Skocz do zawartości

AstraC

moderator
  • Zawartość

    8191
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    1d 6h 45m 36s

O AstraC

Profile Information

  • Imię
    Grzegorz
  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    WN <----> KR
  • Zainteresowania
    motoryzacja
  • Samochód
    Grand C-MAX 1.5T

Ostatnie wizyty

1402 wyświetleń profilu
  1. AstraC

    Samochód na lata.

    Ford do Focusa MK3 i Mondeo MK4 miał w lampie, Insignia A miała w lampie, Passat B6 chyba też.
  2. AstraC

    Autko do 16k, kompakt dla kobity

    Źle się zrozumieliśmy, przyjemne w sensie wygodne. Jakościowo jest ok, mistrzem designu nie jest, Ale dla mnie jest neutralne wizualnie być może dlatego że koszystalem i z Astry H i Vectry C i Merivy i mi nie przeszkadza.
  3. AstraC

    Autko do 16k, kompakt dla kobity

    Popieram, 1.4 mieści się w 8l w mieście, jeździ, skręca, hamuje, ma przyjmne dość wnętrze. @Zuraw ostatnio kupił po namowach na AK i zadowolony. Możesz poszukać na kąciku info jego.
  4. AstraC

    Samochód na lata.

    Nie zgadzam się, na przykładzie, który znam: Vectra 😄 Ta dolna część przed soczewką nie jest bez powodu taka pozostawiona - efektu przez Ciebie omawianego nie zauważyłem. Drugi przykład Omega B: Dla porównania standardowa soczewka: Również jak miałem okazję skorzystać, problem nie był aż taki znaczący, chociaż w przypadku Vectry było lepiej. Ale dla przeciw przykładu: I tutaj było znacznie gorzej pod tym względem, ale np. Fordowskie xenony z 2009r, świeciły gorzej niż te z Vectry C z 2003r. Więc jest pytanie - jakie xenony w jakiej marce miałeś okazję testować?
  5. AstraC

    Samochód na lata.

    HLA - mam, i tak jeżdżę jak bez niego, ale że jest to kilka linijek kodu - to czemu nie? Wielu osobom na pewno pomaga. Doświetlanie zakrętów - no i tutaj zależy - jak jest w halogenach to faktycznie zbędne - ale jak jest w głównej lampie (choćby Vectra C, Mondeo MK4 i pochodne, Passat B6) i jest to światło dedykowane - to już raz przy skręcie w prawo na nieoświetlonym przejściu dojrzałem dzięki temu pieszego - dla mnie duży plus. Strefy zgniotu - tutaj nie ma co komentować, wiadomo że samochody i 10 lat temu miały, może nieco gorsze, ale już to funkcjonowało. Poduszki - oczywista oczywistość. Napinacze - może?! Znasz zasadę działania i czemu to przeciwdziała? Podbicie obrotów - nie mam, ot może być przydatne, ale zgodzę się nie ma to większego znaczenia. Skrzynia biegów - tutaj się zgodzę, że w 99% przypadków nawet hyrauliki sprzed 10 lat wystarczą większości ludzi. ABS - jest przydatny, ja się uczyłem jeździć na samochodzie bez i mniej więcej ogarniałem omijanie przeszkód na śliskim, ale wygodniej jest z nim. Dodatkowo stary ABS (taki miałem w Omedze B), a nowy to różnica, jak pamiętam były różne częstotliwości próbkowania - za tym idzie częstotliwość odblokowania koła, za czym idzie zwiększenie siły hamowania. ESP - to jest mega przydatny system! Ale...! Nie należy go traktować jako uzupełnienie możliwości samochodu, a jako kontrolkę ostrzegawczą - skoro się zapaliła, znaczy że przekroczyłeś możliwości fizyczne samochodu, gdzie bez ESP już musiałbyś się ratować umiejętnościami i mimo tego co wielu się wydaje, nie jest to takie proste, szczególnie przy np 90km/h na krajówce jak gdzieś złapiesz mokrego piachu na zakręcie. Oczywiście mowa o jeździe cywilnej po drogach. Dodatkowo: Tempomat - żałuję, że nie aktywny - ale nie dopłaciłem do pakietu. LIDAR - ACS - reaguje do 50km/h zmniejsza skutki lub pomaga uniknąć kolizji w mieście - akurat fajne, chociaż ja przez rok skorzystałem tylko jak chciałem wsunąć przód pod otwierająca się bramę. 😄 BLIS - czujnik martwego pola - niby bajer, ale życie na pewno ułatwia, choć widziałem, że potrafi wyłapać bariery energochłonne przy drodze. Kamera do przodu - w moim przypadku byłoby to czytanie znaków + line assist + automatyczne długie - myślę nad dołożeniem, ponieważ powinno mnie wyjść w częściach z 1400PLNów, i nie być bardzo skomplikowane. 😄 I ogólnie - w ten sposób to nawet klima to zbędny gadżet - ale bez tego spróbuj w lato pojechać gdzieś dalej niż nad PL morze w nocy. El. szyby czy lusterka? Po co? Wspomaganie hamulców czy kierownicy, po co? Też da się jeździć. Jak już wspominałem - jak się pojawiała Astra H na rynku to było mówione, że to nie dojeździ tych lat co poczciwe Astry F/G - w tej chwili najstarsze Astry H mają z 15 lat, tyle co wtedy F, a nawet więcej i nie widzę, żeby jakoś mało ich zostało a to tylko CAN by Opel. Więc nie demonizujmy. Oczywiście są pewne udogodnienia, które w dłuższej perspektywie pewnie okażą się kosztowne (matrycowe LED'y np.) ale coś za coś, LED'y świecą lepiej od halogenów.
  6. AstraC

    Maly/średni automat do 20 tyś zl

    Astra III.
  7. AstraC

    Astra f przekładanie silnika z 1.6 na 1.8

    pewny jesteś, że będzie pasować? Bo jak pamiętam 1.8 jest na innym bloku niż 1.6 w f'ce.
  8. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Astry nie przeskoczą, ma belkę z tylu. 😄 ale jak widzisz wziąłem następnego Ford'a, bo prowadzi się to zacnie, a i komfort jest.
  9. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Ma zawieszenie z MK4, a remont mimo że wcześniej ja oryginały i Lemfordera wkładałem.
  10. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Ja uważam, że dobrze zrobiłeś. Ja tylko mówię o koszcie zawieszenia.
  11. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Dziwne. Ja szanowałem Galaxego - najpierw przy 170kkm wymieniłem krótkie wahacze + duże tuleje - z tego co mówili, już nie były fabryczne(kupiłem jak miał 151kkm) - a przy 230kkm całe zawieszenie nadawało się do remontu.
  12. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Oj 200kkm to ono raczej nie dożyje.
  13. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Wiesz, wiedząc jaki ten zawias jest kupiłem Forda. Dwa razy. Ale spokojnie, trzeci raz tego błędu nie popełnię.
  14. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    To też, ale niech no mu tylne zawieszenie rozrusza po takim użytkowaniu i zobaczy rachunek za remont. I inne dziwne rzeczy by Ford.
  15. AstraC

    Kompakt do ok. 35k

    Współczujemy.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.