slawek2000 Napisano 22 Maja 2016 Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 Witam, pacjent to citroen c8, do którego zamierzam zamontować ogrzewanie postojowe. Orientuje sie ktoś z forumowiczów jak bez pracujacego silnika zmusić do pracy dmuchawę podczas pracy pieca? C8 rok 2005, benzyna klimatronik. Piec analogowy Eberspacher B5WSC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Robilem to u siebie w dieslu ale na fabrycznym webasto w aucie z 2006. U Ciebie pewnie bedzie tak samo nawet jesli masz inny piec - uklad klimy powinien byc ten sam, chociaz masz auto sprzed liftu (mozna sprawdzic polaczenia w Sedre). Musisz po pierwsze zalaczyc przekaznik dmuchawy ktory jest w skrzynce BSM w komorze silnika - taki zielony, zwykly samochodowy przekaznik. Do tego musisz wysterowac obroty dmuchawy czyli wpiac sie w wiazke miedzy panelem klimatronika a dmuchawe. W C8 jest o tyle przyjemnie ze wyatrczy podac staly prad ok 1,5V zamiast robic jakies uklady PWM. 1,5V to ok 30% obrotow dmuchawy. W takiej wersji nic nie steruje klapkami nagrzewnicy - musisz zwracac uwage jak gasisz auto zeby nawiewy bylo odpowiednio rozdzielone gora/dol i kierowca/pasazer. Ja montujesz piec? Zmiesci sie gdzies w miejsce oryginalnego Webasto pod podloga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Robilem to u siebie w dieslu ale na fabrycznym webasto w aucie z 2006. U Ciebie pewnie bedzie tak samo nawet jesli masz inny piec - uklad klimy powinien byc ten sam, chociaz masz auto sprzed liftu (mozna sprawdzic polaczenia w Sedre). Musisz po pierwsze zalaczyc przekaznik dmuchawy ktory jest w skrzynce BSM w komorze silnika - taki zielony, zwykly samochodowy przekaznik. Do tego musisz wysterowac obroty dmuchawy czyli wpiac sie w wiazke miedzy panelem klimatronika a dmuchawe. W C8 jest o tyle przyjemnie ze wyatrczy podac staly prad ok 1,5V zamiast robic jakies uklady PWM. 1,5V to ok 30% obrotow dmuchawy. W takiej wersji nic nie steruje klapkami nagrzewnicy - musisz zwracac uwage jak gasisz auto zeby nawiewy bylo odpowiednio rozdzielone gora/dol i kierowca/pasazer. Ja montujesz piec? Zmiesci sie gdzies w miejsce oryginalnego Webasto pod podloga? Dzięki za wskazówki. Właśnie wróciłem z samochodu, z panelu klimatronika wyczaiłem dwa przewody, jeden brązowy, drugi fioletowy- ich napięcie się zmienia w zakresie 0,9- 2,5v. Brązowy znalazłem wchodzi do dmuchawy taka małą wtyczką. I tak jak mówisz, jakiś dzielnik napięcia zrobię i powinno też działać. Diodą zablokuję by się nic na sterownik nie cofało. W Xsarze picasso (żony) zrobiłem podobne sterowanie dmuchawą- potencjometr wieloobrotowy i napięcie z niego otwiera jakieś tranzystory i regulacja jak ta lala Nie wiem gdzie w oryginale jest piec w C8, ja u siebie jestem na etapie montażu w tej chwili, dobre miejsce do pieca znalazłem z przodu miedzy zderzakiem a chłodnicami. Piecyk tak z boku że nie blokuje w żaden sposób przepływu powietrza na chłodnicach. Mocowanie pieca już wisi. CDN. A co do zostawiania na temp max i odpowiednich nawiewach to jasna sprawa. Jeszcze coś, wtyczka którą zlokalizowałem na obudowie dmuchawy- dwa przewody. Jeden brązowy dostarcza wysterowanie tranzystorów, a drugi (żółty) to co? Sygnał zwrotny że dmuchawa pracuje? Po bo odłączeniu i ponownym podłączeniu dmuchawa nie działa. Ponowny start silnika i działa. Zabezpieczenie przed zablokowanym wirnikiem, dobrze kojarzę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 po co tak kombinować montuj w miejscu fabrycznego pod nogami kierowcy. Do wszystkiego będziesz miał blisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Dzięki za wskazówki. Właśnie wróciłem z samochodu, z panelu klimatronika wyczaiłem dwa przewody, jeden brązowy, drugi fioletowy- ich napięcie się zmienia w zakresie 0,9- 2,5v. Brązowy znalazłem wchodzi do dmuchawy taka małą wtyczką. I tak jak mówisz, jakiś dzielnik napięcia zrobię i powinno też działać. Diodą zablokuję by się nic na sterownik nie cofało. W Xsarze picasso (żony) zrobiłem podobne sterowanie dmuchawą- potencjometr wieloobrotowy i napięcie z niego otwiera jakieś tranzystory i regulacja jak ta lala Nie wiem gdzie w oryginale jest piec w C8, ja u siebie jestem na etapie montażu w tej chwili, dobre miejsce do pieca znalazłem z przodu miedzy zderzakiem a chłodnicami. Piecyk tak z boku że nie blokuje w żaden sposób przepływu powietrza na chłodnicach. Mocowanie pieca już wisi. CDN. A co do zostawiania na temp max i odpowiednich nawiewach to jasna sprawa. Jeszcze coś, wtyczka którą zlokalizowałem na obudowie dmuchawy- dwa przewody. Jeden brązowy dostarcza wysterowanie tranzystorów, a drugi (żółty) to co? Sygnał zwrotny że dmuchawa pracuje? Po bo odłączeniu i ponownym podłączeniu dmuchawa nie działa. Ponowny start silnika i działa. Zabezpieczenie przed zablokowanym wirnikiem, dobrze kojarzę?? W originale webasto jest pod podloga na wysokosci siedzenia kierowcy - patrz na zdjeciu. Zaleta taka ze blisko jest zbiornik paliwa, oryginalnie jest osobne wejscie do zbiornika, nie trzeba robic zadnych trojnikow. Siedzi w specjalnej metalowej gondoli. Co do kabli, to tak jak mowisz, jeden to sygnal obrotow do wentylatora a drugi to informacja zwrotna do klimatronika. Drugiego nie musisz ruszac. Ja wpialem sie jeszcze w plus po kluczyku zeby przez przekaznik rozlaczyc uklad przy odpalaniu - po uruchmieniu obrotami steruje znowu klimatronik, niezaleznie od timera. Bralem to gdzies z kalkulatora klimatyzacji ale nie pamietam ktory pin bo mi wcielo moje rysunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 po co tak kombinować montuj w miejscu fabrycznego pod nogami kierowcy. Do wszystkiego będziesz miał blisko Noo, niby tak, ale już mu mocowanie zrobiłem po maską, spaliny , tłumik,prosto w dół. W razie czego łatwiejszy dostep serwisowy do pieca... a znając moje szczęście...w obu moich piecach już naprawiałem sterowniki ( przelutowanie pcb), w jednym wymiana palnika, i szczotek. Kto wie co jeszcze je spotka. Reszta typu elektryka, węże do ogarnięcia bez problemu. Orientujecie się może, czy w instalacji postojowego grzania w oryginale był zawór trójdrożny? W niektórych autach tak widziałem, że na postoju grzało tylko obieg nagrzewnicy( bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza), a po starcie silnika otwierał się zawór na blok silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Orientujecie się może, czy w instalacji postojowego grzania w oryginale był zawór trójdrożny? W niektórych autach tak widziałem, że na postoju grzało tylko obieg nagrzewnicy( bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza), a po starcie silnika otwierał się zawór na blok silnika. Nie wiem jak w oryginale w C8 bywalo w benzynie. W dieslu nie ma zadnego zaworu - piec jest wpiety normalnie w obieg bo fabrycznie jest to tylko dogrzewacz a nie pelen piec. W zalaczniku masz instrukcje montazu webasto w benzynie 807_2002_2.2_3.0_b_E.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Dziękuję bardzo ! Jak to się ładnie czyta i jak szybko montaż idzie Przynajmniej w teorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Dziękuję bardzo ! Jak to się ładnie czyta i jak szybko montaż idzie Przynajmniej w teorii. noooo. i ile na koniec cie za to skasuja :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek2000 Napisano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2016 Jeszcze raz dzięki za (p)odpowiedzi. Piec zamontowany, wszystko podpiete, wszystko działa jak należy. Tylko czekać na mrozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.