Jump to content

Gienek

użytkownik
  • Content Count

    1977
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Gienek

  • Rank
    wiarus

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Wschód

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ostatnio nabyłem nowy Suzuki Swift i staram się rozgryźć możliwości jego sprzętu Audio z dość sporym wyświetlaczem. Przeczytałem w instrukcji obsługi, że smartfon do radia można podłączyć na dwa sposoby. Poprzez Bluetooth Poprzez przewód USB Za pomocą pierwszego sposobu połączyłem smartfon bez najmniejszego problemu. Radio zaciągnęło listę kontaktów, mogę korzystać z zestawu głośnomówiącego, oraz słuchać muzyki ze smartfonu. Niestety nie mogę połączyć smartfona za pomocą przewodu USB. Może używam niewłaściwego przewodu USB <-> micro USB bo używam przewód od ładowarki (próbowałem na kilku przewodach od ładowarek), lecz radio w samochodzie, nie chce nawiązać połączenia ze smartfonem. W instrukcji obsługi radia napisane jest, że na smartfonie należy zainstalować program Android Auto. Gdy wpiszę w wyszukiwarce w sklepie android Android Auto to znajduje mi kilka aplikacji lecz po ich zainstalowaniu nadal radio nie chce się połączyć przez przewód USB ze smartfonem. Podobno jak połączy się smartfon poprzez przewód USB z radioodbiornikiem samochodu, to na wyświetlacz w radioodbiorniku można na przykład wysłać mapy google ze smartfona. Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób można połączyć smartfon z radioodbiornikiem samochodu poprzez przewód USB? Kolejna sprawa. W instrukcji radioodbiornika czytamy, że aby uruchomić nawigację, to należy włożyć do radioodbiornika odpowiednią kartę SD z programem nawigacyjnym, a kartę można kupić u dealera. Z doświadczenia wiem, że u dealera wszystko jest droższe, więc może taką kartę można kupić gdzieś taniej w internecie?
  2. Witam. Otrzymałem od dealera komplet dokumentów, jakieś homologacje, kartę wozu, fakturę itp.. Gdzie najpierw powinienem się udać z tymi dokumentami, do wydziału komunikacji czy ubezpieczyciela? Czy od razu w wydziale komunikacji otrzymam normalne blachy, które mi przykręcą u dealera, czy będę musiał jeździć na próbnych numerach?
  3. Witam. Pacjent to Renault Fluence z silnikiem 1,6 110kM zagazowany od nowości. Instalacja gazowa to: Reduktor/Parownik - REG OMVL CPR (dane z dokumentacji od gazownika) Jednostka sterująca - AGIS MINI Wtryskiwacze gazu - OMVL DREAM XXI Po kupieniu samochodu wydawało się, że wszystko jest ok z instalacją gazową lecz moja radość nie trwała zbyt długo. Już po kilku miesiącach użytkowania zaczęły się problemy. Gdy samochód ostygnie to pojawiły problmy z uruchomieniem i ciągle zapalająca się kontrolka check. Z problemem udałam się do serwisu fabrycznego renault w Białymstoku, ponieważ samochód odbierałem z salonu z zamontowaną instalacją gazową. W serwisie dowiedziałem się, że instalacje gazowe montuje dla ich salonu firma Forcars na ul. Słominskiej 2 w Białymstoku. Gazownik z Forcarsa w Białymstoku coś tam podregulował, skasował błąd i powiedział, że wszystko jest ok i było przez następne dwa tygodnie zanim zapaliła się kontrolka check. Kolejny rok użytkowania instalacji to dwa trzy tygodnie jeżdżenia i błąd check. Następnie wizyta u gazownika i tak w kółko. Dodam tylko, że do gazownika mam 100 km i aby tam się udać to muszę zmarnować cały dzień (Mieszkam w Siemiatyczach). Po roku miałem dość i skontaktowałem się z firmą ACON. Tam umówiłem się na sprawdzenie instalacji gazowej. Pan z ACONA podłączył się z komputerem i pierwsze co mi powiedział to to, że zostałem oszukany. W książeczce od przeglądów instalacji gazowej oraz w fakturze VAT za kupno samochodu, mam wpisane sterownik gazu AGIS OBD/CAN a w samochodzie jest zainstalowany AGIS mini (2012 rok instalacji) Pan z Agisa coś tam podregulował, poklął trochę na gazownika z Forcarsa i powiedział, że powinno być dobrze lecz przydałoby się zmienić dysze na mniejsze. Niestety nie było dobrze. Już następnego dnia samochód nie chciał odpalić. Jak to w życiu bywa natłok obowiązków i brak czasu doprowadziły do tego, że zrezygnowałem z użytkowania gazu i zacząłem jeździć na benzynie. Od razu zniknęły wszelkie problemy z odpalaniem samochodu i zapalaniem się lampki check. Jeździłem na benzynie ze dwa lata lecz sprawy życiowe powodują że jeżdżę coraz więcej i przydałoby się dla redukcji kosztów powrócić do jeżdżenia na gazie. Pojawiła się pokusa aby ten niedorobiony szajs, który ACON nazywa instalacją gazową wyrwać z samochodu, każdy element z oddzielna potraktować dziesięcio kilowym młotem i wysłać tam gdzie produkty z ACONA powinny od razu trafić po wyprodukowaniu, czyli na wysypisko śmieci. Byłem nawet już w sprawie wymiany instalacji gazowej w serwisie Renault w Siedlcach. Powiedzieli, że wyrwanie tego badziewia z samochodu i wstawienie instalacji gazowej zalecanej przez firmę Renault do ich samochodów, zajmie im dwa dni. O cenie nie będę wspominał bo trochę przeraża i z tego względu, zanim zdecyduję się na wywalenie starej instalacji z samochodu i zastąpienie jej nową inną instalacją, chciałby spróbować samodzielnie uregulować instalację LPG. W tym celu kupiłem kabelek do sterownika AGIS mini i zainstalowałem na komputerze program AGIS_OBD_CAN. Dodatkowo kupiłem kabel do interfejsu samochodu i zainstalowałem program MaxiEcu aby móc obserwować korekty dawek paliwa z komputera samochodowego. Podłączyłem się do sterownika gazu i uruchomiłem autokalibrację. Po kilku minutach program ustawił: Ciśnienie gazu 74kPa Główną poprawkę na 0,14ms Wyświetlił informację, że ustawiona wartość nie mieści się w zalecanym zakresie 0,5ms - 1,5ms i zalec się zmianę dysz na mniejsze. Dysze które zainstalował gazownik z ForCarsu miały średnicę ponad dwa milimetry. Wiertło o średnicy 2mm wchodzi w otwór dyszy z dużym luzem. Kupiłem dysze kalibracyjne o średnicy 1,5mm i zamontowałem w listwę. Uruchomiłem autokalibrację. Tym razem program wyświetlił informację, że zaleca się wymianę dysz na większe. Rozwierciłem dysze kalibracyjne wiertłem 1,8mm. Po autokalibracji czas głównej poprawki trochę spadł, lecz komputer nadal wyświetlał informację, że dysze są za małe. Zanim będę dalej rozwiercał dysze, to zastanowił mnie jeden fakt. Przeglądając to forum, zauważyłem, że u większości użytkowników ciśnienie wskazywane przez program do sterownika gazu, wynosi ponad 100kPa. U mnie to ciśnienie, pomimo ustawiania wyższego w ukrytych opcjach programu AGiS_OBD_CAN, nie przekracza 79kPa. Czy jest to prawidłowe zachowanie instalacji gazowej? Jeśli nie to co może być przyczyną tak niskiego ciśnienia? Kolejny problem jaki zauważyłem, to po ustawieniu składu mieszanki LPG na jałowych obrotach, tak że krótkoterminowa korekta w sterowniku od PB jest w miarę zbliżona do tej wartości przy pracy na PB i dłuższej pracy samochody, gdy temperatura LPG wzrasta, to korekta krótkoterminowa w komputerze PB zaczyna szaleć. Wszystko powraca do normy gdy temperatura LPG z jakiegoś powodu spadnie. Jakieś sugestie co może być przyczyną rozjeżdżania się składu mieszanki LPG przy zmianie temperatury gazu? Czy ciśnienie LPG 79kPa wskazywane przez program nie jest zbyt niskie?
  4. > montujesz toprzed listwa wtryskowa a za filtrem, wezyk podpinasz do mapsensora Super. Wielkie dzięki. Czy dla instalacji nie będzie różnicy, że czujnik ciśnienia będzie przed a nie za listwą?
  5. Sterownik gazu to Agis mini Listwa wtryskowa OMVL DREAM XXI SL Samochód Renault Fluence 1,6l Borykam się od pewnego czasu z problemami z instalacją gazową. Kupiłem nową listwę wtryskową, ale okazało się, że w nowej listwie wtryskowej, pomimo iż jej typ jest taki sam jak starej, nie ma króćca do podłączenia jednego z wężyków. Chodzi mi o ten króciec ze zdjęcia poniżej zaznaczony na czerwono. Znajduje się on po przeciwnej stronie listwy, niż wąż doprowadzający gaz do listwy. W nowej listwie, chociaż, poza tym jednym króćcem wygląda identycznie, to niestety tego króćca nie ma. Od tego króćca wężyk był doprowadzony do takiego czegoś jak na poniższym obrazku. Na razie aby móc jeździć bezpiecznie na benzynie to ten wężyk zaślepiłem. Pozostaje pytanie co z tym wężykiem zrobić, gdzie go podłączyć? Czy da się coś z tym zrobić czy kupiłem niewłaściwą listwę i będę musiał kupić nową?
  6. Właśnie byłem u producenta mojej instalacji gazowej firmie Acon. Główna przyczyna występowania błędu to zbyt duże dysze. Podobno po regulacji ma być lepiej a jakby bbłąd nadal występował to jednak będę musiał udać się do gazownia i wymienić na właściwe. Drugi o wiele poważniejszy problem to że zostałem oszukany przez gazownia który wstawia instalacje LPG dla dealera Renault DACIA firmy Motozbyt z Białegostoku. Na fakturze jak i homologacji mam wpisane że kupiłem sterownik gazu AGIS OBD/CAN a w samochodzie zainstalowany jest AGIS MINI. Co z tym fantem zrobić? Iść na policję czy najpierw do gościa porozmawiać?
  7. > ziom masz AC produkujacego staga, masz TECHa a montujesz tajue rzeczy... ACON to zła firma?
  8. > To raczej nie jest wina wtryskiwaczy. > Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli > sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG. > Pozdrawiam BAS Myślę, że komputer od jazdy na benzynie jest ok i nie zgubił nastawów. Ostatnio przekonałem się, że trzeba przejechać jakieś 400km na benzynie aby błąd znikł co zajmuje mi zazwyczaj około trzy dni. Potem gdy przełączyłem na gaz to błąd znów się pojawił a po pojeżdżeniu kilku dni na benzynie znowu znikł, więc to chyba typowa wina instalacji gazowej.
  9. > To raczej nie jest wina wtryskiwaczy. > Jak reset nastaw i ponowna adaptacja pomogą to będzie wiadomo, że rozjechała się mapa. Jeśli > sytuacja powróci po jakimś czasie to znowu reset + adaptacja + poprawienie ustawień LPG. > Pozdrawiam BAS Producent komputera sterującego wtryskiwaczami gazu czyli firma ACON zaproponowała, żebym przyjechał do nich to zajrzą do instalacji i może coś znajdą co jest nie tak, a jeśli trzeba będzie coś przerabiać od strony mechanicznej lub elektrycznej to zaproponują warsztat w którym można będzie to poprawić. Tak się składa, że na szczęście w Białymstoku są bardziej znani producenci instalacji gazowych
  10. > Możesz codziennie jeździć 5km do pracy, chodzi o normalną eksploatację, nie ma sensu robić tego > ciągiem. > Trochę wcześnie, jakie tam siedzą wtryskiwacze? > Pozdrawiam BAS Nie wiem dokładnie. Może da się coś odczytać ze świadectwa homologacji które załączam?
  11. > Yeap, tylko niech Cię nie korci włączać LPG w przeciągu tych 60km bo zacznie się komedia. To musi być 60km ciągłej jazdy czy w międzyczasie można zatrzymać się i zgasić samochód? 60 km to mały problem. Wystarczy że przyjadę z ASO do domu i już mam ponad 100km zrobione. > Wygląda na problem z jakimś czujnikiem lub problem z mapą. A może to listwa wtryskowa już się zużyła?
  12. > Próbowałeś porządnie naładować akumulator? Hmm. Co prawda nie ładowałem akumulatora z zewnętrznego źródła, to tylko czasami gdy zbyt długo samochód zostawię na światłach pozycyjnych to pojawia się komunikat naładuj akumulator. Potem po przejechaniu pewnego odcinka drogi komunikat znika. Samochód jest użytkowany głównie w trasie. Dojeżdżam nim do pracy i w jedną stronę mam około 50km poza miastem więc myślę, że to nie problem niedoładowanego akumulatora. > Wszystko się zużywa, reduktor też. Po półtorarocznym użytkowaniu (teraz ma już 2,5 roku)? > Możesz spróbować wyłączyć instalację LPG, zresetować nastawy autoadaptacyjne w ECU silnika Czy zrobią mi to w ASO? > (potrzebny będzie komputer diagnostyczny) i przejeździć 60km lub więcej tylko na noPB i > zobaczyć co będzie wtedy. Spróbuję. U mnie błędy pojawiają się zazwyczaj po przejechaniu od 1000 do 2500km. > Jeśli problem ustąpi to widocznie rozjechała się mapa noPB. > Pozdrawiam BAS Dzięki za poradę.
  13. > A przez te półtora roku jezdziłes na przeglądy gazowe? po 1000km byłes na regulacji,itp? Dokładnie tak. Byłem na trzech przeglądach, gdzie było wszystko w porządku. Dopiero gdzieś po 30tyś km, gdy zimą wyjechałem i samochód stał nieużywany przez dwa tygodnie to po powrocie, podczas jazdy pierwszy raz raz pojawił mi się ten błąd. Czyli podsumowując. Jedną zimę przejeździłem i było wszystko ok. Na drugą zimę po dwutygodniowym staniu w garażu pojawił się błąd i tak już zostało pomimo wielokrotnej regulacji instalacji gazowej u gazownika i kasowania błędu z komputera samochodowego. Praktycznie przez ostatni rok, to muszę przynajmniej raz w miesiącu lub częściej udać się do gazownika który coś tam podstroi w instalacji gazowej i wykasuje błąd. Niestety nie pomaga to na zbyt długo. Ktoś powyżej zasugerował, że zastosowano zbyt mały reduktor. Gdyby tak było to czy komputer nie zacząłby siać błędami pierwszej zimy użytkowania instalacji gdy temperatura spadała grubo poniżej -25st.C? Zresztą pomimo wielokrotnych wizyt u gazownika to komputer wali błędami również latem gdy jest gorąco. A może to nie wina instalacji gazowej?
  14. > Witaj. > Moja siostra w C3 miała podobny komunikat, okażało się że auto jest źle wyregulowane oraz źle > dobrane dysze. Po poprawnym dobraniu dysz i regulacji na razie bark błędu. > Może idź w tym kierunku > Pozdrawiam U niej ten problem zaczął występować od razu po założeniu LPG czy dopiero po pewnym czasie?
  15. Witam. Mam problem z instalacją gazową w Renault Fluence z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6l. Samochód w 2012r odebrałem z salonu już z zamontowaną instalacją gazową. Przez pierwsze półtora roku czyli jakieś 30tys km nie było żadnego problemu i byłem bardzo zadowolony z zakupu. Potem niestety nie wiadomo dlaczego komputer samochodu wywalił błąd sprawdź układ wydechowy, co podobno oznacza wychwycenie przez sondę lambda niewłaściwego składu mieszanki. Zajechałem najpierw do ASO przy salonie w którym kupowałem samochód, tam odesłano mnie do gazownika który współpracuje z salonem i zakłada instalacje do ich samochodów Dacia i Renault. Gazownik coś tam podregulował, skasował błąd i było wszystko w porządku przez około miesiąc. Potem komputer znów wywalił ten sam błąd i tak już zostało. Schemat pojawiania się błędu jest zawsze ten sam. Najczęściej gdy na podwórku jest zimno i odpalę samochód po nocnym postoju, to w czasie jazdy, gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i samochód przełączy się na gaz, to chwilę później pojawia się ten błąd i zostaje aż do skasowania w serwisie. Nie dzieje się to za każdym razem. Błąd pojawia się z częstotliwością raz na dwa tygodnie nawet do miesiąca, lecz zawsze się pojawia. Widzę, że gazownik na pewno nie poradzi sobie z usunięciem tej usterki. Ostatnio powiedział mi, że z instalacją gazową jest wszystko w porządku i żebym znalazł w pobliżu mego miejsca zamieszkania kogoś kto ma sprzęt do kasowania błędów w samochodzie i gdy pojawi się błąd to żebym do niego pojechał w celu skasowania błędów. Moim zdaniem gazownik coś spieprzył w instalacji i teraz nie ma pojęcia co to jest bo czy wszystkie Renault Fluence i Megan III z silnikiem 1,6 które mają instalację gazową to jeżdżą z pojawiającymi się błędami w komputerze, szczególnie, że przez pierwsze półtora roku było wszystko w porządku a ostatni rok to droga przez siejący błędami komputer? Sterownik do LPG to AGIS OBD/CAN Może ktoś ma pomysł co może być nie tak?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.