kubasan Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Witam, rano na zimnym podczas odpalania coś strzeliło pod maską i pojawił się dym. Otwarłem maskę i zauważyłem dość mocno pęknięty kolektor ssący, po tym fakcie stilon łapał ale momentalnie gasł. Co mogło się stać? Wydaje mi się to dość dziwnym zjawiskiem w silniku benzynowym, co prawda mam gaz ale zawsze odpalam na benzynie. Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Maja 2016 Udostępnij Napisano 1 Maja 2016 Jaka instalacja? Której generacji? Najprawdopodobniej zebrał się Ci gaz w kolektorze ssącym i rozerwał kolektor podczas odpalania. Instalacja lpg do przeglądnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Instalacja to BRC Sequent 24 regularnie serwisowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 wieczorem nie odcielo na zaworku albo parownik ma juz tak wyjechana membrane ze puszczalo az puscilo na tyle ze puff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Jak wyżej, coś puściło gaz, zebrał się w kolektorze i bum... słyszałem już o takim przypadku, przed wymianą kolektora obowiązkowo instalacja gazowa do naprawy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 wieczorem nie odcielo na zaworku albo parownik ma juz tak wyjechana membrane ze puszczalo az puscilo na tyle ze puff Coś mi ta teoria nie pasuje , na drodze do kolektora są wtryskiwacze, awaria zaworu czy parownika nie powinna wysadzić kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 dzisiaj konsultowałem sprawę z macherem pracującym w serwisie FIATa, stwierdził że miał już taki przypadek i walnięty był przepływomierz który zrobił tzw, cofkę do kolektora no i mamy bum, ale jakoś mnie to nie przekonuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 2 Maja 2016 Udostępnij Napisano 2 Maja 2016 Coś mi ta teoria nie pasuje , na drodze do kolektora są wtryskiwacze, awaria zaworu czy parownika nie powinna wysadzić kolektora.Tyle, ze nie mówimy o dostawaniu sie gazu podczas jazdy przez wtryskiwacze a o gromadzeniu się gazu podczas postoju przez puszczajace wtryskiwacze albo przez przewód podciśnienia.Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 @@mikomir @kubasan mialem w jednym pazdzierzu taki przypadek ze jak temperatura spadala ponizej 5^C w nocy to odpalenie bylo mocno niekulutralne bo sie krztusil prychal tak jakby chodzil na 3 gary . Po minucie ustepowalo. Okazalo sie ze jakis diwajs puszczal w nocy ( przyjezdzamy na lpg i gasimy na lpg , rano odpalamy na benz) na tyle ze potrafilo sie nazbierac na rano na pierwsza minute zbyt bogatej mieszanki lpg/benz i do czasu przepalenia chodzil koslawo. Jakas pierdułka za przyslowiowe 20 zl - w pore wychwycone i spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Tyle, ze nie mówimy o dostawaniu sie gazu podczas jazdy przez wtryskiwacze a o gromadzeniu się gazu podczas postoju przez puszczajace wtryskiwacze albo przez przewód podciśnienia. Pozdrawiam BAS Dobra instalacja powinna posiadać zawór odcinający przy zbiorniku,reduktorze i sprawne wtryskiwacze to zabezpiecza niekontrolowany wyciek gazu. Zgadzam się z tobą,że puszczający wtryskiwacz może zrobić pewne zamieszanie.Gaz pod ciśnieniem w fazie lotnej po zgaszeniu silnika znajduje się w przewodach między reduktorem a wtryskiwaczami.Można to zauważyć przy wymianie filtra gazuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Maja 2016 Udostępnij Napisano 5 Maja 2016 Dobra instalacja powinna posiadać zawór odcinający przy zbiorniku,reduktorze i sprawne wtryskiwacze to zabezpiecza niekontrolowany wyciek gazu.Owszem, fajnie, że instalacja posiada zawór przy zbiorniku i przed filtrem fazy ciekłej, ale nie zmienia to faktu, że awarie się zdarzają. Typową usterką jest przeciek z reduktora, przez podciśnienie brane z kolektora do reduktora, do kolektora. W przewodach jest wystarczająco dużo lpg, żeby utopić przez noc kolektor na tyle, żeby było za bogato i żeby były problemy z odpalaniem. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.