Jump to content

Azbest

użytkownik
  • Posts

    2373
  • Joined

  • Last visited

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    WAW/EL/EBE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Azbest's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

612

Reputation

  1. Trzeba mieć bardzo ciekawe i niezrozumiałe dla mnie potrzeby, żeby za 115kPLN kupować podwyższony segment B od forda z 3-cylindrowym silniczkiem ... kiedy w tej cenie można przebierać w nie-budżetowych samochodach segmentu C - nawet premium Merc A, BMW 1, Lexus CT, lub nie-premium, ale na wysokim poziomie Honda Civic 1.5 w najwyższej wersji wyposażenia. Przy kompaktach to taka puma nie ma zalet poza wanną w bagażniku.
  2. Może Honda Civic Sedan 1.5T? (HB był z 10K droższy) Na przełomie roku dostawałem ofertę 110kPLN za wersję z najwyższym wyposażeniem (rabat był chyba 14k) Jeździ to świetnie, silnik mocny, skrzynia automatyczna (CVT, ale z tych przyjemnych, udających klasyczny automat). Pełne wyposażenie (skóra, szyberdach, ledy) Nie wiem jak teraz z dostępnością, ale moim zdaniem warto sprawdzić - widze że sedan wypadł z oferty, ale możliwe że dealerzy maja na placach.
  3. Tak, to kwestia homologacji. Akurat te belki bym przeżył, ale hak potrzebuję do platformy rowerowej. Przy nadwoziu sedan to nawet roweru do bagażnika wrzucę. Stinger to liftback i awaryjnie rower się zmieści po zdjęciu koła i rozłożeniu kanapy.
  4. Ja mam obecnie Mondeo 1.5T i na trasie to rewelacyjny samochód - długa skrzynia, bardzo cicho przy prędkościach autostradowych przy relatywnie niskich obrotach i spalaniu. Nawet myślałem czy nie zamienić go Mondeo Hybrid, ale jeździć takim wielkim samochodem z tak beznadziejnym bagażnikiem znaczonym przez baterie ... a do tego właśnie głośnym na trasach (silnik wolnossący) ... odpuściłem. Ten samochód nie była projektowany jako hybryda - a ja już nie chce takich protez.
  5. tylko my tu rozmawiamy o SUVach które konkurują z segmentem D ... i nie jest to podniesiony segment D, tylko samochody od razu projektowane jako SUV Arona to praktycznie polo na szczudłach / samochody z segmentu B
  6. Dla mnie Camry to inna liga niż RAV4. Ravka jest bardzo głośna przy wyższych prędkościach, trochę taka puszka się robi. Ja się bardzo zawiodłem tym samochodem po przejechaniu się jako pasażer. W camry masz więcej komfortu. Ale na co narzekał w tym mondeo?
  7. Oglądałem ostatnio Hyundai SantaFe i Kię Sorento jako potencjalnego następcę. Mocno nie chce SUVa, ale wszystko mi przemawiało za tymi modelami jako samochód rodzinny w zestawieniu z popularnymi modelami segmentu D. Często dostaje się AWD w cenie FWD. EDIT: Ostatnio też byłem ze swoim benzynowym outlanderem na przeglądzie i jeździłem outlanderem PHEV - niby stara konstrukcja, ale teraz ma mocniejszy silnik 2.4 ... i bardzo fajnie mi się tym jechało ... PHEV/4x4/SUV wielkości prawie segmentu D - za ok 150kPLN ... nawet w tym przypadku bym miał ciężki orzech do zgryzienia.
  8. "idiotyzm", "opary absurd", "geniusz" ... do prostego stwierdzenia że nie będzie kontynuacji modelu - chyba musisz raz na jakiś czas odstawić internet. Pokazuję że obecne samochody segmentu D to albo już starocie, albo zaraz będą technologicznymi starociami bez szans na odświeżenie czy kontynuację. Producenci powoli olewają ten segment i nie inwestują w niego ... sprzedają to co zostało zaprojektowane dawno temu - w przypadku mondeo w 2013r była premiera obecnej generacji. Dziś po 2-3 liftingach to praktycznie ten samo samochód - coraz mniej interesujący. Hybryda dodana na siłę ... samochód nie był nawet do tego zaprojektowany, a dziś to konieczność. Cała para idzie w SUVy które zastąpią segment D. Nie przeszkadza mi to że samochód nie będzie miał następcy, ale nie chce też kupować starego technologicznie plaskacza, kiedy w tej samej cenie mam nowoczesnego SUVa w tej samej cenie i podobnej "rodzinnej" użyteczności. Może gdyby była nowa generacja Mondeo, Insignii czy Superba na horyzoncie to można by poczekać i ocenić jak się pojawi - ale prawdopodobnie nie będzie, albo będzie to SUV
  9. Nie, wyznacznikiem nie jest Ford Mondeo. Forda Mondeo chciałem zamienić na analogiczną świeżą konstrukcję. Pomijając segment premium, to nie ma nic ciekawego ani innowacyjnego w tej klasie: Mondeo - stare, tylko diesle, mało ciekawa forma na dzisiejsze czasy, nuuuuuda ... brak kontynuacji modelu Mondeo Hybrid - stare, nuuuda, hubryda na siłę (zobacz bagażnik) Insignia - staaare, nudne, mało ciekawe - prawdopodobnie brak kontynuacji modelu Superb - już stare, słabo wyglądające i geneneryczne autko - jak każdy VAG z tego budżetu - na plus przestronność - moim zdaniem ostatnia generacja, bo segment skradnie kodiaq Passat - wypolerowany staroć ... nie mówie że zły, ale cholernie mało pociągający - prawdopodobnie brak kontynuacji modelu Arteon ... wariacja nudnego passata, jednak fajny i coś w sobie ma .... ale obecnie absurdalnie drogi do tego co oferuje Giulia - super, fajne autko, dobra cena, sztos! .... ale to wielkościowo segment C a nie D .... dla rodziny odpadła, bo potrzebuję liftbacka lub kombi, a w AR kombi = SUV/Stelvio. Moim zdaniem bez kontynuacji Camry - już chciałem wpłacać zaliczkę - niezły hybryda, niezłe jakościowo wnętrze, chociaż trąca myszką ... ogólnie dziadkowóz, ale całkiem spoko dziadkowóz. Brak możliwości montażu haka i bagażnika dachowego ... a do tego sedan - dyskwalifikacja jako auto rodzinne Lex ES = jeszcze fajniejsze camry, tylko już drogo i z te same wady co camry Stinger - wycofane 2.0 .. zostało 3.3 za 250k francuzy - ja akurat nie mam ochoty na francuzy Klasa premium (3er, MB-C, A4, V60) - tu jest w czym wybierać, chociaż rozmiary zazwyczaj mniejsze i cena to nie 150-200k ... tylko 200-250k za coś co nie szczypie w oczy. Tu faktycznie widać że producencie kontynuują serię z najnowszymi nowinkami technicznymi ... ale cena przebijająca 200k za średniaka powoduje że nie ma sensu zestawiać tego z superbem, mondeo, insignią ... zostały SUVy... tu jest wybór w fajnych w przedziale do 200k, dobrze wyposażonych, wygodnych, rodzinnych samochodach ... ale jeszcze pounikam SUVa przez 2-3 lata czekając na coś ciekawego w segmencie D
  10. camry jest bardzo fajne, tylko dla mnie dyskwalifikującym faktem był brak możliwości założenia haka i bagażnika dachowego.
  11. Tylko ta giulia to ilością miejsca może sobie konkurować z kompaktami. Jak ktoś szuka fajnego, dobrze prowadzącego się autka to super samochód .... ale jeśli ktoś szuka przestronności segmentu D to giulia ma mało do zaoferowania w tej dziedzinie
  12. nowe silniki/napędy, nowocześniejsze wnętrza, systemy wspomagające jazdę , możliwości aranżacji wnętrza/bagażnika ... tak mocno generalizując to wszystko
  13. Segment D to już dogorywające, mało innowacyjne samochody. Kupujesz co ci pasuje patrząc przez pryzmat ceny - wszystkie samochody to technologiczne starocie. Jeśli chcesz wybierać w czymś w co producent "inwestuje" i wprowadza innowacje to niestety natkniesz się na SUVy jeśli chcesz rozmiar segmentu D. Mam Mondeo MK5 - chciałem coś odświeżyć w tym samym segmencie - i na końcu zawsze wychodzi SUV jeśli chcesz coś nowszego/fajniejszego.
  14. https://hailprotector.com/
  15. Z tymi stłuczkami przodem to jest trochę wróżenie z fusów, bo nie wiadomo co pod zderzakiem siedzi .. a aso nie naprawia tylko wymienia. Cena faktycznie wysoka ... ale nie jestem zszokowany, bo te wyceny na styku ASO/Ubezpieczalnie to jest obłęd. Wszyscy za to zapłacimy w składkach
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.