Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Z ostatniej godziny
  2. some1

    Chłopaki może pomożecie ...

    @cumel nie wiem kto to popelnil na tym zdjeciu ale ktos nie ogarnia jak sie drzwi zdejmuje .
  3. SebeKK

    Niby przegrzane hamulce

    Wypadaloby takze wymiana plynu hamulcowego oraz regulacja zespolu hamulca postojowego.
  4. Siema. Jako że z rzadka zabieram się za w/w clio od strony technicznej (z młotkiem i przecinakiem 😋) tym razem szybkie 2 pytania: 1. Jaki olej optymalnie zalać do tego silnika? Przebieg coś ok 230tys. Wiem, że Renault zaleca olej Elf chyba syntetyk 5W40. Do swojego (innego auta) chcę kupić kilka baniek Mannol 5w40 syntetic - zastanawiam się czy tym samym mogę śmiało zalać też clio. Do tego jeszcze pytanie ile oleju wchodzi do clio przy wymianie? PS. Nie chcę psów wieszać na serwisie, ale 'fachowcy' kobietę tak zamotali że przy ostatniej wymianie zapchali aż 15W40 półsyntetyk 😕 Wcześniej auto ze 2x miało zalewany 10w40. Odniosłem wrażenie, że po jakimś czasie zawory zaczęły głośniej klekotać... i tu pytanie nr2: 2. Podobno w tych silnikach regulacja luzu zaworowego jest ręczna. Chcę się wyposażyć w szczelinomierz ale przydałaby się ściągawka odnośnie optymalnych parametrów luzu zaworowego plus ew. jakaś skrócona instrukcja postępowania 🙄 Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi...
  5. Gokart

    Niby przegrzane hamulce

    Jeździłem tak dwa dni bo nie miałem wyjścia, czekałem na wizytę w warsztacie. Ale to nie było tak że cały czas jeździłem z blokującym kołem. Skutek taki że tarcza i klocki do wymiany co też uczynię. Dzięki za pomoc
  6. jacob24

    Mówiłem już, że Skoda to dziadostwo ???

    Rzeczywiście różnica między Skodą a Mazdą będzie w takiej sytuacji miażdżąca....owszem jadąc CC 700 manewr byłby stresujący lub ew. brak manewru😁 pytanie kto dzisiaj jeździ CC700 W nadmiarze mocy nie ma nic złego pod warunkiem umiejętnego korzystania z niej. A z tym niestety zdarza się spory problem. Bardzo często właściciele takich aut czują się "panami" na drodze. Co do "sportowych" wersji Audi, Bmw itd. mają inaczej zestrojone zawieszenia, układy kierownicze itd. i mogą/służą również do jazdy po torze. Skodą się już tak nie pobawisz. Fakt, że "dzisiejsze" tzw. cywilne auta jeżdżą już dość fajnie ale do wersji sportowych jeszcze im brakuje Dlatego nadal podtrzymuję, że narzekanie na osiągi 6-ki jest nieuzasadnione.
  7. vaz2110

    Ubezpieczenie AC a zmiana parametru felgi

    Wg świadectwa homologacji Twojego samochodu ET felg wynosi 39 lub 41 (6,5J X 16 H2 ET39 205/55R16 91H lub 7J X 17 H2 ET41 225/45R17 91V). 41,5 jest więc wartością niezgodną z homologacją i teoretycznie jeśli wykryje tę niezgodność będzie miał podstawę prawną do odmowy wypłaty odszkodowania. Z drugiej strony zmiana ET felgi zmienia promień zataczania, w skrajnym przypadku z dodatniego na ujemny lub odwrotnie i to też może być argumentem dla ubezpieczyciela.
  8. SebeKK

    Niby przegrzane hamulce

    Przegrzana tarcza i klocek dyskwalifikuje to do uzytkowania. Obowiazkowo powinien byc komplet wymieniony przy zmianie zacisku.
  9. Danequ

    XC60 D4 wyciek oleju

    Chyba mamy go. W okolicach napinacza paska rozrządu znalazłem śrubę w oleju. Odkręciła się bez większego oporu. Na schemacie wygląda że jest to chyba piston cooling valve numer 31368512. Po oczyszczeniu i zakręceniu nie zauważyłem wycieków. Czy ten zawór mógł się zam odkręcić? Czy to fabryczna sprawka?
  10. Dzisiaj
  11. krowka

    Sens malego francuskiego SUV'a moim okiem.

    Jeszcze raz obejrzyj, ewentualnie załóż okulary, soczewki, cokolwiek co poprawi wzrok, i policz na ilu kołach jechały te Juke'i i jak zmasakrowało w jednym z nich felgę - zarysowanie, to zbyt delikatne określenie. Podpowiem, oprócz tylnego, to jeszcze do góry poszło przednie z tej samej strony. Jeżeli jazda na granicy wywrócenia auta jest normalna - zapewne zwykły kierownik już by zaliczył dacha, to w takim razie co jest normą? Chyba jednak lepiej zaliczyć z kimś czołówkę przodem, niż dachem w takiej sytuacji. Ale fakt, w większości przypadków wróciły na swój tor, na dwóch, bardzo niestabilnie , ale wróciły Marzę o czymś takim Do tego teraz twierdzisz, że felg się nie porysuje, a "porysowali" Ps. Może przesadziłem z "na granicy wywrócenia", bo jeszcze troszkę brakowało, ale dla zwykłego kierownika ta sytuacja bezpieczna nie jest.
  12. ZUBERTO

    Ubezpieczenie AC a zmiana parametru felgi

    Wszystko jest, tylko jak zwykle teoria mija się z praktyką. Gdyby SKP zaczely sprawdzać felgi i ich homologację, to okazałoby się pewnie, że z 50% aut przeglądu by nie przeszło Ba, słynne policyjne alfy na stalowkach nigdy na drogach nie miały się prawa pojawić. Pewnie z powodu tych niehomologowanych felg tak się rozbijały.
  13. szastan

    Android Auto / Carplay retrofit

    Także tego, instrukcja pod tym linkiem
  14. Nota obowiązkowa: Poniższa procedura nie jest wspierana oficjalnie przez producenta auta, wszelkie ingerencje w konfigurację auta są niepolecane i mogą spowodować utratę gwarancji i/lub nieprzewidziane działanie podzespołów samochodu. Jeśli decydujesz się kontynuować to jedynie na własne ryzyko i odpowiedzialność, nie odpowiadam za wszelkie usterki spowodowane skorzystaniem z poniższych informacji, proszę je traktować jako ciekawostkę. Krótko i treściwie, da się, pomimo tego co twierdzą oficjalne źródła. Proces sprowadza się do zmiany jednego bajtu w konfiguracji PROXI. Wymagania: - Multiecuscan 4.2 lub wyższy (niższe nie zostały przetestowane) - ELM 1.4 działający w trybie highspeed (w moim przypadku działał interfejs kupiony ładnych parę lat temu) - przejściówka OBD 5 blue do MES (można wyszukać pod hasłem Adapter MES do ELM KKL MultiEcuScan alfaobd typ 5) - jeśli ktoś ma uConnect software starszy niż 22.0.0.69, to należy podnieść do minimum wskazanego, jak sprawdzić wersję jest opisane w klubie Procedura: - uruchamiamy MES - włączamy zapłon - w MES wybieramy odpowiednik model wg silnika, w opcji Body Computer opcję CAN Setup i klikamy połącz - wciskamy kombinację ctrl + alt + c co pokaże nam pełną konfigurację PROXI w trybie szesnastkowym - tu są dwie możliwości, w zależności od ilości bajtów: a) konfiguracja składająca się ze 160 bajtów: bajt 157 należy ustawić na wartość 01, bajt 160 należy ustawić na wartość 01 b) konfiguracja skłądająca się z 235 bajtów: bajt 157 należy ustawić na wartość 01, bajt 160 należy ustawić na wartość 01, bajt 235 należy ustawić na wartość 80 - klikamy OK, następnie Execute - w pewnym momencie MES poprosi o podłączenie niebieskiego adaptera, odpinamy ELM od gniazda, podpinamy z powrotem przez adapter i klikamy 'Y' - wyłączamy zapłon po informującym o tym monicie Po uruchomieniu zapłonu i podpięciu telefonu funkcja będzie aktywna.
  15. ZUBERTO

    Ubezpieczenie AC a zmiana parametru felgi

    Na stalowkach od przodu często widziałem znaczniki.
  16. ZUBERTO

    Ubezpieczenie AC a zmiana parametru felgi

    Nie ma w tym wątku mowy o ogumieniu, gumy są w porządku, minimalna różnica ET, która może się okazać że jest w widełkach przewidzianych przez producenta i homologacji.
  17. ZUBERTO

    Ubezpieczenie AC a zmiana parametru felgi

    Teoretycznie to i krzywosc banana usystematyzowano. Zapytaj @OZI jak nie wierzysz, specem jest od tego. Pomijam już temat, że z reguły auto może wychodzić fabrycznie na wielu felgach i np. różnica między stalówkami i alufelgami o tych samych parametrach jest właśnie w ET tylko.
  18. Wiesz to napisz, podobno się znasz. Na moje oko to znów przeczytałeś kawałek przepisu ale ja nie jestem prawnikiem.
  19. Polarny

    Mówiłem już, że Skoda to dziadostwo ???

    Widać sens, bo tego efektu, o którym piszesz, tutaj nie ma. Porównywanie już wklejałem kilka razy. Na 2-pasmówkach. Łatwiej pasy się zmienia. BTW. Ciekawe, że właściwie przy każdym aucie "szybkim" - np. rs6 albo m5 (czyli o osiągach nieporównywalnie lepszych od superba 2.0 tsi), nikt jakoś problemu w nadmiarze mocy nie widzi. A tu nagle pełno zastrzeżeń "a po co to komu".
  20. Polarny

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    Wg moich doświadczeń to bardziej procentowo wygląda. Ze 2 lata temu pojechałem z ciekawości na wycenę superba i stwierdzili, że dostanę 45 tys., o ile wszystko będzie idealnie. A teraz na otomoto te wersje są po ok. 50 tys. Tak, różnica jest 5 tys., ale też różnica 2 lat w roczniku.
  21. jacob24

    Mówiłem już, że Skoda to dziadostwo ???

    czyli w końcu widać sens a właściwie jego brak w przypadku porównania Mazdy oraz Skody? Btw. ten uturbiony diesel jest równie "starą" konstrukcją jak ten 1.6 n/a. Zresztą to już mało istotne, czy cena zakupu Mazdy i Skody była/jest taka sama? Rzeczywiście ta Skoda oglądając filmiki na yt "idzie jak zła" tylko pytanie gdzie z tego korzystać. W mieście prawie nie ma różnicy czym się jeździ, na drogach ekspresowych coś około 10 sek do 100 km/h wystarczy, na autostradzie vmax 140 km/h. W Niemczech może się czasami przydać tylko do tzw. superligi to jeszcze kawałek... zresztą jak widziałem jakiś czas temu P911 po zderzeniu ze zwierzyną to w ogóle odechciewa mi się powyżej 100 km/h jeździć. Z wiekiem przychodzi... także mam nadzieję, że u Twojego kumpla się emocje wyrównają:-) Niestety wielu ludzi nie wie jak się zachować powyżej jakiejś wysokiej prędkości - ile ja się wypadków szybkich aut naoglądałem podczas jazdy do pracy. Doskonalić umiejętności pod okiem specjalistów a wyżywać się na torze Wielu z nas myśli jakimi to jesteśmy super kierowcami i takie prawie 300-konne maszyny to bułka z masłem. Jakże się można pomylić. To taka akademicka dyskusja i każdy będzie miał swoje argumenty.
  22. wladmar

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    Bo standardowo na aucie zarabiają właśnie 5 kzł. Kwotowo, niezależnie właściwie od wartości samochodu. I tak, wolę oddać auto w rozliczeniu za powiedzmy 50 kzł, niż się bujać z kosmitami nie wiadomo ile i zyskać 55 kzł. Wygoda jest cenniejsza, bo ani chwili nie jestem bez auta.
  23. Polarny

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    Ale chyba za dobrze na tym nie wychodzisz? Bo mnie kiedyś wycenili auto na niecałe 9 tyś. a sprzedałem za 16.
  24. noras

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    No i nie odniosłeś się do tego, że ta formułka jest totalnie nieskuteczna przy sprzedaży samochodu konsumentowi. Może powinieneś dodać, że należy sprzedawać tylko podmiotowi handlującemu samochodami ?
  25. prawoimotoryzacja

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    A to ciekawe. Kurczę, może zatrudnię kilku akowiczow do kancelarii? 😁
  26. wladmar

    Sprzedałam auto kupujacy twierdzi ze jest wada ukryta

    Weryfikacja nie ma absolutnie żadnego znaczenia.
  27. wujekcybul

    Sens malego francuskiego SUV'a moim okiem.

    Pojechal szybciej i co najwazniejsze skrecil. Duzo aut segmentu B podrywa tylne kolo do gory przy gwaltownym skrecie. Felg sie od tego nie porysuje.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.