Skocz do zawartości

Wybór wersji - Astra J


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

Ciąg dalszy dylematów z wyborem - 2 wersje są brane pod uwagę: 1.4T vs 2.0 CDTI rocznik 2011/12; cena zbliżona, przebieg podobny, oba poleasingi.

Auto na dojazdy do pracy 2x10km i raz na tydzień 2x150km drogami krajowymi (brak autostrady)

Moje luźne przemyślenia:

Tryb jazdy miejskiej - pewnie punkt dla 1.4T (brak problemu z dpf)

Jazda poza miastem - punkt dla 2.0 CDTI (moc 165KM, przyjemność z jazdy)

 

Potencjalne drogie fakapy:

1.4T - turbosprężarka, dwumasa, skrzynia M32,

2.0CDTI - turbosprężarka, dwumasa, wtryskiwacze, DPF...

chyba mimo wszystko punkt dla 1.4T

 

Ekonomia: stawiam na remis, bo co zaoszczędzi się na paliwie w CDTI to się zapłaci w droższej obsłudze techn.

 

Rozsądek podpowiadałby ze względu na jazdę po mieście 1.4T (+możliwość montażu LPG), gdyby nie ta lipna skrzynia biegów...

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał Astrę J z dieslem 1,7 i nie narzekał - dojeździł służbówką do około 180 kkm i nie narzekał na silnik. Skrzynia była naprawiana w okolicach 90 kkm.

Co do zakupu, to nie przejmowałbym się z góry wersjami, ale szukał przyzwoitego egzemplarza, zadbanego i wyserwisowanego.

Jak chcesz do gazu, to rozważ bliźniaczego Cruze 1,8 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał Astrę J z dieslem 1,7 i nie narzekał - dojeździł służbówką do około 180 kkm i nie narzekał na silnik. Skrzynia była naprawiana w okolicach 90 kkm.

Co do zakupu, to nie przejmowałbym się z góry wersjami, ale szukał przyzwoitego egzemplarza, zadbanego i wyserwisowanego.

Jak chcesz do gazu, to rozważ bliźniaczego Cruze 1,8 ;]

 

Przeciez ta Astra wychodzila fabrycznie w wersji z LPG.

Inna kwestia, ze ten 1,4T ledwo starcza, zeby napedzic Astre J ze wzgledu na mase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ta Astra wychodzila fabrycznie w wersji z LPG.

Inna kwestia, ze ten 1,4T ledwo starcza, zeby napedzic Astre J ze wzgledu na mase

Bez przesady. 140KM z dużym momentem daje radę. :ok:

Gorzej jest z Cruze 1,8 - niby też 140KM, ale moment niższy i trzeba ciągle redukować biegi. Choć mnie 11 s do setki wystarcza. A 1,4T ma mniej jak 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. 140KM z dużym momentem daje radę. :ok:

Gorzej jest z Cruze 1,8 - niby też 140KM, ale moment niższy i trzeba ciągle redukować biegi. Choć mnie 11 s do setki wystarcza. A 1,4T ma mniej jak 10.

 

Jezdziles tym?

Kompletnie nie czuc tych 140KM niestety, do tego pali naprawde sporo jak sie chce pojechac dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziles tym?

Kompletnie nie czuc tych 140KM niestety, do tego pali naprawde sporo jak sie chce pojechac dynamicznie.

Nie. Jeżdżę 1,8 i nie wyobrażam sobie, by z turbiną i wyższym momentem obrotowym było gorzej ;]

Co do spalania, to przy dynamicznej jeździe moje 1,8 potrafi 12 l wciągnąć na 100 km :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te "minusy" które wymieniles co do 2.0CDTI 160/165km to czlowieku kazdy nowszy diesel ma... :facepalm: dochodzą jeszcze klapy wirowe w 20DTH...

ja bez zastanowienia bralbym 2.0 CDTI

1.4 t benzyna to zamulacz straszny, niestety waga astry J jest potezna...

 

nie ma aut ktore sie nie psują... tymbardziej nowoczesne diesle i turbodoladowane benzyny o malej pojemnosci...

ja raz przejechalem sie 1.9 CDTI 150km i tak juz 4 rok mi mija...mimo iz utopilem w nim fortune, wymienilem dwumas, klapy wirowe itp. to przyjemnosc z jazdy i przyspieszania jest niesamowita... a kilometrow tez troszku juz nafruwalem, dlatego teraz wybralbym rowniez 20DTH :phi:

 

a skrzynia m32 lipna? w rodzinie mam 3 egzemplarze 19DTH z tą skrzynią i żadna jeszcze nie siadła... przebiegi grubo ponad 200 tys km... zapewne są to opinie powielane przez kolejnych "znaffcow" nie mających do czynienia z tymi skrzyniami... :ogien:

 

 

idąc twoim tokiem myslenia bierz 1.4 100km... :hehe:

a na serio to w twoim przypadku najlepiej proponowalbym 1.4 t 140km w gazie..., ot moja zdanie, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy dylematów z wyborem - 2 wersje są brane pod uwagę: 1.4T vs 2.0 CDTI rocznik 2011/12; cena zbliżona, przebieg podobny, oba poleasingi.

Auto na dojazdy do pracy 2x10km i raz na tydzień 2x150km drogami krajowymi (brak autostrady)

Moje luźne przemyślenia:

Tryb jazdy miejskiej - pewnie punkt dla 1.4T (brak problemu z dpf)

Jazda poza miastem - punkt dla 2.0 CDTI (moc 165KM, przyjemność z jazdy)

 

Potencjalne drogie fakapy:

1.4T - turbosprężarka, dwumasa, skrzynia M32,

2.0CDTI - turbosprężarka, dwumasa, wtryskiwacze, DPF...

chyba mimo wszystko punkt dla 1.4T

 

Ekonomia: stawiam na remis, bo co zaoszczędzi się na paliwie w CDTI to się zapłaci w droższej obsłudze techn.

 

Rozsądek podpowiadałby ze względu na jazdę po mieście 1.4T (+możliwość montażu LPG), gdyby nie ta lipna skrzynia biegów...

Co myślicie?

Wydaje mi się, że jak sporo jazdy po mieście to lepiej wziąć benzynę, a jeśli chodzi o skrzynię biegów to chyba obie wspomniane wersje mają M32 :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zastanawiania brac 1.4T. Skrzynia jak miala pasc to juz by padla. Koszt lozysk nie jest duzy jakby co. Zdecydowanie mniej problemow niz z dieselem w miescie. Szybciej sie rozgrzeje w zimie, nie bedzie telepal na wolnych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.