Jump to content

HelixSv

użytkownik
  • Posts

    3651
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About HelixSv

  • Birthday 03/01/1975

Contact Methods

  • Hangouts / GT
    .
  • iMessage
    .

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Smalandia
  • Zainteresowania
    wma, nba, asr, psl, abs, wnba, pkp, wnp, zms, ios
  • Car
    eNiro, i3s

Recent Profile Visitors

1761 profile views

HelixSv's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

1.2k

Reputation

  1. Tak. Począwszy od Ioniq 38 i KonaEV/eSoul/eNiro 39.
  2. Ciekawe, kiedy na kąciku będzie jedno forum na auta spalinowe i kilkanaście na EV... Za każdym razem, jak myślę o ogrzewaniu w EV o małej baterii, to przypomina mi się ten gość. https://youtube.com/c/GlynHudson Chyba w zimę jechał przerobionym na campera Nissanem NV200 24 kWh z UK do Hiszpanii w qfajce, czapce i podwójnych skarpetach (mówił na nie "driving socks").
  3. W sprawie gotowości to należałoby zrobić ankietę.
  4. Wiem, że Ioniq to wydajnościowy kozak, ale gdy jest -20C i jest do przejechania 160km, to trzeba chyba wybierać: prędkość powyżej 60 km/h lub ogrzewanie. Ale może się mylę, na Ioniqach się nie znam. W sumie, przy ekstremalnych temperaturach można wziąć pociąg.
  5. Phev łączy zalety aut tradycyjnych i ev, ale ma też wady. - ciężki, po wyczerpaniu baterii, przy stałej prędkości zawsze spali więcej niż spalinowy odpowiednik - skomplikowany, auto spalinowe i elektryczne w jednym - z mojego doświadczenia, awaryjny. mini countryman miał u mnie problem z silnikiem spalinowym a passat z hamulcami. - nie ma przywilejów EV - droższy serwis niż EV Phev ma sens w jeździe po mieście i może w górach, wszędzie tam, gdzie jest możliwość odzyskiwania energii. Jazda długodystansowa ze stałą prędkością to nie jest domena phev.
  6. Phev miałby trochę sensu w przypadku możliwości ładowania w pod praca. A tak, to minusy raczej przysłaniają plusy.
  7. Jeśli nie masz nic przeciwko jeździe za ćwierć darmo, to jest niegłupi pomysł. Tylko oczywiście wallbox w domu musi być. Kona/Soul/Niro 64 taki dystans zrobią w palcem w rurze wydechowej. Wersje z baterią 39 też powinny sobie poradzić, może w mroźną zimę trzeba będzie zwolnić do 100 km/h a może nie. Cała trojka jest bardziej komfortowa niż Zoe, co jest ważne w trasie. Ale Zoe absolutnie nie dyskwalifikuję. Pamiętaj, że przy takiej systematycznej jeździe lepiej nie używać pełnego zakresu baterii, tylko starać się być w granicach 10%-90%. Dobrze by było, gdybyś miał okazję przetestować jakiegoś EV na tej trasie.
  8. 2. Tak słyszałem, aczkolwiek bardzo rzadko ładuję DC, więc mnie nie dotyczy. 3. Tak słyszałem. 4. Nie wiem. 5. Na dnie jest czasem jakiś bufor, więc zero to nie zawsze nic. W każdym razie, ja nie jeżdżę do zera ze względu na zdrowie psychiczne a nie samochodu. 1 i 6 i 9 i 10. Raczej tak, ale bardzo zależy od modelu. 7. O! To ciekawostka! Wątpię, żeby baterie obchodziło, z jaką prędkością się porusza. Jeśliby chodzi o elektryki, to czym wolniej, tym lepiej. Ale można też dawać w palnik, aż się wir robi w baterii. 8. Nie słyszałem. Dość karkołomne zważywszy na kiepski zasięg w zimę. 11. Samochody zmieniam dość często - max co 3 lata. A teraz już tylko leasing. Jak bym miał mieć swój własny EV przez 5 lat w i więcej, to bym pewnie się stosował do większości z powyższych a tak, to używam, jak mi pasuje.
  9. Jak nie bedziesz przekraczal 90 to pewnie styknie. Jak lubisz ryzyko, to swietna zabawa. Lepiej podladowac u rodzinki, przynajmniej ze 4 godziny.
  10. 11 h pewnie z mocą 2.3 kW czyli przyjmie jeszcze 25 kWh. Wszytko się zgadza.
  11. https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf
  12. To już historia, ale jeśli chodzi o tryb ev w phev VW, to trzeba mocniej nacisnąć gaz i załącza się maszyna parowa. Odkryłem to po roku ujeżdżania Passata GTE.
  13. Dałem lajka, suba i komentarz już przed przeczytaniem wątku.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.