Jump to content

bnow

użytkownik
  • Posts

    2353
  • Joined

  • Last visited

About bnow

  • Birthday 10/29/1980

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Okolice Poznania
  • Zainteresowania
    Turystyka, motoryzacja, muzyka
  • Car
    BMW 530d & VW Arteon

Recent Profile Visitors

1207 profile views

bnow's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

1k

Reputation

  1. Kiedyś w tym Lexie kupiłem używaną BMW E90 Niemniej jednak tak mnie ten salon zafascynował, że pół roku później kupiłem używanego Lexa
  2. Widziałeś serwis Alfy w Antoninku? Wycieczka do lat 80. Czułem się tam jakby cofnął się czas.
  3. Kumpel w podobnym budżecie ostatnio XCeeda kupił. Wizualnie dość przyjemne auto.
  4. Będziesz kontent, jak elektryki zdominują świat.
  5. Pozostały to co zawsze: lepsze parametry i brzmienie, ale i wyższa cena. Mam w domu R4 2.0 280 KM, którego przez 3 lata z przyjemnością ujezdzalem. Stwierdziłem, że zostawie go żonie i raz po raz będę pożyczał. I wiesz co? Jeżdżąc ostatnie miesiące na codzień R6 w dieslu o podobnej mocy bo 286, jakos odechciało mi się jeździć tym R4... A nadmienię, że to R4 jest wyraźnie szybsze powyżej 100, a ja nigdy nie byłem fanem diesli.... R6 jest po prostu przyjemniejsze. To nie fetysz. To caloksztalt.
  6. Może jednak ma porównanie i nie widzi różnicy. Superb też kiedyś z V6 występował.
  7. To trochę jak ze sprzętem audio. Niektórzy mają takie ucho, że jakość słyszą dopiero przy drogich zestawach. Większości wystarczy prosta wieża stereo. Kwestia preferencji. Dla niego R4 może być lepsze/właściwsze. Ja zdecydowanie preferuję większe motory. Mam porównanie, więc wiem co mi się bardziej podoba i dlaczego.
  8. Jeśli auto traktujesz użytkowo, to 4 cylindry też mogą być. Jeśli jednak masz trochę motoryzacyjnego hopla, to różnica w kulturze pracy i rozwijania mocy między 4 cylindrowym silnikiem, a 6 cylindrowym (czy to w układzie V, czy w R) jest jednak znaczna. Ujeżdżałem długoterminowo kilka takich silników i przyjemność z obcowania jest znacznie wyższa niż w 4 cylindrowych. Niemniej jednak dzisiejsze 4 cylindrówki są już dość wydajne i spokojnie można z tym żyć. Dla mnie 6 cylindrów pod każdym względem poza kosztowym (cena zakupu, czasami spalanie) są lepsze. Dla kogoś może to być obojętne i też będzie ok. Warto spróbować jednego i drugiego, żeby sobie wyrobić opinię.
  9. Tyle że hak do X5 dokładany kosztował w F15 chyba z 14 kPLN. Teraz pewnie bliżej 20. W cenniku poniżej 10.
  10. Dziwne. Ja zamawiałem w grudniu, było dostępne w maju. Kolega zamawiał w maju i odebrał we wrześniu.
  11. No to muszę sprawdzić. Gdzie to się wpina? 80 NM to nie tak mało.
  12. Tego się właśnie obawiam. Normalnie to 30d jest po prostu silne i spokojne. Aczkolwiek mogłoby być żwawsze powyżej 100. Z perspektywy czasu żałuję, że nie dołożyłem do 40d. Kwota trochę większa niż 30d, a mocy +56 KM.
  13. Ten będzie 3 lata w służbie. W sumie jeszcze 2 i pół. Kumpel jeden miał Vtecha w jakimś SUVie Citroena Vtecha i narzekał. Aczkolwiek to jest firma, która już w latach 90 robiła chiptuning. Pamiętam, że kiedyś się interesowałem chipowaniem Ojca Astry 1.6 75 KM 128 NM Opinie na temat tego, czy serwis tego nie widzi, na forum 5er są dość różne. Używałeś w jakimś aucie?
  14. Mild hybrid, to tzw. miękka hybryda. Głównym jej zadaniem jest chyba wsparcie systemu start stop, który jest nie wyłączalny (chyba, że włączysz tryb Sport). To aktualnie montowane 3.0d w autach BMW, przed liftem ten silnik miał 265 KM. Miałem w poprzednim F15 tę wersję 40d, 313 KM. Tam wystarczał. Co to musi robić po modach w 3er mogę sobie tylko wyobrazić :-). Przecież to bazowo ma chyba poniżej 5 do setki.
  15. I nic się z Nimi nie dzieje? Bo nie ukrywam chodzą mi takie pomysły po głowie. Jezdze 30d po lifcie (286 mild hybrid). Masz Boxa, zmianę softu, czy głębsze zmiany?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.