Skocz do zawartości

Citroen c8 + ogrzewanie postojowe (dmuchawa)


slawek2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent to citroen c8, do którego zamierzam zamontować ogrzewanie postojowe. Orientuje sie ktoś z forumowiczów jak bez pracujacego silnika zmusić do pracy dmuchawę podczas pracy pieca?  C8 rok 2005, benzyna klimatronik. Piec analogowy Eberspacher B5WSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem to u siebie w dieslu ale na fabrycznym webasto w aucie z 2006. U Ciebie pewnie bedzie tak samo nawet jesli masz inny piec - uklad klimy powinien byc ten sam, chociaz masz auto sprzed liftu (mozna sprawdzic polaczenia w Sedre).

 

Musisz po pierwsze zalaczyc przekaznik dmuchawy ktory jest w skrzynce BSM w komorze silnika - taki zielony, zwykly samochodowy przekaznik.

Do tego musisz wysterowac obroty dmuchawy czyli wpiac sie w wiazke miedzy panelem klimatronika a dmuchawe. W C8 jest o tyle przyjemnie ze wyatrczy podac staly prad ok 1,5V zamiast robic jakies uklady PWM. 1,5V to ok 30% obrotow dmuchawy.

W takiej wersji nic nie steruje klapkami nagrzewnicy - musisz zwracac uwage jak gasisz auto zeby nawiewy bylo odpowiednio rozdzielone gora/dol i kierowca/pasazer.

 

Ja montujesz piec? Zmiesci sie gdzies w miejsce oryginalnego Webasto pod podloga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem to u siebie w dieslu ale na fabrycznym webasto w aucie z 2006. U Ciebie pewnie bedzie tak samo nawet jesli masz inny piec - uklad klimy powinien byc ten sam, chociaz masz auto sprzed liftu (mozna sprawdzic polaczenia w Sedre).

 

Musisz po pierwsze zalaczyc przekaznik dmuchawy ktory jest w skrzynce BSM w komorze silnika - taki zielony, zwykly samochodowy przekaznik.

Do tego musisz wysterowac obroty dmuchawy czyli wpiac sie w wiazke miedzy panelem klimatronika a dmuchawe. W C8 jest o tyle przyjemnie ze wyatrczy podac staly prad ok 1,5V zamiast robic jakies uklady PWM. 1,5V to ok 30% obrotow dmuchawy.

W takiej wersji nic nie steruje klapkami nagrzewnicy - musisz zwracac uwage jak gasisz auto zeby nawiewy bylo odpowiednio rozdzielone gora/dol i kierowca/pasazer.

 

Ja montujesz piec? Zmiesci sie gdzies w miejsce oryginalnego Webasto pod podloga?

Dzięki za wskazówki. Właśnie wróciłem z samochodu, z panelu klimatronika wyczaiłem dwa przewody, jeden brązowy, drugi fioletowy- ich napięcie się zmienia w zakresie 0,9- 2,5v. Brązowy znalazłem wchodzi do dmuchawy taka małą wtyczką.  I tak jak mówisz, jakiś dzielnik napięcia zrobię i powinno też działać. Diodą zablokuję by się nic na sterownik nie cofało.

W Xsarze picasso (żony) zrobiłem podobne sterowanie dmuchawą- potencjometr wieloobrotowy i napięcie z niego otwiera jakieś tranzystory i regulacja jak ta lala :)

Nie wiem gdzie w oryginale jest piec w C8, ja u siebie jestem na etapie montażu w tej chwili, dobre miejsce do pieca znalazłem z przodu miedzy zderzakiem a chłodnicami. Piecyk tak z boku że nie blokuje w żaden sposób przepływu powietrza na chłodnicach. Mocowanie pieca już wisi. CDN.

A co do zostawiania na temp max i odpowiednich nawiewach to jasna sprawa.

Jeszcze coś, wtyczka którą zlokalizowałem na obudowie dmuchawy- dwa przewody. Jeden brązowy dostarcza wysterowanie tranzystorów, a drugi (żółty) to co? Sygnał zwrotny że dmuchawa pracuje? Po bo odłączeniu i ponownym podłączeniu dmuchawa nie działa. Ponowny start silnika i działa. Zabezpieczenie przed zablokowanym wirnikiem, dobrze kojarzę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Właśnie wróciłem z samochodu, z panelu klimatronika wyczaiłem dwa przewody, jeden brązowy, drugi fioletowy- ich napięcie się zmienia w zakresie 0,9- 2,5v. Brązowy znalazłem wchodzi do dmuchawy taka małą wtyczką.  I tak jak mówisz, jakiś dzielnik napięcia zrobię i powinno też działać. Diodą zablokuję by się nic na sterownik nie cofało.

W Xsarze picasso (żony) zrobiłem podobne sterowanie dmuchawą- potencjometr wieloobrotowy i napięcie z niego otwiera jakieś tranzystory i regulacja jak ta lala :)

Nie wiem gdzie w oryginale jest piec w C8, ja u siebie jestem na etapie montażu w tej chwili, dobre miejsce do pieca znalazłem z przodu miedzy zderzakiem a chłodnicami. Piecyk tak z boku że nie blokuje w żaden sposób przepływu powietrza na chłodnicach. Mocowanie pieca już wisi. CDN.

A co do zostawiania na temp max i odpowiednich nawiewach to jasna sprawa.

Jeszcze coś, wtyczka którą zlokalizowałem na obudowie dmuchawy- dwa przewody. Jeden brązowy dostarcza wysterowanie tranzystorów, a drugi (żółty) to co? Sygnał zwrotny że dmuchawa pracuje? Po bo odłączeniu i ponownym podłączeniu dmuchawa nie działa. Ponowny start silnika i działa. Zabezpieczenie przed zablokowanym wirnikiem, dobrze kojarzę??

W originale webasto jest pod podloga na wysokosci siedzenia kierowcy - patrz na zdjeciu. Zaleta taka ze blisko jest zbiornik paliwa, oryginalnie jest osobne wejscie do zbiornika, nie trzeba robic zadnych trojnikow.

Siedzi w specjalnej metalowej gondoli.

 

Co do kabli, to tak jak mowisz, jeden to sygnal obrotow do wentylatora a drugi to informacja zwrotna do klimatronika. Drugiego nie musisz ruszac. Ja wpialem sie jeszcze w plus po kluczyku zeby przez przekaznik rozlaczyc uklad przy odpalaniu - po uruchmieniu obrotami steruje znowu klimatronik, niezaleznie od timera. Bralem to gdzies z kalkulatora klimatyzacji ale nie pamietam ktory pin bo mi wcielo moje rysunki

post-129976-0-07039400-1464031749_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co tak kombinować montuj w miejscu fabrycznego pod nogami kierowcy. Do wszystkiego będziesz miał blisko :ok:

Noo, niby tak, ale już mu mocowanie zrobiłem po maską, spaliny , tłumik,prosto w dół. W razie czego łatwiejszy dostep serwisowy do pieca... a znając moje szczęście...w obu moich piecach już naprawiałem sterowniki ( przelutowanie pcb), w jednym wymiana palnika, i szczotek.  Kto wie co jeszcze je spotka. Reszta typu elektryka, węże do ogarnięcia bez problemu. Orientujecie się może, czy w instalacji postojowego grzania w oryginale był zawór trójdrożny? W niektórych autach tak widziałem, że na postoju grzało tylko obieg nagrzewnicy( bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza), a po starcie silnika otwierał się zawór na blok silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może, czy w instalacji postojowego grzania w oryginale był zawór trójdrożny? W niektórych autach tak widziałem, że na postoju grzało tylko obieg nagrzewnicy( bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza), a po starcie silnika otwierał się zawór na blok silnika.

Nie wiem jak w  oryginale w C8 bywalo w benzynie. W dieslu nie ma zadnego zaworu - piec jest wpiety normalnie w obieg bo fabrycznie jest to tylko dogrzewacz a nie pelen piec. W zalaczniku masz instrukcje montazu webasto w benzynie

807_2002_2.2_3.0_b_E.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.