Skocz do zawartości

Kzak Xsara Picasso po 2004r tylko benzyna (z LPG)


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu pytalem w imienu kumpla o Xsare Picasso,decyzja zapadla, znajomy chce auto w gazie. Zastanawia sie czy jest duza roznica w silnikach 1.6 16V i 1.8 16V ? Ogladalismy tez 2.0 16V, ale ta wersja silnikowa wystepuje wylacznie w polaczeniu z automatem 4biegowym. Czy ktos mial do czynienia z tym automatem, czy to w miare sprawnie sie porusza ? A jesli zostaje wersja z manualem, to czy ten slabszy silnik 1.6 16V jest duzo mniej zwawy od 1.8 ? Na papierze nie sa to jakies ogromne roznice 109KM i 147Nm vs 116KM i 160Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem XP 1,8i16V w LPG i było OK. Potem miałem Scenica II 2,0i16V (o mocy podobnej do 2,0i w XP) i z automatem 4 bieg DP0 (czyli takim samym jak AL4 w XP) i też byłem bardzo zadowolony (też było LPG). Także polecam oba rozwiązania silnikowe w XP. Oba silniki są właściwie stworzone pod LPG, byle nie zakładane u druciarzy. Zaś automat lubi mieć wymieniany olej dynamicznie co ok. 60kkm oraz czasami padają elektrozawory (wymiana ok. 900 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wersja z ASB była w PL rzadkością. Choć jak ja szukałem w 2007 roku to była jedna czerwona XP 2,0 z automatem w Lublinie z 2004 roku, ale nie miałem tyle kasy i musiałem się zadowolić 1,8 z 2002 roku. Spalanie LPG tej 1,8 było 8,5 l na trasie, 10 l po mieście. Zaś scenic palił 9,5 na trasie i 11 po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html

Autko z Danii przebieg sie zgadza, jezdzilo jako ciezarowka, w srodku nie jest zniszczone, po oplatach, dobry gaz mamy dogadany za 2800zl (podwieszany zbiornik 55L, KME Nevo, Barracuda, KME Tur) Z zarejestrowaniem i LPG wyszloby ok 10-11tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html

 

 

 

Auto jezdziło jako ciężarówka i jeśli zostało sprowadzone jako ciężarówka nie płaci się akcyzy, tu sprzedający pisze że można zarejestrować go jako ciężarowy lub osobowy. Dowiedz się dokładnie co i jak z papierami i opłatami jak byś rejestrował go jako osobowy. Czy na to auto nie powinna być pełna FV a nie marża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html

Autko z Danii przebieg sie zgadza, jezdzilo jako ciezarowka, w srodku nie jest zniszczone, po oplatach, dobry gaz mamy dogadany za 2800zl (podwieszany zbiornik 55L, KME Nevo, Barracuda, KME Tur) Z zarejestrowaniem i LPG wyszloby ok 10-11tys

Z osobową ciężarówką przerabiałem temat osobiście. Uc upomniał się o akcyzę po 1,5 roku chociaż auto nadal jest jako ciężarowe (niestety wszystkie wyroki sądów w Pl są na korzyść Uc)

Tak jak pisał 51cent sprawdź papiery bo na 99% nie została opłacona akcyza a niestety musi być. Może być jeszcze wałek na VAT, tzn handlarz kupił w cenie netto w DK (jeśli ma nip UE).

Jeśli zależy ci na tym, aucie to najlepiej niech zarejestruje je w Pl na siebie i ci je odsprzeda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy ci na tym, aucie to najlepiej niech zarejestruje je w Pl na siebie i ci je odsprzeda.

 

 

jeśli zrobiony jest wałek z VAT to nic to nie da że zarejestruje na siebie i odsprzeda, US bierze w obroty aktualnego właściciela

 

 

 

Teraz istotna uwaga - komis, będący pośrednikiem w takiej transakcji, jest prawnie zupełnie czysty. Komisant bowiem nie może w prosty sposób sprawdzić, czy auto, które sprzedawał jako pośrednik, miało mieć VAT opłacony, czy też nie. Importer bowiem nie ma obowiązku przedstawiania faktury zakupu samochodu, aby dokonać transakcji sprzedaży. Dlatego komis nie będzie pociągany do odpowiedzialności prawnej i nikt nie będzie z komisu ściągał żadnych należności.

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu pytalem w imienu kumpla o Xsare Picasso,decyzja zapadla, znajomy chce auto w gazie. Zastanawia sie czy jest duza roznica w silnikach 1.6 16V i 1.8 16V ? Ogladalismy tez 2.0 16V, ale ta wersja silnikowa wystepuje wylacznie w polaczeniu z automatem 4biegowym. Czy ktos mial do czynienia z tym automatem, czy to w miare sprawnie sie porusza ? A jesli zostaje wersja z manualem, to czy ten slabszy silnik 1.6 16V jest duzo mniej zwawy od 1.8 ? Na papierze nie sa to jakies ogromne roznice 109KM i 147Nm vs 116KM i 160Nm

Jeśli się nie mylę to w XP był automat klasyczny czterobiegowy AL4 w połączeniu z silnikiem 2.0 benzyna inne nie występowały. 

W 2004 były w sprzedaży jeszcze XP z silnikiem 2.0 HDI i mocy 90 KM i te nie miały ani FAP ani dwumasy ani turbo ze zmienną geometrią. Wół roboczy, którego ujeżdżam przebił 400 kkm a od początku jeździ z wirusem na 110 KM.

Niestety minusem tego silnika jest większe spalanie niż w przypadku 1.6 i nie namawiam na niego...

Typowe wady modelu to rdzewiejące progi, rant klapy bagażnika. Belka skrętna wymaga okresowej regeneracji. Przęłącznik zespolony świateł kierunków. jak również ulegają zatarciu co mnie spotkało cięgna zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to w XP był automat klasyczny czterobiegowy AL4 w połączeniu z silnikiem 2.0 benzyna inne nie występowały. 

 

To już dokładnie napisaliśmy. :)

 

Typowe wady modelu to rdzewiejące progi, rant klapy bagażnika. Belka skrętna wymaga okresowej regeneracji.

 

U mnie (2002) były tylko progi. Na klapie zero rdzy. Belka tylnego zawieszenia przy prawie 200 kkm była nie ruszana. :)

 

 Przełącznik zespolony świateł kierunków. jak również ulegają zatarciu co mnie spotkało cięgna zmiany biegów.

 

Niestety przełącznik spieprzyli. Przed liftem była każda manetka oddzielnie, łatwe do naprawy. Po lifcie jedna całość - koszt 1 kpln. :facepalm:  :)

Ja z kolei miałem 1 problem z zerwaną linką sprzęgła (i była na AK kłótnia czy z samonapinaczem, czy bez - u mnie była bez, opisywałem jak wracałem do domu bez sprzęgła, zmieniając biegi z międzygazem) oraz urwany łącznik wybieraka skrzyni biegów.  :)

 

PS. Feler XP - wypalające się styki w kostce stacyjki. Rozwiązanie u mnie na stronie (link w stopce). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.