Jump to content

Azbest

użytkownik
  • Content Count

    2156
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    8d 20h 6m 23s

Community Reputation

440 Przezacny kompan

About Azbest

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    WAW/EL/EBE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ok, może to info sprzed kilku lat - jak kupowałem to było to jedno z lepszych mocowań w tej klasie bagażników. Mocne, stabilne, dobrze wykonane, lekko działające i proste w montażu/demontażu - tylko tyle i aż tyle. Porównywałem różne modele w tamtym czasie i akurat ten system mocowania mnie przekonał akurat do peruzzo. Zresztą był też powszechnie chwalony w różnych porównaniach w internecie. W tej klasie cenowej wyróżniał się na plus ... nawet nie mówię że sporo bagażników miało mocowanie na zwykłą śrubę. ... ale możliwe że dziś wygląda to inaczej i inni producenci oferują podobnej jakości mocowania.
  2. Peruzzo Parma - bardzo dobre bagażniki. Maja jedne z lepszych na rynku sposobów mocowania na kuli haka. Jedną z wad są pękające paski trzymające koła - u mnie po kilku latach użytkowania połowa pasków pękła - ale zamienia się to na taśmy samozaciskowe za klika zł. Mają rozsądnie skalkulowaną cenę. Mam wersję na 2 rowery + dokładka na trzeci.
  3. ustalanie dowolnej marży przez prywatnego przedsiębiorcę jest zakazane? 😄
  4. Tak, ale nie ma wpisu w bazie cepik wyświetlanej na historiapojazdu.gov.pl. Wpisy w papierach dla haka, LPG i trzeciej tablicy oczywiście są.
  5. Potwornie siedzi ten tył. Mam Mondeo - czyli zbliżone wielkością i wyjazd wakacyjny z załadowanym bagażnikiem ponad poziom szyb (aż półkę zostawiam w domu) + platforma z 2 rowerami + żona i dziecko z tyłu ... tył nigdy tak źle nie wyglądał ... mało tego - on nawet niespecjalnie się obniżył. Może zamiast gum zobacz czy nie ma innej wersji sprężyn do jakiejś wersji np. VAN. Kiedyś były też zakłady które jakoś na gorąco utwardzały obecne sprężyny. ... z drugiej strony takie modyfikacje twardości/charakterystyki sprężyn może zaburzyć działanie ESP .. nie wiem?
  6. odnośnie haka i LPG - to raczej nie generuje wpisów w cepiku pod tytułem "zmiana konstrukcyjna" mam przykłady 3 samochodów (weryfikowałem przed momentem): - z dokładanym hakiem po 3 latach od zakupu (po przeglądzie, wbity w dowód) = brak wpisów na historiapojazdu.gov.pl - z dokładanym hakiem przez dealera przy zakupie + LPG po 3 latach = brak wpisów - z dokładanym LPG = brak wpisów ... nawet wydanie trzeciej tablicy do platformy rowerowej nie generuje wpisu. ja obstawiam przerobienie vana(ciężarowy) na osobowy lub/i zmiana ilości pasażerów
  7. Deaktywacja systemu stop/start. W mondeo mam taki przycisk - ikonka ta sama. Na zegarach jest też kontrolka w tym kształcie (świeci na zielono kiedy silnik zgaśnie)
  8. Z tego co pamiętam to takim SDI jeździło się raczej lekko powyżej stówki. Przy 140-150 to pewnie granica tego silnika i o ile taka prędkość jest w ogóle do utrzymania przez dłuższy czas, to zapomnij o jakiejkolwiek dynamice w trasie. SDI to się raczej nadawało to niespiesznej jazdy podmiejskiej a nie latania po autostradach.
  9. ... ale to pewnie trzeba poczekać co im na placach zostanie, bo przy takim rabacie ten samochód może się sprzedawać. Obecna cena za samochód wydaje się bardzo dobra - za 105-110kPLN nie dostaniesz u innych tak dużego, bezawaryjnego SUVa z 4WD, automatem ... tak dobrze wyposażonego, z opcja na 7-osób ... a wisienką na torcie dla niektórych może być możliwość założenia LPG, bo silnik to też jeden z ostatnich "klasyków" na rynku nowych samochodów.
  10. W 2016r dostałem na poprzedni rocznik standardowe 20 lub 21k rabatu. Później zdecydowałem się na leasing przez ich agenta współpracującego i jeszcze coś tam kosmetycznie dało się urwać .. ale nic znaczącego. Generalnie praktycznie nic poza oficjalny rabat nie urwałem. Zapłaciłem wtedy za dzisiejszy odpowiednik "4WD CVT Intense komfort" + hak + lakier metallic + dywaniki coś ok 102kPLN. Tylko ten dzisiejszy ma lepsze wyposażenie (min. kamera i felgi 18, dostęp bezkluczykowy) ... i cennikowo wydzie ze 110k. ... nie tak źle
  11. zazwyczaj deaktywuję ... chociaż mam czasami jakieś dłuższe postoje gdy np. coś jem lub korzystam z gniazdka zapalniczki do pracy na laptopie ... i wtedy SS jest aktywne żeby silnik sam się gasił kiedy nie jest potrzebny i sam odpalał kiedy trzeba schłodzić wnętrze. W mondeo 1.5EB start-stop działa bardzo łagodnie i nie jest irytujący.
  12. Mojego Outlandera z 2015r. przejęli rodzice ... jako nowe w 2016r z wyprzedaży rocznika kosztował 102kPLN (AWD, AT, z hakiem i dodatkami) ... dziś wyceniany jest na >70k ... nawet jeśli transakcyjne będzie to 65k, to spadek wartości jest "minimalny" ... namawiałem rodziców na wymianę, ale w sumie samochód spełnia ich oczekiwania ... dziś za 100k to kupią co najwyżej kompakta a nie SUVa tej wielkości z AWD i automatem.
  13. Nie trać czasu na suwmiarki - do wymiany masz tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo przegląd/czyszczenie/smarowanie prowadnic zacisków - może warto pomysleć o lekkiej regeneracji zacisku (gumki, zestaw naprawczy) Zrób raz a dobrze - nie wyjdzie to drogo a zakończy problemy i będziesz miał bezpieczny samochód. Hamulce to część eksploatacyjna, a twoje zakończyły swój czas pracy i wymagają wymiany. Nie filozofuj za dużo przy nich z suwmiarką.
  14. Jeśli kupiłeś z instrukcją obsługi to tam znajdziesz wszystkie informacje. Jeśli bez, to na stronie forda ściągniesz sobie PDF i karty serwisowe - tam znajdziesz wszelkie informacje co wymieniać przy danym przebiegu .... o ile jesteś pewny tego przebiegu.
  15. W jednym jest ... w innym nie ma. W mondeo mogę sobie nawet w komputerze ustawić że odbiorniki gasną po X sekundach od zgaszenia silnika. W civicu niestety lampka w podsufitce potrafi wyssać aku do zera ... co zrobiłem ze 3 razy
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.