Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Jak by auto mialo kotwice podczepiona. Powyżej 140 czuć różnice w mocy.
  3. trex11

    Mazda CX-60

    Jakie wady ? W najniwszym tescie zachwyty nad wyciszeniem, nie ogladales najnowszego testu ? Ja jechalem mazda i jest bardzo dobrze wyciszona, auto dla mnie idealne. Ktos tu napisze ze mazda be i nad postawie jednej osoby mam miec wytobione zdanie ? Odladam wszystkie testy i sam robie testy próbne.
  4. A poza silnikiem te same wady pozostają przecież?
  5. trex11

    Mazda CX-60

    Mazda cx60 to tylko diezel , 99% recenzji mazdy hubrydy ze nie jest dopracowana a nad diezlem same zachwyty - calkiem inne auto, w tescie co tu ktos podal albo pertyna. Mazda hybryda rozczarowanie a diezel to najleprzy suf w klasie.
  6. sherif

    Mazda CX-60

    Topowa wersja a siedzenia wyglądają typowo taboretowato jak w tańszych autach z jp. Wygodne przynajmniej? Nie krótkie (jao bywało w Subaru) ?
  7. To o 98 to od właścicela słyszałem dlatego pytam i tyle. Teraz wypada znaleźć przyzwoitą sztukę. Dzięki za info.
  8. Dziś to 1.0 w małej budzie lub kompakcie potrafi mieć 9s do 100km/h
  9. Coś w tym jest. W dzisiejszych czasach pojemność silnika nie ma prostego przełożenia na moc i osiągi. Weź takie volvo - w zasadzie jedna pojemność 2.0 a moce od 200 do 450 km. Bez zaglądania do danych technicznych nie jesteś w stanie powiedzieć jaką pojemność może mieć silnik w samochodzie, którym jedziesz. A co do tego czy moc jest faktycznie istotna - wybierając samochód nie patrzyłem na jego moc, tylko na to czy przyspiesza w 9 s. do 100 km/h. Dla użytkownika istotne są cechy funkcjonalne a nie techniczne.
  10. Bierz uszkodzony i jedź do casto...
  11. zinger

    Mazda CX-60

    To, co ma Kia za 200:) Kat jakieś 285tys, wyjątkowo słaby rabat dal. Z innego źródła mogę mieć 11%, ale to dalej będzie pomad 250tys.
  12. Z okazji wyjazdu majówkowego na Islandię udało mi się wypożyczyć nową Mazdę CX60. Przejechaliśmy nią w kilka dni prawie 2000km po Islandii i napiszę co subiektywnie było fajne a co niefajne. Auto było nowe, miało przejechane ok 1000km. Byliśmy drugimi, którzy ją użytkowali. Specyfikacja ładnie wyposażona (prawdopodobnie topowa) lecz nigdzie nie mogłem znaleźć nazwy tej wersji wyposażenia. Miała białą skórzaną tapicerkę, grzane, wentylowane fotele, duży szyber, BOSE. Wesja napędowa to PHEV czyli 2,5bezn+elektryk. Łącznie 327KM. Auto odebraliśmy oczywiście prawie rozładowane (bateria ok 20%) i tak było przez całe użytkowanie bo nigdzie jej nie ładowaliśmy. Akumulator się podładowywał przy hamowaniu i zjazdach oraz oddawał przy przyspieszaniu. Poziom utrzymywał się ok 20%. Zacznę od tego co mi się podobało: - Auto jest ładne, biała perła ładnie podkreśla kształty auta. Na żywo wygląda jednak na mniejszą niż na zdjęciach - wnętrze jest ładnie wykonane - materiały sprawiaja wrażenie porządnych, solidnych, design deski i zegarów mi się podoba - dobrze współpracuje z Android auto, wyświetlacz jest dobrej jakości, na centralnych zegarach wyświetla wskazówki AA - kierownica dobrze leży, przyski klikają z miłym oporem, sterowanie klimatyzacją z przycisków bardzo proste - dobrej jakości HUD wyświetlany na szybie, system czytał znaki i ostrzegał gdy przekraczana była dozwolona prędkość - dotykowo wnętrze auta sprawia dobre wrażenie - takie obcowanie z solidnością - oceniam że jest lepiej niż w OUTBACKU - zegary mają ładną wyraźną grafikę, udają analogi wiec jest dobrze Natomiast co mi się nie podobało: - AUTO JEST GŁOŚNE - czar porządnych materiałów wewnątrz pryska jak zamykamy drzwi - pojawia się stary dobry odgłos metalicznego łupnięcia połacia blachy o blachę - kurczę o co chodzi. Jak w starych autach japońskich. Drzwi brzęczą i masz generalne wrażenie że całe auto jest zbudowane z blachy grubości puszki od piwa. Całe poczucie solidności nagle pryska. - takie samo wrażenie jest przy zamykaniu klapy bagażnika. Klapa przy opuszczaniu trzeszczy i sprawia wrażenie jakby była pusta w środku i ważyła 2kg , sprawia wrażenie pustej wydmuszki - jak się jedzie wcale lepiej nie jest - po pierwsze słychać opony - auto jeździ na Bridgestone ALENZA czyli dokładnie takich jak fabrycznie Outback ---powiem Wam że w Obk te opony nie są akustycznie nachalne, auto gdzieś wytłumia ich odgłosy toczenia na tyle, że nie przeszkadzają a w cx60 je słychać jak diabli. Jest to o tyle uciażliwe, że słychać je ciągle jak auto się porusza i niezależnie od prędkości. - po drugie auto rezonuje tj jeżdżąc słuchać jak drżą blachy drzwi i podszybie, słychać to wyraźnie przy obu przednich drzwiach - takie bzyczenie, rezonowanie towarzyszyło na przez całe 2000 km przy większości prędkości przejazdowych - coś wpada w drgania - podczas przejeżdżania przez dziury tylna roleta oraz elementy wnętrza gdzieś z tyłu tłukły jakby była niezamocowane a tylko położone na boczku bagażnika, a wszystko było na 100% OK zatrzaśnięte - podsumowując ten fragment to wg mnie Mazda zrobiła auto obłożone ładnymi wykończeniami wnętrza lecz konstrukcyjnie pod warstwą dobrych materiałów to odchudzony do granic możliwości japończyk, który brzęczy i dźwięczy jak jego poprzednicy a może nawet bardziej bo objętości więcej i trudniej to lekkie i duże nadwozie usztywnić i wygłuszyć - napędowo auto nie zachwyciło niczym, nie przypomina w niczym łagodnych i płynnych hybryd toyoty - tu ruszasz na elektryku po czym dołącza się silnik spalinowy co wyraźnie czuć w postaci szarpnięcia (takiej czkawki). Powtarzało się to każdorazowo podczas ruszania (nawet łagodnego). Podczas tego załączania silnika spalinowego słychać jakby coś w napędzie się ślizgnęło - dziwne zjawisko jakby coś było zepsute - spalanie osiągnęliśmy 7,5l/100km przy jeździe łagodnej i zgodnie z ograniczeniami (jako to za granicą sie zwykle jeździ ), niżej cieżko by było zejść . W outbacku szacuję że bym osiągnął w takich samych warunkach ok litra mniej - osiągi -niby łączna moc to 327KM, ale mając baterię naładowaną na ok 20% samochód jeździł zaledwie tak dynamicznie jak na wolnossaka przystało czyli 2,5l bez krzesania iskier. Nie dociskałem go na drodze (może wtedy by pokazał pazur) ale fakt jest taki że te konie katalogowe są gdzieś pochowane i niedostępne od dołu. Dziwne to bo hybrydy toyoty fajnie napędzają auto w dolnym zakresie obrotów a tu nic. - kontrola temperatury wewnątrz auta - musiał być jakiś błąd w systemie kontroli i sterowania temperatury wewnątrz auta - trzeba było ustawić temperaturę na panelu sterowania na 16-17 stopni by utrzymać komfort taki jak w obk jest przy ustawieniu na 20-21stopni. Z jakiegoś powodu jak klimatyzacja była ustawiona na 20stopni (jak zwykle mam w innych autach) to w cx60 w srodku było dużo za ciepło i duszno. Klimatyzacja mieliła ciepłe powietrze bez powodu. Wygląda to jak jakiś bug w sterowniku i nie szło się z tym dogadać CX60 to auto dziwne i takie jakieś niespójne. Z jednej strony bardzo ładne, fajne wykończenie, buduje spore oczekiwania, te dekory drewniane, dobre tworzywa, z drugiej strony dźwięczące- brzęczące, głośne, i bardzo dziwnie napędzajace się coś. Z przyjemnością wróciłem do Outbacka.
  13. Jest ktoś w stanie wskazać mi co mam kupić w zamian za mój popsuty? Nawet na stronie Ferro nie widzę takiego jak mój. Dodatkowo nie wiem co oznacza 35, 40mm i niski, wysoki, bo wymiarów też nie podają. Mój ma średnicę 25mm, a takiego 25mm wcale nie widziałem. Znalazłem tylko jakieś uniwersalne zamienniki, dobrze że zwymiarowane, to coś może dobiorę.
  14. To coś Ty tam wpakowal, żeby po rabacie cena była 260 tys zł, a więc katalogowo 300 tys za X1????
  15. zinger

    Mazda CX-60

    Tylko te auta za 200tys nie będą miały połowy tego co ma Kia a do tego silnik 1.5 150KM pewnie fwd. Mi nie zależy na znaczku. Na coś takiego to faktycznie nie byłoby sensy się przesiadac. Na X1 z tą mocniejszą benzyna i w miarę wyposazona dostałem ofertę od Dobrzanskiego na ponad 260tys, tu nie ma czego porównywać.
  16. Mam Leona MY2020 1.5 eTSI, spalanie od 4,2 po drogach krajowych bez klimy i V-max 90KM/h po 7-7,5 autostrada i tempomat na 140km/h (zdjęcie poniżej). Niestety Seat to taki ubogi krewny w grupie VW i po za fajniejszym wyglądem i sztywniejszy zawieszeniem względem Skody, to w środku jest dużo gorzej. Mniej schowków, brak dywaników w drzwiach i schowku pasażera etc nie mówiąc o skrobaczce do szyby pod klapka wlewu.
  17. Równie dobrze można powiedzieć, że podawanie pojemności czy mocy silnika nie ma sensu, bo dwa auta z tym samym silnikiem będą jeździć inaczej. Nie mówiąc o tym, że 3/4 użytkowników nie wykorzysta pełnej mocy.
  18. We Włoszech po litrze codziennie szło. Tanie i dobre wino mają.
  19. shapyr

    Le Mans 24

    Przypominam, że już za tydzień najlepszy wyścig roku czyli Le Mans 24h edycja 2023. Wyścig jubileuszowy, bo kończy właśnie 100 lat.
  20. Czym ty się przejmujesz i skąd te głupoty bierzesz? Hydraulika. Napisałem Ci, że mam przejechane 100kkm na gazie więc wytrzymują. Łańcuch wymieniasz jak grucha, mam 130kkm i nic z łańcuchem się nie dzieje. Nie wiem co to za wydumka z noPB 98, ale moja fura czegoś takiego nie piła nigdy, tylko i wyłącznie 95. Nie wiem co tam do Merivy wsadzali, ale jak 6 biegowa to pewnie M32 i oczywiście, że po winie sprawdzisz.
  21. Kurcze, miałbym jakiś oprócz przed zamianą Seata Ateca na Kia Sportage. Owszem obecna generacja zrobiła wielki skok pod każdym względem wobec poprzednika, lecz w tej cenie wolałbym zdecydowanie "biedną" X1, Q3 SB, czy GLA/GLB, a nawet 3008.
  22. Przy 1.4 tsi mi długodystansowo wychodzi 7,5l/100km, ale to miasto po 5km, autostrada +30-50 limit. Choć minimalnie udało mi się wykręcić 4,5. Jestem zadowolony z motoru, bo poprzednie auto o mocy większej o 34km przyzwyczaiło mnie do średniego 12l/100km w takich warunkach.
  23. zinger

    Mazda CX-60

    W sensie Atece? I tak i nie. Ma wszystko co potrzeba, stan igła... ale ma już 6 lat, do końca roku pewnie 100kkm stuknie, pewnie coś tam się zacznie zaraz dziać a ja nie mam nerwów, czasu I ochoty po serwisach się szlajać. Poza tym przechodzę na ryczałt, więc jak nie kupię w tym roku, to kosztowo by mi się w każdym kolejnym nie spinało. Poza tym to chyba ostatni moment żeby za Atece wziąść jeszcze jakieś rozsądne pieniądze, stąd decyzją o zmianie. Już poszła w darowiznę, jeszcze 5 mies i można sprzedawca, akurat tyle się na nową Sportage czeka, więc się wszystko w miarę sensownie spina.
  24. A jest sens zmieniac ten obecny ???
  25. zinger

    Mazda CX-60

    Rx300t może są jeszcze dostępne? Nie mam pojęcia, w str RX nawet nie patrzyłem z uwagi na budżet. Ale to pewnie i tak w ok 250k, nie chce tyle na auto wydawać.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.