Jump to content

gondoljerzy

użytkownik
  • Content Count

    3605
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4d 10h 18m 10s

About gondoljerzy

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Łomża.
  • Zainteresowania
    samochody, rzecz jasna.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Święte słowa. W wakacje robiliśmy bratu przeprowadzkę. Jego lodówka samsunga miała na tylnej ścianie prostą instrukcję, na którą stronę można ją położyć do transportu. Zastosowaliśmy się do zaleceń producenta i sprzęt działa do dzisiaj bez problemu.
  2. Ograniczenie mocy wynika z dopuszczalnego obciążenia cieplnego. Większa moc może przegrzać odbłyśnik i go uszkodzić. Jednak, od strony czysto technicznej, nic nie sto na przeszkodzie zamontować żarnik ksenonowy lub zamiennik led, o ile nie przekraczamy dopuszczalnej mocy cieplnej, a samo źródło światła jest podobnie ,,punktowe" jak drucik żarówki i umieszczone w tym samym miejscu.
  3. Najprościej czarną folię budowlaną 0,3mm, a jeszcze lepiej 0,5mm. No i starać się nie podziurawić jej przy chodzeniu po niej i układaniu jakiejś następnej warstwy podłogi.
  4. Przekładanie upierdliwe jest. Może prostownik z funkcją automatycznego podtrzymywania-doładowywania akumulatora?
  5. A masz zrobioną paroizolację w podłodze garażu? Jak nie masz, to wypada dać choćby folię. Ze swobodnym oddychaniem to nie do końca działa w przypadku blaszaka. Od nieizolowanej podłogi masz wilgoć, a blacha pary nie przepuszcza. Latem masz saunę, a zimą woda spływa z blachy. Jeśli garaż jest przeznaczony na cokolwiek warte moto-klasyki, to oprócz podłogi, ja bym radził zrobić warstwę izolacji cieplnej i paroizolację na ścianach od środka. Z kolei pomiędzy tą izolacją a blachą stworzyć możliwość wentylacji na zewnątrz. Dokładnie tak, jak się robi pod blaszanymi dachami w budownictwie. Inaczej będzie w środku wilgoć rządzić.
  6. Mam w domu Pax dwudrzwiową. Drzwi wyglądają na uniwersalne. Tylko, przy zamianie lewe/prawe, trzeba by je odwrócić też góra/dół.
  7. Do domowych zastosowań odradzam akumulatorowe sprzęty. W domu sprzętu używasz sporadycznie i gdy go potrzebujesz, to akurat wtedy trzeba ładować. Co innego zastosowanie profesjonalne, gdy regularnie używasz i regularnie ładujesz. Dylemat, czy to ma być sprzęt budżetowy, czy markowy to już musisz sam rozwiązać. Moim zdaniem, jeśli lubisz majsterkować i wiercić różne dziurki, to bierz markowe. Jeśli raz na pół roku dziurka w ścianie pod obrazek, to i budżetowa maszynka da radę.
  8. Na stronie www.shell.pl nadal oferują olej ze starą etykietą. Ich autoryzowany sprzedawca na znanym portalu aukcyjnym tak samo.
  9. Klienci chcą mieć komfort limuzyny i wysokie zawieszenie, no to mają.
  10. Ja robiłem przez kilka ostatnich lat jazdy głownie po kilka km jednorazowo. Praca, zakupy, dom. Rocznie 4-5tyś km. Wymiana oleju po dwu latach takiej jazdy owocowała innym dźwiękiem pracy silnika. Gdybym to zauważył tylko ja, można by powiedzieć, że sugestia. Ale usłyszał także kolega regularnie zajmujący prawy fotel. Toteż, wybiłem sobie ze łba dziadowanie na wymianach oleju.
  11. Nie jak zawsze, a jak ostatnio. Gdyby było zawsze, to nikt by go nie zatrudnił do F1.
  12. Żona słyszała ptaka w kominie, czy siedzącego na kominie? Po pierwsze: komin powinien mieć wyczystkę lub rewizję. Otworzyć i lusterkiem sprawdzić, czy widać światło w kominie. Dopiero gdy nie widać, to kombinować dalej.
  13. Jeśli będę musiał, to pewnie zrobię. Ale potrzebuję tego więcej niż kilka sztuk. Ocynkowany gotowiec oszczędził by mi roboty.
  14. Na poniższym zdjęciu widać kotwę do ciepłego montażu okien. Chodzi mi o jeden element tej kotwy, a mianowicie samą śrubę, która tak jak na zdjęciu, zamiast główki ma zgrzaną blaszkę z otworami. Czy ktoś z grona szanownych kolegów kojarzy, gdzie można by znaleźć podobny element ze śrubą M8 ?
  15. Mazda jest jak kot, często chadza swoimi drogami. Pamiętacie coś takiego jak comprex diesel? Też się zdziwiłem, że tym razem zastosowali doładowanie. Ale biorąc na rozum, najwyraźniej nie dało się inaczej. Wyższe ciśnienie w komorze spalania daje wyższą ekonomię w produkcji energii z paliwa. Wykorzystanie bardzo ubogiej mieszanki pozwala ją sprężać w miarę bezkarnie, bez obawy o detonacje, a w odpowiednim momencie dotrysk małej dawki w okolice świecy i iskra. Chociaż, patrząc na parametry Skyactive-X , to doładowanie jest na pewno umiarkowane. Pewnie głównie dla poprawy charakterystyki silnika i wyrównania spadku mocy przy spalaniu tak ekstremalnie ubogich mieszanek. Nie było by zachwytów, gdyby nowa generacja silników była słabsza od poprzedniej.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.