Skocz do zawartości

Problem skaczącej mocy


ziemia21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Moja Crowa ma już 198 tys wiec do młodych nie nalezy. Jak dotąd miała już zmieniony egr, turbine, sprzęglo. Od 2 dni ma szalone objawy....mianowicie raz ma moc czyli noga do końca na Pedale a ona ani sił nie ma nawet po przekroczeniu magicznych 2.200 obrotow, za pół godziny jazdy problem znika i zbiera się jak młodzieniec. Potem znowu wszystko od poczatku. Co to może byc? Egr czyszczone jakieś 2 mc temu, czpien chodzi luzno. Przepływka testowana tzn jazda trochę bez i trochę z....bez odczowalnych zmian. Oczywiście musze dodać że jak każda skrzynia w tych modelach moja się kończy juz chalasuje na 1.....:( bo na 6 chalasowala juz pół roku temu....wiem ze musze zmienić ale....zawsze inny wydatek wypada. Od dawna tez sypie błędami ale jakoś w atu nie umieli stwierdzić co to dokladnie....nie wylądowali nawet błędu po zmianie oleju....tzn ten 1 usunęli ale podobno są jakieś 2 rodzaje.... nie wiem. Co radzicie. Macie może namiary do dobrego magika od regeneracji skrzyni? Jak to u was wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być wszystko, od pękniętego wężyka podciśnienia, jakiegoś grubego węża intercoolera, sterowania turbiny, zatykającymi się wtryskiwaczami itd itd. Trzeba znaleźć doświadczonego diagnostę, który wśród kilkunastu błędów będzie wiedział który to ten pierwotny. Na ogół błąd jednego elementu generuje masę błędów "pobocznych" i tu właśnie wychodzi doświadczenie i praktyka diagnosty. W prosty sposób przedmuchy i nieszczelności możesz sam sprawdzić. W ciemnym garażu zapal papierosa i dmuchnij dymem na silnik, zapal jakąś latarkę i będzie widać, czy gdziś dym jest pędzony lub wciągany. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jednak nie.....znikł na 30 min jazdy błąd silnika i auto zaczęło się wypalać, zanim wróciłam na autostradę to już zrezygnował z wypalania,zapalił się check i auto juz nie umiało jechac....nawet chyba turbo nie swistalo....potem zasiłam na 2 godziny i jazda powrotną juz dużo lepiej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jednak nie.....znikł na 30 min jazdy błąd silnika i auto zaczęło się wypalać, zanim wróciłam na autostradę to już zrezygnował z wypalania,zapalił się check i auto juz nie umiało jechac....nawet chyba turbo nie swistalo....potem zasiłam na 2 godziny i jazda powrotną juz dużo lepiej.....

Depczez kromala czasem ostrzej?

Tzn pod 190kmh na ałtobanie?

A jak z DPF-em u Ciebie, sprawne toto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio to tylko po miescie....I dpf wypalać się od czasu do czasu. Nawet nie umiem stwierdzić co ile bo zdarzało się ze 2 razy w mc. Nie podpinalam go więc stanu nie znam. Czasem jak wyjadę w trasę to cisne go ale ostatnio to zadkosc.

Jako, ze mam DPF-a to staram sie dbac o niego, a ze srednio z miasta moj wypala sie co ok 750-800 km to podpinam kompa i patrze stan zapchania. Czasem niestety musze wokol komina dwie rundy machnac, ale zawsze wypalam do konca.

Choc jak piszesz, ze moc skacze to szukalbym na lini -elektryka-mechanika-kostki-zlaczki itp

Moze po prostu od wibrcji jest lub nie ma wlasciwego styku.

Auto swoje nalatalo wiec moze cos byc malociasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podłączyłona została crowa pod kom i wyskoczył takie błędy P0481 i P0401. Awaria wentylatora w obwodzie sterowniczych i niewystarczający przepływ spalin.....to teraz na chłopski rozum poproszę ze co mam z tym robic? Poza tym tylko 2 błędy jakiś malo....chyba to nie była nsjdokladniejsza kontrlla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten niewystarczajacy przeplyw spalin to kojazy mi sie z zaslepionym EGRem. Sprawdź czy Twoj się otwiera, o ile nie jest zaslepionu. Sprawdz go fizycznie nie tylko programowo. Odkryć od silnika podlacz wtyczke, podlacz kompa i uruchom test EGR. Zobaczysz czy sie otwiera i zamyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałeś czujnika doładowania u mnie , miałem podejrzenie że byłem pierwszy co go w ogóle wyciągnął do czyszczenia :phi:

 

 

Jednak objawy opisane wyżej , łącznie z nr błędu wskazują zdecydowanie na przycinający się EGR , który pozornie po rozebraniu wydaje się zachowywać jak sprawny :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest po ok 4 miesiącach. pierwszy raz jak go czyściłem po ponad roku użytkowania to też się zdziwiłem. nie wierzyłem że on mógł cokolwiek mierzyć.

 

czyszczenie banalnie proste, problemów pewnie nie usunie. poprawnie wykonane czyszczenie raczej nie zaszkodzi a może jedynie pomóc.

 

czyszczenie samego EGR to i owszem, jednak dalej z EGR spaliny dostają się do silnika przez system kanalików. może one są już na tyle zasyfione, zabite sadzą że nie ma żadnego przepływy i wywala komunikat podobny tak jakby przez EGRa przepływało za mało spalin. 

 

ja u siebie żeby to wyczyścić ściągałem przepustnice, a to już troszkę więcej zabawy niż z samym czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało się na wersji startowej uruchomić multiscan tylko 20 min pokazało to co ponizej. Czy opłaca się kupić to http://allegro.pl/show_item.php?I czy z tych zdjęć coś wynika? Chyba dpf jest zatksny?

 

Do silnika nie musisz mieć pełnej wersji. Masz wszystko napisane.

Z powodu fizycznych usterek: błędy P0481 wentylator chłodnicy, P0101 przepływ powietrza?, P0401 EGR nie może zregenerować się/wypalić  DPF (powinno być przy 80-100%).

W pierwszej kolejności musisz usunąć przyczyny tych błędów i potem je skasować.

W komputerze silnika nie powinno być żadnych błędów.

Czyli jak najszybciej serwis: wymiana uszkodzonych części lub regeneracja, bo możesz mieć jeszcze większe problemy (dużo kosztowniejsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ze jest popsuty egr? Na otwartym miał 4% a na zamkniętym 70 do 80%.

Że pokazuje 4 do 80% to znaczy że tak jest wysterowany, a jak jest naprawdę to trzeba zobaczyć po odkręceniu z układu.

Gdzieś na forum jest instrukcja jak powinno się wyczyścić prawidłowo EGR  

Blaszka z dziurkami do EGR jest?  Tak zabrudzony czujnik doładowania może wynikać ze źle działajacego egr. Trzeba go delikatnie wyczyścić.

Ale chyba to norma, że tak zabrudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr jest częściowo zaslepiony i wyczyszczony....czpien chodzi luzno. Chyba po prostu kupie nowy bo ten był GM a ponoć bywają wadliwe w elektryce i Pierburga są lepsze. Nie mam pomysłu co to może byc. Ecuacan skrakowany raptem widzi tylko Com11 i 12 a moja Crowa na Com7 się łączy. Poprzednia wersja free raz się policzył a potem już nic nie dzialalo. Nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr jest częściowo zaslepiony i wyczyszczony....czpien chodzi luzno. Chyba po prostu kupie nowy bo ten był GM a ponoć bywają wadliwe w elektryce i Pierburga są lepsze. Nie mam pomysłu co to może byc. Ecuacan skrakowany raptem widzi tylko Com11 i 12 a moja Crowa na Com7 się łączy. Poprzednia wersja free raz się policzył a potem już nic nie dzialalo. Nie wiem co robić.

Wersja Free Multiecuscan powinna wystarczyć. 

Jeżeli EGR sprawdzony to może winny jest przepływomierz (błędy: P0101, P0111)? Spróbuj zrobić wykres podczas przyspieszania: obroty, ilość powietrza zadana, zmierzona, temp. powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próba egr. Pidlocziny do aku. chodził bez zarzutu. Trzpień dziala. Ale wlot do kolektora kompletny syf....czy to może byc probl3mem? I 2 pytanie auto ma już 190 tys kolektor plastikowy czyli klapy wirowe wmontowane w srodek czy tylko przeczyszczony kolektor czy lepiej nowy z obawy przed klapami. I po 3 multiecuscan nie chce się lączyc z obd2 dodam że kupiłam w formie wtyczki blohtut. Tzn łączy się ale ma tylko 2 Comy np 22 i 23 i tak zmienia co rusz na nastepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiazany....okazało się ze brak mocy wywołał check z błędem 2 biegu wiatraka no i przerwany był kalel przy module sterownika silnika. Gdyby ktoś chciał wiedzieć gdzie w cromie to cacko jest to okazuje się ze zaraz za światłem przeciwmgłowym od strony pasarzera. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.