Jump to content

Ananas

użytkownik
  • Content Count

    680
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 7h 43m 21s

Community Reputation

36 Normalny

4 Followers

About Ananas

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Name
    Krzysztof
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Jaworzno, PL
  • Zainteresowania
    Muzyka, podróże, komputer, motoryzacja oraz zawodowe - energetyka.
  • Car
    Hyundai Elantra

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1. Jest to zrzut ekranu i do tego mocno skompresowany. 2. Plik video odtwarzany w aplikacji CVR-A7810-G PRO jest to tylko ustawiony w najniżej jakości podgląd, plik video jakości HD odtwarzany nawet w Windows Media Playerze, czy VLC wygląda całkiem inaczej.
  2. Szukaj czegoś z najnowszym procesorem Ambarella i z funkcją HDR w urządzeniu. Mam rosyjską kamerę Street Storm z procesorem tego typu, nocne nagrania są dobre. Kamera ma moduł GPS (odbiera sygnał z satelit GPS i GLONASS), rejestruje kilkanaście parametrów jazdy, m. in. prędkość, przyspieszenia, opóźnienia, pozycję, można je obejrzeć w formie wykresów, przy odtwarzaniu pliku video pokazuje trasę na mapie i ma sporo innych bajerów. Tablice rejestracyjne są dobrze widoczne, jeśli jest trochę światła np. z latarni ulicznych. Na drogach, gdzie jest brak oświetlenia tablice też da się odczytać. Do tego filtr polaryzacyjny, który chyba jest już standardowym wyposażeniem sprzętu powyżej 400 - 500 zł. Filtr przydaje się zarówno w dzień, jak i w nocy. Przykładowa fotka (dość mocno skompresowana, dlatego jakość nie jest idealna) - jazda "pod słońce" z filtrem polaryzacyjnym na obiektywie.
  3. Tak jak pisałem powyżej w czasie ostatniego wyjazdu w Beskidy sprawdziłem, jak zachowuje się NavRoad NAVIGATOR FREE w ruchu. 1. Szybko znajduje sygnał z 6 - 9 satelitów i łatwo synchronizuje się z sygnałem, pokazując dane typu data, czas, prędkość, współrzędne, wysokość n.p.m. i in. 2. Prowadzi bez problemów do wyznaczonych celów, pokazywana aktualna poz. na wyświetlaczu jest dokładnie zgodna z położeniem samochodu na drodze. 3. Wyznaczanie celów podróży jest bardziej skomplikowane niż w AutoMapie. 4. Dane dot. obowiązujących prędkości na odcinkach dróg są aktualne, wyświetlane prędkości wynikające ze znaków drogowych i ogólnych przepisów ruchu zgadzały się z rzeczywistością. Akustyczne ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości działały prawidłowo. 5. Grafika jest słabsza niż w AutoMapie. 6. Powiadamiania o wybranych elementach trasy w AutoMapie są bardziej rozbudowane. Podsumowując: biorąc pod uwagę, że nawigacja samochodowa nie jest dla mnie elementem, bez którego nie wybiorę się w żadną bliższą / dalszą podróż, aby nie znaleźć się na odludziu, gdzie padnę z głodu i pragnienia, mogę stwierdzić, że NavRoad NAVIGATOR FREE praktycznie spełnia moje, może nieco skromne, oczekiwania. AutoMapa jest dość droga, a zasady odnawiania licencji są irytujące. W grudniu 20XX roku kupiłem przenośne urządzenie wraz z roczną licencją na aktualizacje. Przed grudniem następnego roku nie przedłużyłem licencji, zrobiłem to we wrześniu kolejnego roku i okazało się, że aktualizacje map mogę pobierać tylko przez 3 miesiące, a w grudniu znów muszę zapłacić za przedłużenie licencji. Tak więc póki co, jeśli będzie taka potrzeba, będę raczej korzystał z darmowej (tej lub innej nawigacji).
  4. Dzięki za opinię. Przysłowie - "Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby" nie zawsze ma zastosowanie 🙂 Teraz będzie kilka dni wolnego, wybieramy się w Beskidy, spróbuję przetestować nawigację korzystając z funkcji "Znajdź i nawiguj", "Nawiguj" i in.
  5. Bardzo proszę o opinie nt. darmowej nawigacji NavRoad NAVIGATOR FREE. Przez wiele lat używałem AutoMapy, ale nie dość, że jest ona dość kosztowna, to jeszcze ostatnie oryginalne wersje z serii 6.25.1 (20...) nie działają stabilnie, zarówno w urządzeniu z serii NavRoad, jak i w panelu audio/video w samochodzie - do tej pory nie było z tym problemów. Znalazłem darmową nawigację NavRoad NAVIGATOR FREE, dostawcą materiału kartograficznego jest firma mapFactor która korzysta z OpenStreetMap - mapy te tworzą na bieżąco rzesze wolontariuszy na całym świecie. Pobrałem i zainstalowałem plik instalacyjny v.17.0.0, bazę fotoradarów, oraz aktualne wybrane mapy (są tam mapy praktycznie z całego świata aktualizowane na początku każdego miesiąca). Był problem z uruchomieniem nawigacji zarówno w urządzeniu NavRoad, jak i w panelu audio/video w samochodzie (obydwa urządzenia są dedykowane dla AutoMapy, nie chciałem zmieniać ścieżki dojścia), ale udało się ten problem rozwiązać. Urządzenie przenośne NavRoad łapie szybko sygnał zarówno z satelit GPS, jak i rosyjskich GLONASS nawet w domu w pobliżu okna (samochodem do domu nie wjeżdżałem 🙂, ale nawigacja w samochodzie uaktywnia się błyskawicznie). Mam pytanie do użytkowników - jakie macie opinie nt. tego systemu nawigacyjnego. Nie sprawdzałem go "w trasie" poprzez funkcje np. "Znajdź i nawiguj", "Moje trasy" itp, na razie były tylko wyjazdy na terenie południowej Polski, gdzie praktycznie jeździmy "na pamięć". Dziękuję z góry za uwagi, opinie, sugestie i in. Tak wygląda menu nawigacji NavRoad NAVIGATOR FREE w panelu w samochodzie.
  6. Badania psychotechniczne to nie wszystko. W firmie, gdzie pracuję, aby doraźnie prowadzić samochody służbowe oraz korzystać z samochodu prywatnego do celów służbowych w trakcie badań okresowych trzeba wykonać: 1. Pełne badanie psychotechniczne. Raz zdarzyło mi się, że takie badanie trwało ok. 5 godzin - było kilkadziesiąt pisemnych testów, obszerna ankieta, kilkanaście przyrządów, długa rozmowa z psychologiem. 2. Rozszerzone badania okulistyczne - olśnienie, kąt widzenia i kilka innych. 3. Badania neurologiczne - sporo osób odpadło przy tych badaniach. Trochę mnie dziwi, że "lekarz podpisuje zdolność do kierowania bez papierka z psychotestów". Sprawdziłbym się chociażby z ciekawości. Kilka tygodni temu przeszedłem wszystkie w. w. badania bez jakichś problemów - była tylko awantura w poradni okulistycznej, ponieważ zgodnie z ustaleniami zgłosiłem, się na badanie okulistyczne w uzgodnionym dniu o godz. 9:00, a tu pani doktórka mówi, że badania z zakresu medycyny pracy wykonuje od godz. 11:00, mimo że w poczekalni oprócz mnie nie było nikogo. Po ostrej wymianie zdań wielce obrażona zrobiła mi wszystkie badania, a gdy wychodziłem z gabinetu nadal w poczekalni nie było nikogo, co oczywiście odpowiednio skomentowałem m. in. że potem ludzie się dziwią dlaczego prąd drożeje - bo pracownik musi bezproduktywnie siedzieć 2 godziny w pustej poczekalni, a lekarz w tym czasie chyba rozwiązuje krzyżówki.
  7. Trochę dziwne, że nie masz takiej pozycji kluczyka. To chyba jest standard we wszystkich samochodach.
  8. To z jaką prędkością chciałbyś jechać?
  9. Chłopie nie kombinuj. Zobacz w instrukcji jakie są parametry zalecanego oleju do Twojego auta i kup taki olej. Jeśli chcesz mieć lepsze samopoczucie i przekonanie, że masz super olej w siniku - to kup droższy (np. pełny syntetyk) z bardziej "renomowanej" firmy.
  10. Skoro już zdecydowałeś się na takie rozwiązanie, to dlaczego zdejmujesz plusową klemę. Niby różnica żadna, bo i tak odłączasz całkowicie prąd z instalacji auta, ale pomyśl co się może stać, gdy w czasie odkręcania plusowej klemy przypadkowo dotkniesz kluczem jakiegokolwiek elementu metalowego elementu auta.
  11. Zwróć się do Twojego ubezpieczyciela, z którym masz zawartą aktualnie umowę ubezpieczenia OC, o wydanie zielonej karty. Powinni przesłać pocztą, nie da się tego wydrukować jak np. potwierdzenia / certyfikatu zawarcia umowy OC. Ubezpieczam samochód w różnych TU i nigdy nie było z tym problemu.
  12. Zgadzam się z tą opinią. Widać tu rękę stylistów od pancerwagenów z Rüsselsheim, którzy projektują linie nadwozia kolejnych i30. Póki co modele Elantry na rynek amerykański zachowują swój styl.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.