Jump to content

bengamin

użytkownik
  • Content Count

    1539
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    38m 16s

About bengamin

  • Rank
    wyspiarz

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Poland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ciągałem na brytyjskich numerach. Już zjechałem i przerejestrowałem na Polskie bo słabo mi się chce kombinować z przeglądami.
  2. Niestety nadeszła ta chwila i akumulator "się skończył" Co obecnie jest polecane na rynku? Potrzebuje 60Ah do Diesla. Dzięki
  3. Dobra dzięki, powiedzmy ten temat pomińmy. A jakieś podpowiedzi co do dokumentacji jaka powinna być z samochodem? Czy w D jest jakaś baza pojazdów gdzie coś można sprawdzić po VIN ?
  4. Nigdy nie kupowałem sprowadzonego. Sprzedaje komis, wystawia FV, Samochód rzekomo opłacony, stoi na niemieckich tablicach rejestracyjnych z allegro i gotowy do rejestracji (ponoć 250 PLN). Ponoć ubezpieczony że można wracać na kołach do domu. Czy jest jakaś możliwość sprawdzić historię po VIN? (kraj pochodzenia Niemcy). Technicznie jakoś sobie sprawdzę ale nie bardzo wiem jakie dokumenty mają być przy samochodzie z niemiec. Od strony legalnej to wrzuciłem VIN w google i znalazł mi jakąś stronę do sprawdzenia czy nie było wypłacane ubezpieczenie i czy nie jest kradziony. Proszę podpowiedzcie jak to posprawdzać zanim pojadę oglądać
  5. Ciszej raczej nie bo przy tej prędkości silnika przecież nie słychać, tylko szum wiatru i opon.
  6. 3L TDI (Quattro) przy pełnym załadowaniu 10-11 L sprawdzane wielokrotnie. Insignia OPC sprawdzane niedawno i nie udało się zejść poniżej 22L
  7. Ja też mam trzy i uważam że to jest jedna z głupszych rzeczy na które dałem się namówić. Dwa korki się lubią blokować - wciśniesz i nie wyciśniesz trzeci od wanny nie trzyma wody i cieknie. Uszczelki wymieniane kilka razy i pomaga tylko na chwilę.
  8. Jak VAG to zamawiasz na EBAY kabel za 45 Funtów i sam to robisz. VAG-COM i to jest dosłownie 1 minuta roboty. Pamiętaj że po wymianie klocków trzeba zrobić adaptację siłowników do nowych! na A6KLUB jest procedura świetnie opisana!
  9. No Focus <-> astra jeden pies. Pamiętam że coś tam było odnośnie problemów z gazem do niego przez plastik w kolektorze. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło bo jak wspomniałem LPG lub Diesel.
  10. Miałem dwa nowe C5 firmowe (pierwszego 2002 i drugiego 2011) i psuły się na potęgę. Odrobinę się ich boje bo jak tamte nówki tak się sypały to aż strach pomyśleć co przy tak leciwym aucie może pierwsze się rozsypać. Ale przyznam fajnie się tym jeździło. Natomiast debil co wymyślił automatykę wycieraczek w tym samochodzie powinien zostać zamordowany. W trakcie odszraniania w zimie szyb nie było możliwości wyłączenia wycieraczek!!! Pojechaliśmy z tym nawet do serwisu i powiedzieli że ten model tak ma. 307 SW byłoby świetnie jakby udało się coś sensownego w tym budżecie znaleźć bo też miałem taki kilka razy z wypożyczalni i to było najbardziej ekonomiczne auto jakim w życiu jeździłem (1,6 HDI)
  11. Właśnie niedaleko mnie rzucił mi się w oczy Grand Cherokee 4L LPG, 13 lat, bez rdzy, mosty sprawne, nowe opony kostki, niestety automat, klimatyzacja nie działa. Wyjściowo jest za 8k PLN Bagażnik myślę że zdałby egzamin. Jakby to paliło nawet 15L gazu to i tak wyjdzie taniej niż astra w benzynie, a auto byłoby nawet 5 lat młodsze. Musze przeanalizować ceny ewentualnych części bazując na złych doświadczeniach z Freelanderem. hmmmmmmm
  12. Benzyna jak najbardziej tak tyle że obowiązkowo LPG, do Freelandera butla 50L weszła. No i po takim zabiegu musi być miejsce na wózek dla dzieci (będzie to użytkowane codziennie) + co kilka tygodni trzeba wózek inwalidzki zmieścić + wszystkie miejsca z tyłu będą zajęte także opcja wpakowania go do środka odpada. We Freelanderze to zdawało egzamin, do Astry (hatchback) się nie mieści.
  13. No wiesz, niestety ale nieco się mylisz. Freelander 2004 kupiony w 2013 roku. Kupiony z licytacji, bo ktoś nie spłacał rat, bank zabrał i sprzedawał. Miał przebieg 80.000, auto kupione za niecałe 10000 zł, kupione w ciemno i bez golądania. Jeździliśmy nim 4 lata, od razu założony LPG bo spalanie masakra, okazała się nieszczelność w wydechu i sonda LAMBDA powodowała spalanie na poziomie 15 L / 100, po uszczelnieniu spadło do 10 L Awarii strasznie dużo, łączniki stabilizatora (3 komplety co ciekawe 15zł za sztuke), dwa komplety gałek kierowniczych, planowana głowica tu ceny nie pamiętam, skrzywiony wahacz, innym razem siłownik sprzęgła (używka 150zł), innym razem rozsypało się sprzęgło (350zł za komplet + 200 robocizna), następne awarie to pierdoły ale była cała lista czujnik wałka, silniczek krokowy, jakieś gumy w zawieszeniu. Autem przejechaliśmy przez 4 lata jakieś 140000km (z czego 40000 z przyczepami / lawetą) kilka razy auto zakopaliśmy w błocie i było wyciągane na linie z błota. Gość wpakował się w dupe i skasował 3 miesięcznego Passata CC a na Freelanderze nie było śladu. Niestety przeszedł starcie ze słupem oświetleniowym i słup wygrał, było dachowanie, leżenie na wszystkich bokach, i brak przodu. Jakby to była jakaś Fiesta to mogło by być tragicznie. Astra kupiona na szybko 3 dni później jako auto tymczasowe za cenę poniżej 3000 zł, 1999 rok, z nowymi oponami, przeglądem na rok, przebiegiem niecałe 190000km i dalej jeździ. po 8 miesiącach czyli 20000km awarii brak. Nie wymieniane kompletnie nic, dolewana tylko benzyna i płyn do spryskiwaczy, nawet oleju nie ubywa. Niestety potrzeba coś z większym bagażnikiem i odrobinę mam obawy jak będzie z dojazdem pod dom w zimie jak śnieg spadnie (sąsiada Freelandeerem czy quattro kilka razy na linie wyciągałem na drogę główną) Więc w argumenty że w tej cenie się nie da raczej nie wierzę. A to suzuki to jakaś wizualna masakra jak i wszystkie suzuki. Nie zmienia to jednak faktu że ta Liana byłby do rozważenia bo argumentem jest 4x4, tylko nie wiem czy to ma bagażnik. Ignis niestety kwalifikuje się do kategorii wózków sklepowych, którym stanowczo mówimy nie. Jeden z głównych warunków to 4 lub 5 drzwi, tego nie obejdziemy.
  14. Jakoś tak odrobina wolnego czasu się zrobiła i rozważam wymianę samochodu. Sprawa wygląda tak. Bardzo nie lubię zmieniać samochodu i jak coś kupuję to zawsze na dłuższy czas. Obecne auto zostało kupione tymczasowo i niestety nie spełnia nawet podstawowych warunków. Założenia są następujące, auto dla żony, żeby pojeździło kilka lat zatem najchętniej jak najmłodsze. Budżet max 10kPLN + pakiet startowy. Poprzednio był Freelander ale tragicznie skończył żywota, toteż najchętniej coś możliwie bezpiecznego (poduszki + ABS), chciałbym żeby nie był awaryjny. +++ Obowiązkowo klimatyzacja, 4 lub 5 drzwi, duży bagażnik, diesel (najchętniej) lub LPG + dobrze jakby było 4x4 Niestety obecna astra 2 ma zbyt mały bagażnik (potrzeba cały czas ładować wózek dziecięcy a co jakiś czas wózek inwalidzki - a do astry nie wchodzi! ), astra nie ma też 4x4 co może być problematyczne w dojeździe do domu jeżeli spadnie śnieg, w chwili obecnej więcej - niż + więc zastanawiam się nad zamianą. Na poważnie zastanawiałem się czy nie szukać kolejnego Freelandera ale fakt że co chwile stał u mechanika odrobinę mnie zniechęca. Fiaty, Dacie, samochody wielkości wózka sklepowego i inne dziadostwa kategorycznie odpadają. Co byście zaproponowali, a może ktoś ma coś ciekawego i pewnego do sprzedania coby nie biegać po ogłoszeniach i szukać najmniejszej możliwej miny. Przykładowe to co widze w okolicy: Astra kombi Meganka kombi
  15. Jesteś z Krakowa. Na Rybitwach jest hutrownia Gamabik, tam mają takie rzeczy. Nie chce Cie wprowadzić w błąd ale 3 lata temu kupowałem taki przemiennik 60zł + VAT. Od ręki nie było ale sprowadzili w przeciągu dwóch dni. Poza tym polecam bo ceny mają dobre.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.