Jump to content

futrzak

użytkownik
  • Posts

    26086
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

futrzak last won the day on February 17

futrzak had the most liked content!

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wiocha pod Włocławkiem :)
  • Car
    Jeżdżący. Dziś dojechał na parking...

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

futrzak's Achievements

rajdowiec

rajdowiec (16/19)

7.5k

Reputation

  1. Może szuka warsztatu, który mu to ogarnie
  2. Jak napisałem - wyważyć można kwadrat. Kiedyś się o tym przekonałem po prostowaniu felg alu w dobrym serwisie. Później zakładałem komplet nowych opon i było źle powyżej 100km/h, choć ze wzrostem prędkości się uspokajało Reklamowałem wyważenie, ale niewiele pomagało. W końcu z kompletem kół się umówiłem w firmie, która prostowała felgi i bardzo szybko ustalili, że problemem jest jedna z przednich opon, która chodzi góra/dół. Pokombinowali, pokręcili i powiedzieli, że będzie lepiej, ale niekoniecznie dobrze. Owszem poprawili - drgania pojawiały się 20km/h wyżej, ale skończyło się i tak wymianą opon. Na jednym samochodzie bajka, na innym te same opony - tłuką. Felgi (niewidocznie "krzywe") + lekki luz na wewnętrznej końcówce drążka. Poprawiło się znacznie po zmianie końcówki, ale zniknęło po wymianie felg na "nowe". W kolejnym na stalowych było do czasu dobrze, później zrobiły się lekkie drgania pow. 100km/h, wyważanie i kombinacje nic nie pomogły, pomógł komplet felg alu, które były proste. Mógłbym długo. Wiele osób nie zauważa problemów, inni są na nie uczuleni. Ja akurat nie lubię drgań itd., ale jeździła i niby nie zgłaszała, ale jak zrobiłem akcję "nowe felgi" to po powrocie z trasy (A/S) od razu wypaliła - teraz to jest fajnie, można ciąć ile fabryka i da i nie ma drgań
  3. Wyważyć to można i kwadrat, tylko jeździć się na tym nie da. Ja bym jednak najpierw sprawdził felgi i ewentualne luzy w zawieszeniu/układzie kierowniczym.
  4. Tak szczerze, to takie objawy miałem zawsze na krzywych felgach, czego nie było widać na wyważarce + jakiś luz na końcówce układu kierowniczego (wewnętrznej lub zewnętrznej), co właśnie tłumaczy "znikanie" przy lekkim skręcie. Wyważanie kół jest nieskuteczne - trzeba zlikwidować luz i wyprostować (lub wymienić) felgi w dobrym warsztacie. Testowane na kilku samochodach i różnych oponach.
  5. A ja napiszę nie - KYB padł z jakością jak wszystko i raczej nie warto dopłacać. Doświadczenia warsztatowe + osobiste. Rożne samochody, sprężyny i amortyzatory.
  6. Wg przepisów do homologacji to ludzi liczy się po ~70kg i wszystko się zgadza. Czy w homologacji jest coś o bagażu? Może tak, może nie. Próbować możecie, ale tego bagażu to Wam chyba za dużo wyszło. No chyba, że masa własna jest inna.
  7. Ja używam do płacenia za A1 i A4 Autopay od dawna i nie mam żadnych problemów.
  8. Ja mam 130km/h (w tym, w którym wiem ).
  9. Ja tam się nie znam - w jednej peżynie mam co 180-240kkm, jest 340kkm (był wymieniany), zestaw rozrządu INA. Cisza, spokój. Tak, diesel PSA
  10. futrzak

    Corvetta LPG

    Cóż w tym dziwnego? Najtańsze w eksploatacji były/są Priusy na LPG (tak, hybryda). Od dawna.
  11. A szukałeś, że przypomnę "Szukam komfortowych i w miarę cichych opon" - dla mnie mogą się szybciej skończyć, komfort/cisza ma priorytet. Ja wrzuciłem do żonkowozu i jest bajka. Większość przebiegu to trasa/autostrady/ekspresówki. Nie zauważyłem też jakiejś mocnej zależności od nawierzchni.
  12. Zawsze dostawałem 2 kluczyki w komplecie i różne mocowania - tak jak daje producent. Najlepszy numer zrobiłem jakiś czas temu i stwierdziłem, że bagażniki przeloze na inne belki i na T wsuwki. Pomierzylem, pociąłem, zacząłem składać i się okazało, że T wsuwki są w innym rozmiarze i nie pasuje do tych belek 😁
  13. Coś jest, ale to się zmienia, a odkąd poprawili płynność (a za tym czas przejazdu) to już nie omijam co gorszych odcinków bokami.
  14. Na A1 na odcinku pomiarowym nie ma świateł Co do średniej - przydatna rzecz. Ja jeżdżę "na tempomacie" gdzie się i da i kiedy się da, ale jak człowiek wyprzedzi grupę baranów, która nie wie co to znaczy płynna jazda (w sumie wystarczy jeden na czele, by cały peleton zaczął szarpać i nagle ze spokojnej 70km/h robi się co chwila 50) i wróci do ~zgodnej z ograniczeniem, by wiedział o ile ma przekroczony i czy to się skompensuje w czasie dalszej jazdy. Na odcinku kilometr-dwa to jeszcze spoko i nie ma sensu wyprzedzać (zazwyczaj), ale jak jest 40km takiego odcinka to by się jednak przydało.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.