Skocz do zawartości

[JTD] duże spalanie, są rozbieżności z komputerem pokładowym


szyrolam

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam już długo trwający problem ze zużyciem paliwka przez Stilo.

Stilo (3drzwi) Dynamic 1.9 JTD 115 (2001)

Autku doskwiera zwiększony apetyt NIE poparty odczytem średniego spalania na komputerku pokładowym czyli mówiąc prosto: Komputer pokładowy zaniża średnie spalanie.

Cykl poza miejski: komp ok. 5-5,5 rzeczywistość ok. 1 do 1,5L więcej

Miasto: Komp ok. 6,5-7 rzeczywistość 2-3 litry więcej. (średnio w mieście auto pali 9-10 litrów)

W cyklu mieszanym rzadko kiedy uda mi się zejść poniżej 8litrów. Średnio jest 8-8,5l

Komp pokładowy średnie spalanie pokazuje wtedy na poziomie 6,0-6,5l.

Nadmienię co zrobiłem:

Pompę W.C. wymieniałem 3 lata temu , stara strasznie cieknąć zaczęła.

1 ) Regulator ciśnienia paliwa na pompie - podmieniony

Pompa nie cieknie, wycieków nie ma. Układ paliwowy od baku do pompy szczelny, bak też szczelny.

2) Czujnik ciśnienia paliwa - podmieniony

3) Czujnik temperatury paliwa wraz z podgrzewaczem - podmieniony

4) Czujnik ciśnienia doładowania - podmieniony

4) wtryskiwacze - wymontowane i wymienione końcówki rozpylaczy na FIRAD DSLA 1295 (nowe)

Próba przelewowa dała ok 5-7ml na minutę na każdym wtryskiwaczu.

Nie pamiętam dokładnie ale po minucie było tak że: pierwszy pokazał 6, drugi 5 trzeci 7 a czwarty 6ml (licząc od rozrządu).

Po wymianie końcówek i przejechaniu 100km sprawdzone organoleptycznie. Okopcone suche.

5) Przepływka wymieniona na 2 sztuki - oryginały Boscha

6) Overboost rozebrany i dokładnie oczyszczony i złożony, sprawdzony i zaklejony (aby była pewność że nie łapie

gdzieś bokiem po rozcięciu obejmy).

7) EGR zaslepiony blachą kwasoodporną 1mm (zakupiłem zestaw do zaślepienia - serwisowe rozwiązanie) przyczyna, elektromagnes miał fochy.

8) inna teoria mechaników - przestawiony rozrząd. Rozrząd jest jednak dobrze ustawiony ponieważ został zablokowany dedykowanymi blokadami i punkty się pokrywały co do milimetra.

9) inna teoria że brak jest luzów zaworowych. Sprawdzone. Luzy kształtują się między 0,2-0,3.

Wężyki od overboosta szczelne, Nawet po dwóch godzinach od zgaszenia silnika gdy odepnę overboost, słychać syczenie czyli domniemywam że jest ok.

Sztanga turbiny chodzi, reaguje, testowałem tez w FES.

Nie wspominam o podstawowych rzeczach jak filtr powietrza i paliwa bo to dla mnie normalne i wymieniane regularnie.

Dolot sprawdzany - szczelny. IC suchutki, szczelny - sprawdzane, Rury suchutkie, jedyna nieszczelność jaką miałem to na łaczeniu rury z kolektorem dolotowym przed klapą gaszącą (zapocenie) - teraz uszczelnione silikonem do uszczelek. Jest sucho. Obudowa filtru powietrza szczelna. Rura od przepływki do turbo sprawdzana dwa razy, cała i szczelna.

Jeździłem troche z zapiętą i odpiętą przepływką. Z odpiętą przepływką miałem odczucie że auto jest słabsze.

Z podpiętą było mocniejsze czyli chyba OK.

Z odpiętą przepływką zużycie paliwa kształtowało się tak samo jak z podpiętą. Tutaj róznicy nie było.

Auto pali na dotyk, nawet w mrozy odpalało od strzała (dlatego że sytuacja ciągnie mi się od tamtego roku)

Błędów żadnych nie ma. Autko jeździ fajnie.

Rozpędza się jednym ciągiem do 190km/h bo po przekroczeniu 190km/h przyspiesza już bardzo powoli ale przyspiesza. Do 195km/h dociągnąłem i jeszcze luz pod butem był smile.gif

Nie wiem gdzie szukać przyczyny ponieważ odnoszę wrażenie że wszystkie te części wymienione nic w sumie nie wniosły. Auto jak paliło tak pali.

Pomysłów mi już zabrakło.

Jakiś czas temu robiłem pomiary.

Doładowanie pokrywało się jota w jote

Przepływ powietrza był ciutkę zaniżony (pewnie przez nieszczelne połączenie kolektora dolotowego)

Jakieś cenne wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

> Cykl poza miejski: komp ok. 5-5,5 rzeczywistość ok. 1 do 1,5L więcej

> Miasto: Komp ok. 6,5-7 rzeczywistość 2-3 litry więcej. (średnio w mieście auto pali 9-10 litrów)

Ja mam tak samo, wiec to chyba norma w spalaniu..

W miescie pokazuje 6,4-do 6,7, poza miastem spada do 5-ciu.

Ile bys chcial by palil?

Moim zdaniem to norma, choc u mnie jeszcze troche klocki tra, wiec moze wiecej ciut palic, ale minimalnie (tra oczywiscie)..

Mysle ze nie zejdziesz nizej..

A poza tym, miasto miastu nie rowne, ja mam u siebie gorki, a inni plaski teren..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 10 litrów w mieście to norma? Miasto 40 tysięczne, stania za wiele aż tak nie ma.

Na trasie i tylko trasie poniżej 6 litrów nie zejde. Średnio 6,5-7 litra choć komp pokazywał mi ostatnio 4,9l i na 700km poszło 50 litrów paliwa frown.gif

Nie wiem co jeszcze trzeba wymienić aby palił tak jak ma palić.

Wczesniej spokojnie w trasie robiłem 1000km na zbiorniku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej!

> Ja mam tak samo, wiec to chyba norma w spalaniu..

> W miescie pokazuje 6,4-do 6,7, poza miastem spada do 5-ciu.

> Ile bys chcial by palil?

> Moim zdaniem to norma, choc u mnie jeszcze troche klocki tra, wiec moze wiecej ciut palic, ale

> minimalnie (tra oczywiscie)..

> Mysle ze nie zejdziesz nizej..

Koledze nie chodzi o to ile mu pokazuje a chodzi mu o to, że rzeczywiste spalanie jest wyższe o 2-3litry a to już daje ~10L/100km.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 10 litrów w mieście to norma? Miasto 40 tysięczne, stania za wiele aż tak nie ma.

> Na trasie i tylko trasie poniżej 6 litrów nie zejde. Średnio 6,5-7 litra choć komp pokazywał mi

> ostatnio 4,9l i na 700km poszło 50 litrów paliwa

> Nie wiem co jeszcze trzeba wymienić aby palił tak jak ma palić.

> Wczesniej spokojnie w trasie robiłem 1000km na zbiorniku,

nie jest to normą frown.gif powodzenia w szukaniu rozwiązania problemu

btw na ostatnio przepalone 200l paliwa, wskazania kompa vs kalkulator wyszło: komp 5.5 kalkulator 5,59

czyli różnica pomijalna ze względu na choćby mój błąd pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledze nie chodzi o to ile mu pokazuje a chodzi mu o to, że rzeczywiste spalanie jest wyższe o

> 2-3litry a to już daje ~10L/100km.

> Pozdrawiam BAS

A jak zmierzyl to ok..

Troche za duzo.

Szczerze, moze ja tez sobie zmierze ile przejade na baku, akurat rezerwe mam..

A co do spalania kolegi..komp chyba mierzy spalanie po czasie wtryskow, wiec jesli wszystko gra i nie kopci, ciagnie ladnie, nie ma nigdzie nieszczelnosci..kiepskie paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to muszę złożyć reklamację na vervę bo ostatnio leję paliwo przytoczę nazwę sprzedawcy - klasy

> "premium"

No to dziwne..

A hamulce sprawdzales?

Auto toczy sie normalnie?

Moze masz zapieczone i nie odbijaja...??

Jeszcze jedno, moze luzy zaworowe?

Wyczytalem ze moga miec wplyw na poprawne spalanie, wiec tez warto sprawdzic..

Ja tez nie sprawdzalem:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dziwne..

> A hamulce sprawdzales?

> Auto toczy sie normalnie?

> Moze masz zapieczone i nie odbijaja...??

Hamulce wymieniane w tamtym roku.

Kontrolowane i jest wsio ok.

Przód i tył.

Ostatnia teoria mechaników to to że komputer ECU jest nie od tego modelu.

Sprawdziłem. Nie pamiętam dokładnie nr ale Fes pokazał model z końcówką 337 więc prawidłową dla modelu 115cv.

Tak się zastanwiam czy coś się nie porąbało w ECU i nie daje durnych wartości.

Dzwoniłem i pytałem się znawców i to co wiem:

Moje stilo ma soft z 2001 roku więc soft najbardziej hmmm nazwę go czuły.

Kolejne updaty zwiększały margines błędów.

Podobno pierwszy soft był najlepszy jeśli chodzi o dokładność i rozrzut parametrów ECU

Skoro fajlurów nie mam no to chyba jest wszystko OK.

Pytałem też czy ASO wgrałoby mi soft i nie za bardzo chcą się bawić.

Znalazłem za to na alledrogo sprawne ECU za 110PLN z nr zgodnym z moim

Czy w ECU zawarte jest immo? Elearn twierdzi że immo jest oddzielnym układem komunikującym się z body i ecu. Czy istnieje wobec tego możliwość przełożenia samego ecu i ewentualne sparowanie FES. (Proxy)

Taniej wyjdzie mnie to niż update softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podlewałby więcej to rosłoby spalanie na kompie.

> Objaw, który opisuje autor wątku, wskazuje na lanie wtrysków, ale wtryski miał sprawdzane.

> Pozdrawiam BAS

Od końcówek zacząlem.

Odrazu mi krzyknięto. wtryski leją.

Wykręciłem pierwszy wtryskiwacz i koncówka była faktycznie zawilgocona.

Kupiłem końcówki FIRAD DSLA 1295 (nowe zafoliowane pudełeczka, nigdy nie otwierane więc nikt mi chińszczyzny nie sprzedał) zgodnie z katalogiem choć miałem wcześniej boscha dsla 1021.

Wymieniłem koncówki (sam wymieniałem bo to jest łopatologiczne)

Przejechałem ze 100km i sprawdzięłm i już były okopcone i suchutkie.

Próba przelewowa wychodziła tak jak pisałem.

5-7ml na każdym cyliundrze po minucie.

Podobno to już za dużo ale tego nikt mi nie zweryfikował.

Dzwoniłem do Serwisu boscha i usłyszałem że jeśli poziom na każdym cylindrze jest podobny to wsio jest OK.

Jeden gopśc mi powiedział ze powinno być maks 2ml przelewu na minutę ale to wiedza której nikt mi nie potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taniej wyjdzie mnie to niż update softu.

może sama podmiana softu u tunera?

Nie masz kogoś w okolicy?

różnica koło litra między licznikiem, a stacją jest u wielu normą- ale 10 to przesada.

U mnie mimo 158KM i 350NM na autostradzie jestem w stanie zobaczyć 4,2 w porywach do 3,8 jak również 7,8 i 8,2 .

Normalnie ok 6,5- średnia z 60 tys to 7l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym problem że w lubuskiem raczej chyba nie ma nikogo sensownego znającego się na włoszczyźnie - JTD i w ogóle sensownie hamował auta.

Edit. Szykałem zestawów naprawczych do boscha (zaworek wtryskiwacza i uszczelniacz) ale na próżno. Rozwiązanie takie w Delphi można kupić. Do boscha niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie w tym problem że w lubuskiem raczej chyba nie ma nikogo sensownego znającego się na

> włoszczyźnie - JTD i w ogóle sensownie hamował auta.

Jest kolo ZG warsztat robiacy wloszczyzne...ale nie wim na ile kumaci w silnikach...

Co do spalania i mocy, wiele czynikow wplywa na to wszystko, ciezko jest wylapac usterke..

Ja u Siebie chyba mam podobnie, wydaje mi sie slaby, ale nie mam z czym porownac...w ZG nie ma klubowicza chyba zadnego..

Slyszalem ze test przelewowy tez niewiele daje,..to slowa jednego z mechanikow..

Moze zalozyc czujnik przeplywu na zasilanie po pompie i sprawdzic ile faktycznie zjada?..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie. W lubuskim nie znam zakładu z hamownią od włoszczyzny.

Też słyszałem żę test przelewowy nie jest miarodajny ale od jednej osoby która robiła auto w gliwicach usłyszałem że 6ml na przelewie to juz za dużo.

Dlatego nie wiem co o tym sądzić. Wyniki mam podobne na każdym cylindrze. Końcówki wymienione i jak było tak jest i teraz nie wiem czy w ogóle drążyć temat wtryskiwaczy czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od końcówek zacząlem.

> Odrazu mi krzyknięto. wtryski leją.

> Wykręciłem pierwszy wtryskiwacz i koncówka była faktycznie zawilgocona.

> Kupiłem końcówki FIRAD DSLA 1295 (nowe zafoliowane pudełeczka, nigdy nie otwierane więc nikt mi

> chińszczyzny nie sprzedał) zgodnie z katalogiem choć miałem wcześniej boscha dsla 1021.

> Wymieniłem koncówki (sam wymieniałem bo to jest łopatologiczne)

A co z kodowaniem końcówek w ECU ?

link

> Próba przelewowa wychodziła tak jak pisałem.

> 5-7ml na każdym cyliundrze po minucie.

> Podobno to już za dużo ale tego nikt mi nie zweryfikował.

> Dzwoniłem do Serwisu boscha i usłyszałem że jeśli poziom na każdym cylindrze jest podobny to wsio

> jest OK.

I tak i nie....

> Jeden gopśc mi powiedział ze powinno być maks 2ml przelewu na minutę ale to wiedza której nikt mi

> nie potwierdził.

Moim skromnym zdaniem masz problem z CR... a dokładnie z wtryskiwaczami lub i ciśnieniem na szynie. Jeśli masz tak dużą odchyłkę to wskazuje to, ze przez wtryskiwacze leje się w określonym czasie więcej paliwa niż powinno ... Nie ma identycznych wtryskiwaczy- każdy w określonym czasie wtryskuje inną dawkę... niestety tak to już jest z nowoczesnym systemem CR... jeśli to sam wymieniłeś to nawet nie wiesz ile - a komputer ma dane z poprzednich wtryskiwaczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz tak dużą odchyłkę to wskazuje to, ze przez wtryskiwacze leje się w określonym

> czasie więcej paliwa niż powinno ...

Ale objaw powinien jakis byc..zamulenie, dymienie, cokolwiek...

Przy wiekszej dawce paliwa potrzeba wiecej powietrza, a jak go nie ma to paliwo spala sie w zlych warunkach, wiec objaw powinien jakis byc..

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale objaw powinien jakis byc..zamulenie, dymienie, cokolwiek...

> Przy wiekszej dawce paliwa potrzeba wiecej powietrza, a jak go nie ma to paliwo spala sie w zlych

> warunkach, wiec objaw powinien jakis byc..

> ??

Zapewne są......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kodowanie jest w CF3? Bo widziałem tylko klasy. Z resztą w FES mam fajlury wykonania przy próbie

> wbicia jakiejkolwiek klasy w CF3. Tą opcje w parametrach mam pustą.

> Edit: Link nie chodzi.

Link już działa.... klasy to też sposób kodowania dla starszych CR ale czy twoje wtryski - dawka - mieszczą się w jakiejkolwiek klasie? To tylko na stole probierczym możesz sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Link już działa.... klasy to też sposób kodowania dla starszych CR ale czy twoje wtryski - dawka -

> mieszczą się w jakiejkolwiek klasie? To tylko na stole probierczym możesz sprawdzić...

Są w sumie 4 klasy, I, II, III i niesklasyfikowane które też de facto są klasą o najmniejszej dokładności.

Właśnie w tym problem że klas nie mogę nawet wbić w ECU.

Nie pozwala nic wpisać. wywala coś w rodzaju error executed jakos tak. Oczywiście wklepywane na NIEpracującym silnjiku. Testowane ELM i KKL. Testowane na róznych FESACH włacznie z 3.5 registered.

Nawet testując w parametrach mam puste pole. Nie ma wpisanej żadnej klasy.

I nie wiem czy coś w ECU się nie porąbało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega nic nie napisal...

Bo może nawet o tym nie wiedzieć.... Jak silnik jest "zdrowy" kompresja jest dobra a EGR zaślepiony to różnica w dawce paliwa o kilkanaście % większa może być z punktu widzenia użytkownika niezauważalna.... przyzwyczai się i stwiedzi, że zawsze tak było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są w sumie 4 klasy, I, II, III i niesklasyfikowane które też de facto są klasą o najmniejszej

> dokładności.

Ja nigdy nie wymieniałem wtryskiwaczy więc tobie nie odpowiem na to pytanie .... Ale ECU musi mieć możliwość kodowania - to jest bardzo ważny parametr ile mm3 ON wylatuje w jednostce czasu... Może ta funkcja z poziomu FES-a nie jest aktywna i tylko Examiner... zapytaj się kolegi BAS-a jak to wygląda w tym silniku ....

Tak czy inaczej szukał bym po stronie wtryskiwaczy<->ECU wszystko inne możesz ocenić na poziomie FES-a i z tego co piszesz to zrobiłeś ( ciśnienie doładowania, temperatury, ciśnienie paliwa itp... ) oraz organoleptycznie, układ dolotowy masz szczelny jak rozumiem( przed gasikiem zawsze się coś mi sączyło... dopiero silikon do uszczelek pomógł ... ale ja miałem 1,5 bar.. na Wirusie ) z opisu a IC nie jest zapchany lub nie masz czasami zderzaka z wersji benzynowej bez otworu lub coś w tym rodzaju... turbinka pracuje, ładuje do 1,2 Bar przy mocnym bucie, akumulator w porządku 14 V nie rozładowuje się a klima działa poprawnie, gasik na kolektorze pracuje - zamyka i otwiera się, tłumik nie jest zatkany" kartoflem" lub pianką ?

Spalanie dla tego silnika bez wirusa to 4,8-5,8 litra w trasie / zależnie od kierownika .....

Jeśli nic nie znajdziesz to musisz jechać na hamownię aby ocenić ile masz Nm i KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ta funkcja z poziomu FES-a nie jest aktywna i tylko Examiner... zapytaj się kolegi BAS-a

Tak jak już ktoś zauważył, w 8V CF-3 są klasy, dopiero w CF-4 są kody.

W 16V w obu jest już kodowanie.

Dokładnie to chodzi o EDC15C7, w którym są klasy a nie ma kodów, w EDC16C39 jest już kodowanie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batalię zacząlem w ogóle od sprawdzenia szczelności dolotu.

I to co było to pocenie przed klapą gaszącą (sławna uszczelka) silikon załatwił sprawę.

Ostatnio nawet po wyzerowaniu tripa zrobiłem mały test.

W mieście dosadnie wstawiałem autu w pi.de. Dynamiczne przyspieszenia na 1-ce i 2-ce do 3,5 tys obr i pedał w podłogę.

Zrobiłem w mieście ok 25km. Potem poza miastem 10km też dynamicznie ale poza miastem i trip pokazał średnią 5,5l / 100. Czy to jest normalne?

Zauważyłem też skaczące dawki paliwa na postoju w FES'ie.

Pyrkając sobie silnik (rozgrzany) dawki skaczą 3mg - 4mg ale zdarza mu się i skacze do 8mg.

Postaram się zrobić logi.

Co się dzieje po stronie powietrza

i cośnienia na railu i dawki jakie daje komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak już ktoś zauważył, w 8V CF-3 są klasy, dopiero w CF-4 są kody.

> W 16V w obu jest już kodowanie.

> Dokładnie to chodzi o EDC15C7, w którym są klasy a nie ma kodów, w EDC16C39 jest już kodowanie.

> Pozdrawiam BAS

Czy można zmienić klasy w CF3 FESem poprzez ELM, lub KKL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

> Pozdrawiam BAS

Może tutaj tkwi problem.

Bowiem w parametrach widocznych w FES przy klasach wtryskiwaczy nie wyświetla nic tzn nie wyświetla żadnej klasy.

Przy próbie nadania jakiejkolwiek klasy wywala błąd i operacja kończy się niepowodzeniem.

Oglądałem kilka screenów i w parametrach ludziom pokazywało jakie klasy są przypisane.

Nie wiem czy jest to zależne od wersji softu wgranego w ECU czy po prostu moje ECU zaliczyło dziwnego pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak już ktoś zauważył, w 8V CF-3 są klasy,

Ważne jest to, ze należy je zmienić po zmianie wtryskiwaczy a odpowiadają one za informacje odnośnie wtrysku paliwa w określonym czasie i ciśnieniu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem w mieście ok 25km. Potem poza miastem 10km też dynamicznie ale poza miastem i trip pokazał

> średnią 5,5l / 100. Czy to jest normalne?

Nie wiem.... Co do spalania to 99% zależy od kierowcy.... moja 1,5 tonowa Croma z silnikiem 150 KM zapakowana na maxa potrafi spalić na dystansie 100 km 5,2 jak w zeszłym tygodniu i 7,5 litra... zlosnik.gif

> Zauważyłem też skaczące dawki paliwa na postoju w FES'ie.

> Pyrkając sobie silnik (rozgrzany) dawki skaczą 3mg - 4mg ale zdarza mu się i skacze do 8mg.

Jeśli klima i oświetlenie oraz wentylacja wyłączona to powinny być stabilne na jednym poziomie - może jednak ta pompa szaleje lub co sie częściej zdarza regulator ciśnienia na pompie wariuje... ja go wymieniłem w Stilaku...

> Postaram się zrobić logi.

> Co się dzieje po stronie powietrza

> i cośnienia na railu i dawki jakie daje komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio nawet po wyzerowaniu tripa zrobiłem mały test.

> W mieście dosadnie wstawiałem autu w pi.de. Dynamiczne przyspieszenia na 1-ce i 2-ce do 3,5 tys obr

> i pedał w podłogę.

> Zrobiłem w mieście ok 25km. Potem poza miastem 10km też dynamicznie ale poza miastem i trip pokazał

> średnią 5,5l / 100. Czy to jest normalne?

nie, bo przy takiej jezdzie to mam 6.8-7.0 Na 5.5 musze popracowac. Normalna* jazda mieszana to 6.2 -6.4 . W trasie ( 500km) moge spokojnie zejsc do 4.6 . Z drugiej zas strony probka 25km to nie probka. no.gif

"normalna*" - niektorzy pukaja sie w glowe ze tak mozna przez miasto shhh.gifswiety.gifpolicial.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory podmieniałem bo mam dwie sztuki.

Czujniki ciśnienia paliwa też mam dwie sztuki.

Postaram się zrobić logi.

Jednak mam dylemat bo cisnienia i inne mozna porównać zadane z oczekiwanymi ale mam teraz zagwostkę na podstawie czego porownać dawki paliwa.

Zrzut z FES'a

co oznaczają dokładnie terminy:

Fuel metering

pre-injection fuel quantity

total fuel quantity

Która wartość jest wazniejsza i którą logować z cisnieniem paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie przy takich ostrych wojażach to ja kiedyś miałem po 7-7,5 litrów a teraz miałem ok 5,5L Przy 100% "światłowych" wojaży na 400m to i miałem po 9 litrów wg średniego spalania teraz mam wartości "marketingowe". I o co tu teraz chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie przy takich ostrych wojażach to ja kiedyś miałem po 7-7,5 litrów a teraz miałem ok 5,5L

> Przy 100% "światłowych" wojaży na 400m to i miałem po 9 litrów wg średniego spalania teraz

> mam wartości "marketingowe". I o co tu teraz chodzi ?

Czyli auto pali dobrze tylko komputer "pokazuje zle". ( odkrywcze! clown.gif ). Nie wiem czy to mozliwe ale czy twoje ecu wciaz wyglada jak twoje ? Moze byles w jakims szemranym serwisie i ci podlozyli jakiegos pascia ?

Probowales przejechac bak baliwa w jakis kontrolowanych warunkach ?

Dla mnie 44-47litrow paliwa ( tak tankuje od pierwszego mrygniecia rezerwy do odbicia pistoletu przy pelnym ) to 650-700km miejskiej jazdy. Liczac dalej skrajne duze spalanie czyli 47 litrow na 650 km to realne 7.2 ( komp pokazuje 6.4 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto za dużo pali i przy okazji komp głupoty pokazuje.

Trasa z czego część po dwupasmowej S. stabilna jazda na pokładzie: żona, ja, troszkę bagażu i labek. 50 litrów zeżarł w 700km. Tylko po trasie.

Komp pokazał poniżej 5 litrów a rzeczywiste ok 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tu moze byc wszystko sick.gif

Jedna sprawa czemu tyle pali ( dawkowanie paliwa , opory toczenia , trzymajacy esp/abs)

zeby w trasie spalic (50l w 700km) 7.15 to trzeba jechac pelnym ogniem nonstop po autobanie .

druga sprawa czemu pokazuje glupoty ( skad licznik czyta predkosc/dystans - z czujki abs w kole ?)

a moze wszystkiego po trochu. Konczace sie lozyska w kolach, niskie cisnienie opon, zwalona zbieznosc plus podejrzane paliwo hmm.gifniewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu leje vervę (pisałem o tym) z róznych stacji a efekt ten sam.

dystans pokazuje prawidłowo. Sprawdzałem już i przez lata dystans do pracy nie zmienił się smile.gif Na innym wozie jest taki sam.

Postaram się zainteresować ECU. Zwłaszcza z tymi klasami wtryskiwaczy. Zadzwonię do ASO czy zdecydują się na Upgrade softu. Może wtedy da się zrobić klasyfikację wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postaram się zainteresować ECU. Zwłaszcza z tymi klasami wtryskiwaczy. Zadzwonię do ASO czy

> zdecydują się na Upgrade softu. Może wtedy da się zrobić klasyfikację wtryskiwaczy.

A ja dalej będę się upierał, że leją Ci wtryskiwacze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wtryski i nic więcej. Wiem, że robiłeś, dziwi mnie to tym bardziej.

W cromie miałem podobnie, spalanie z kompa zaniżone o 0,5 l/100 w stosunku do tankowania. Po wymianie wtryskiwaczy +/= 0,1 l.

Z wiedzy jaką posiadam wynika, że takie objawy ewidentnie wskazują na wtryskiwacze. Być może wymiana samych końcówek nie wystarcza, temat regeneracji wtrysków w JTD jest dość ciężki, po każdej prawidłowo przeprowadzonej regeneracji powinien być nadany nowy kod ima czy jakoś tak, ponoć bez tego regeneracji nie można zakwalifikować jako poprawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy 10 litrów w mieście to norma? Miasto 40 tysięczne, stania za wiele aż tak nie ma.

> Na trasie i tylko trasie poniżej 6 litrów nie zejde. Średnio 6,5-7 litra choć komp pokazywał mi

> ostatnio 4,9l i na 700km poszło 50 litrów paliwa

> Nie wiem co jeszcze trzeba wymienić aby palił tak jak ma palić.

> Wczesniej spokojnie w trasie robiłem 1000km na zbiorniku,

10 l w mieście, to nie norma - 6-7 l w mieście to norma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaslepione...

> Tylko ze ja nic nie robilem z silnikiem, wiec moze turbina juz dogorywa, luzy zaworowe, moze nagar,

> swiece nie wymieniane, tylko olej i plyny, rozrzad oczywiscie tez..

> no i przelot 250tys..

Może.... ale na hamowni zawsze można się dowiedzieć ile zostało KM i ile Nm.... Przepływki z reguły wytrzymują do 160 tyś km .. potem juz zaczynają zakłąmywać lub przestają działać kompletnie... Logi poprzez FES również daja obraz jak ładuje turbinka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

Co już wiem?

Wymieniliśmy wtryskiwacze z Bravki 105 konnej. Tak wiem inny model wtryskiwaczy a dokładniej 0445110002. Wtryskiwacze są po wymianie końcówki boschowskiej i tylko po wymianie końcówki - bez regeneracji.

Znajomemu bus :nadepnął" na dupkę i Bravka stoi u blacharza węc była możliwość je wymontować i założyć na próbę.

Po przełożeniu wtryskiwaczy stilonek ma jakby większą dynamikę. No jest zrywniejsze i daje się to odczuć.

Spalanie ? Się unormowało. Aby wyeliminować poprzednie wskazania - odłączyłem aku na 1 dzień.

Śmigałem sobie 340km. Na Autobance i Esce pocisnąłem trochę z bananem na twarzy smile.gif))

Pojechaliśmy do ZOO. i średnia wyszła 5.6L z komputerka. A (korek-pod korek - czyli rzeczywiśćie wyszło 5,4L

Czyli to rzeczywiście wtryskiwacze.

Postanowiłem sprawdzić jak wyszła próba przelewowa na wtryskach znajomego i o dziwo - jego wtryskiwacze przelewają trochę więcej górą niż moje. Na moich ok 5-7ml / min u niego od 7-10 ml / min.

Teraz mam pytanko do speców bo chyba wiem gdzie popełnilęm błąd przy wymianie końcówek.

Wtryskiwacze moje czyli model 0445110119 miały końcówki DSLA144P1021 - zakupiłem inne , z resztą zgodnie z katalogiem bo wg niego wyszło że mają być DSLA144P1295.

I teraz mam pytanie, czy wielkość tych numerków przekłada się też na wielkość otworków w końcówce? Czyli DSLA144P1295 są bardziej wydajne od DSLA144P1021 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko już wiem odnośnie końcówek.

Wobec tego:

Oryginalnie montowana końcówka: DSLA144P1021 ma 6 otworków 0,165mm kąt rozpylenia 140st.

Te co mam założone DSLA144P1295 okazuje się że mają dokładnie takie same parametry: 6 otworków po 0,165mm kąt rozpylenia 140st.

Końcówki więc pasują.

Rozmawiałem ze specem i coś mi pan zasugerował, mianowicie czy auto chodzi twardziej, przyznałem że chyba tak choć sam nie jestem pewien ale mam wrażenie że wibracje lekko wzrosły.

Możliwy scenariusz to to że wtrysk przepuszcza dołem. Nieszczelność sprawia że jest jak to nazwał ciągły wtrysk. Wzpomniałem mu że próba organoleptyczna wykazała że wtrysk jest suchutki. Gość jednak wyprowadził mnie z błędu i wspomniał że nowa końcówka ma parametry wzorowe i auto jeszzcze jest w stanie jakoś to przepalić.

Omówiłem się pod koniec tygodnia że zabiore wtryski i je sprawdzi i wtedy zadecydujemy co robić ale najprawdopodobniej bedzie do wymiany uszczelnienie i jakaś iglica.

Najgorszy scenariusz 350 PLN za regeneracje sztuki pod warunkiem że moje końcówki bedą ok ale najprawdopodobniej będą.

Przy wymianie również końcowek 500PLN za sztukę frown.gif

Teraz mam dylemat bo widziałem nowe wtryskiwacze za 550PLN sztuka. W folii i oryginalnym pudełeczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.