Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
"nie mają zbytnio swojego przemysłu"* chodziło mi o przemysł motoryzacyjny. Tata ma wprawie JLR ale pojazdy z logo TATA dopiero od niedawna przypominają jakiekolwiek sensowne pojazdy. To samo z Mahindrą. Poza tym to 2 marki. Czyli tyle ile chińskich marek pojawia się w Europie ... miesięcznie Na pewno bedą mocnym graczem, ale na ten moment są 2 albo 3 kroki za Chińczykami.
-
Podatki: https://www.chinskiraport.pl/blog/podatki-w-chinach-wysokosc-podatkow/ Normy ekologiczne: https://elektrowoz.pl/auta/chiny-wprowadzaja-ostre-normy-emisji-spalin-od-lipca-2023-r-setki-tysiecy-niesprzedawalnych-aut/ Co do kosztów pracy przecież sam pisałeś wyżej że są podobne!
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Weź te same warunki. Koszty pracy, ubezpieczenia, BHP, podatki i wtedy porównuj. To są czynniki niezależne od producenta. -
Przecież on sobie jaja robi...
-
Jeszcze raz - te same europejskie wersje samochodów produkowane np. przez VAG czy BMW w chińskich fabrykach są zdecydowanie tańsze od takich samych samochodów produkowanych w Europie. Tańsze w sensie dla klienta (ile kosztuje wyprodukowanie nie wiemy i nigdy się nie dowiemy). Twierdzisz, że koszty pracy w Chinach są podobne jak w Europie. Skąd więc wynika różnica? Twierdzisz, że przez podatki, jesteś gotów obronić tę tezę?
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Ale jakie to ma znaczenie? Twoja argumentacja jest że jest taniej i tyle. Nie uwzględniasz absolutnie żadnych innych czynników jak choćby podatki, subwencje rządu czy kradzież how-to (wiem - rząd nie ma własnych pieniędzy. Tu się zastanawiałem czy Fred się nie przelogował). Więc napisałem że w Angoli jest jeszcze taniej. A skoro nic nie ma znaczenia to jakie znaczenie ma że tam niczego nie produkują? -
Ale co jest taniej? Schabowe, ropa czy godzina pracy wykwalifikowanego inżyniera? Samochód tam wyprodukowany będzie tańszy od takiego samego wyprodukowanego w Chinach czy w Czechach?
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Nic. Tam jest po prostu taniej niż w Chinach. -
Tak, a Volvo szwedzka, a Izera polska
-
Pamiętaj, że MG to marka brytyjska!
-
No ale w skali kraju to nasze dzieci nie pracują a my nie zmagamy się z głodem nawet jeśli stawka fachowca w Szanghaju i Warszawie będzie podobna.
-
A co ma do tego Angola? Są tam jacyś producenci samochodów?
-
Ja patrzę na rosnącą sprzedaż np. MG. Jeszcze z 5 lat temu nikt w Europie nie patrzył na chińskie samochody. To o czymś świadczy.
-
No właśnie nie jestem przekonany gdy się tak wokół rozglądam.
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
OK. W Angoli jest jeszcze taniej. Sorry - nie chce mi się -
Ale to Ty powiedziałeś, że wcale tam taniej nie jest. A potem że jest
-
Czyli koszty są podobne, a samochody są tańsze, bo lokalne podatki, akcyzy i kary za CO2 są mniejsze?
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Ale co porównujesz? Bo na tej samej zasadzie można powiedzieć że w Norwegii zarabia się więcej niż w Polsce. Zarabia się czy nie? -
Fajnie, ale od paru lat cena samochodów w Europie zaczyna mocno nie współgrać z siłą nabywczą. Tu jest problem, że auta drożeją, a value for money spada.
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
W USA nie. Zresztą w Chinach dobry fachowiec też kosztuje. Może nie tyle co w EU ale to już nie jest praca za miskę ryżu. -
To jest taniej czy nie jest?
-
I inna cena siły roboczej. U nas też mogłaby taka być ale wybraliśmy w zamian inne opcje, np. niezmagania się z problemem głodu w społeczeństwie. Nie wszystkim się to oczywiście musi podobać, są tacy co woleliby głodne dzieci pracujące w fabrykach i tanie samochody.
- Dzisiaj
-
Nie powiedziałbym że drogo i tym bardziej nie powiedziałbym, że kiepsko. Poza tym my tu nie o lokalnej produkcji a o korelacji cen różnych dóbr z siłą nabywczą obywateli.
-
Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.
marcindzieg odpowiedział OZI na temat - Motokącik
Jest bo są inne podatki i materiały na miejscu. Podobnie jak w USA. Co jest w tym śmiesznego? -
W Rumunii jest za to Dacia i to jest obecnie twarz masowej europejskiej motoryzacji. Kiepsko i drogo.