Skocz do zawartości

Wysokie obroty na jałowym


Tre-Bor

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuję pomocy w takim dzisiejszym zdarzeniu i mam małą awarię.

Przegoniłem dzisiaj Lacetti  z ASB w trasie, jestem 400 km od domu.

Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, wyhamowaniu i zatrzymaniu się (noga na hamulcu lewarek w pozycji D) obroty stale utrzymują się ok 2000. Po zmianie lewarka na pozycję P lub N jest lekkie szarpnięcie a obroty maleją do normalnych. Po przegazowaniu na postoju obroty wzrastają do 5000 i nie maleją. Ponadto przy hamowaniu pedał hamulca twardnieje i spada skuteczność hamowania.

 

4 dni temu odłączyłem minusową klemę od akumulatora możliwe jest, że muszę przeprowadzić procedurę programowania biegu jałowego ? lub krokowiec jest zabrudzony?

 

Robiłem też ostatnio autokalibrację LPG i pojechałem w trasę bez wyrysowanych map (mapa benzyny nie wyrysowała się)

Raczej to nie będzie przyczyną bo na benzynie jest taka sama sytuacja.

 

Na innym forum znalazłem podobny temat:

 

http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1221

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie Czujnik położenia przepustnicy. U mnie kiedyś w lanosie 1,6 zerwał się jeden z trzech przewodów i silnik wariował. 

Na wolnych oscylował miedzy 1400- 2500 tys . A czasem jak podkręciłem do 4,5 tys to tak potrafił zostać. Dopiero jak wyłączyłem silnik i odpaliłem znów to wskakiwał na 1 tyś a potem znów od nowa do 2,5tys. 

Przelutowałem kabelek i był spokój. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaprogramowałem obr. biegu jałowego ale usterka czasami się pojawia i znika, zaobserwowałem, że się pojawia jak jadę na LPG.

Usunę mapę NoPb i LPG, spróbuję ponownie zrobić autokalibrację i ustawić mapy od nowa bo są kompletnie rozjechane.

Martwi mnie jedno, dlaczego jak są obroty ok.2000 to pedał hamulca jest twardy ale dopiero po drugim i kolejnym naciśnięciu. Tak jakby podciśnienie nie dochodziło do serwa wspomagania hamulców.

 

A najśmieszniejsze jest to, że jest to złośliwość rzeczy martwych. Podjechałem wczoraj do lokalnego mechanika i wszystko było w porządku, dzisiaj pojeździłem i usterka się pojawiała i znikała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Martwi mnie jedno, dlaczego jak są obroty ok.2000 to pedał hamulca jest twardy ale dopiero po drugim i kolejnym naciśnięciu. Tak jakby podciśnienie nie dochodziło do serwa wspomagania hamulców.

Ale w benzynowym silniku, który ma serwo "zasilane" z kolektora ssącego to tak chyba ma być, jeśli są wyższe obroty a przepustnica jest otwarta to i podciśnienia właściwego nie ma. Te 2 czy 3 naciśnięcia pedału hamulca to zapewnia podciśnienie zmagazynowane w samym serwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję pomocy w takim dzisiejszym zdarzeniu i mam małą awarię.

[...]

 

Miałem kiedyś bardzo podobno objawy, gdy poluzowała się masa od sterownika wtrysku paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka powróciła ale teraz wyświetlił się błąd P0700 i P0722. Tak na szybko znalazłem że może to być jakiś czujnik obr dochodzących do Asb. Ale na pozycji P dalej obroty są wysokie.

Czekam na lawete i na auto zastępcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem dzisiaj dolot i krokowca i  jest ok. Była też nieszczelność na króćcu do odmy, ułamany plastik i silnik mógł ciągnąć lewe powietrze.

Mam nadzieję, że teraz może zacznie nawet trochę mniej palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.