Jump to content

PMR

użytkownik
  • Posts

    239
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Retained

  • Stara Gwardia

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Motoryzacja, paralotniarstwo, pływanie
  • Car
    Octavia RS kombi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

PMR's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/19)

4

Reputation

  1. Mój zaprzyjaźniony, mieszkający w Niemczech entuzjasta starych samochodów zakupił sobie De Tomaso Pantera i mozolnie go odrestaurowuje. Odbił się ostatnio od braku drobnego detalu, pokazanego na zdjęciu. Ja się na tym kompletnie nie znam, ale wg jego słów podobno może pasować taki od 126p lub 125p. Wstępnie nieco poszperałem po sieci (Allegro, Otomoto, ...) , ale nie natknąłem się na nic podobnego. Gdzie takich rzeczy można szukać? TIA
  2. THX Dość mocno jestem przekonany do tego, żeby w następnym samochodzie mieć napęd na 4 koła, choć bardziej ze względu na przyczepność na mokrym asfalcie, ale chciałem poznać opinie o zachowaniu takich wynalazków w lekkim terenie. Widzę, że ogólnie są pozytywne - to tym lepiej
  3. A to nie jest tak, że element 2 należy _wcisnąć_ w kierunku przeciwnym do narysowanej przy nim strzałki, co powoduje zwolnienie zapadki i możliwość wysunięcia wtyczki?
  4. Trochę eksperymentów zrobiłem I instrukcję też przeczytałem. Dokładnie. Ale w tym sęk, że z włączonym czy wyłączonym TCS różnica w "trakcji" była słąbozauważalna. AFAIR (bo nie mam tego samochodu już 6 lat) dało się jedynie zauważyć inne ograniczenie prędkości obrotowej silnika.
  5. Trochę miał - zgrzytał pompą hamulcową aż zęby bolały, ale bez istotnego efektu.
  6. Niekiedy, sporadycznie ale jednak, jeżdżę w umiarkowanie trudnym terenie - podmokłe łąki, błotniste drogi itp. Napęd na 2 koła czasami się poddaje. Czy aktualnie stosowane sterowanie dołączanym napędem 4x4 polepsza znacząco "dzielność terenową"? Nie myślę tu o "pełnym 4x4", z blokadami mostów, wielkimi kołami, takimiż prześwitami i kątami wykrzyżowania, nawet nie o SUVach czy SAVach, tylko o rozwiązaniach stosowanych w szosowych kompaktach. W szczególności np. w VAG (Golf, Leon, Octavia itp.). Kiedy dawno temu kupiłem pierwszy samochód z TCS (Punto HGT) byłem dość rozczarowany tym, w jak niewielkim stopniu pomagał on np. w wydostawaniu się z zasp.
  7. Zawór sterujący sprężarką (N280).
  8. Jesienią ubiegłego roku zauważyłem, że klimatyzacja (Climatronic) w moim samochodzie (Octavia II) zaczęła się dość kapryśnie zachowywać. Dotychczas było tak, że przy pracy na pierwszym stopniu nadmuchu wydatek kompresora, podglądany w menu serwisowym, typowo wynosił ok. 64 (w skali 0-82), co wystarczało do utrzymywania odpowiednich temperatur w kanałach wylotowych - ok. 3-9 stopni, też odczytywane z menu serwisowego. Ciśnienie sprężania - też z menu serwisowego - ok. 8-12 atmosfer, zależnie od temperatury. Jeśli silnik dłużej pracował na wolnych obrotach i było bardzo gorąco, wydatek kompresora zwiększał się do maksymalnego (82), a jeśli to nie wystarczało - temperatura w kanałach wzrastała, do ok. 11-13 stopni. Po zwiększeniu obrotów silnika układ wracał szybko do poprzedniego punktu pracy - temperatury ok. 3-9 stopni, wydatek kompresora ok. 64. Od jesieni, kilka miesięcy po ostatniej kontroli układu (na początku lata 2017, nie stwierdzono wtedy żadnych nieszczelności itp.) jest tak, że układ, owszem, jest w stanie uzyskiwać temperatury rzędu 5-10 stopni, ale czyni to czasami dość niechętnie. Niekiedy zachowuje się jak poprzednio (wydatek kompresora ok. 64), a niekiedy pracuje z pełnym wydatkiem kompresora (82), co i tak pozwala na osiągnięcie temperatur raptem 11-15 stopni, nawet przy dość wysokich obrotach slnika. Ciśnienie sprężania - ok. 8-9 atmosfer, ale temperatury zewnętrze były raczej niskie. Zacznę od zwykłej kontroli ilości czynnika, ale mam trzy pytania: 1. Czy ma ktoś jakieś podejrzenia odnośnie przyczyn? 2. Czy w Climatronicu VAG znane są typowe usterki dające podobne objawy (kompresor? zawór rozprężny? jakieś czujniki?) 3. Gdzie w Warszawie jest dobry serwis, który mógłby się tym z profesjonalizmem zająć? TIA
  9. http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-stac-cie-na-szybka-jazde-zobacz-jak-rosnie-zuzycie-paliwa/gl3zv
  10. Oczywiście, że Ci wystarczy. V bieg w Swifcie jest bardzo długim nadbiegiem.
  11. Zakładając, że prędkość jest stała, zbiornik ma pojemność 55l, tankowanie trwa 10' a zużycie paliwa jest takie jak w drugiej kolumnie, redukcja prędkości średniej wynikająca z tankowań jest następująca: km/h l/100 km Vsr km/h 60 6 59 80 6,5 79 100 7 98 120 8 117 140 10 134 160 12 151 180 15 166 200 18 180 220 22 192 240 27 201 250 30 204
  12. Ja. Ale II, co, jak wnioskuję z lektury wątku, Cię nie interesuje.
  13. Zapewne zatankowałeś "pod korek", albo prawie. I przez kilkadziesiąt km zużywałeś paliwo z rury wlewowej. Dla czujnika poziomu paliwa jego ilość się przez ten czas nie zmieniała.
  14. A jakie regulacje precyzują tymczasową organizację ruchu podczas robót drogowych? Często spotyka się przypadki, że tworzona jest jezdnia z dwoma pasami ruchu, lewy jest bardzo wąski, opatrzony znakiem zakazu wjazdu pojazów o szerokości większej niż 2 m, a tuż przy jego krawędzi ciągnie się linia separatorów. Samochody szorują po nich bokami. Odnoszę wrażenie, że drogowcy mają do tego dość lekceważący stosunek. Tzn. że projekt być może spełnia stosowne wymogi, ale jego wdrożenie bywa naginane.
  15. > Ale to raczej tylko w wyjątkowych sytuacjach prawda? Jazda na pierwszym czy drugim biegu nie jest wyjątkiem. > Opieram się na tym ze kalkulatory przyspieszeń które tych danych nie zawierają dają bardzo dobre wyniki. Dobre w sensie zgodności z pomiarami. Kalkulatory mogą uwzględniać, w sposób niejawny, dane bardzo szacunkowe, np. wiążące moment bezwładności okładu korbowego silnika z jego pojemnością skokową. Poza tym na niskich biegach pojawia się ograniczenie wartości przyspieszenia wynikające z przyczepności.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.