Jump to content

futrzak

użytkownik
  • Content Count

    3719
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Time Online

    4d 1h 54m 46s

6 Followers

About futrzak

  • Rank
    weteran

Recent Profile Visitors

1402 profile views
  1. Z samej wartości opałowej wynika różnica jest poniżej 20%.
  2. Z ACW01 miałem parę razy już problemy z "klejeniem" na zimno. Podgrzewanie średnio działało, reklamacja lepiej
  3. Nie, nie powinien, przynajmniej przy takich instalacjach. Jeżeli pali 20% powyżej spalania noPB to znaczy, że nie jest poprawnie ustawiony.
  4. Taki komentarz przez telefon Zaczęło się od tego, że na wskaźniku coś temperatura nie rosła (KME NEVO), więc LPG się nie włączało. Po iluś tam kilometrach zauważyłem, że o dziwo jestem na LPG. No nic, 120kkm chyba zrobione, czas by coś się zepsuło W sobotę wziąłem lapka+interfejs i uznałem, że sprawdzę co jest nie tak. Efekt: Cóż, grzebać nie będę, niech sobie serwis walczy. W niedzielę pojechaliśmy się odchamić i odreagować od codziennego kieratu. Z 60km (pi razy drzwi) na noPB i LPG działa w sposób przeźroczysty Kolejne ze 100 i działa. Pobawiliśmy się, wracamy. LPG włączyło się ja zwykle, zrobiliśmy z 15km, a tu jak nie szarpnie potężnie raz i drugi, wskaźnik przeszedł w tryb sygnalizacji pustego zbiornika i niestety na benzynie też przestał równo pracować przy równiej jeździe - podszarpuje. Oddany do warsztatu - na obecną chwilę diagnoza jak w topicu. Wiązka, komputer? Kto postawi diagnozę?
  5. No tak, nie pomogło, ponieważ skrzynia była uszkodzona to szarlataneria i placebo. O tym nawet jest napisane w ich materiałach. Cudów nie ma. Ceramizer stosuję od lat w samochodach z przebiegami pow. 150kkm i jeżeli stan silników jest ogólnie dobry, to poprawia/wyrównuje się kompresja i spada spożycie oleju, ale to już różnie - w sensie o ile. Skrzynie też jak jest wszystko względnie ok, to potrafi poprawić ich pracę przy zmianie biegów. To co zauważyłem w silnikach - spadek tarcia. Skąd wniosek? Dłużej się rozgrzewają. Z tego wynika, że mogą mniej palić. Nie wiem o ile, to nieistotne dla mnie, ale fizyki nie da się oszukać. Ceramizer nie uratuje zużytych uszczelniaczy, uszkodzonych pierścieni itd., ale efekty zwykłej eksploatacji w części potrafi zniwelować. Pamiętam jak ze 30 lat temu zaryzykowałem teflonowy preparat Nulon (DuPont) w PF125p, który przy ponad 100kkm brał olej i kwalifikował się zasadniczo to kapitalki (jak to w tamtych czasach). Bardzo szybko coś się poprawiło - pierwszy objaw to przestało zarzucać filtr powietrza olejem z odmy. Później wzrosła moc, wzrosło i wyrównało się sprężanie na cylindrach, silnik się zrobił taki, jakiego nikt nie miał w okolicy. Dość szybko ten środek zniknął z rynku, nie wiem dlaczego Tak poszukałem i jakiś Nulon jest obecnie dostępny, ale czy to jest to samo?
  6. Ja, ale @koNik robi to starszymi niż 24 lata
  7. Przed Caro tak. Niezupełnie prawda - ja miałem np. H4/H1. Przy H4/H4 tak.
  8. Fakt, jak coś dziwnie ociera to warto się zainteresować i dzwonić do serwisu. Jak obcierało to nic dziwnego, ale w normalnym układzie to chyba tylko z ciekawości, bo za dużo to się tak nie zobaczy. Kontrole to się robi przy przeglądach, a jak się klocki kończą to dają sygnał - w zależności od samochodu jakaś sygnalizacja wewnątrz, bądź akustyczna przy samym klocku.
  9. To bardzo przepraszam - zrozumiałem, że odnosiło się to do przeróbek lamp. Jeżeli chodzi o SAM-y to jak najbardziej się zgadzam. No i tutaj jest właśnie problem, ponieważ sporej części przeróbek (czy nawet niesprawności) diagności nie są w stanie wykryć bez rozbierania układu. Założenie ksenonów czy led do projektorowych H7/H1 może nie wyjść przy badaniu ustawienia świateł, w czasie jazdy jednak oślepiają innych. Brak spryskiwaczy wykryć łatwo, brak samopoziomowania już nie. Kolejny problem to samochody z uszkodzonym systemem poziomowania. No nic, świata nie uratujemy, ale wydaje mi się, że dość jaskrawe "odstępstwa" od normy łatwo wykryć gołym okiem (szczególnie szkolonego policjanta) i można by skonstruować jakiś system weryfikacji, a nie samo zabranie DR (co i tak nie występuje) i odesłanie na badania. Wyjmie taki chiński palnik, włoży H7 (czy H4) i na badaniach będzie ok. To są jednak dość zasadnicze elementy systemu bezpieczeństwa.
  10. Nieprawda, natomiast faktem jest, że przeróbki (nawet felgi/opony) odstające od homologacji muszą być odnotowane w dokumentach po pozytywnym wyniku badań. Nie ma z tym kłopotów, o ile jest to robione sensownie. W DE jak najbardziej można je kupować.
  11. Mam wrażenie, że nie wiesz o czym mówisz. Wielu przeróbek świateł prosta kontrola nie wykluczy.
  12. Naprawia się, tylko teraz niewielu to potrafi Ja rozciąłem z boku na jakim pręcie, powietrze zeszło, gumiarz naprawił. Pytanie tylko jak długo i jak szybko się na tym chce jeździć. Gumiarz od razu zastrzegł, że to rozwiązanie tymczasowe. Parę kkm zrobiłem. Co do docelowego rozwiązania - mamy zimę, jak chcesz szukać 1 używki to masz trochę czasu. Ja bym kupił parę nowych. Każdy postępuje wedle uznania.
  13. Wejdą, nawet takie teraz są (ze względu na polskie drogi), ale to nie to samo. Drogi się znacząco poprawiły, czas wrócić do rozmiaru.
  14. Wiesz, odkrycie po wymienionych markach mnie nie dziwi Ja tam już od lat japończyki i francuzy - za VW i pochodne podziękuję grzecznie. Niestety, ostatnio jakieś szaleństwo cenowe opanowało Mazdę i PSA. Przy takiej polityce cenowej (o częstych opiniach, niekoniecznie zgodnych z prawdą) to VW i okolice zgarnia rynek. Smutna rzeczywistość. No tak zasadniczo, to cenowo nie wygląda źle ostatnimi czasy. Co to się porobiło
  15. Też się nad tym zastanawiałem, ale uznałem, że zadawanie pytania w tej materii nie ma większego sensu.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.