Tre-Bor Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Panowie potrzebuję pomocy w takim dzisiejszym zdarzeniu i mam małą awarię. Przegoniłem dzisiaj Lacetti z ASB w trasie, jestem 400 km od domu. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wyhamowaniu i zatrzymaniu się (noga na hamulcu lewarek w pozycji D) obroty stale utrzymują się ok 2000. Po zmianie lewarka na pozycję P lub N jest lekkie szarpnięcie a obroty maleją do normalnych. Po przegazowaniu na postoju obroty wzrastają do 5000 i nie maleją. Ponadto przy hamowaniu pedał hamulca twardnieje i spada skuteczność hamowania. 4 dni temu odłączyłem minusową klemę od akumulatora możliwe jest, że muszę przeprowadzić procedurę programowania biegu jałowego ? lub krokowiec jest zabrudzony? Robiłem też ostatnio autokalibrację LPG i pojechałem w trasę bez wyrysowanych map (mapa benzyny nie wyrysowała się) Raczej to nie będzie przyczyną bo na benzynie jest taka sama sytuacja. Na innym forum znalazłem podobny temat: http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Maja 2016 Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 Krokowy raczej nie dałby rady sam rozkręcić silnika do takich obrotów.To, plus problemy z hamulcami wskazują na nieszczelność w dolocie.Masz czym się podpiąć do kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2016 elm + torqe , check nie wyświetla się Rano będę szukał przyczyny jak nie dam rady dzwonię po assistance. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 co prawda w innym aucie uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego 4 pinowy powodował ciągle utrzymywanie się obrotów na biegu jałowym 2500-2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirania_slon Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Sprawdź sobie Czujnik położenia przepustnicy. U mnie kiedyś w lanosie 1,6 zerwał się jeden z trzech przewodów i silnik wariował. Na wolnych oscylował miedzy 1400- 2500 tys . A czasem jak podkręciłem do 4,5 tys to tak potrafił zostać. Dopiero jak wyłączyłem silnik i odpaliłem znów to wskakiwał na 1 tyś a potem znów od nowa do 2,5tys. Przelutowałem kabelek i był spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Zaprogramowałem obr. biegu jałowego ale usterka czasami się pojawia i znika, zaobserwowałem, że się pojawia jak jadę na LPG. Usunę mapę NoPb i LPG, spróbuję ponownie zrobić autokalibrację i ustawić mapy od nowa bo są kompletnie rozjechane. Martwi mnie jedno, dlaczego jak są obroty ok.2000 to pedał hamulca jest twardy ale dopiero po drugim i kolejnym naciśnięciu. Tak jakby podciśnienie nie dochodziło do serwa wspomagania hamulców. A najśmieszniejsze jest to, że jest to złośliwość rzeczy martwych. Podjechałem wczoraj do lokalnego mechanika i wszystko było w porządku, dzisiaj pojeździłem i usterka się pojawiała i znikała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Martwi mnie jedno, dlaczego jak są obroty ok.2000 to pedał hamulca jest twardy ale dopiero po drugim i kolejnym naciśnięciu. Tak jakby podciśnienie nie dochodziło do serwa wspomagania hamulców. Ale w benzynowym silniku, który ma serwo "zasilane" z kolektora ssącego to tak chyba ma być, jeśli są wyższe obroty a przepustnica jest otwarta to i podciśnienia właściwego nie ma. Te 2 czy 3 naciśnięcia pedału hamulca to zapewnia podciśnienie zmagazynowane w samym serwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apb77 Napisano 28 Maja 2016 Udostępnij Napisano 28 Maja 2016 Panowie potrzebuję pomocy w takim dzisiejszym zdarzeniu i mam małą awarię.[...] Miałem kiedyś bardzo podobno objawy, gdy poluzowała się masa od sterownika wtrysku paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 Usterka powróciła ale teraz wyświetlił się błąd P0700 i P0722. Tak na szybko znalazłem że może to być jakiś czujnik obr dochodzących do Asb. Ale na pozycji P dalej obroty są wysokie. Czekam na lawete i na auto zastępcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 30 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 Wyczyściłem dzisiaj dolot i krokowca i jest ok. Była też nieszczelność na króćcu do odmy, ułamany plastik i silnik mógł ciągnąć lewe powietrze. Mam nadzieję, że teraz może zacznie nawet trochę mniej palić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Maja 2016 Udostępnij Napisano 30 Maja 2016 U mnie w saabie z ASB było to samo. Dziurawy dolot też. Choć jeden mechanik już chciał skrzynie rozbierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.