Jump to content

Konar

użytkownik
  • Posts

    100
  • Joined

  • Last visited

About Konar

  • Birthday 07/21/1974

Contact Methods

Profile Information

  • Name
    Andrzej
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    sprzęt AV, muzyka, komutery
  • Car
    AR Stelvio Q4; AR Giulia
  • Motorcycle
    Z900RS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Konar's Achievements

nauka jazdy

nauka jazdy (7/19)

84

Reputation

  1. Cześć, Miałem taką Julkę przez 5 lat która nalatała od nowości 130 tyś po mieście. 1. Z olejem prawda, wymiana co 10 tys km zapobiegła wg. mnie problemom z MultiAir. 2. Nie było problemów z TCT. Byłem bardzo zadowolony z tej skrzyni. 3. Po kazdej zimie do wymiany były z tyłu końcówki stabilizatora. Koszt w ASO 150 PLN, poza ASO około 80 PLN . Objaw, stukanie jak bym puszki w bagażniku woził. Więcej problemów nie pamietam. Pozdrawiam Konar
  2. Czesc, Mam dokladnie taki uklad. Furtka otwiera sie na zewnatrz i nie ma problemu ( wymaga tylko naspawania na furtke oslony eleketromagnesu w przypadku domofonu zeby nie mozna bylo latwo elektromagnesu pdowazyc). Pozdrawiam
  3. Czesc, Ja własnie zostawiłem moją Julke 2014 (170 km TCT) w salonie w rozliczeniu ( teraz Giulia). Przez 4 lata zrobilem 100 tys km wiec moge troche uwag dodac: 1. Ciasnota - zalezy co i jak i dla kogo. W przypadku pasazera i kierowcy jest OK ( wiem co to znaczy miec duzo miejsca bo jako drugie auto mam Mazde CX-9) . Ja przy 180 cm wzrostu i 100 kg nie narzekalem nawet na trasach latajac do Pragi Czeskiej czy Talina w Estonii. 2. Nigdy auto mnie nie zawiodlo akcja typu awaria i stoimy ( z Misubishi i Seatem mialem takie akcje). 3. Zawieszenie tyl - moze skomplikowane ale..... zywotne i tanie w eksploatacji pod warunkiem , ze uwzglendnisz jedna sprawe. Co sezon wymienisz koncowki stabilizatora ( 120 pln w ASO w Warszawie). Po prostu po zimie jak dostaly soli i wody to skrzypialy. Co sezon po zimie musialem je wymienic. 4. Zawieszenie przod - bez problemow, stukow itp. 5. Reszta bezobslugowa. 6 "Standardy" problemow Julietty w werji TCT to: - Glosne suche sprzegla jak dlugo pracuja "na luzie" . Np. jak dlugo jedziesz w korku i sie zagrzeja to je poprostu slychac przy zmainie 1-2-1 biegow . TTM nie bylo problemow i znam jeszcze 3 osoby z autami z ta skrzynia , nie ma problemow. BTW nadal uwazam, ze TCT jest lepsze od DSG ( a nawet ZF-a ktorego mam teraz w Giuli). - Dosyc powszechnym probelem tego auta jest pekanie wiazki pomiedzy tylna klapa a bagaznkiem. Objawy to nie dzialanie tylnego zamka lub brak oswietlenia bagaznika. ASO - wymiana wizaki w absrudalnej cenie (3kpln) i pomaga na 2-3 lata. Kazdy dobry elektryk ma na to patent ( zmieniaja wiazke na "innego dostawcy" z silikonowymi przewodami). Koszt 350 pln sprawe zalatwia na zawsze. - MultiAir - genialne rozwiazanie ale trzeba dbac. Wymiana oleju w silniku co 20 tys km. Daje to gwarancje bezproblemowje pracy. To tyle, ja kochalem calym sercem to auto i teraz kocham jeszcze bardziej Giulie. Moja zona skwitowala trafnie po jezdzie testowej autami VW ( przymiarki przed zmiana na Giulie testowalismy Forda, Skode, VW, Audi , Toyote, Nissana_ - Audi, VW czy Skoda prowadza sie fajnie ale "ordynarnie" . Ostatnie 4 lata kladlam sie spac myslac gdzie pojade rano moja Julka bo nia chce sie poprstu jechac dalej i dalej 🙂 Zycze trafnych wyborow 🙂 Pozdrawiam
  4. Czesc, Ja robie w Olek Motocykle Aleje Jerozolimskie 225. Jestem b. zadowolony, ceny normalne. Nie powiem Ci ile X-Max 125 ale mojego T-Maxa juz od 2 lat tam serwisuje i bez zastrzezen. Pozdrawiam
  5. Czesc, Ja mam 1.4TB 170 z TCT. Nalatane 80kkm. Super fajna skrzynia, Wg mnie pracuje troszke toporniej niz DSG ( chodzi o zmiane biegow) ale rownie szbko. Ale przewidywanie zmainy kolejnego biegu wypada tutaj duuuuzo lepiej. Co fajne w trybie "D" ( Dynamic) redukuje utrzymujac obroty w zakresie wysokiego momentu ( z czym DSG ma problem) . Generalnie polecam. PS. Specyficzne dla tej skrzyni sa slyszlne "szmery" sprzegiel przy niskich biegach i malo dynamicznej jezdzie ( np. korek) po prostu TTM i nie naezy sie przejmowac. Moja zona na tyle kocha to auto, ze nastepna bedzie Julka 1,75 TB :-) Pozdrawiam
  6. Ja stalem przed takim wyborem w lipcu 2015.Freemont albo... ? Kupilem Mazde CX-9 i jestem bardzo zadowolony. 3.7 V6 Forda + calkiem sprawny automat ( nie dorownuje TCT w mojej Alfie, to oczywiste) ale daje rade jak na jedno sprzeglowy. Mozna miec zastrzezenia co do wygladu deski. Reszta same plusy. Robie dlugie trasy i do takiej jazdy auto jest super. Spalanie w miescie (W-wa - korki) raczej trudno zejsc ponizej 18l ( ale to 3,7L) W trasie (140-150 km/h) wychodzi ponizej 13 litrow. Mozna jeszcze cos znalezc u dealerow. Da sie potargowac demowki za dobra cene. Poszukaj.
  7. eeee nie, to ja ich znalazlem a on wziol ode mnie namiar. Nie ma teorii spiskowej....
  8. Z mojej perspektywy, wszystkie inaczej wydane pieniądze nie przynosiły efektu. Poszukaj dobrego dekarza + podpowiedz mu pomysł z siatką ( jak masz blacho dachówkę ).
  9. Cześć, Zacznę od standardowego stwierdzenia , że jesteś w d... :-) i to bardzo czarnej. Ja miałem przyjemność walczyć z kuna przez 2 sezony.... Może to doprowadzić do rozpaczy i depresji..... Gdzie ? Dom (bliźniak) dach z blacho-dachówki z ocieplina z wełny + gips karton na sufitach. Co robiła: Co noc wchodziła pomiędzy dach a ocieplinę lub biegała po podwieszonych sufitach z gips-kartonu. Wprawiała wyścigi po dachu wiec niosło się po domu niemiłosiernie. W nocy hurgot nie do wytrzymania. Dzieci wystraszone nie chciały spać bo im "coś na głowę skoczy". Skubana wspina się po elewacji równie sprawnie jak po ziemi :-) Potrafiła zaglądać do pokoi przez veluxy :-) Zniszczenia: Kuna jak już znajdzie raz drogę pod dach to.... tragedia. Dla niej jest to szansa na założenie gniazda. A do gniazda znosi martwe zwierzęta i ptaki. Załatwia się w ocieplinę (uwielbia watę) . Potem to wspaniale przesiąka prze gips kartony. Smród nie do opisania.... Generalnie na początku biegała po dachu i szukała dojścia żeby się dostać pod dach. Potrafiła przesuwać dobrze umocowane (tak mi się wtedy wydawało) elementy podbitki i odginać nie spasowane gąsiory. Jak już wlazła to do 5 rano impreza. Potem wychodziła. Wybiła wszystkie ptaki w okolicy. Zabiła większość kotów sąsiadów. Jamnika sąsiada dosyć mocno okaleczyła... Co robiłem: Przetestowałem: Odstraszacze ultradźwiękowe - żaden na nią działał ( dodatkowy skutek to do tej pory nie mam ptaków w promieniu 50m od domu). Odstraszacze zapachowe - nie działaly Trucizny - "olała z góry" Klatka do łapania kun- o mało się udało ale drzwiczki się nie domknęły i zwiała. Od tej pory unikała jak ognia ( mimo nie dotykanych jajek i innych patentów). Magik od Kun polecany w necie ze Śląska również stwierdziła ,że to miejska cwaniara i nie da rady...... Generalnie byłem już na skraju opcji sprzedania domu kiedy poszedłem po rozum do głowy i stwierdziłem , że jedyna opcją jest zabranie jej tego po co przychodzi czyli schronienia.... Wezwałem naprawdę dobrych dekarzy. Panowie na wstępie stwierdzili, ze każda szpara o wymiarze większym niż 4-5 cm nie stanowi problemu dla kuny. Zbadali cały dach i słabym punktem okazały się zejścia podbitki z dachem w tzn. wykuszach dachowych i łączenie dachu pod gąsiorami. Wykusze zabezpieczono okuciami z blachy 1,5 mm + usztywnienia. Z dachu zdjęto wszystkie gąsiory i pomiędzy gąsiory ( na zejściach płatów blacho dachówki) włożono zwinięta siatkę metalowa z oczek 1,5 cm drut 1mm. Na to po całej długości nałożono i przykręcono co około 30 cm siatkę stalowa z oczkiem 2cm i grubości drutu 1,5 mm. Na to potem nałożono gąsiory. Kuna pojawiła się już tej samej nocy. Darła się niesamowicie ( syczy i krzyczy) . Pazurami darła siatkę i blachy przez około 2-3 godziny w nocy ale zapory nie pokonała.... Potem podchodziła do sprawy jeszcze kilkukrotnie ale nie dała rady..... Wiem , że wyniosła się do sąsiada 2 posesje dalej ( dach z dachówki, uchyliła luźne) Teraz on walczy, właśnie w grudniu byli ci sami dekarze i zdejmują mu dolne cześć dachówki żeby inaczej ja przymocować. Panowie powiedzieli, że z ich doświadczenia innej skutecznej metody jak dobrze wykonany dach, podbitka i elewacja metody nie ma. A kuna potrafi tak "przesrać" i zniszczyć dach, ze już parę całkowicie musieli zdjąć i robić od nowa ( z oceplina włącznie). A już tragedia jest wtedy kiedy kuna urodzi młode. Ulubiona zabawa to trulanie orzechów itp po dachu przez całą noc. Słyszysz turlanie, biegnące łapki tam i z powrotem i tak cała noc... Życzę dobrego dekarza i wytrwałości.... No i nie bagatelizowania problemu bo zmiana dachu z ociepleniem to kosztowna sprawa .... Pozdrawiam
  10. Ja mam MBK SkyCruisera 125. To jest dokladnie X-Max ( nie ma zadnej roznicy oprocz logo). Jak zdejmiesz naklejki to juz nie ma zadnej roznicy :-) Wszystkie elementy sa z logo Yamahy. MBK to przejeta francuska marka pod ktora Yamaha sprzedaje skutery na francuskim rynku ( tak naprawde produkwane w hiszpanskiej fabryce Yamahy). Pozdrawiam
  11. Czesc, Przerobilem problem w marcu tego roku. Mam 180 cm ale waze 130 kg. Przerobilem ze 125 : X9, PCX,Burgmana, SYM GTS, KYMCO, i ..... mam X-Maxa 125 z 2009 roku. Na koniec zostal Burgman i X-Max. Ale w Burgmanie jak siedzialem to przy skrecie walilem sie kierownica w kolana wiec wybralem X-Maxa. No i po kilku miesiacach jazdy jestem super zadowolony:-) Zalozylem MultiVara 2000 i calkiem daje rade po Wawie. Wieki schowek pod kanapa + wygodna pozycja to dodatkowe plusy. Pozdrawiam
  12. > Z racji iż na dniach będę zamawiał i muszę w końcu zdecydować się na kocioł gazowy kondensacyjny, > to pytam czy ktoś spotkał się z marka Immergas, czy może nawet z tym kotłem. > Ważne dla mnie jest możliwość modulacji od samego dołu powiedzmy 3 lub 4 kW, oraz jak najbardziej > długość gwarancji. > Immergas daje 5 > Dzięki za każdą sugestię. Ja uzytkuje dokladnie ten piec od 3 lat. Instalacja z czujnikami tem. wew i zew, temp powrotow. 2 Sterowniki ( gora i dol) Ogrzewanie podlogowe (dol) + podlogowe i grzejniki gora ( zamontowane mieszacze). Piec sprawuje sie bez problemow. Troche bylo zabawy ze wstepna kofiguracja ale teraz chodzi bez problemow i mam calkiem przyzwoite koszty ogrzewania. Wiele mozliwosci programowania z zewnetrznego sterownika. Pozdrawiam
  13. > nie mam, ale odrzucilem te opcje, gdyz nie ma mozliwosci renowacji takiej podlogi i wyglada nieco > plastikowo Czesc Ja mam bambus prasowany i karmelizowany. Zdecydowalem sie na te podloge wlasnie ze wzgledu na jej twardosc. Przy dzieciach jak znalazl. Eksploatowana na razie 3 lata. Jak dotad 2 odpryski w lakierze (upadek z drabinki mlotka jak montowalem plafony, drugi nie pamietam). Lakier twardy wiec zostaja rysy ktore mozna spolerowac. Podloge mozna poddac renowacji ale musi byc firma ktora sie w tym specjalizuje. Szlifuja zewnwtrzna warstwe i lakieruja. Do ukladania takiej podlogi musi byc uzyty specjalny klej polimerowy ( inny niz do desek debowych itp). Z racji wysokiej twardosci deska bambusowa inaczej pracuje. Ja mam podloge zrobiona przez tych ludzi: http://www.podlogibambusowe.pl/WITAMY.html Pelen profesjonalizm, pomiar wilgotnosci wylewek, impregnacja itd. Nawet dorobili na specjalne zyczenie nie wymiarowe schody. Jestem bardzo zadowolony. Jakbys mial pytania dodatkowe to daj znac. Pozdrawiam
  14. > Rozglądam się za kandydatem na nowe auto i dotąd brałem pod uwagę diesla chociaż go nie potrzebuję > (przejeżdżam niewiele kilometrów rocznie, ale też większość w trasie, często na drogach > ekspresowych), bo zakładałem, że w związku z taką charakterystyką podróży obecność DPF będzie > dla mnie niedostrzegalna. > Tymczasem jednak przeczytałem ten artykuł i > 1. Czy to prawda, że wypalanie DPF ma miejsce tak często (2 razy na bak paliwa)? > 2. Czy to prawda, że muszę mieć do tego 3000 rpm? A jeśli ten próg się różni między autami to czy > takie materiały są gdzieś publikowane? > 3. Czy to prawda, że wypalanie każdorazowo trwa 10 minut? > 4. Czy są auta informujące z wyprzedzeniem o potrzebie wypalenia sadzy? > Prawdę mówiąc jestem trochę przerażony, bo o ile byłem skłonny uwierzyć, że kupowanie diesla z DPF > do miasta może przysporzyć kłopotów, to jednak równocześnie zakładałem, że wyjazd w trasę > nawet raz w miesiącu (co w końcu nie jest niczym niezwykłym) problem rozwiązuje. > A tu niespodzianka. Pomijając częstotliwość tej operacji, to poziom obrotów podany w artykule jest > absurdalny. Obecnie w pięciobiegowym aucie poziom 3000 osiągam na ostatnim biegu przy 120 > km/h. Kolejne auto chciałbym ze skrzynią sześciobiegową, żeby obniżyć hałas. I na drodze > ekspresowej miałbym redukować bieg, żeby wypalić sadzę? Na dodatek redukować bieg "na wszelki > wypadek", bo auto nie daje żadnych wskazówek? I jeszcze obserwować spalanie chwilowe? 1. BMN 2.0 w Seacie. Bezproblemowo. Autem przejechalem 80 tys. jedyny objaw to troche glosniejsza praca silnika (bardziej twarda). Auto uzytkowala zona na odcinkach 10 km w miescie. Raz na pol roku jakas trasa. Nigdy nie bylo problemu z DPFem. Moj kolega ktory kupil Seata ode mnie tez twierdzi, ze DPF jest "przezroczysty" dla uzytkownika. Raz byl problem z mojej winy. Kiedy zalalem w Czarnogorze paliwo zawierajace siarke. DPF dymil na siwo tak, ze robil zalsone dymna. ASO zalecilo wyplanienie paliwa, zalanie wlasciwego i przepalnie DPF na Autostradzie. 80km, 3000obr przez 10 min . Pomoglo. 2. Mazda 2.2 z DPF i Add Blue. Nie zauwazalny DPF. Pozdrawiam
  15. > Mój rodzinny rdzewiak by Mazda ma już 10 lat, kupiłem go od takich ludzi jak Ty, co to po 5. latach > sie pozbywali. > Co do samych diesli, to jestem mocno rozczarowany. Ale pewnie kupię kolejnego diesla, tyle że chcę > z automatem, bo wq.... mnie ciągła zmiania biegów. A najlepiej to mieć jakieś 3.5l V6 AT, > Nutonów w bród a i mocy niemało. A elastyczność x2 w porównaniu z dieslem. I tego potrzebują > takie lodówki jak MPV z masą > Pozdro > B No i dlatego do miasta mam Julke (Alfa Romeo z TCT ). Tylko, ze ja sporo jezdze . Myslalem o CX-9 z 3,7 benzyna i automatem ale jak tym jezdzilem to palila kolo 20 w miescie i jakies 12-14 w trasie. Mam ciezka noge i nic na to nie poradze.... Przy przebiegach 30-40 tys rocznie to zaczyna miec znaczenie.... Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.