payur_gr
użytkownik-
Liczba zawartości
626 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
nigdy
Retained
- weteran
Profile Information
-
Lokalizacja
South Poland,
-
Zainteresowania
kasza manna
payur_gr's Achievements
wyciszony kierowca (10/20)
0
Reputacja
-
> Oczywiście jak wspomniał kolega Marek, o zamontowaniu DPFa mozesz > zapomniec, to nie tylko sama puszka ale tez kupa elektorniki! > Ale ja mam dla Ciebie inna informacje. W mojej firmie kupilismy > pol roku temu doblo 1,9 JTD M-JET 120 z DPFem. Filtr sie > zapychał co chwile, komp sobie nie radzil, ASO rozkładalo ręce > poza tym auto chodziło bardzo kiepsko (poprzednie Doblo 1,9 JTD > 100 chodził duzo lepiej!). Postanowilismy wywalic DPF... jakiez > było nasze zaskoczenie po jeździe próbnej.. Auto zaczęło jeździć > jak po zawirusowaniu! Uwierz. DPF ogranicza przepływ spalin dużo > bardziej niż katalizator. Pojeździj jeszcze 2 lata, a potem > kupisz sobie Bravo, ono spełnia Euro4! W dokładanie tego > badziewnego filtra sie nie pakuj! Cóż jestem co prawda teoretykiem ale... to ciekawostka - dlatego, że obecność DPF-a podobno jest dość mocno osadzona w elektronice sterującej silnikiem -a samo wywalenie DPFa pomogło? Wiem że na wielu forach zagranicznych - DPF stanowi dodatkową zagwozdkę dla tjunerów diesli - efekty po czipie auta z DPF podobno już nie są tak fajne jak dla "zwykłego diesla". Przecież mogliby wywalić DPFa i podrasować wóz bez stresu... Z drugiej strony - fakt DPF dodatkowo "przymula" ale jego czyszczenie odbywa się w warunkach "autostradowych" - może wystarczyło go przegonić?
-
Typowe usterki Punto i serwisowe akcje nawrotowe.
payur_gr odpowiedział bartekm na temat - Punto i Grande Punto
Może nie jest typowa ale się zdarzyła... Objaw: po przesunięciu dźwigni wycieraczek, silnik buczy, tylny spryskiwacz nie sika. Przód działa bez zarzutu, Ususnięcie: W ASO zaczęli od wymiany dobrego silniczka ... ale nic to. Sprawdzenie ciśnienia na wężyku prowadzącym do spryskiwacza tylnego, obok puszki bezpieczników w komorze silnika jest ten wężyk.. Ciśnienie jest - oznacza to przytkanie wężyka, przygięcie wężyka, zatkanie spryskiwacza... Przedmuchać pod ciśnieniem. Jak nie pomaga to rozkręcamy plastiki i szukamy miejsca usterki. (żmudna robota...) W moim przypadku pod tylną kanapą (miejsce za kierowcą) - weżyk wysunął się z uchwytu i plastik go docisnął do podłogi samochodu. Przy okazji usuwania usterki zapodano dodatkowy zaworek zwrotny spryskiwacza tylnego (tuż przed samym spryskiwaczem, na odcinku w klapie bagażnika) - poprawiło to cisnienie spryskiwacza . Myślę że instalacja spryskiwaczy jest podobna we wszystkich wersjach PII i PII FL. No chyba że ktoś ma jeszcze spryskiwacze reflektorów.... pozdrawiam