Jump to content

Azbest

użytkownik
  • Content Count

    1805
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 7h 49m 1s

About Azbest

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    WAW/EL/EBE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Azbest

    Chwalę się :)

    ojciec ma Multiplę 2005 / JTD 115KM - w tej chwili 270kkm - sprzęgło + dwumasa i świece żarowe wymieniona w okolicach 200kkm. Żarowe znów padły po tej zimie, chociaż teraz to nie ma znaczenia a dwumasa sie trochę telepie. Reszta oryginał. Turbo "świszczy" od przebiegu 100kkm i serwis/ASO wtedy sklasyfikował je do wymiany Silnik bardzo zdrowy, samochód generalnie bez rdzy ... ale wnętrze to tragedia - wszystkie plastiki rozpadają się w dłoni.
  2. Azbest

    Szybkie pytanie o olej silnikowy

    ... możesz wlać tego shella 0w30 ... możesz wlać 5w30 innej marki ... to nie jest statek kosmiczny ... na dzisiejsze standardy to stary, niewysilony diesel ... pojedzie na wszystkim ... ale zaraz ktoś napisze ci doktorat o olejach i wyciągnie jakieś niezrozumiałe dany z kart charakterystyki ... i wtedy będziesz miał prawdziwy problem ... chcesz tego? 😄
  3. ale to generalnie cecha silników turbo-benzynowych ... zawsze jest lekkie opóźnienie w stosunku do wolnossących. Układ napędowy zachowuje się trochę jak z gumy. Da się do tego przyzwyczaić. Na co dzień użytkuję wolnossące 1.8 i 1.5Ecoboost .. no i ten drugi jest gumowaty po przesiadce z wolnossaka. Jest spore opóźnienie przy gwałtownym dodaniu gazu ... a ecoboosty i tak mają małą turbosprężarkę, która powinna mieć niewielką bezwładność.
  4. Piszesz że trzeba dociskać niektóre silniki żeby jechały - akurat jeździłem 1.2TSI w Leonie i 1.0EB w Focusie - jak dla mnie oba to rakiety, akurat do miasta idealne. Startują z niskich obrotów i jedyne do czego można się na siłę doczepić to może trochę mało mocy na autostradzie. Jesli chodzi o Ecoboosty to chyba tylko pierwsze wypusty miały problem z chłodzeniem - tam pękała jakaś rura = brak płynu = silnik szybko się przegrzewał. To już jest usunięta wada i teraz nie słychać o takich przypadkach. W nowoczesnych turbobenzynach trzeba pilnować układu chłodzeia, bo po przegrzaniu silnika można nie uratować.
  5. Azbest

    Another one drives the Duster

    Nie wiem ... poważnie pytam - w czym olej sprzedawany w ASO jest lepszy od "tego samego z inną naklejką". Konkrety.
  6. Azbest

    Another one drives the Duster

    Lepszy w czym .. w smaku? Robiłeś na ten temat jakieś badania czy magia ASO tobą zawładnęła?
  7. Azbest

    Another one drives the Duster

    Magia diesla. Normalny serwis Outlandera benzynowego kosztuje 900-1000 zł. Mniejsze modele jeszcze taniej.
  8. to wynika z czegoś innego - tam tylko stare mercedesy wytrzymywały na ich kamienistych drogach.
  9. ... ja w ASO Mitsubishi za benzynowego Outlandera płaciłem poniżej 1000zł brutto za trzy ostatnie przeglądy. Kolejny będzie z regulacją zaworów - wyceniają na ok 1500zł. Oczywiście są to ceny całkowite (materiały + robota) To twój diesel jest drogi w serwisowaniu.
  10. Azbest

    Krótka piłka - akumulator

    Dlaczego nie, skoro różnice cenowe były bardzo małe a akumulator jest lepszy? Dlatego napisałem żeby sprawdzić cenę, bo można się pozytywnie zaskoczyć jeśli chodzi o ZAP/Sznajder. Kupowałem na początku roku i kosztowały praktycznie tyle co kwasiaki.
  11. Azbest

    Żem prawie kupil Stingera

    No ale gościowi pękł reflektor ... co ma do tego czy jest to LED czy H7? Nie ma to w ogóle związku ze żródłem światła. Pękło "szkło" reflektora i nalała się do niego woda .. a Seat twierdzi że to wina usera.
  12. Azbest

    Żem prawie kupil Stingera

    Od dawna użytkuję samochody z H7 (soczewkowe i zwykłe) ... testowałem różne żarówki od najtańszych, po ultra-life ... moim zdaniem nie ma szans żeby wytrzymały 100kkm ... chyba, że używasz światła bardzo sporadycznie (ale wtedy i tak wytrzęsiesz żarnik i się powinien wcześniej upalić). Z mojego doświadczenia H7 to wytrzymuje 20-30kkm MAX (żarówki silniejsze jeszcze krócej) ... jestem w stanie uwierzyć w 50kkm w dobrych warunkach .. ale nie 100kkm.
  13. Azbest

    Żem prawie kupil Stingera

    W stilo wymieniałem na parkingu, tylko trzeba było zbiorniczek płynu odkręcić i odgiąć. W obecnym mondeo trzeba zdjąć przedni zderzak i wyjąc lampę ... aż nie mogę się doczekać chwili kiedy spalą się te bezobsługowe H7
  14. Azbest

    Żem prawie kupil Stingera

    chyba żartujesz ... najgorszy i najbardziej problematyczny wynalazek to właśnie H7. porównajmy z xenonami - dobry żarnik kupisz za 80zł ... wytrzyma pewnie z 5+ wymian H7. Koszty będą podobne ... tylko że 5 razy otwierasz lampę i wymieniasz te H7 ... a w większości samochodów jest bardzo problematyczne. Czyli nie ma bezproblemowej obsługi ... koszty eksploatacji będą podobne lub większe jeśli sam nie będziesz wymieniał. O jakości świecenia chyba nawet nie ma co mówić .... bezproblemową obsługę to mają LEDy - zero kosztów eksploatacyjnych, zero obsługi
  15. Azbest

    Żem prawie kupil Stingera

    ... ale porównujesz usportowionego kompakta ... do mocnego, tylnonapędowego samochodu klasy D? Jakiś wniosek z tego płynie?
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.