Skocz do zawartości

Cooler

użytkownik
  • Liczba zawartości

    435
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Cooler

  • Urodziny 03.11.1978

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Imię
    Konrad
  • Lokalizacja
    Warszawa- Wilanów
  • Zainteresowania
    Kompy , samochody
  • Samochód
    Volvo V60 T6 R-D + Polestar
    Volvo V40 T3 VEA Ocean Race
    Volvo C70 T5 cabrio
    CCS

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Cooler's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

8

Reputacja

  1. Cooler

    Q5 vs XC60

    Ja jeżdżę Volvami od kilkunastu lat i tylko benzynami - od silników jeszcze 5 cylindrowych . Teraz mamy jedno już z silnikiem 2.0 VEA ( czyli aktualnie stosowanym choć jeszcze w V40) i jeden jeszcze 3.0 T6 z 6 cylindrowym silnikiem (V60) . Każde auto ma jakieś wady - Volvo też je ma ale generalnie mam porównanie z BMW to w Volvo z awaryjnością jest nieporównywalnie lepiej. Ktoś zarzucił że fotele się niszczą. Tak jasna skóra nie dbana potrafi szybko popękać , z ciemna jest lepiej ale to samo dotyczy innych marek. Za to jeśli chodzi o komfort foteli to zdecydowanie lubię Volvo. Silniki Volvo lubią tez olej to jest fakt. Seria VEA szczególnie na początku miała z tym problem- w tych nowych jest lepiej. Z tego co wiem największy problem z najnowszymi Volvo jest z elektroniką - trochę dużo tego napakowali i potrafi sie coś "przywiesić"
  2. Cooler

    Q5 vs XC60

    Volvo ma napewno ZFa? wydaje mi sie że jednak Aisina 8 biegowego i nie jest on jakiś specjalny. ZF to raczej BMW a i tez już widziałem w X1 Aisina
  3. 2.0 to już silnik Volvoski z platformy VEA bardzo łatwo czipowalny na wyższe moce ( bo silnik ten sam co d3..d4). Bagnetu raczej już nie ma, zwykłą starą Vida też już się raczej do niego nie podłączysz. A cod do twardości V60 i V40 to zgadzam się V40 jest twarde ale V60 przy nim jest mega komfortowe ( a mam wersje R Design i jeżdżę na 19``)
  4. Ja aktualnie po S40 T5 i S60 II T5 teraz jeżdżę V60 3.0 T6 R/D + Polestar i czasami V40 T3 OR mojej To jeden z nich
  5. Hej hej.. witam po latach po jakiś 16 latach albo lepiej zachciało mi się cieniasa do zabawy i rok temu go kupiłem. Ponieważ cienias pierwotnie pochodził z Niemiec więc posiada ustrojstwo w postaci immobilizera. i ostatnio zaczął się z nim problem. Szczególnie jak jest mokro zaczyna wariować. tzn np nie zapala się w ogóle kontrolka pomarańczowa code i wtedy nie można odpalić w ogóle autka żadnym z 2 kluczyków( kluczem matką też) . Wydaje mi się że wtedy też nie słychać pompy paliwa. Po jakimś czasie kontrolka po przekręceniu kluczyka znów standardowo się zapala i gaśnie i wtedy jest ok . Poza tym kontrolka code potrafi się też czasami zapalić podczas jazdy - co akurat nie ma wpływu na dalsza jazdę ale pokazuje ze coś się dzieje. Gdzie szukać problemu? Coś mi świta że można podłączyć kompa bez immo - odłączyć chyba jakąś kostkę przy kolumnie i wtedy można bez iimmo jeździć - ale to rozwiązanie ostateczne
  6. Silnik 2.5 R5 -254 km jest fajnym silnikiem- w S60/v60 to tylko niestety zza oceanu. Szukałem takiego w zeszłym roku- przejrzałem kilkanaście egzemplarzy i wszystkie miały słabą historie. Jak sie trafił faktycznie z oryginalnym lakierem to sie okazało że pływał. jak nie pływał i był prawie bezwypadkowy to w carfaxie sie okazało że przebieg najpierw mu rósł- potem malał , potem znowu rósł i w sumie nie wiadomo ile miał ;) Skończyło się tym że kupiłem europejskie T5 2.0
  7. Montowałem okna na ciepłym montażu + ciepłe parapety- dopłaty za to wszystko było ok 1200 pln ( 11 okien w tym 5 dużych do podłogi) Warunek- otwory musza być idealnie obrobione zarówno "w środku" jak i na zewnątrz. Na razie ( minęły prawie 2 lata) jest ok DO tego styropian na elewacje 20 cm grafit, okna 7 komorowe (część fixów) + wentylacja mechaniczna i 30/40 cm wełny lambda 0.33 w poddaszu i jest ciepło
  8. Cooler

    BzAK - Kominek

    TO mam podobnie jak u Ciebie dom docieplony 20 cm grafitu/ okna super szczelne część fixów + WM i mam kominek narożny ARYSTO do rekuperacji ( uszczelniony)i wcale salonu tak nie dogrzewa. Większość ciepłego powietrza ucieka na schody na górę/ cześć w obieg do anemostatu nad kominkiem. A tak to wygląda ( tu jeszcze jak nie był dokończony
  9. Olej w skrzyni wymieniłem po ok 150 kkm i był on czyściutki niemal jak nowy- i zgodnie z tym co mówią mechanicy w Volvo to nie ma większej potrzeby wymiany tego oleju. Natomiast płyn we wspomaganiu to już inna historia. Po 8 latach był taki syf...że przekładnia kierownicza póki sie płyn nie rozgrzał - chodziła z rożnym oporem. Sama wymiana niewiele pomaga trzeba dodatkowo wymontować pompę wszystko rozkręcić i baardzo dokłądnei umyć po złożeniu przeląc z 2-3 litry oleju jeszcze i dopiero zalać najlepiej org olej Volvo
  10. Dokładnie- tez przerabiałem temat tarcz i jeszcze najlepsze były oryginalne z ASO. natomiast wszystkie zamienniki po 2 kkm zaczynały telepać. ATE reklamowałem to odesłali że jest w granicach normy wiec nie uznają reklamacji- wiec je przetoczyłem i założyłem po 2 latach jak mi sie skończyły orygianły i jest ok
  11. Dementuje.... to nie jest ten sam silnik co w Focusie RS/ ST czy innych fordach albo S40/C30/V50 T5 itd. Pojemność oczywiście sie zgadza ale silnik jest jednostką Volvo sprzed modernizacji wprowadzonych przez Forda czyli ma inny kolektor dolotowy ( nie plastikowy i dłuższy) inny kolektor wydechowy inne turbo ( nie zintegrowane z kolektorem) i nieco inny blok, który niestety potrafi pęknąć ( a dokładniej tuleje cylindrów) . Samochód nie jest ani tani w eksploatacji ani w zakupie ( można kupić tanio ale wtedy to już kompletnie skarbonka bez dna). Dobrze utrzymany i dbany egzemplarz w wersji z manualną skrzynią potrafi dawać frajde Szczególnie drogie w naprawach mogą być: -wspomniany blok silnika ( przy zakupie sprawdzić CO2 w pynie chłodniczym) - skrzynia kątowa i przeniesienie napędu ( wał, półosie) - amortyzatory Four C o zmiennej twardości + sterowanie ( jeden amor ok 1.5- 2 kpln) - turbozsprężarka
  12. > Skasowałem temat bo faktycznie mamy prawie identyczne wymagania. no właśnie... ja jeszcze czekam na wycenę dwóch hydraulików..zobaczymy co inni zaproponują
  13. > Aha no to wiadomo o co chodzi... > Zaraz założe nowy temat chyba o polecanym kotle bo mam mętlik w głowie. Masz mój temat obok... też został mi polecany Brotje WHBS 22 KW i też się zastanawiam
  14. > Jaki budzet ? > Viessmann 222, 111w ? 100w oglądałeś ? Na razie jeden hydraulik polecił Brojte WHBS 22 KW ze zbiornikiem 106 l. Ale cholera wie co to za kocioł i jak sie sprawuje. Opinii mało a jak sa to od skrajnosci w skrajność cena tego zestawu ok 5200 pln netto
  15. > Wstępnie robiłem dwie wyceny do naszego domu (140m) - firmy proponowały Viessmana (Vitodens > 200W-13kW) bądź DeDietricha 13kW (moc pieca polecanego do budynku wyliczyłem na 12kW). > Jeśli chodzi o producenta, dwie osoby w rodzinie mają Vailanty od przeszło 10-ciu lat i działają > bezobsługowo. U mnie przez 15 lat działał dwufunkcyjny Junkers, sprawował się dobrze, ale przy > okazji remontu łazienki wymieniłem go na mniejszego i ładniejszego Termeta - trzy lata bez > problemu działa. > Na dzień dzisiejszy rozważam pomiędzy Vailantem a Viessmanem > P.S. Jeśli chodzi o okna, u mnie będą o współczynnikach od 0,7 do 0,8 moje jedno okno w fixie ma 0,64...a najsłabsze ( małe garażowe) ok 0,78 Co do kotłów to Viesmann i Vailant najpopularniejszy , ale też krązą rózne opinie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.