Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mam kilkunastoletniego Forda Ka MK2 i zaczyna się pojawiać od spodu korozja. Dziur nie ma ale nalot na podwoziu zaczyna się pokazywać no i tylna belka zaczyna źle wyglądać optycznie. Auto warte pół średniej AK i szkoda ładować w nie kilka tysięcy na fachowców i hiper środki. Mam koncepcje samemu się pobawić, żeby przedłużyć mu życie o klika lat. Co prawda kanału nie mam do dyspozycji ale mogę go w zadaszonym pomieszczeniu dźwignąć na kobyłki i na leżąco popracować pod nim. Do dyspozycji wiertarka że szczotką na początku gdzie się dostanę. No i teraz pytanie - jaką chemię zastosować, żeby była łatwa do aplikacji i zatrzymała proces na jakiś czas. Jednoskładnikowa (najlepiej), jakiś podkład a na to wierzchnia warstwa (dwuskładnikowa)? Najlepiej jakiś spray bo aplikacja pędzlem będzie utrudniona. Nie chcę i nie mam możliwości demontować elementów zawieszenia, żeby dostać się w każdy zakamarek. Proces ma wstrzymac rudzielca na jakiś czas, żeby dziury wypadły za 5 lat a nie za 2 Ktoś coś zasugeruje?
  3. pij

    Clio 2 skrzynia JB3958

    Bardziej bym się skłaniał ku używanej i przekładce, jakoś nie ufam tym regenerowanym podzespołom. Naczytałem się przy okazji wtrysków i turbin [emoji6] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  4. specjalnie dla marketingowców fotelików za 2k
  5. Clio 98 tys. km fabryczne, ale powoli proszą się o wymianę. Zwłaszcza tarcze, bo klocków jest jeszcze połowa.
  6. Dzisiaj
  7. Cieżko sobie to uświadomić skoro w dyskusji nie rozrózniałeś miedzy patentami 5G, projektowaniem chipów 5G, a ich wytwarzaniem, albo ze kradzież tajemnic ASML to kradzież technologii 5G. Tylko to nie Twoja wina, bo to dziennikarze nie dośc ze najczesciej motywowani politycznie to jeszcze piszą głupoty, mieszaja jedno z drugim i później niestety są takie nieporozumienia. Jak mawiał redaktor Mazurek "od dziennikarzy głupsi są tylko aktorzy", a świat działa obecnie tak ze dziennikarze kształtują opinię publiczną będąc sami głupszymi od przecietnego przedstawiciela społeczeczeństwa. W efekcie ludzie posiłkujacy sie wiedzą z mediów wiedza mniej niż tacy do któych media nie docierają Pozwolę sobie wkleić ten jakze szczery wywiad z przed lat obnażajacy patologię
  8. Po jakim czasie nie czujesz ozonu? Mam ozonator 10g/h i po ozonowaniu 30minutowym nie mogę się pozbyć zapachu przez kilka dni
  9. Uświadom sobie w końcu że niektórzy nie czerpią swojej wiedzy z mediów. Widzę że jesteś niereformowalny. Może rzeczywiście z Konfederacji. EOT
  10. No to jeszcze raz: 1. Chiny są liderem 5G, w ilosci patentów i rzwiązań, licencjonują te 5G najbardziej znanym firmom zachodnim. Projektują swoje układy 2. Chiny nie sa liderem w produkcji układów. W technologii wytworzenia zaprojektowanego procesora. Tu są ciągle mocno w tyle i najwazniejsze embarga na chiny to właśnie te dotyczące technologii produkcji procesorów No i to ASML to jest firma co robi maszyny do naświetlania płytek krzemowych, czyli wypalania zaprojektowanego procesora w krzemie. Tej technologii chinom brakuje. Maja powiedzmy 7nm które pozwala wypalić załóżmy 50mln tranzystorów w mm2. No a najlepszy producent świata TSMC korzystajac z maszyn ASML produkuje w 3nm co daje gęstośc gdzieś tam w okolicy 150mln tranzystorów> trzy razy gęsciejszy proces. Mozna zrobic albo znacznie lepszy procesor na tej samej powierzchni, albo zrobic podobny ale na trzy razy mniejszej powierzchni pobierajacy znacznie mniej energii. Jak chiny wysyłaja satelitę 6G to cisza w mediach, ale jak za kilka lat zrobi to USA to będzie na pierwszych stronach wszystkich dużych portali. Dzisiejsze media są od tego zeby pisac o wadach chin (równiez zmyslonych) i o sukcesach USA Na pewno w duzej czesci skopiowali sporo rozwiązań, tyle ze wklejałem wczesniej, juz 10 lat temu byli liderem w ilosci patentów, wiec to od dawna nieprawda z tym ich kopiowaniem. Jasne ze próbują wykraść technologie których nie maja, nie zmienia to faktu ze najszybciej obecnie opracowują nowe rozwiązania. Natomiast zarzut ze coś kupili to tak powaznie? Jak USA kupuje coś od Niemiec albo Niemcy coś kupią od USA to też jest problem czy tylko jak kupują Chiny? Każdy ma problemy, ale Chiny maja ich zoraz mniej. Choćby w przemysle motoryzacyjnym to Europa zaczyna mieć problemy właśnie przez Chiny. Europa zaczyna wymyslac o bajki o dotowaniu samochodów przez Chiny choć łatwo sprawdzić ze te samochody są oferowane w chinach za niewiele wiecej niz połowe ceny europejskiej. No bo oferują za niską cenę bardzo dobre wyposażenie, niezłe materiały. Jedynym zarzutem może być trwałość która jest niewiadomą oraz wsparcie posprzedażowe, częsci. Jest jeszcze jedna kwestia, zaufanie. Media cieko pracują nad tym by wbrew faktom, 7- letniej gwarancji chińskie samochody nie budziły zaufania bo to najaważniejszy element w ratowaniu europejskiego przemysłu samochodowego, wiec popularne media będą obrzydzać chińczyków i chińskie samochody jak sie tylko da. Nie jest w naszym interesie by europejski przemysł upadł, wiec ma to sens, natomiast ze mnie media marionetki nie zrobią na zasadzie ze 2014 Ujgurzy są opisywani jako terrorysci, a teraz embargo na Chiny a Ujgurzy nagle są biednymi ucisnionymi ofiarami chińczyków.
  11. Jak się mało używa, to lepiej coś mniejszego kupić. tylko jest to droższe od dużej nitownicy
  12. Mam 100kkm w rav4 i klocki miały przy 90kkm 6-7mm, zjechałem przez te 90kkm max 3mm - pierwsze pomiary były 8-9mm Więc jest szansa, że przebije twój rekord Też hybryda, staram się max wykorzystywać rekuperację W klasycznych autach spokojnie 70-80tys robiłem na komplecie
  13. 189 tkm drugie tarcze założyłem na przód i 3 klocki. Z tyłu cala fabryka. Ale już w kolejce czekają na wymianę Octavia 3 Wysłane z mojego RMX3393 przy użyciu Tapatalka
  14. IMVHO Jesli sztuczne ograniczenia (w EU) nie powstana to Made in China [emoji630] auto jest nie do zatrzymania, bo produkt (za odpowiednia cene) jest (juz teraz) konkurencyjny (vs. Starzy gracze), a jednak dalej tanszy - wezmy np Xiomi vs. Samsung... U mnie z pierdolka. Wlasnie Srednia cena sprzedazy GWM - czyli Wielki Mur Motors - przekroczyla A$50,000, nie jakimis sztucznymi ograniczeniami, czy zmuszaniem, po prostu klient a dokladnie jego portfel zdecydowal... Produkt jest jaki chce, czyli, zamiast kupowac tansze wersje od powiedzmy jakiegos obecnego klepacza, woli skore z prawdziwej krowy, (a nie jakis ekologiczny ulep wg idologii). Przyklad, auto za 60k zielonych dolcow...od GMW, pierwsze dni sprzedazy, 4,000 zamowien w 48h..., moj wsiowy dealer ma 23 sprzedanane jak wczoraj bylem... Czyli segment rodzinny .... mozna sobie kupic golego Ford Everest, czy Toyota Prado (Land Cruiser 150/250 dla EU), czyli auta ktore sa w wielu domach... a mozna sobie kupic GWM Tank 500 z siedzeniami z masazem za ta sama cene... Dealer jest obok siebie, GWM I Toyota... wiec roznica zadna, a patrzac po aukcjach, nie widac zbytnij roznicy przy odsprzedazy .... Produkt trafiony w lokalne gusta .... Zre benzyne 91 ... daje 255kW (345KM) i 648Nm, ma 4WD, ma 7 lat gwarancji i pociagnie 3 tony przyczepke, ergo - spelni wymogi wielu rodzin... do roboty i na weekend. A wiec Wielki Mur juz nie jest odpowiedzia na pytanie czy jemy, Wielki Mur zaczyna konkurowac w segmencie gdzie jemy tost z avocado i popijamy kawa za 10 PLN na sniadanie.... Obserwuje.... i zobacze jak sie produkt spisze... Zastanawiam sie, czy np nie opchac Patrol za rok, wlozyc $20k w kieszen i nie kupic Wielkiego Muru 500. Wszystko zalezy, ile moja nowa przyczepa bedzie wazyc... Sent from my SM-X510 using Tapatalk
  15. To Ci tłumaczę że nie mają bo to co pokazali to stary Qualcomm. Próbowali wykraść technologie od ASML ale chyba do końca nie wyszło. Tu masz linka jak tak bardzo lubisz dziennikarzy. I tak jest z wieloma rzeczami o których piszą że mają. Dopóki ktoś nie powie sprawdzam. Ty właśnie piszesz bzdurę. Media nie są tylko od tego żeby chwalić ale też żeby pisać o wadach. A prawda jest taka że współczesne Chiny całą swoją potęgę zbudowało na technologii zachodniej. Część kupili, część ukradli. Przez wiele lat nie istniało tam coś takiego jak prawo własności. Dopiero Trump zaczął ograniczać dostęp do technologii i nagle okazało się że król jest nagi. Bo mają problemy z wieloma rzeczami. I tej wiedzy akurat nie czerpię z gazet. I jakbyś przeczytał ten wątek w całości to byś zauważył że większość jednak onanizuje się nad cudownością chińskich samochodów. I jest tu tylko kilku takich sceptyków jak ja. Tylko u mnie to nie wynika z niewiary że Chiny nie potrafią zrobić tylko że jeśli to ma być dobre to nie będzie tanie.
  16. Zauważ ze te linki co wklejam o tym liderowaniu chińczyków to nie sa media głównego nurtu tylko jakieś małe portaliki. Media głównego nurtu własnie nabijaja sie z chin, ośmieszaja je, żadne z nich nie napisze ze chinole od lat liderują w ilości zgłoszeń patentowych. Media głównego nurtu zamiast opisywac rzeczywistosc wolą wykreowac nowa, w której chińczycy to wciaz absolutne dno i tylko kradna patenty. Tym przesiaka większośc społeczeństwa, to między sobą powtarza i tak sie tworzy "rzeczywistość" nie majaca nic wspólnego z realiami.
  17. To moze w szczegółach: Chiny maja najwięcej patentów 5G, 6G, projektują swoje układy. Natomiast maja problem z ich produkcja bo obecnie mocno odstaja od Samsunga, TSMC i Intela w technologii minitauryzacji. Nawet jeśli mamy najlepszy projekt procesora to by on faktycznie liderował na rynku trzeba go zrobic w nowoczesnym procesie który pozwala upakowac jak najwiecej tranzystorów na jednostce powierzchni - w tej dziedziny chiny są w tyle i dopiero próbują gonic. Do niedawna mieli proces 14nm i teraz podobno ku zaskoczeniu wszystkich robia w 7nm. Jednak TSMC (Tajwan) od dawna robi 5nm, od niedawna 3nm i przygotowują sie do procesu 2nm.
  18. Nie zmienia. Ale "media i politycy nas tresują i okłamują" to też nie jest argument. To opinia. A takie opinie są popularne w kręgach, które nie uznają rzeczywistości, np. płaskoziemcy, antyszczepionkowcy, pozostali wyznawcy teorii spiskowych. Więc jeśli trzeci raz to czytam, to podchodzę sceptycznie do tych wypowiedzi.
  19. równie dobrze można napisać że buspasy powinny być tylko dla diesli, bo najwięcej emitują co2 i najszybciej powinny przejechać, a nie stać w korku i smrodzić
  20. Na każdym forum zauważyłem ze jak argumenty nie pasują to czymś co pomaga przebic zbić te fakty i dane jest napisanie "to trol" ma wszystkich uspokoic i spowodowac ze te dane i fakty przestaja istniec . Tutaj jeszcze widze pojawiaja sie nowe argumenty, "konfederacja", albo ze "świeżak" W poważnej dyskusji wolałbym linki do artykułów pokazujących ze jednak Chiny nie maja tych swoich patentów i ze australijczycy sie mylą (sam mysle ze przesadzają):
  21. Fajna propaganda ale to stary Qualcomm, kupiony przez Huaweia jeszcze przed embargiem Dobra, nie chce mi się bo to wątek motoryzacyjny
  22. Nie odpowiedziałeś dalej na proste pytanie. Skoro są liderem to czemu nie ma 5G w nowych telefonach? I to jest fakt. Lider jest lider. To on może nałożyć embargo na innych. Nie odwrotnie
  23. Jakis swiezak, wiec spora szansa, ze klon albo jakis platny troll
  24. Nie jestem, a gdybym był to coś zmienia w wadze argumentów?
  25. https://obserwatorgospodarczy.pl/2023/09/06/przelomowy-czip-huawei-chinczycy-wymierzaja-policzek-stanom-zjednoczonym-i-obchodza-embargo/
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.