Skocz do zawartości

ANDALUZYJSKI

użytkownik
  • Liczba zawartości

    184
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warsiawa/Nowy Sącz/Saturn
  • Zainteresowania
    Same głupoty !!!

ANDALUZYJSKI's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

0

Reputacja

  1. Kup MICHELIN City Grip. Świetne i co najważniejsze, doskonale zachowują się na mokrym a zwłaszcza mokrych pasach i zebrach. http://modernvespa.com/forum/topic67945 http://forum.mieloch.pl/michelin-opony-opinia-t334213.html
  2. Uwielbiam te przykłady z wannami, butelkami i wiaderkami. Bezcenne :-) > Masz wiaderko 10 l i wannę 100 l. Bierzesz półlitrowy kubeczek (rozrusznik) i zabierasz z obydwu > naczyń po dwa kubki. > Dlaczego większy miałby dłużej uzupełniać ten litr ubytku? > Ale z akumulatorem jest jeszcze taki "numer" że im bardziej pusty tym większy prąd może pobrać. A > do tego im większy prąd rozruchowy (jakoś dziwnie większe aku mają większy prąd rozruchowy) > tym mniejszy opór wewnętrzny i tym samym nawet naładowany w tylu samo % większy aku jest w > stanie pobierać większy prąd i szybciej się ładować. > Jak masz aku naładowany w 95% to nawet mając na zbyciu 50A które może dostarczyć alternator, to aku > "weźmie" z 1 czy 2A. Jak jest prawie pusty, to weźmie co tylko alternator jest w stanie > dostarczyć. > A co to zmienia? Te % zależą również od temperatury. Przykład może przerysowany, ale żeby łatwiej > sobie zobrazować. Jak na aku pisze, że ma 60Ah, to jest prawdą tylko w określonych warunkach. > Przy -20* będzie to dużo mniej. Ale jak w komorze silnika temperatura się podniesie, to się > okazuje, że jest sporo miejsca dla elektronów. I mały, i duży nawet na krótkiej trasie będzie > w stanie naładować się z tych 30 do 60-70%. Tylko w przypadku większego aku będzie to > oznaczało zmagazynowanie większej ilości Ah dlatego większy aku wygrywa. > No właśnie nie tym samym prądem. > A gdyby nawet była mowa o tym samym prądzie, to dlaczego uzupełnienie aku o pojemności 30Ah z 25 do > 30Ah miałoby trwać krócej, niż 60Ah z 55 do 60Ah?
  3. Mam trzy, w tym dwa regularnie jeżdżone a trzeci u rodziców :-) To dodatkowo wpływa regenerująco na kondycję aku ! :-) > Na krótkie odcinki proponuję rower. Oczywiście przy nieco lepszej aurze. > I kondycja się poprawi, i na zdrowie to wyjdzie. No i taniej.
  4. Przeczytałem kiedyś na jakimś forum ze dobry akumulator to ciężki akumulator. Myślałem że to taki żart językowy :-) a tutaj niespodzianka. Zdecydowałem się na Westa Forse. zbyt wiele pochlebnych opinii na temat tej firmy przeczytałem. > Jeżeli miałeś Starting Bull'a, to znaczy, że miałeś najtańszą, budżetową linię Bannera i zestawiasz > ją w porównaniu z bardziej "wypasionymi" liniami innych producentów > Kup białego Bannera (jeżeli jest dostępny do Twojego auta), albo Westa Forse i zobaczysz różnicę > Podpowiem - masa akumulatora różni się o dobry kilogram w porównaniu z konkurencją
  5. Moje audio jest marne i raczej cicho gra :-) ja myślałem własnie aby kupic aku w technologi ECM, ponoć ciężej zamordować taki wynalazek. Ale chyba wina stoi u mnie częściowo po stronie elektryki i osprzętu gdyż wczoraj rozrusznik zakręcił i nie odłączył się mimo wyjęcia kluczyka. Spod maski słychać było jednostajny szum. W końcu pomyślałem i odpiąłem klemę + i przestało tak więc muszę mieć jakieś piękne przebicie na kostce lub kablach które mi prąd podkrada. tak wnioskuje po tym ze rozrusznik, mimo wyjęcia kluczyka, cały czas dostawał prąd. To kręcenie na sucho zresztą wyszło mu bardzo "na zdrowie" gdyż przestał działać i wydawał z siebie tylko "cyk" i nie chciał w ogóle przystępować do działania. > dobry agm do audio i po problemie > minus- tanio nie bedzie
  6. > Polać mu, słusznie prawi > Zamiana aku na mniejsze to w tym wypadku samo zło. Na ELEKTRODZIE piszą coś zupełnie innego. Szukałem tylko potwierdzenia a tu takie rozbieżne opinie :-) Wyczytałem ze w przypadku chronicznego niedoładowania dochodzi do opadu substancji czynnej a w efekcie do trwałej utraty pojemności. Czyli z dwojga złego to już lepiej mieć mniejszą pojemność o wyższym stopniu naładowania niż coś większego z 40% martwej pojemności.
  7. Za późno na prostownik, baterii zapewne zostało z pierwotnej pojemności jakieś 30%. Zresztą prostownik po 30 minutach przestaje ładować i wyświetla ikonkę FULL. Wiem bo próbowałem. Dodam ze auto stoi w garażu więc częściej mógłbym wyjmować ten aku ale mi się nie chce a poza tym proces wyjmowania aku z Beetla to cała ceremonia jest :-) Za poradę abym zmienił sposób zasilania paliwem serdecznie dziękuję i radzę założyć kompres na obolałą myśleniem główkę :-)
  8. Po dwóch latach raczył paść mi kolejny aku - banner Starting Bull. Wiązałem z nim duże nadzieje a on zdechł :-) Szukam sensownego aku do TDI 1.9 który jeździ na bardzo krótkich odcinkach, zatem jest zawsze na energetycznym głodzie. Wymyśliłem aby kupić akumulator o zdecydowanie niższej pojemności niz obecnie czyli 60 AH/540A-600A zamiast 72AH/720A. Inną opcja jest kupno akumulatora w systemie ECM, dla mikrohybryd i intensywnie użytkowanych pojazdów. Ma ktoś podobne doświadczenie z poradzeniem sobie z problemem ciągłego niedoładowania aku?
  9. Aaa, to o to chodziło z tym "making donuts on backyard" :-) > Od pewnego czasu jest głośno na temat bardzo złego review jakie nowemu Tesli Model S wyprodukował > dziennikarzyna New York Times. Czytałem to review zanim jeszcze okazało się co i jak i w sumie > to mój zapał do Tesli trochę ostygł czytając o tym jak to ten dziennikarz miał problemy z > dojechaniem gdziekolwiek, musiał czekać godzinami na naładowanie samochodu itp. > Ale okazuje się że kłamać w XXI wieku jest trudniej niż dawniej, a samochody Tesla logują dokładnie > każde zdarzenie i można te logi potem odczytać i przeanalizować: > http://www.teslamotors.com/blog/most-peculiar-test-drive > I okazuje się że dziennikarz robił co mógł żeby w końcu mu zabrakło prądu. Kłamał także na temat > czasu ładowania Tesli. Łamał przepisy jadąc za szybko. Kłamał o tym że marzł, podczas gdy > grzał porządnie w środku. > Z całej tej awantury dowiedziałem się czegoś bardzo ciekawego - te "superchargery" na autostradach > to genialny wynalazek - w ciągu 30 minut można naładować baterię na tyle by bez problemu > dojechać ponad 200 km, a w godzinę ładujemy baterię do pełna = na 300 km jazdy. I wszystko ZA > DARMO. A tEsla potrafi jechać jeszcze 30-40 km pomimo że mówi że już dawno jej się skończył > prąd.
  10. Popieram, również zauważyłem że między gazetami moto panuje taka zmowa niemyślenia. Wszędzie stawiają takie same tezy. Dobrym przykładem było dla nie wprowadzenie w ubiegłym roku Beetla. Dosłownie w każdym artykule /poza jednym/ czytałem same Aj Waj jaki ten nowy model męski, jaki lepszy etc tak jakby dalej to nie był ten sam stary Garbus, tylko z minimalnie rozciągniętym i obniżonym dachem+wydłużona maską i zmianą kształtu tylnych lamp. Wydaje mi się że redaktory ta takie lekkie matołki którzy powielają takie stare prawdy które im kiedyś powiedział tatuś w trakcie wspólnego wypadu na giełdę na Żeraniu, a nawet Słomczynie :-) > Wcale, że nie tylko jadąca po ulicy. Jeździłem innymi autami, nawet z półki dużo wyższych cen jak > Mercedes C63 AMG i wiesz co ? > Zbyt dużej różnicy pomiędzy plastikami nie ma. Dotykam pokręteł w Mercedesie i w swoim Sandero i > dużej różnicy nie widzę i nie czuję. NIe na tyle dużej, abym pisał że ma to jakiekolwiek > znaczenie. > Rozumiesz ? > Tandetne plastiki to wymysł pismaków, redaktorów, którzy bezmyślnie powielają tylko inne teksty z > Logana z 2004 roku, Ctrl-C i Ctrl-V, a nawet nie siedzieli pewnie w obecnej Dacii- bo coś > trzeba pisać, a że się piszę dla gazet sponsorowanych przez Niemcy, to zawsze w Dacii plastiki > będą tandetne, nieważne jakie by nie były. > Ty zapewne widziałeś tylko Dacię z okładki jakiegoś magazynu, a o tandetnych plastikach czy > blachach to się tylko naczytałeś. > Ja mam Sandero od 2008 roku i jakoś nie widzę tej tandetnej blachy, czy odpadającego silnika jak to > mi mówili ludzie kiedy kupowałem Dacię. Śmiali się, że po roku mi blacha zgnije - jakoś minęło > prawie 5 lat, auto stoi non stop pod chmurką a żadnych oznak korozii nie widać - mógłbym > spokojnie postawić auto w salonie i mało kto by się zorientował że to jest już 5 letnie auto.
  11. Chciałbym znaleźć oprogramowanie które odwaliłoby za mnie robotę polegającą na przeczesaniu wskazanych stron internetowych i podaniu w zjadliwej postaci /xls na przykład/ listy wyszukanych obiektów. Wylistowanie ofert wraz z rekomendacją np opartą o analizę średnich cen/przebiegów dla danego rocznika i asortymentu byłaby szczytem marzeń. Słyszałem że są na świecie takie rzeczy ale nie potrafię znaleźć w internecie. Słyszał ktoś o takim cudzie?
  12. A czy takie obuwie jest dozwolone? Czy za zachodnią granicą czepaiją się równeiz o takie błahostki?
  13. Tutaj piszą na ten temat. Masz częściowo rację - jedni wsadzają hi storę o blokowaniu łańcucha między bajki zaś inni potwierdzają w oparciu o własne doświadczenia. Ciężko zatem wyczuć. Fakt jest taki że w singlach kwestia redukcji biegów i długości wysprzęglania wymaga "pewnej" delikatności i koncentracji. http://yamahamt-03.blogspot.com/2012/04/ten-typ-tak-ma.html http://forum.scigacz.pl/about6841-40.html > W czytadłach to można różne rzeczy wyczytać... > Opieramy się na osobistej praktyce, a nie, że ktoś kiedyś widział, jak mikołaj na sankach > lecioł.... > O SV też podobne cuda wypisują - zapraszam na przejażdżkę w celu zrewidowania poglądów.
  14. Szczątkowo pamiętam recenzję tej Yamahy, teza była taka że pomimo niskiej mocy, a wiec założenie że to motocykl dla początkującego kierowcy, w rzeczywistości to wymagający sprzęt. Chodziło głównie o jednocylindrowy silnik który potrafi negatywnie zaskoczyć w czasie nagłego odjęcia gazu - po prostu blokuje się tylne koło a plecy pokrywają zimnym potem :-) > na miasto i niedużą trasę to kupiłbym maxiskutera jakiegoś burgmana/majesty/kymco w zakresie > 400-500cm3. Komfort jazdy automatem i ilość schowków za tym przemawia w mieście. Mam łeskę w > oku jak wspominam moje pierwsze moto, którym był właśnie maxi skuter majesty 250....
  15. Czy to nie ten sprzęt z połówką silnika od Civica 1.4 ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.