Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w diagnozie manualnej skrzyni biegów


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Próbuję ustalić przyczyny niedomagania 5 biegowej manualnej skrzyni biegów we Fiacie Stilo Multijet rocznik 2006. Objawy to trudności ze zmianą większości biegów podczas jazdy. Zmianie towarzyszy charakterystyczne haczenie, opór. Zgrzytania brak. Na zgaszonym silniku biegi wchodzą dużo lepiej. Olej zlany ze skrzyni czyściutki. Obecnie skrzynia zalana jest olejem Tutela ZC Synth 75w80 GL-5. Z tego co mówi instrukcja Stilo, w tym roczniku Fiat stosował olej Tutela Technyx 75w85 GL-4+. Nie sądzę jednak aby przyczyną haczenia był olej, zwłaszcza że na starym oleju było podobnie. Czytałem, że przyczyną może być kończące się sprzęgło. Pedał sprzęgła chodzi u mnie dość ciężko. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że pedał chodzi ciężko to nic nie znaczy, w AR147 chodził ciężko nawet jak sprzęgło było nowe.

Ale problemy z wbiciem biegów to klasyczny objaw padającego sprzęgła (prawdopodobnie docisku). Przy pewnym przebiegu można się tego przecież spodziewać. A jeśli masz auto od nowości to tym bardziej wiesz czy było wymieniane czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadczy świadczy, ciężko fabrycznie to może chodzić w autach sportowych, a nie w Stilo.

Szkoda czasu na pisanie kupuj sprzegło, umawiaj termin w warsztacie i po sprawie

dokładnie , co prawda siedzi tam pancerna skrzynia Getrag , ale szkoda ją by było uszkodzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najgorszym razie do wymiany może być sprzęgło (550 zł), koło dwumasowe (1050 zł), uszczelniacz wału (95 zł) oraz uszczelniacze na skrzyni (36 zł). Czyli ok. 1750 zł. Ile może wynieść robocizna?

Na postoju przy włączonym silniku biegi wchodzą w miarę ok. Jedyna wchodzi trochę "gumowo". Rzadko bo rzadko, ale czasami wsteczny wchodzi za 2 razem. Najgorzej jest podczas jazdy i to mi najbardziej przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadczy świadczy, ciężko fabrycznie to może chodzić w autach sportowych, a nie w Stilo.

W takim razie Alfa 147 JTD to sportowe auto ;) Nowe kompletne sprzęgło, pompa sprzęgła, płyn itp. - pedał chodzi ciężko i TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.