Jump to content

wilu

użytkownik
  • Content Count

    9605
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    19d 19h 22m 41s

Community Reputation

3187 Człowiek - do rany przyłóż

3 Followers

About wilu

  • Rank
    nikt taki
  • Birthday 09/01/1967

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    wieś
  • Car
    taboret

Recent Profile Visitors

1806 profile views
  1. czyli jak to u nas papierologia ponad wszystko. Auto które ma pierwszą homologacje jako osobowe i kartę pojazdu też. Można zmienić tylko w jedną stronę? Fakt chyba nie warto, ale jeszcze pozostaje kontakt do centrali skody. Tam powinni pomóc lub pokierować do działu zajmującego się homologacjami, oni pewnie coś będą wiedzieć wiecej bo takich skód było mnóstwo i są najłatwiejsze do powrotnej przeróbki bo każdy pojazd dostawał to co zdemontowane. Ja ze swoim Rapidem też przeszedłem historię. Zamawialiśmy spaceback ciężarowy ( na 2 osoby). Wymiana maili z handlowcem, targi, dobór wyposażenia a na końcu coś się mu poybuo i zamówł wersje liftback i to z fotelami z tyłu (4 miejsca) i z homologacją na ciężarowe co dla pełnego odliczenia vat nic nie wnosiło. Szedł w zaparte, że przecież w dowodzie ciężarowe to "da się". Z tego co wiem to później już w samym ASO wywalili te fotele, wstawili kratkę i poszedł jako pełna ciężarówka (to chyba fajnie wyglądało z taką dziurą do bagażnika ) A ja czekałem kolejne 3 m-c na właściwe auto. Dla mnie wyszło na plus bo robiąc nowe zamówieni pozmieniałem co nieco i wyszło lepiej wyposażone za te same pieniądze
  2. Z ciekawości, jakie oświadczenie miał na myśli? W przypadku skody z linii schodziła zawsze osobówka i tak były wystawiane papiery potem to już tylko zmiany na poziomie importer i jego ASO więc jeśli jest komplet dokumentów to powinno być do odkręcenia. Ja z obecnym rapidem pomimo, że wszystkie papiery były to i tak musiałem uzyskać zaświadczenie VAT od diagnosty bo pierwotna wersja to osobowe i nie miało znaczenia że importer zmienił przeznaczenie pojazdu i pierwsza rejestracja nastąpiła już jako ciężarowe Trudniej pewnie z fabrycznymi wersjami VAN bo tam faktycznie od momentu produkcji homologacja jest na towarowe
  3. Spoko, Zwróć uwagę, że podobno uprawniony diagnosta do zmiany homologacji wymagać może poświadczenia, że ponowny montaż tych szpeji z tyły został przeprowadzony przez "fachowy serwis". Nie wiem czy to prawda, ale chyba nawet tutaj na MK ktoś o tym pisał. Robota prosta ale jeśli to prawda to dodatkowy koszt.
  4. oj już nie mam tych fabi (zajeździłęm dwie) ale tak to wygląda (foto z netu) ja widzisz na podłodze białe uszy i ta czarna blacha to elementy mocowania fotela pasów. Same pasy (rolki) powinny być zwinięte i schowane pod plastikowymi boczkami po obu stronach. Reszta szpejów zawsze leżała za kratką i tak wydawano auta. Pewnie gdzieś u nasz w firmie będą leżeć te graty z w sumie trzech aut, ale znając szefa to powie, że nie pamięta
  5. Pasy powinny być, będą wystawać klamry. Generalnie skoda nie robiła vanów. To przeróbki u importera, wstawianie kratki i zmiana homologacji. Każde takie auto przy odbiorze miało "na tył" wrzucone to co zdemontowane.
  6. skoda i to nie jedna i to na większym dystansie i nie najmniej a zupełnie bezawaryjnym
  7. taką skodą z tym silnikiem przegoniłem do 160 tys. Tyle że ja to zrobiłem w 2,5 roku Na gwarancji padło turbo, po gwarancji jakaś dodatkowa elektryczna pompka wody. Auto stoi jeszcze w firmie do użytku awaryjnego z przebiegiem chyba 300-400 tys. Jak pisali taki przebieg to loteria, Choćby dpf przy takim przebiegi jeśli będzie dużo jazdy miejskiej będzie świecił Obecnie też silnik z tej lini ale w rapidzie 115 koni 160 tys
  8. https://www.toyota.pl/service-and-accessories/genuine-oils/#//yaris
  9. wilu

    Olej do skrzyni

    ale co to ma do mojej skrzyni
  10. wilu

    Olej do skrzyni

    Może producenci oleju dogadują się z centralami marek i umieszczają na stronach to co im pozwolą. Jak zmoim castrolem. Podana jest tylko norma forda a ravenol też ją ma i kilkanaście innych marek, więc..... Cena to ilość rąk przez które przechodzi produkt. Dzisiaj zamawiając sprzęgło miałem opcje z jednego zródła na jutro z innego za 6 dni, czyli sklep z hurtowni która ma na stanie lub z hurtowni która może mieć czyli ma w magazynach gdzieś w europie. Reszta to koszty po drodze IMO
  11. sprawdź tuleje na wahaczu. Nie musi być luzu, wystarczą oberwane gumy i przesuwa się lewo-prawo. Kiedyś dawno w fiacei doblo zaczeło ciąć Poprawiłem zbieżność i nic. Kolejny pomiar i znowu była, żle. Co ciekawe auto prowadziło się dobrze, ale na mokrej drodze wjeżdżając na pasy (przejścia) jak najechałem na malowane to auto uciekało w bok czuć było uślizg przedniej osi
  12. wilu

    Olej do skrzyni

    Już znalazłem toż to to samo co ja kupiłem. 75W GL4 https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/g052527a2 a w ravenolu nawet jest podana ta specyfikacja https://ioleje.pl/ravenol-mtf-3-75w-1l.html
  13. wilu

    Olej do skrzyni

    po spasowani wygląda to tak jest przesunięcie tak jakby nitowane było nieosiowo i pracowało z niepotrzebnym naprężeniem
  14. wilu

    Olej do skrzyni

    jak widzisz na foto pękły blaszki (one lekko sprążynują) Całość trzymała się na jednej, ale jak te oberwane próbowałem docisnąć to były lekko "przekoszone" Wygląda to jakby nie były prostopadle notowane docisk-słoneczko
  15. wilu

    Olej do skrzyni

    e to jakaś ściiema. Na oryginałach nie podają klasyfikacji. Mam pod domem skodę 3 letnią aż popatrzę czy jest książka serwisowa i co tam jest napisane
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.