Skocz do zawartości

Przemax

użytkownik
  • Liczba zawartości

    161
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Retained

  • Lucky Driver

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wroclaw
  • Zainteresowania
    eh... obecnie chyba literatura :)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Przemax's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

7

Reputacja

  1. Jak już pisałem, Marysia zeszła, chyba w poczatkach 2021. Za dużo drobiazgów w stylu nie dzialajacy centralny, niedomykajace sie drzwi, irytujaće drobiazgi. Ale jezdzila dzielnie do końca. Laguna od 2015 sprawuje się nieżle. Duża rzecz to wymiana skrzyni i sprzegla, koszt ok 8000. Poza tym all OK.
  2. Już myślałem, że z moją koniec bo elektryka padła, ale bezpieczniki wymienione i toczy się dalej. Stęka, narzeka i niedomaga, ale się toczy
  3. Oba auta ciągle jeżdżą. Mery jak pani po 90 - ciągle coś chrzęści, wypada, skrzypi - ale jedzie W Lagunie wymieniłem skrzynie, sprzeglo i dwumas - 7 koła kosztowało, ale to jedyny duzy wydatek przez 5 lat (strasznie dawno pisałem...)
  4. C.d. po 3 latach. Oba auta nadal śmigają, Maryśka z rzadka pomiga kontrolką wtrysku i zgaśnie w czasie jazdy, ale da się z tym żyć. Elektryka pokładowa - wycieraczki, szyby - ledwie ciągnie, ale daje radę. Rdzewieje dyskretnie, żadnych dużych wykwitów. Przez chwilę myślałem że skrzynia do wymiany, ale się naprawiła. Sprzęgło tez się przestało ślizgać - podobno wszyscy czują się lepiej przed śmiercią ;). Teraz walczę z zamkiem tylnej klapy - kto ma, ten wie. Laguna - bez żadnej awarii. Z drugiej strony - potrafi obluzować się tylna boczna szyba z uszczelką i tego typy rzeczy. Generalnie - nie jest żle ;)
  5. Żadna OK, w Marysce wymieniłem skrodowaną belkę tylnego zawieszenia, ale blacha z wierzchu nie ma żadnych problemów, choć już nieco obtłuczona
  6. Hej Posiadam obie, Lage od miesiąca z hakiem. Bardzo zadbany, mało jeżdżony egzemplarz. Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM, 2001/02, 320.000 km (real) Laguna GrandTour 2.0 dCI 130 KM, 2009/10 82.000 kkm (real) Laguna jest jak nowa, nie wybita, sprężysta, szybka itd Ale w kilku aspektach Marysia jest lepsza: - dużo bardziej pakowny bagażnik (oba kombi) - brak turbodziury (Laguna ciagnie od 1800, wczesniej stoi) - dobrze zestopniowana skrzynia 5. (6. w Lagunie wymusza częste zmiany biegów) - niższe spalanie (głównie trasa, średnio M 5,2-5,8, L 5,5-6,0) - wygodniejsze (wyźsze) fotele w tylnim rzedzie - bardziej pojemne kieszenie w drzwiach (w Lagunie np. atlas sie nie mieści) - bardziej czytelne zegary (nie wiem, jak szybko jade, bo wyskalowany do 270) Wniosek - cudze chwalicie, swego nie znacie
  7. Zeby bylo merytorycznie... Tylnia belke zawiechy wymienialem. Przeszczep z Bravo 1.8. Belka 150, robota o ile pamietam 250. Smiga pieknie Moja MW jest z 2001 r, ma 315 kkm, jej czas powoli mija, ale zdecydowanie nie jest to zle auto. W polu nie stalem nigdy.
  8. Hej Od paru dni 1 raz na 10 wbijania sprzęgła czuję pod nogą wyraźny opór - jak go przełamię to już jest OK. Dziś też go poczułem i wciskałem sprzęgło kilka razy pod rząd bez zmiany biegu - opór był kilka razy, potem zniknął. Sprzęgło i dwumas wymieniane 2 lata i 50 tys temu. Poza oporem pedału żadnych niepokojących sygnałów. Tydzień temu sprawdzali poziom oleju w skrzyni ale to chyba bez związku... Jakieś sugestie?
  9. Stara belka groziła złamaniem, korozja. Sprawa załatwiona, spasowala belka z Bravo 1.8. Uwaga - belka do MW musi miec 115 cm, nie 107 (byly i takie). Belka 120, gumy 180, przewody ham 100, robota 300 zl.
  10. Hej Przy probie wymiany gum na belce okazuje sie ze w sumie cala belka jest do wymiany, wiec musze kupic cos na szrocie. Dwa pytania: 1. Podejdzie od kazdej MW? (mam JTD 110 rok 2001) 2. Mam bebny i raczej juz nie bede zmienial. Jesli wezme z tarczami bedzie problem?
  11. Hej Po obejrzeniu wyszlo ze do wymiany sa: szczeki, cylinderki, linki recznego. Czesci 250, robota 150, spokój na dlugo. PS Co ciekawe szczeki i bebny byly czyszczone przy ostatnim serwisie 3 mies temu i fachowcy jakos nic nie zauwazyli...
  12. Hej Od pewnego czasu denerwuje mnie pisk hamulców z tyłu. Wyczyszczenie u mechanika pomogło na chwile, potem pisk powrócił. Objawy: - na ogół nie piszczą na zimno, dopiero po pewnym czasie - piszczenie jest dosyć losowe, najczęściej piszczą, ale nie zawsze - po nagrzaniu niekiedy popiskują również podczas jazdy, nie tylko przy hamowaniu - wydaje się że pisk dobiega z prawej, ale grzeje się lewa tylna felga, 3 pozostałe są letnie - pisk podczas jazdy nasila się podczas lekkiego skrętu w lewo, a zamiera podczas skrętu w prawo - zaciągnięcie ręcznego podczas jazdy skutkuje głośnym piskiem, potem troche spokoju ale problem powraca - ręczny może nie jest mega mocny, ale działa przyzwoicie - bębny ze szczękami mają już pewnie z 60 tyś, sprawdze dokładnie i napiszę - auto to Marea W 2002 rok, of kors ma ABS Jakieś pomysły? Preferowane rozwiazania low budget Szukajka sprawdzona, coś sensownego znalazłem tylko tu: http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post278775011
  13. > Blachy kupuje sie tylko osobiście. W sumie racja, ale przeciez nie bede po nie jechal 300 km. Kupiłem (tylko patrząc na zdjęcia), znajomy blacharz założył i jest ok. Niewielka nieszczelność chyba jest gdzieś na uszczelkach, bo cicho gwiżdże przy większych prędkościach. No, ale czego się spodziewać przy składaniu blach, co mają ponad 10 lat. Tylna klapa 150, zderzak kpl 200, przesylka 100, robota 200, razem 650. O jednym mankamencie wersji przed liftem wiedziałem, ale nie miałem alternatywy. Pytanie konkursowe: co przed liftem w tylnej klapie Maryski było wyraźnie gorsze niż po? ... Brawo! Tylna klamka Ale generalnie nie jest żle
  14. Mi w Polonezie wieki temu pekla i ciagnalem bak pare metrow chyba na rurze od wlewu paliwa... Mozna sie spocic ze strachu. Nie tankuj wiecej jak 5 l (jak musisz) i biegiem wymieniaj!
  15. Hej Cofajac wczoraj w nocy centralnie i mocno przywalilem tylem w betonowy slup. Efekt to rozbita tylna szyba, mocno wgnieciona klapa i dolny 'otwierany zderzak', popekane plastiki. Moze i co jeszcze, musze looknac. Dalo o sobie znac zmeczenie, bo ostatnio pracuje po 12 h na dobe, a potem jeszcze godzina jazdy w jedna strone . Mysle ze zamiast pracowicie to klepac, taniej bedzie kupic sobie tylna klape (od razu w kolorze) i inne fanty na allegro, wydajac kilkaset zlotych (wybiore jakiegos wiekszego sprzedawce, chce uniknac kupowania od zlodzieja). Sama klapa to jakies 200 zl, klapa ze zderzakiem itd ok 450. I tu pytanie - czy do mojej Maryski JTD 110 z konca 2001 roku podejdzie np klapa od 1.8 z 1997, czy tez na przestrzeni lat czesci roznily sie miedzy soba? PS Kurde, faktycznie jestem zmeczony - przed korekta mialem same literowki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.