Jump to content

Harp

użytkownik
  • Content Count

    650
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  • Time Online

    5d 10h 27m 39s

2 Followers

About Harp

  • Rank
    kierowca

Profile Information

  • Name
    Krzysiek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    na 44 wyspach
  • Zainteresowania
    Adventure Racing
  • Car
    F25

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Harp

    Skucha i blacharka

    Dzięki za dyskusję. Szwagier będzie chciał zlecić lekkie powyciąganie tego i szpachlę podczas pobytu świątecznego. Powstały tam jakieś nieszczelności i nie chce by się tak syfiło.
  2. Harp

    Skucha i blacharka

    Touran. Jest to zdaje się listwa do obijania. Z pewnością oryginalna.
  3. Szwagier na trzeźwo, na własnym podwórku zrobił sobie takie kuku jak na poniższych fotkach. Pyta się co teraz. Auto ma już chyba z 10 lat ale było w stanie nieruszonym. Za rok lub dwa pójdzie chyba na przemiał za ulgę ekologiczną jak jeszcze w NRF'ie będzie. Albo do PL na drugie życie. Ja mu radzę wyciągnąć co się da i wiadro szpachli. Nic nie ciąć. Co szanowna brać radzi.
  4. Zdaje sobie sprawę, że suszenie i selekcja z pewnością odbiega od ideału. Jednak, niestety, nie przyrównuj też polskich standardów do innych krajów. Bywałem w Polskich tartakach i nie przypominają one tego niemieckiego (widziany na zdjęciach). O suszeniu piszą tak, za tłumaczem: "Techniczne suszenie odbywa się w sterowanych elektronicznie komorach suszących, w których można osiągnąć prawie dowolną końcową zawartość wilgoci. Proces suszenia jest monitorowany i kontrolowany za pomocą określonych punktów pomiarowych w drewnie, które są połączone z kontrolą za pomocą elektronicznej oceny. Również obróbka cieplna z certyfikatem i numerem rejestracyjnym na eksport, np. do Chin, Australii / Nowej Zelandii i USA / Kanady są możliwe. Nasze opakowanie jest zgodne ze standardem IPPC (www.ippc.int)." A teraz moja ocena organoleptyczna - Drewno przyjechało zbindowane w pakiety i zafoliowane termokurczem. Belki były bardzo lekkie. Nic nie popękało przez gorące lato. Tak jak pisałem, mam pewne podejrzenia co do certyfikatów - podejrzewam, że polski dostawca część zamawia jako drewno techniczne a nie konstrukcyjne...
  5. Harp

    okna;)

    Wybierałem pomiędzy Vetrex V82 bodajże a Oknoplast Winergetic premium z pakietami trój szybowymi U=0,5/0,6. Moje okna to wszystkie fixy oprócz tarasowego. Wygrał ten drugi ze względu na lepszą ofertę pod względem pakietów dla dużych przeszkleń (pow. 6m2) - 3szyby hartowane i duże klasyczne drzwi tarasowe. Czekam na montaż. Dużych różnic cenowych pomiędzy bardziej renomowanymi a małymi producentami nie było. Powyższe firmy wykazywały się jeszcze profesjonalizmem w zakresie technicznym. Widać, że mają wsparcie techników z fabryk. Mali robili duże oczy przy takich trochę nietypowych oknach.
  6. Taką deklarację dostałem a na drewnie były takie metki, które wydają się podejrzane co do przeznaczenia. Stempel był chyba tylko na murłatach. Zaraz poszukam dystrybutora od którego kupiłem. DoP-HR-VH-FiTa-DG.pdf
  7. Kupić suche a co więcej certyfikowane lite drewno na więźbę to niełatwe zadanie. Żaden tartak z okolicy nie oferował takiego. Drewna kvh nie chciałem. W końcu kupiłem lite C24 o wilgotności max 18 albo nawet 15%. Drewno świerkowe przyjechało z Niemiec. To C24 i papiery powiedziałbym że było takie sobie ale wytwórca potwierdzał, że cała partia jest sprawdzona. Drewno lekkie ale budowlaniec lekko narzekał, że się nie poddaje. Nic też nie pęka, nie rozsycha się.
  8. Szwagier, inżynier w Wolfsburgu twierdzi, że będzie drożej. Nie ma bata. Producenci będą musieli wydać konkretną kasę za kary emisyjne. Finansować będą je z takich źródeł jak: oszczędności własne (zwalniają, tną modele i oszczędności w infrastrukturze, etc), na początku z mniejszych marży, z klienta podnosząc mu ceny.
  9. Kiedyś już pisałem, że po doświadczeniach z pomieszkiwania w takich domach w Norwegii, nie chciałbym ich dla siebie. Powody mam następujące: 1. Te domy pracują. O wiele bardziej czuć jakieś wibracje, ruchy konstrukcji. Trzaśnięcie drzwiami powoduje, że pół chaty się porusza. To samo jak zbiegasz ze schodów. Przez to pewnie o wiele łatwiej o pęknięcia na ścianach w miejscach łączeń paneli. Popularna jest tam tapeta typu raufaza. 2. Przenoszenie hałasów - brak masy w materiałach by mogły je tłumić 3. Zabezpieczenie przed wilgocią - dokładność wykonania. 4. Wada lub zaleta, zależy jakie ogrzewanie wybieramy i jak chcemy je eksploatować to mała pojemność cieplna konstrukcji.
  10. Kupiłem te linkowane i porozwieszałem na budowie. Świecą jasno i spokojnie można pracować. Jedna w pomieszczeniu kotłowni i jest jak w dzień. Trzy w salonie 50m2 i jest spoko. W jednej słyszę bzyczenie.
  11. Dostawcze fordy będą przejęte przez vw. Ten swoje będzie ukatrupiał. Jest to wynik dealu za diesel gate. Także Amarok będzie zastąpiony rangerem.
  12. Szwagier ma Tourana. Mały z zewnątrz, wielki bagażnik.
  13. Wymagane czy nie, ale warto zrobić takie badanie. Tylko zrób je mniej więcej w obszarze posadowienia budynku. Z niego dowiesz się o głębokości posadowienia ław, wysokości wód, przepuszczalności gruntów.
  14. Harp

    Koszt budowy domu

    U mnie droga okolica i bym powiedział że tak od 150 k PLN. Za dom z poddaszem o100m2 postawy.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.