Skocz do zawartości

kluczyk-->stacyjka problem


dennis_sc

Rekomendowane odpowiedzi

od dwóch dni obserwuje problem z włożeniem/wyjęciem kluczyka do stacyjki oraz z przekręceniem (w każdą stronę).

Zaczęło sie chyba od tego ze zamknąłem zaślepkę stacyjki :hmm:

ktoś się spotkał z podobnym problemem? co to moze być? kluczyk prosty, chyba że coś wpadło do środka (na dworzu stoi) :hmm: czy WD40 mozna psiknąc do środka? moze pomoc?

stacyjki są rozbieralne czy tylko wymiana całego elementu?

pacjent to skut kawasaki j300 (stacyjka wygląda identycznie jak w kymco - pewnie to to samo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dwóch dni obserwuje problem z włożeniem/wyjęciem kluczyka do stacyjki oraz z przekręceniem (w każdą stronę).

Zaczęło sie chyba od tego ze zamknąłem zaślepkę stacyjki :hmm:

ktoś się spotkał z podobnym problemem? co to moze być? kluczyk prosty, chyba że coś wpadło do środka (na dworzu stoi) :hmm: czy WD40 mozna psiknąc do środka? moze pomoc?

stacyjki są rozbieralne czy tylko wymiana całego elementu?

pacjent to skut kawasaki j300 (stacyjka wygląda identycznie jak w kymco - pewnie to to samo)

rozebrać i popaczeć.

generalnie stacyjka obrywa od pogody. moja 16 letnia w Suzuki też przycina trochę i trzeba umieć się nią posługiwać - problem jest w tym że się po ludzku wyrobiła.

WD nie psikaj. wal smarem do łancuchów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie stacyjek, zamków itp. pomaga na krótki czas. Później jest jeszcze gorzej, bo przykleja się wewnątrz cały syf i sztyfty się zacierają.

Wkładkę trzeba wymyć (wypłukać) w rozpuszczalniku, np. w benzynie ekstrakcyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie psikac wd40 lec do casto i kup za 12zl spray gerdy do zamkow i powinno pomoc

 

Ale czy ten specyfik, o którym piszesz, może mieć kontakt z prądami i będzie OK? Nie przewodzi? :hmm:

Jeśli to jest na bazie grafitu, to wiesz... za jakiś czas pojawi się wątek: "Jak znaleźć pożeracza prądu?"

Stacyjka nie jest na tyle szczelna, żeby specyfik wpsikany otworem :swinka::phi: nie dostał się do kostki... a jeśli przewodzi, to będą jaja - czytaj: prądy błądzące  :hehe: 

Co do użycia WD w takim przypadku - w nieodżałowanym fiaciku też się była przycinała stacyjka i WD pomogło: przestała się zacinać, prądów błądzących nie stwierdzono, a kluczyk faktycznie brudził, ale z każdym wsadzeniem - wyciągnięciem :swinka:  mniej, aż do ustania brudzenia włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przycinała się stacyjka aż w końcu się całkiem zacięła i nie można było w ogóle przekręcić kluczyka. Napuściłem parę kropel oleju maszynowego i problem zniknął. Olej ma właściwości smarujące i czyszczące a poza tym nie przewodzi prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.