km. Także jeśli u mnie platyny wytrzymują z gazem ponad 100km to w wolnych ssakach taki przebieg to powinno być minimum. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Właśnie, co jest w t-jet że tak zjada świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 co sądzicie o świecach Denso ? Mam Denso VKH22; nic o nich nie sądzę poza tym, że działają. Jak mam być szczery, to w żadnym samochodzie nie miałem problemu ze świecami, a auta z lpg mam w rodzinie od 1997r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Właśnie, co jest w t-jet że tak zjada świece? Nic. Po 60 kkm wyglądają, jak nowe. T-jet był na tyle udanym silnikiem, że już na etapie produkcji szukali zarobku w serwisie, bo przecież można co 30 kkm sprzedać każdemu komplet świec za 250zł. Oczywiście cena hurtowa dużo niższa. Świece robił tylko NGK, jest to świeca motocyklowa z cienkim gwintem i bardzo zimna, więc mało narażona na wypalanie w silniku kręconym do 6 krpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Kaczorek, myślę, że mam dość duże upusty w hurtowni, ale by móc to porównać napisz za ile Ty kupisz np. łożysko piasty tył SKF do omegi b 2.0 16v 97 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Wydaje mi się że takie świece mają raczej tylko sens w przypadkach utrudnionej wymiany itp. dokładnie tak, ja mam w swoim aucie świece podwójnie platynowe kupione po 25zł szt, dlatego platynowe bo mam bardzo utrudniony dostęp do świec w tylnej głowicy, wymiana świec platynowych lub kontrola po 100tys.kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 fr6dp, fr7dp. Przy lpg dałem szóstki, normalnie powinienem dać 7. Przy tych świecach jest jedna ważna uwaga, nie dokręcać powyżej 28Nm, albo 90 stopni, bo po mocniejszym dokręceniu naprężenia mogą powodować oderwanie korpusu porcelany od części stalowej. Na szczęście przy tych świecach nic nie wpada do cylindra, a jedynie robią się przedmuchy kompresji. To są sporadyczne przypadki, jakie znam i spowodowane zbyt mocnym dokręceniem. Co do ceny, cóż, trzeba mieć zniżki w hurtowniach, albo szukać na necie. Faktycznie cena bardzo zachęcająca (model który by mnie interesował 13.60pln/szt.) seria Platin Plus, ale konstrukcja jednak trochę inna niż Denso 0.4mm, bo ma ten gruby izolator w którym zatopiona jest jak rozumiem elektroda. Ciekawe jak to się ma w porównaniu do Denso/NGK z cienką "igłą" bez osłony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 U siebie też problemów nie mam, a pytam bo chce wypróbować takie świece u siebie. Jedyny problem jaki miałem z świecami to w Tico. Założyłem świece Championa i po 2kk rozleciał się izolator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Faktycznie cena bardzo zachęcająca (model który by mnie interesował 13.60pln/szt.) seria Platin Plus, ale konstrukcja jednak trochę inna niż Denso 0.4mm, bo ma ten gruby izolator w którym zatopiona jest jak rozumiem elektroda. Ciekawe jak to się ma w porównaniu do Denso/NGK z cienką "igłą" bez osłony... Normalnie się zachowuje. Elektroda jest zatopiona w celu zapezpieczenia przed mechanicznym uszkodzeniem. Cena niska, bo i materiału szlachetnego mniej zużyli. Te Platin Plus są robione w Niemczech. Fr7dp jest jeszcze tańsza, ale ma mniejszy odstęp elektrod i trzeba ustawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Jeszcze mam takie pytanie, jakie stosujecie te irydowe świece? Standardowe irydowe czy irydowe pod LPG? Do tej pory stosowałem zwykłe, żadne z dopiskiem lpg i auto też nie robiło problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Czemu tak czesto wymiana? U mnie w legendzie platynowe denso wg ksiazki co 160 tys km. Mam 80 auto ma 13 lat i zmienilem ale roznicy nie widze ani czuje zadnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Jeszcze mam takie pytanie, jakie stosujecie te irydowe świece? Standardowe irydowe czy irydowe pod LPG? Do tej pory stosowałem zwykłe, żadne z dopiskiem lpg i auto też nie robiło problemów? Płacisz extra za napis lpg. Świeca taka sama, jak normalna irydowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Czemu tak czesto wymiana? U mnie w legendzie platynowe denso wg ksiazki co 160 tys km. Mam 80 auto ma 13 lat i zmienilem ale roznicy nie widze ani czuje zadnej. Zmiana paliwa wiąże się ze zmianą interwału. U mnie fabrycznie są czteroelektrodowe świece z elektrodą środkową platynową i z iskrą półślizgową. Można na nich jeździć 120 kkm, jednak do lpg się nie nadają, ze względu na odstęp elektrod 1,4 mm. Ustawiać odstępu w nich nie można, więc zmieniłem na jednoelektrodową platynówkę, ustawiłem na 0,85 mm i śmiga bardzo kulturalnie zarówno na wolnych, jak i na wysokich obrotach. Przy okazji nie męczy cewek zapłonowych, a jest ich 6. Myślę, że po 30 kkm zajrzę do nich i zobaczę w jakim są stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Czemu tak czesto wymiana? U mnie w legendzie platynowe denso wg ksiazki co 160 tys km. Mam 80 auto ma 13 lat i zmienilem ale roznicy nie widze ani czuje zadnej. Jeśli jest jedna cewka na 2 cylindry to automatycznie spada trwałość świec o połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Jeszcze mam takie pytanie, jakie stosujecie te irydowe świece? Standardowe irydowe czy irydowe pod LPG? Do tej pory stosowałem zwykłe, żadne z dopiskiem lpg i auto też nie robiło problemów? Moim zdaniem szczególnie przy LPG warto stosować dobre świece platynowe albo irydowe. Dobre to przede wszystkim takie które mają cienką "igłę" czyli np. Denso 0.4mm. Niektórzy jeszcze stosują inną ciepłotę i kombinują z przerwą, ale zdania na ten temat są podzielone. Jeśli nie chodzi tak jak powinien to przyczyny szukałbym w instalacji LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Nie, problemów nie mam z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Moim zdaniem szczególnie przy LPG warto stosować dobre świece platynowe albo irydowe. Dobre to przede wszystkim takie które mają cienką "igłę" czyli np. Denso 0.4mm. Niektórzy jeszcze stosują inną ciepłotę i kombinują z przerwą, ale zdania na ten temat są podzielone. Jeśli nie chodzi tak jak powinien to przyczyny szukałbym w instalacji LPG. W oplu stosowalem zwykle, wymiana co 60kkm jak dla noPB w fordzie mam irydowe fabrycznie i takie stosuje przy lpg, wymiana std czyli jak dla noPB co 60kkm w obu autach zero problemow, a na gazie lacznie ponad 400kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Ja mam platynowo - irydowe Bosche i według producenta powinno się je wymieniać co 30 kkm. Dobijam na nich już prawie do 40 kkm i sprawują się ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Nie ma co dywagować. Kup raz irydowe i zobaczysz jak się zachowuje silnik, ile świece wytrzymają i czy warto je kupić kolejny raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Jeśli jest jedna cewka na 2 cylindry to automatycznie spada trwałość świec o połowę.Przywolywany tjet Fiata ma 4. cewki, a przynajmniej teoretycznie zre swiece na potege - przynajmniej wg interwalow Fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 Nie ma co dywagować. Kup raz irydowe i zobaczysz jak się zachowuje silnik, ile świece wytrzymają i czy warto je kupić kolejny raz...Przez ile wytrzymaja co rozumiesz? Mam nadzieje, ze nie urwanie sie elekrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2016 Przywolywany tjet Fiata ma 4. cewki, a przynajmniej teoretycznie zre swiece na potege - przynajmniej wg interwalow Fiata tam chodzi o obciążenia termiczne. I bynajmniej nie o to że w każdym t-jecie świece nie wytrzymają tyle ale zdarzały się przypadki "wysypania" świec przy przebiegach powyżej tych 30kkm. Stąd taki interwał. Ja mam klientkę co zrobiła na fabrycznym komplecie ponad 90 tys i dopiero się sypneły, ale jednostkowe przypadki o niczym nie świadczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Wznawiam temat, założyłem DENSO IXU24. Po 6kkm auto na lpg przy niskich obrotach i dużym obciążeniu zaczęło szarpać. Na PB bez problemów. Udałem się do gazownika, podpiął komputer przejechaliśmy się i jednoznacznie stwierdził że to zapłon. Zapytał się tylko czy czasem nie montowałem świec irydowych/platynowych Zamontował mi świece z serii TT też Denso, oni tylko takie montują do tych aut. Jak na razie zero problemów Czyli krótko reasumując, jak dla mnie nie warto przepłacać. Zakładać takie świece jakie przewiduje producent i wymieniać jak interwał nakazuje. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Wznawiam temat, założyłem DENSO IXU24. Po 6kkm auto na lpg przy niskich obrotach i dużym obciążeniu zaczęło szarpać. Na PB bez problemów. Udałem się do gazownika, podpiął komputer przejechaliśmy się i jednoznacznie stwierdził że to zapłon. Zapytał się tylko czy czasem nie montowałem świec irydowych/platynowych Zamontował mi świece z serii TT też Denso, oni tylko takie montują do tych aut. Jak na razie zero problemów Czyli krótko reasumując, jak dla mnie nie warto przepłacać. Zakładać takie świece jakie przewiduje producent i wymieniać jak interwał nakazuje. pozdrawiam A nie próbowałeś zmniejszyć przerwy najpierw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Nie próbowałem, nigdy nie zmieniałem przerwy. Po prostu zawsze jeździłem na NGK w ten sposób, że wkręcałem przejeżdżałem 30kkm i wymieniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Przy LPG często się sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Niedawno zmieniałem po 120 kkm świece - chyba irydowe - założone na pierwszy montaż. Przed zmiana pracowały bez zarzutu i ogladajac po wyjęciu nie wydaja się jakos istotnie zużyte . Trzeba było na olx wystawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Trzeba było na olx wystawić. Poszły na Giełdzie AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Przy LPG często się sprawdza W swojej AG ostatnio wymieniłem swiece - ta zasyfiona olejem siedziała na dwa obroty klucza Tak średnio mi się podoba barwa elektrod, ale co zrobisz Przepraszam za rozmiar załącznika, ale może znachorzy kącikowi coś podpowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 A co jak producent przewiduje tylko irydowe? U mnie irydowe od 20k dają radę i nie ma narzekania. Ale jakbym nie musiał zakładać irydowych to bym założył tańsze i wymieniał je cześciej. Nie rozumiem po co przepłacać skoro przy lpg i tak nie za bardzo da się wydłużyć okres miedzy wymianami. Chyba, ze są inne + przy lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 W swojej AG ostatnio wymieniłem swiece - ta zasyfiona olejem siedziała na dwa obroty klucza Sam byś raczej tego tak nie zrobił... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 W swojej AG ostatnio wymieniłem swiece - ta zasyfiona olejem siedziała na dwa obroty klucza Tak średnio mi się podoba barwa elektrod, ale co zrobisz Przepraszam za rozmiar załącznika, ale może znachorzy kącikowi coś podpowiedzą. ta z lewej strony wygląda jakbyś ją z wapna wyciągnął 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 29 Maja 2016 Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 Irydowe wymieniam co 100 kkm, zgodnie z instrukcją, jest w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Jak widać rózne sa rozbieżności w przebiegu świec platynowo-irydowych. U kolegi 100kkm, u mnie tylko 30kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Wznawiam temat, założyłem DENSO IXU24. Po 6kkm auto na lpg przy niskich obrotach i dużym obciążeniu zaczęło szarpać. Na PB bez problemów. Udałem się do gazownika, podpiął komputer przejechaliśmy się i jednoznacznie stwierdził że to zapłon. Zapytał się tylko czy czasem nie montowałem świec irydowych/platynowych Zamontował mi świece z serii TT też Denso, oni tylko takie montują do tych aut. Jak na razie zero problemów Czyli krótko reasumując, jak dla mnie nie warto przepłacać. Zakładać takie świece jakie przewiduje producent i wymieniać jak interwał nakazuje. pozdrawiamCiekawe czy panowie wiedzą że Denso TT to świeca o konstrukcji zbliżonej do świecy irydowej, tyle że zrobiona z tradycyjnych materiałów = tańsza. Ma zalety świecy irydowej (czyli szybkie rozprzestrzenianie się płomienia) ale kosztuje niewiele więcej niż standardowa świeca. Ciekawe że tak szybko padły Ci te IXU24 - u mnie w 307 teściu zapomniał wymienić świece i na irydach Denso (ta sama seria Icoś tam) przelatał ponad 60kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 A co jak producent przewiduje tylko irydowe? U mnie irydowe od 20k dają radę i nie ma narzekania. Ale jakbym nie musiał zakładać irydowych to bym założył tańsze i wymieniał je cześciej. Nie rozumiem po co przepłacać skoro przy lpg i tak nie za bardzo da się wydłużyć okres miedzy wymianami. Chyba, ze są inne + przy lpg? Dzięki małej średnic elektrody środkowej, pomiędzy nią a elektrodą masową płomień rozchodzi się bardziej równowmiernie i z większą prędkością. Właściwie dotyczy to wszystkich paliw, ale skoro do LPG nie powinno zakładać się świec wieloelektrodowych to konstrukcja irydy jest jeszcze lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 no to tym bardziej dziwne, że nie chce działać... u mnie na lpg na razie problemów nie ma a siedzą też denso irydowe w japońskim sprzęcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Ciekawe czy panowie wiedzą że Denso TT to świeca o konstrukcji zbliżonej do świecy irydowej, tyle że zrobiona z tradycyjnych materiałów = tańsza. Ma zalety świecy irydowej (czyli szybkie rozprzestrzenianie się płomienia) ale kosztuje niewiele więcej niż standardowa świeca. Ciekawe że tak szybko padły Ci te IXU24 - u mnie w 307 teściu zapomniał wymienić świece i na irydach Denso (ta sama seria Icoś tam) przelatał ponad 60kkm. Nie wgłębiałem się w temat, gazmen mi mówił że mój przypadek nie jest pierwszym w jego karierze. Mowa o silnikach gdzie producent przewiduje standardowe świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Ciekawe czy panowie wiedzą że Denso TT to świeca o konstrukcji zbliżonej do świecy irydowej, tyle że zrobiona z tradycyjnych materiałów = tańsza. Ma zalety świecy irydowej (czyli szybkie rozprzestrzenianie się płomienia) ale kosztuje niewiele więcej niż standardowa świeca. tylko niestety w związku z tym, że jest z tradycyjnych materiałów jej żywotność jest tragicznie niska. Miałem Denso TT u siebie i padły szybko, kilku znajomych z LPG to samo potwierdzało, także ta świeca zupełnie się do LPG nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.