Jump to content

Piotrus

użytkownik
  • Content Count

    4639
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    5d 1h 47m 2s

About Piotrus

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Legionowo
  • Zainteresowania
    Motocykle, fotografia, modelarstwo

Recent Profile Visitors

1217 profile views
  1. O ile droższa jest taka logistyka w ujęciu % od cogs? Przy dzisiejszych czasach oczekiwania na auto do produkcji zarządzanie tym to pikuś, a same procesy dowozu różnych części na montaż są już dawno w użyciu ,także nie wierzę że takie działanie znacząco wpływa na koszty logistyki.
  2. Pomiając czy tak jest czy nie, interesuje mnie dlaczego uważasz że gdyby rzeczywiście montowali przewymiarowane części, to by było taniej w produkcji?
  3. A jak to policzyles? Moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie, kazde zaoszczędzone 5 eur x 100 tys aut to jest pół bańki więcej marży
  4. Mając podobne potrzeby kilka lat temu stałem się właścicielem uzywanej Octavii II w nadwoziu kombi. Auto nudne ale nic się nie psuje plus każdy warsztat od reki je naprawi. W wersji 4x4 fajnie się prowadzi a 1.8 TSI nie pali kosmicznych ilości paliwa przy normalnej jeździe.
  5. Do listy wymienionych wad Clio IV dodałbym jeszcze słabą widoczność do tyłu - koniecznie szukaj auta z czujnikami parkowania. Moja żona od roku jeździ Clio IV Dci, na początku strasznie narzekała po przesiadce z Octavii 2 ale teraz już się przyzwyczaiła. Auto praktycznie bezawaryjne i diesel pali tyle co nic - bez problemu schodzi się do 4,5 l/100.
  6. Da się zerwać przyczepność na suchym jak włączysz sport+ i ruszysz pełnym ogniem ze świateł?
  7. Ten błąd to raczej zabetonowany DPF i brak możliwości jego wypalenia w normalnym trybie, ale sprawdź to najlepiej na star diagnose.
  8. Ok; a istnieje jakieś wiarygodne źródło tej informacji inne niż wątek jak ten?
  9. Ok, to kto w takim razie mówi że w DSG oleju się nie wymienia? Od kiedy pamiętam , wymiana oleju w DSG była zawsze w planie serwisowym w aso, jak popatrzysz w aktualne plany obsługi to się to potwierdza. Napewno było tak już w Superbie 2.0 tsi z okolic 2010r.
  10. Tak się rodzą urban legends, z tego co ja kojarzę i można znaleźć w sieci to akurat grupa VAG skrzynie DSG robią sami, np tu : https://www.vwatj.com/en/products
  11. A czy przypadkiem VW nie jest producentem swoich DSG ?
  12. W zależności od trybów pracy ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+ oraz dodatkowo położenia lewarka zmiany biegó w trybie S zmienia się mapowanie silnika, szybkość zmiany biegów, punkty zmiany biegów, do tego dochodzi adaptacja skrzyni do stylu jazdy użytkownika. Ten 8 biegowy ZF jest sterowany w 100% elektroniczne więc wszystko jest możliwe.
  13. Po pierwsze to piszę o trybie ECO w BMW, który celowo opóźnia reakcje układu napędowego. W trybie standard 8 biegowy zf zmienia biegi bardzo szybko i jest przewidywalny. Zmiana biegów trwa zdecydowanie krócej niż w manualu i można ją wywołać pedałem gazu. Jako ciekawostka- Bmw oferuje za dopłatą tzw sportową skrzynię biegów która ma skrócone czasy zmian biegów 200 ms w stosunku do standardowego 500ms. IMO nie ma opcji żeby w manualu zmieniać na codzień biegi w 0,2 s.
  14. Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność.
  15. Masz manuala czy automat? W 3 z AT ECO PRO masakrycznie wydłuża reakcje na wciśnięcie gazu, skrzynia biegów niechętnie redukuje biegi i z uporem maniaka wrzuca 8kę przy 1500 obr na co silnik odwdzięcza się dużymi wibracjami. Jedyne zastosowanie u mnie to jazda w korku z ACC- w zwyklym trybie auto dość dynamicznie rusza gdy zrobi się miejsce i ECO sprawia że staje się grzeczniejsze.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.