Skocz do zawartości

alek_lc

użytkownik
  • Liczba zawartości

    596
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Legnica, PL
  • Zainteresowania
    samochody, ekonomia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

alek_lc's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

18

Reputacja

  1. Octavia jest kiepsko wyciszona. Insignia ciężka i trochę ciasna z tyłu. Chyba Mondeo z niezawodnym DW10 jest najrozsądniejszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę najmłodszy wiek w tym budżecie, wielkość + oferowaną przestrzeń, koszty eksploatacji. Chociaż podejrzewam, że Pastuch ma zdecydowanie niższy spadek wartości...
  2. Chyba, że podpiszą umowę o przelewie wierzytelności (tzw. cesję), w której sprzedający przekaże kupującemu prawo do odszkodowania za zdarzenie z dnia ....., w którym uszkodzeniu uległ samochód .... należący do sprzedającego.
  3. Dzień dobry, Czy jest ktoś tutaj z tego przedsiębiorstwa? Mam pytanie dot. używanego auta.
  4. Są holowniki na 6 miejsc (kierowca + 5), wiec nie ma problemu. Trzeba zgłosić operatorowi (najczęściej sami pytają, ile jest osób poza kierowcą). W Warcie działa tak, jak piszesz - jak przyjeżdża laweta i kierowca stwierdzi, że 'od ręki' nie naprawi, to dzwonisz do operatora i ustalają, która z wypożyczalni przywozi auto.
  5. Popatrz: na lokacie w banku masz 1% w skali roku? 2%? Jeżeli ktoś 'wrzuca' jakieś pieniądze w biznes to po to, aby się zwróciły xx%. Jeżeli z jednej strony nie masz kosztów (inwestycja + utrzymanie salonu, aut testowych, itp.), a z drugiej dogadując się z na duże zakupy otrzymujesz rabat od producenta, to pojawia się przestrzeń, na której można zarobić. Oczywiście - sprzedaż ubezpieczenia, finansowani to są dodatkowe przychody; czasami w ramach oferty 'wiązanej' (lepsza cena sprzedaży, ale przy własnym finansowaniu) warto przeliczyć, czy skorzystanie z 'promocji' salonowej jest opłacalne. Z drugiej strony większe grupy dealerskiej w PL też nie zarabiają tylko na sprzedaży: jest serwis (w tym blacharnia - niezłe marże), wypożyczalnia, handel używanymi, etc. Jaki problem, by pracownik platformy sprzedaży siedział przy komputerze w Lwówku Śląskim, Biłgoraju lub koło Starachowic, gdzie koszty prace są o 50% niższe niż w Warszawie? A czy Kowalski zaoszczędzi? Wg mnie trochę 'po Januszowemu'. Jazdę testową odbędzie u klasycznego dealera, który ma salon, serwis i koszty, a kupi być może 2-4% taniej.
  6. Tak. Ale nowe Ducata mają już 3.0 t (ze wzmocnionym zawieszeniem).
  7. To trzeba uważnie szukać, bo Jumper L3H2 ma tylko 1500 kg.
  8. Był czas (chyba do 2014), kiedy w PSA był problem z silnikami 2.2 ('wypalanie' tłoka). Później wprowadzono modyfikację i (podobno) problem się skończył. Wprowadzono silnik 2.0, który był oferowany zamiast poprawionego 2.2, czy równolegle? Bo teraz (na przełomie 2019 i 2020) wprowadzono 'nowy' 2.2 z taką samą pojemnością (2198 ccm). Czy w blaszakach problem z 2.0 jest taki sam? Troche się gubię...
  9. Ale w PSA? To przecież DW10 ze świetną opinią z osobowych Fordów/508/C5 i innych. Możesz rozwinąć wątek?
  10. Z L4H3 jest problem. PSA/Fiat są pojedyncze sztuki w PL, bo fabryka stała przez COVID. Nowy silnik 2.2 w PSA to podobno nowa jednostka, jak mi mówili w salonach, zupełnie inna niż dotychczasowa 'sławna'. Z kolei nowe DUCATo z silnikami od IVECO mają już AdBlue ze stosunkowo dużym spalaniem (10 litrów / 3.500 km). Zobacz, czy nie znajdziesz czegoś jako cesja leasingu na OLXie.
  11. Jeżeli polisa zakupiona razem z autem (przekazana przez sprzedającego), to nic nie musisz robić. Dopilnuj tylko, aby nie było przerwy w ochronie, gdyż w takim przypadku UFG nakłada karę, którą - co najwyżej - możesz prosić o rozłożenie na raty.
  12. Takie auta jeżdżą w transporcie międzynarodowym osób door-to-door. Jest wiele firm, które wożą pracowników do Holadnii / Niemiec / Belgii: odbiór w PL spod domu i transport za granicę 'pod drzwi'. Dla mnie tylko mały przebieg - 120.000 km / rocznie to standard.
  13. Nie. Możliwość zgłoszenia szkody 'z własnego OC' wynika z porozumienia pomiędzy zakładami ubezpieczeń. Ja bym zgłosił szkodę z AC - poczekał na wykonanie oględzin, następnie na informację od Policji do ubezpieczyciela kto jest sprawcą, a następnie wnioskował o zakończenie postępowania bez wypłaty odszkodowania. Następnie zgłosił szkodę u ubezpieczyciela sprawcy z informacją, że pierwotnie szkoda była likwidowana z AC (tutaj podaj nr szkody) i wnioskujesz o likwidację z OC sprawcy. Większe zakłady ubezpieczeń przesyłają sobie dokumenty dość sprawnie, więc raczej długo nie będziesz czekał. PS. Sprawca będzie zwracał kasę za Twoje odszkodowanie regresem: wiesz o tym?
  14. Ten konkrety FORD nie ma czujników parkowania z tyłu - przy tej wielkości auta jest to baaaardzo przydatny element. Generalnie Mondeo 2007-2014 to dość udane samochody: + przestronne i pojemne + silnik DW10 jest udaną konstrukcją, ale pilnuj paska rozrządu i wymiany oleju co 15.000 km + niskie ceny części, także oryginalnych + stosunkowo prosta instalacja elektryczna i mało elektroniki = mało problemów - średnia jakość plastików i materiałów we wnętrzu ('wyższe' wersje są lepsze) - średnie wyciszenie (w tej klasie są lepsi) - ze względu na dużą podaż cena odsprzedaży diesla będzie pikowała w dół
  15. alek_lc

    serwis w aso ?

    OK, rozumiem Twoje zdziwienie. Ale popatrz: jaka jest proporcja kosztu zakupu specjalistycznego oprogramowania + niektórych narzędzi do ilości serwisowanych aut? A koszty szkoleń ludzi? To jest biznes, a biznes ma się 'spinać'.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.