Skocz do zawartości

Grzaniec

użytkownik
  • Zawartość

    8045
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    10h 10m 25s

O Grzaniec

  • Tytuł
    kombi-nator
  • Urodziny 02.04.1976

Profile Information

  • Imię
    Paweł
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Władysławowo :)
  • Zainteresowania
    motoryzacja
  • Samochód
    AUDI...2 razy :)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Grzaniec

    24 miesiące...

    Cierpliwymi bądźcie, a niebawem będzie Wam dane
  2. Grzaniec

    24 miesiące...

    To, że masz ochotę na motocykl w pełni rozumiem. Miałem motocykle, teraz mi przeszło. Ale dlaczego za chwilę mówisz o MZ czy Jawa? :). Chcesz mieć motocykl czy jeździć motocyklem? Poważnie...ja te relikty uwielbiam naprawiać, reanimować, w sumie budować coś co w miarę fajnie wygląda w sumie z niczego. Ale jeździć tym dzisiaj? Średnio...:) chyba, że typowo w koło komina po parę km przy małym ruchu niedzielnym. Weź pod uwagę, że takie pojazdy mają po 30 i więcej lat. Mają też rozwiązania dzisiaj średnio wygodne i zawodne. Mieszanka paliwo olej...czasem instalacja 6V (żarówki nie kupisz na stacji). Do tego marne światła, marne hamulce...A ceny tych pojazdów często przewyższają cenę starej Japonii...która może być niezawodna mimo 20- 30 lat na karku Rozumiem sentyment, ale często jest tak, że nasze wyobrażenie o tych pojazdach z lat 90 mocno się zmienia w momencie jak dzisiaj okraczasz taka jawe i okazuje się, że kiedyś ścigacz lat 90 dziś nie przyspiesza, nie hamuje, kiepsko się prowadzi A do tego patrzysz w lusterko A za Tobą mgła....z miksolu
  3. Grzaniec

    24 miesiące...

    Widziałem 1 sztukę po kilku miesiącach od renowacji. Właściciel postanowił sam pogrzebać w gaźniku , w efekcie sprzęt przyjechał do mnie martwy. Okazało się, że pozamieniał dysze, przestawił poziom paliwa...Ale sprzęt był w bardzo dobrym stanie i wg właściciela kręcił km wokół komina - niedzielne pojeżdżawki.
  4. Grzaniec

    24 miesiące...

    1 garaż, 1 człowiek, 2 ręce.....24 miesiące, "kilka" roboczogodzin .....i 22 pojazdy wróciły na drogi. Koniec roku to często czas podsumowań, więc naszło i mnie, żeby policzyć ile tego złomu naprawiłem....no i trochę się zdziwiłem Kolejność na filmie chronologiczna...no i oczywiście to jeszcze nie koniec, bo kilka pojazdów mam "w trakcie". No ale w tym roku nie dam rady ukończyć już żadnego
  5. Grzaniec

    SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji

    Długi weekend czyli 10-12 listopada? Może bym się wybrał do W-wy....Audi a6c6 quattro. Może bym namówił brata z Infinity FX
  6. Grzaniec

    Audi - benzyna i diesel - jaki olej?

    nie znałem tych marek, a lubię eksperymentować . Szkoda, że podrzuciłeś to teraz, bo już kupiłem Motula. Ale przy następnej wymianie wezmę pod uwagę
  7. Grzaniec

    Audi - benzyna i diesel - jaki olej?

    Fajne narzędzie, przeglądam Zięć narzeka, że za mało pali? Ja po przesiadce z MB, który spalał 16-22 l noPb albo LPG na audi, które spala 7-10 l ON jestem zachwycony . Ten traktor nie dość, że lepiej jedzie, to można zapomnieć, gdzie jest wlew paliwa - zasięg 1000km na zbiorniku nie jest problemem.
  8. Grzaniec

    Audi - benzyna i diesel - jaki olej?

    Dobra, poczytałem - wiem, że chyba kupię Motula. Ale jeszcze lepkość i normy.. gdzieś znalazłem, że 3.0 tdi to 5W30 i tutaj chyba mam typ - https://allegro.pl/syntetyczny-olej-motul-8100-x-clean-fe-5w30-4l-i6014016830.html (8100 x-clean 5W30) a do tej turbo benzyny jaka musi być norma i lepkość? 5W40 może być? ten motul (8100 x-cess 5W40) https://allegro.pl/motul-8100-x-cess-olej-5w40-5l-rn0700-rn0710-i7029087778.html spełnia normę VW 502.00 - 505.00 - to wystarczy?
  9. Grzaniec

    Audi - benzyna i diesel - jaki olej?

    Właśnie o tym Motulu słyszałem dobrze.... Taki się nadaje? Ten sam do obu silników? diesel i benzyna nie musi mieć innych specyfikacji? https://allegro.pl/motul-specific-504-00-507-00-5w30-5w-30-5l-gratis-i5043687795.html
  10. Podpowiedzcie, proszę - bo nie bardzo mam pojęcie Ostatnio kupiłem 2 auta z silnikami, których do tej pory nie miałem okazji używać. 1. Audi A3 2.0 TFSI 200KM 2. Audi A6 3.0 TDI 233KM Oba auta czeka wymiana oleju - i nie mam pomysłu jakiej marki olej zalać a tym bardziej jakiej klasy i lepkości. Oba auta nie wykazują zużycia oleju (nawet TFSI ), oba auta mają przebieg ok. 300kkm, i nie mam pojęcia na czym oba silniki do tej pory jeździły Więc? Co lać?
  11. Grzaniec

    MZ ES 250 Jaskółka

    Ja nie mam czasu na nudę . Chwilę po Jaskółce wyjechał Romet Ogar 200 Dziś odbieram ramę Jawy350 z proszku i zawożę do proszku ramę WSK 125. W piachu aktualnie przebywa też motorynka M1 !!!. Lada chwila będę składał kącikową Jawę P20. Tak więc jest co robić
  12. Grzaniec

    Wypalony tłok - przyczyny

    Albo niejasno napisałem, albo nie do końca zrozumiałeś. Wczoraj wyjęli silnik z podejrzeniem dziury w tłoku. Dziś po rozebraniu okazało się, że tłoki całe. EDIT - w pierwszym poście faktycznie napisałem, że dziura.....po prostu przyjąłem za pewnik, skoro ASO mnie na to przygotowywało . A jednak nie....
  13. Grzaniec

    Wypalony tłok - przyczyny

    Ok, mam wieści z serwisu. Nie jest tak tragicznie jak na początku podejrzewali. Po wyjęciu silnika z auta i rozebraniu, okazało się, że tłoki są w porządku. Jeden zawór w głowicy ma przypalone gniazdo. Głowica idzie do regeneracji. Czyli teraz wiem, że ASO nie przyczyniło się tym razem do awarii silnika . Swoją drogą...auto ma w tej chwili 360kkm. Nie ma w tym samochodzie już fabrycznych podzespołów. Po 100kkm padł silnik, 2 dni po gwarancji . Podczas jazdy autostradą padła pompa oleju...zanim auto zostało zatrzymane, panewki dostały w pędzel....samochód dostał nowy silnik, bez osprzętu. Potem była skrzynia...5 się zgubiła, 2 turbosprężarki, 2 komplety wtrysków, ale co ciekawe chyba tylko raz sprzęgło z dwumasą . No i teraz głowica. Nie wspomnę o tym, że łożyska w kołach wymienia się średnio co pół roku Auto serwisowane zgodnie z zaleceniem producenta tylko w autoryzowanym serwisie.
  14. Grzaniec

    Wypalony tłok - przyczyny

    @niedal i inni z tego wątku - podpowiedzcie, czy zasadnym będzie walka z ASO czy Waszym zdaniem nie mam się co czepiać i po prostu przypadek, że po wymianie świec i z jakiegoś powodu luźnym wtrysku nastąpiło wypalenie tłoku....bo podejrzewam, że dzisiaj muszę podjąć decyzję - kosztorys będę miał dzisiaj. Auto oczywiście jest potrzebne a ewentualne użeranie się z ASO znacząco opóźni sprawę.
  15. Grzaniec

    Wypalony tłok - przyczyny

    Ok, wiem, nie trzeba ruszać wtryskow do wymiany świec. Wiem też, że z jakiegoś powodu wtryskiwacz po wymianie świec był luźny. Po dostarczeniu auta laweta do serwisu ASO wysłalo gdzieś wtryski do sprawdzenia. Wróciły sprawne i auto miało być gotowe. Aż tu się okazuje, że jednak nie jest gotowe, bo ma dziurę w tłoku :). Ok, może tylko mi się wydaje, ale dla mnie wszystko się że sobą wiaze- może się mylę, stąd wątek czy to prawdopodobne. Kasa nie będzie mała, ale jeżeli faktycznie mógł to być zbieg okoliczności i awaria nie ma związku z poprzedzającą wizyta w serwisie to trzeba będzie płacić bez gadania. Jednak coś mi tu nie gra
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.