Jump to content
  • entries
    7
  • comments
    25
  • views
    8122

Fiat Tipo - CarPlay / Android Auto retrofit uConnect 7"

Sign in to follow this  
szastan

1045 views

Nota obowiązkowa:

Poniższa procedura nie jest wspierana oficjalnie przez producenta auta, wszelkie ingerencje w konfigurację auta są niepolecane i mogą spowodować utratę gwarancji i/lub nieprzewidziane działanie podzespołów samochodu. Jeśli decydujesz się kontynuować to jedynie na własne ryzyko i odpowiedzialność, nie odpowiadam za wszelkie usterki spowodowane skorzystaniem z poniższych informacji, proszę je traktować jako ciekawostkę. 

 

Krótko i treściwie, da się, pomimo tego co twierdzą oficjalne źródła. Proces sprowadza się do zmiany jednego bajtu w konfiguracji PROXI.

Wymagania:

- Multiecuscan 4.2 lub wyższy (niższe nie zostały przetestowane)

- ELM 1.4 działający w trybie highspeed (w moim przypadku działał interfejs kupiony ładnych parę lat temu)

- przejściówka OBD 5 blue do MES (można wyszukać pod hasłem Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan alfaobd typ 5)

- jeśli ktoś ma uConnect software starszy niż 22.0.0.69, to należy podnieść do minimum wskazanego, jak sprawdzić wersję jest opisane w klubie

 

Procedura:

- uruchamiamy MES

- włączamy zapłon

- w MES wybieramy odpowiednik model wg silnika, w opcji Body Computer opcję CAN Setup i klikamy połącz

- wciskamy kombinację ctrl + alt + c co pokaże nam pełną konfigurację PROXI w trybie szesnastkowym

- zaznaczamy obecna konfiguracje i kopiujemy do notatnika jako kopia bezpieczeństwa w razie potrzeby przywrócenia

- tu są dwie możliwości, w zależności od ilości bajtów:

a) konfiguracja składająca się ze 160 bajtów: bajt 157 należy ustawić na wartość 01, bajt 160 należy ustawić na wartość 01

b) konfiguracja skłądająca się z 235 bajtów: bajt 157 należy ustawić na wartość 01, bajt 160 należy ustawić na wartość 01, bajt 235 należy ustawić na wartość 80

- klikamy OK, następnie Execute

- w pewnym momencie MES poprosi o podłączenie niebieskiego adaptera, odpinamy ELM od gniazda, podpinamy z powrotem przez adapter i klikamy 'Y'

- wyłączamy zapłon po informującym o tym monicie

 

Po uruchomieniu zapłonu i podpięciu telefonu funkcja będzie aktywna.

IMG_3250.jpg

 

 

źródło

  • Like 2
  • Thanks 2
Sign in to follow this  


8 Comments


Recommended Comments

chyba ok, ew. poszukaj interfejsu który w opisie ma multiecuscan, ten który wpisałeś z jakiegoś powodu w opisie tego softu nie wymienia. adapter prawidłowy, niebieski :ok: 

Share this comment


Link to comment

Nie wiem co robię nie tak, ale nie potrafię wejść w menu serwisowe, żeby sprawdzić jaką mam wersję softu.

Nie ważne jak trzymam kombinację wł/wył ekran + wyciszenie + Browse/Enter nic się nie dzieje. Oczywiście wyłącza podświetlanie/wycisza radio lub na odwót.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak inaczej sprawdzić wersję oprogramowania radia?

Share this comment


Link to comment

To e oznaczać że masz już oprogramownaie w najnowszej wersji; 23.0.0.69. W tym sofcie wyłączyli możliwość wchodzenia do menu serwisowego :ok: 

  • Thanks 1

Share this comment


Link to comment

Działa!!!! 

Nie obyło się bez Google translator i włoskiego forum Fiata, ale wszystko jest OK. 

Szastan, dzięki za inspirację :) 

Share this comment


Link to comment
14 godzin temu, mariokk napisał:

Witam.

Mam pytanie czy ta procedura  podejdzie do fiata 500?

Cześć :nie_wiem: pewnie zostaje sprawdzić empirycznie

Share this comment


Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.