Skocz do zawartości

MAJ

użytkownik
  • Liczba zawartości

    121
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Górny Śląsk
  • Zainteresowania
    Wszystko to co jest niemoralne, nielegalne, lub powoduje tycie - jednym słowem : wszystko co dobre :)
  • Samochód
    Volvo S60III, Ford Mondeo mkV,

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

MAJ's Achievements

zielony listek

zielony listek (8/20)

14

Reputacja

  1. MAJ

    Android Auto

    Nie wiem czy to nie jest kwestia niskiej rozdzieloczości ekranu co wymusza rozmiar ikonek i okna wyszukiwania, ale... te elementy wydają się być u Ciebie gigantyczne!
  2. MAJ

    Rabaty na premiumy

    S60 jest produkowane w USA i stamtąd też przybyło.
  3. MAJ

    Rabaty na premiumy

    21% przy zakupie kilku sztuk na firmę.
  4. MAJ

    Rabaty na premiumy

    Raczej wątpliwe, bo dobór i lista wyposażenia mocno specyficzne i raczej mało prawdopodobne aby akurat taka konfiguracja się pojawiła "z odrzutu". Obstawiam mocno szacunkowe, asekuracyjne terminy. Szeregowy pracownik salonu wspominał iż najprawdopodobniej będzie gotowe do odbioru jeszcze w grudniu, gdy z kolei kierownik salonu twardo obstawał na "koniec stycznia, najpewniej luty". Zamawiane jedno S60 i kilka V60 na jedną firmę. S60 dostarczone wcześniej, wszystkie V60 nieco przedłużone terminy odbioru w porównaniu z tymi podawanymi w momencie skłądania zamówienia...
  5. MAJ

    Rabaty na premiumy

    Volvo zamówione przełom czerwca/lipca 2023, termin do odbioru na luty 2024, jednak dostarczony i odebrany w połowie listopada 2023
  6. Odnośnie wyłączania tempomatu przy wysprzęgleniu - Astra J, Corsa E: wciśnięcie sprzęgła na krótki czas (potrzebny do zmiany biegu) nie wyłącza tempomatu, ale z kolei przytrzymanie sprzęgła wciśniętego przez ok. 2 sekundy wyłączy tempomat. Po nabraniu wprawy można w Oplu bardzo płynnie poruszać się z tempomatem posiadając tylko skrzynię manualną - tym bardziej że mam wrażenie że na tempomacie przyspiesza dynamiczniej niż z pedałem przyspieszenia wciśniętym w podłogę... Tej opcji brakuje mi w Fordzie - w Mondeo ze skrzynią manualną dosłownie muśnięcie pedału sprzęgła wyłącza tempomat, a co za tym idzie przy każdej zmianie biegu trzeba go przywracać...
  7. Podobny przypadek: 27.07.2017 zostałem przyłapany w Goerlitz przed naszą granicą przy prędkości 101 km/h na ograniczeniu do 70 km/h. 09.10.2017 wystawiono pismo wzywające do wskazania kierującego pojazdem i przesłano do użytkownika (czyli firmy w której jestem zatrudniony, jako iż temat dotyczy samochodu służbowego). 25.10.2017 pismo zostało doręczone. W dokumencie tym jest tylko opis zdarzenia oraz podstawa prawna, brak jakiegokolwiek wskazania wysokości proponowanego mandatu. 27.10.2017 odpowiedziałem listem poleconym oraz poprzez @ wskazując siebie jako osobę widoczną na zdjęciu i prowadzącą pojazd. Od tego czasu cisza...
  8. MAJ

    Niemcy fotoradar

    W niemczech mandaty z fotoradarów przychodzą z powodu kilku rodzajów wykroczeń: 1. przekroczenia predkości 2. brak zapiętych pasów 3. korzystanie z telefonu komórkowego. Ostatni punkt tyczy się nie tylko rozmów, ale i wysyłania SMS-ów. Taka sytuacja miała miejsce u nas w firmie - prędkość 30 czy 35km/h na ograniczeniu do 50km/h (wspomniana na zdjęciu) jednak mandat dotyczył korzystania z telefonu bez zestawu - kierowca miał piękną fotkę z telefonem w dłoni. Jak zobaczył zdjęcie to sobie przypomniał - zmieniał trasę w nawigacji w telefonie (stąd niewielka predkość) i nawet takie coś zostało zaliczone jako korzystanie z telefonu bez zestawu "hands free".
  9. W przypadku olejowo-gazowych taka sytacja oznacza już istniejące lub zbliżające się kłopoty :-) Gazu już w nich nie ma, a skoro uciekł gaz, to jest kwestią czasu ewakuacja oleju :-)
  10. Pośrednio tak.Brak czujników w kołach zimowych = niezgodność z warunkami homologacji = teoretycznie brak dopuszczenia do poruszania się po drogach publicznych = teoretycznie podstawa do odmowy wypłaty odszkodowania (co może być bardzo bolesne w przypadku OC) Tyle teoria. Nie wiem czy były takie przypadki w praktyce. Lepiej dmuchać na zimne. Ja akurat czujniki w zimówkach dostałem niejako gratis (promocja opla) ale urządzenie do aktywacji musiałem sobie zakupić żeby nie płacić 120 zł w ASO przy każdorazowej zmianie kół.
  11. Tempomat w lewej i radio w prawej (tak mam w Astrze i Corsie) moim zdaniem jest uzasadniony i wygodniejszy gdyż; - Radio w prawej - przy radiu i tak gmeram prawą, bez wzwględu na to czy na kierownicy czy na panelu radia - więc po co miksować ręce (raz lewa raz prawa...) Poza tym nie dajmy się zwariować, zmiana głośności czy też stacji/utworu to nie jest to co ma bezwzględne pierwszeństwo nad inncymi czynnościami podczas prowadzenia samochodu, i jak przez kilka sekund kierowca zajmie się czymś innym niż dlubanie w radiu to świat się nie zawali. -Tempomat - wolę mieć w lewej gdyż podczas zmiany biegów prawą ręką mogę jednocześnie sterować tempomatem (przyspieszać, zwalniać, przywracać poprzedni nastaw, wyłączać). Tempomat pod prawą ręką powodowałby że nie mógłbym tych czynnosci wykonywać jednocześnie. Temat maleje na znaczeniu w przyadku posiadania w pełni aktywnego tempomatu i skrzyni automatycznej.
  12. Panie, widzisz i nie grzmisz... Właśnie amortyzator za to odpowiada w znacznym stopniu, i o ile charakterystyka sprężyny jest stała (niezależna od prędkości przemieszczenia) bez względu na to czy jest ona liniowa czy też nie, to charakterystyką amortyzatora jest głeboko sterowalna, i uzależnić ją można od położenia, prędkości przemieszczenia, przyspieszeń i innych warunków.
  13. MAJ

    amortyzatory

    Ja zawsze na takie pytania odpowiadam: takie jakie przewidział producent, czyli oryginalne części zamienne (OES). Jednak w przypadku samochodu 16-letniego może być problem z dostępnością takowych oraz ich cena którą stanowić będzie spora część obecnej wartości pojazdu.Jeśli nie to polecam coś z oferty uznanych producentów (Sachs, Bilstein, KYB, Monroe - kolejność przypadkowa). Pozostałe wynalazki wzbudzają strach po zajrzeniu do wnętrza. Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  14. MAJ

    Fiat TIPO 2015

    Masło maślane [emoji2] W klasycznym automacie przetwornikiem momentu jest właśnie sprzęgło hydrokinetyczne. Czyli jest to przekładnia z hydrokinetycznym przetwornikiem momentu.Niby to samo ale nie to samo... Tak, wiem, czepiam się słówek...[emoji2]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.