Skocz do zawartości

Hamulec ręczny tarczowy tył


slawek1234

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wszystkim wiadomo lubia sie dzwignie co ciągnie linka zacierać, u mnie tak się stało.


Postanowięm wyciągnąć całe zaciski , rozebrałem ,wyczyściłem, wymieniłem oring tłoczka i osłonke tłoczka i śmiga wszystko.


Co mnie zaskoczyło? Lewe koło po zaciągnięciu  hamulca ręcznego blokuje koło na 6 ząbku a prawe na 3 ząbku , i nie wiem jak to wyregulować ?


Przecież się linka nie skróciła  na prawym kole.Dzwignie na zaciskach co ciągnie linka  w tych samych pozycjach  na zwolnionym ręcznym i zaciągniętym, czy ktoś ma jakieś sugestie ? z góry dziękuje , założyłem ten temat na fiat Bravo ale niikt nie jest w stanie nic mi zasugerować.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie musisz sprawdzic tez linki one lubia sie.zapiekac w pancezu. 2 speawa to dokladne ulozenie linki od wajhy recznego az do zacisku... mialem tak ze lewa linka byla zapieczona i nie ciagla mi dovrze. Spatcialy pancerz zrobil swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze moje pytanie. Zaciagnij reczny na maxa. Wejdz pod auto i zobacz w jakich pozycjach jest wajcha recznego, tzn odleglosc zabka wajchy od srubki na ktorej lezy w pozycji "0" jezeli z obu stron tak samo to problem moze lezec gdzies indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak samo , w tym samym położeniu

zastanawiam się czy w samym zacisku, w środku może się coś przestawić,nie wyciągałem tego mechanizmu od ręcznego z środka ponieważ jest tam dziwne zabezpieczenie w postaci segera , nie mają dziurek na koncu żeby tymi specjalnymi kleszczykami sciągnąć, tylko inne jakieś i zrezygnowałem .

Rozruszałem i jest oki , może to kwestia założenia tych dzwigni po czyszczeniu z powrotem co ciągnie linka , ale co tam można żle założyć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale linki są połapane w grodzi koło uchwytu ręcznego takim płaskownikem, tam gdzie jest regulacja naciągu linek , który jest ruchomy i niweluje minimalne róznice , u mnie ten płaskownik nie jest równo tylko rzeczywiście od strony prawego koła gdzie łapie na 3 ząbku jest bardziej odchylony w kierunku przodu auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadze ze ktoras linka lapie w pancerzu , dlatego ten motylek przy regulacji srubka jest odchylony bardziej z prawej lub lewej strony. Albo linka spadla z ktiregos mocowania... popatrz dokladnie. Bo ja kiefy zakladalem nowe linki org to motylek eahadelko bylo idealnie ulozone, ale wczesniej kiedy lewa linka byla skorodowana w srodku motylek byl z lewej wyzej niz z prawej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem mocowania linek - oki

wyregulowałem aby był jednakowy naciąg linek obu kół (zrobiłem to ustawiając te wajchy od ręcznego co ciągnie linka przy zaciskach)  , to widać na tym płaskowniku gdzie mocowane są linki , tam  gdzie nakretka  regulacyjna,(jak się przekrzywiał ten płaskownik to skok był bardzo różny na zacisku np. zaciągając na 1 ząbek,u mnie na prawym kole był dwa razy większy) 

teraz jak się naciąga ręczny linki ciągna równo , płaskownik też równo się układa.

Ale i tak prawe koło blokuje na 5 ząbku a lewe na 7

Takie mam wrażenie że u mnie linki to się skróciły , chyba że się robią jak guma do majtek , to rzeczywiscie do wymiany , olałem to nie mam nerwów już 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na tych wajchach przy zaciskach nie ma co regulować , bo tam gdzie przestawiłem, to po paru razach sprężyna nie odbiła bo kąt się zrobił za mały i ścisnęło sprężyne.

Wróciłem tak jak ma być , prawe 4 ząbek , lewe 7 ząbek blokuje koło.

Więc wróciłem że ten płaskownik przy naciągu linki jest znowu krzywo , może tak ma być , w sumie jak się przekrzywia to niweluje ewentualne róznice w długości linek , jak np. sie troche wyciągną.A czy w ogóle powinien łapać równo na kołach ?też nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Linek nie wyciągałem , ale szarpałem je przy kole i chodzą lekko , bez zacięć , może faktycznie do wymiany , jak już wyciągać to kupić już nowe i założyć.

Albo zamienić stronami , i ten  uchwyt  w kabinie się wyrówna , troche mnie to dziwi bo ręcznego prawie nie uzywam , a tu by sie linka wyciągła , widać chyba  ze te linki sa zrobione z nie wiadomo czego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linek nie wyciągałem , ale szarpałem je przy kole i chodzą lekko , bez zacięć , może faktycznie do wymiany , jak już wyciągać to kupić już nowe i założyć.

Albo zamienić stronami , i ten  uchwyt  w kabinie się wyrówna , troche mnie to dziwi bo ręcznego prawie nie uzywam , a tu by sie linka wyciągła , widać chyba  ze te linki sa zrobione z nie wiadomo czego. 

Wymień linki. U mnie też przy regulacji było krzywo, lewa linka naciągnięta bardziej. Ręczny niby działał ale nie do końca. Po wywaleniu linek okazało się, że linka blokowała się w pancerzu (pęknięty pancerz przy mocowaniu). Z nowymi linkami regulacja jest równo i ręczny działa jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.