Skocz do zawartości

kris73

użytkownik
  • Liczba zawartości

    551
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

1 obserwujący

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Radom-Kielce

kris73's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

0

Reputacja

  1. No i jak? Udało się założyć tempomat w 1.4 90KM, rocznik 2012? Kupiłem tą padakę i oczywiście kostki brak. Kiedyś miałem podobny problem w stilo. Tam dałem radę sam, ale w bravo brakuje mi elerna ze schematami gdzie co podłączyć.
  2. > najlepiej dokręcać kluczem dynamometrycznym (osobiście stosuję 0,5m ramię przy dokręcaniu ) Thx, ale dokręcać do oporu czy jakoś inaczej?
  3. Musze wymienić to łożysko i chce to zrobić sam. Nie znalazłem jednak info. dotyczącego 3 kwestii. 1. Czy stare łożysko razem z piastą zdejmuje się przy pomocy jakiegoś ściągacza, czy zejdzie po np. ostukaniu? 2. Czy wymieniając łożysko trzeba wyciągnąć czujnik ABS? 3. Jak z dokręcaniem nowego łożyska? Czy robimy to do oporu, czy z jakimś luzem? Ponoć bez luzu bo to nie jest łożysko stożkowe. Dzięki za wszelkie sugestie
  4. > Tak jak w temacie - ile spala wam autko w mieszanym cyklu? zrobiłem test w i30 wagon 1.6 GDI. Średnie zużycie to 5l/100km przy jeździe 80% trasa (80-90 km/h) 20 miasto. sprawdzone na odcinku ok. 120 km w dwie strony.
  5. > Akurat w stilo jest inna skrzynia, afair c514 a ona sie potrafi i w wersji 5b rozsypac a moja 6 gear skrzynia w stilo 1.2 ma dziurę i pewnie prawie zero w niej oleju i śmiga 350k km. Normalnie nie do zdarcia. Kto popsuł tę skrzynie w bravo? Teraz mnie ta przeraża i chciałbym kupić bravo ale jak czytam że pada po kilkudziesięciu tys km, to szok. W CC 700 skrzynia mi ponad 100 k km wytrzymała...
  6. kris73

    Test przelewowy

    > test przelewowy na odłączonych wtyczkach ( czyli nie pracujących wtryskiwaczach ) pokaze cokolwiek > jeśli któryś z wtrysków już mocno przelewa. jeśli wtryski są w miarę ok. to praktycznie nie będzie tam wogóle paliwa. No nie do końca. Robiłem taką próbę na sprawnym silniku i przy odłączonych wtyczkach zasilania elektrycznego. Paliwo zawsze wyciekało. I tu się pojawia pytanie o oficjalną procedurę. Trzeba wiedzieć ile czasu obracać rozrusznikiem i ile wynosi dopuszczalna dawka przelewowa. Bez tych danych nie ma sensu zabierać się za sprawdzenie
  7. Taką samą kupiłem! Tylko mam wątpliwość, czy poszczególne przewody tej manetki podłączone do złącza realizują te same funkcje co oryginalnie w manetce od stilo? Wystarczy taką manetkę od alfy podłączyć do wtyczki od wiązki stilo i jedno z drugim pasuje?
  8. Hm... a gdyby tak wgrać nowy soft do centralki? Taki, który tempmat obsługuje?
  9. Hm, cóż... prawdopodobnie należysz do piątej, nowoodkrytej grupy, która już za cholere nie będzie miała tempomatu. Przyjmij wyrazy współczucia. Chociaż, na upartego... wymień centralkę silnika! Kup na allegro używaną razem z immobilizerem. Potem to już z górki. Kodowanie bodycompa itp itd i będzie działać! Nie poddawaj się! Walcz!
  10. Witam Szukam pinów do budowy tempomatu. Chodzi o silnik 1,2. Tam jest taki czarny konektor z czerwoną dzwigienką. Namierzyłem na allegro coś podobne w kształcie i barwach ale od stilo 1,6. Ze zdjęcia trudno wywnioskować czy to ta sama konstrukcja i czy piny wydłubane z kostki od stilo 1,6 podejdą do kostki od stilo 1,2?
  11. A skąd wiesz że niedziała? Żeby to zweryfikować musisz jechać pojazdem dostatecznie szybko. Z tego co wiem, tempomat nie uruchamia się kiedy jedziemy np. na 2 biegu z prędkością 40 km/h.
  12. Ja nie polegam aż tak na mechanikach. Ufasz mu jak ojcu? Żeby tempomat działał oprócz 4 kabli od manetki potrzeba także: +12V zasilanie manetki, oraz dwa przewody łączące czujnik wciśnięcia pedału hamulca i sprzęgła ze sterownikiem silnika.
  13. no to jak będziesz miał możliwość to daj znać, czy tania manetka może być i dla mnie?
  14. chodzi o złącze czujnika wciśnięcia hamulca oraz sprzęgła. Obydwa są przy pedałach. Od hamulca jest bliżej ściany silnikowej, a od sprzęgła bardziej w lewo pod zaślepką. Trzeba tam pogrzebać i być może zdjąć odpowiednie osłony.
  15. Ryzykowałem uszkodzenie sterownika. Nie miałem konektora pod osłoną kolumny kierowniczej. Nie miałem brązowego konektora obok akumulatora. Normalnie totalne niedostosowanie do tempomatu. Istaniało więc ryzyko, że także sterownik jest niedostosowany do tempomatu i podanie do niego dodatkowego napięcia na odpowiednie piny może go uszkodzić. W takim przypadku byłby niezły @%#$&.... problem. A jednak odważyłem się, zrobiłem tzw. pająka no i z duszą na ramieniu odpaliłem silnik. Zaskoczył i nie było żadnego problemu. Sterowanie działa aż miło. Pozostaje zaopatrzyć się w manetkę tempomatu i zorganizować 4 piny do włożenia do konektora sterownika silnika. Najwięcej czasu musiałem poświęcić na przeciśnięcie się z przewodami z kabiny pasażerskiej do komory silnika. W sumie pracowałem ok. 2-3 godziny. Podsumowując... hura! Tempomat może mieć każdy! )))
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.