Jump to content

Harp

użytkownik
  • Posts

    1205
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Harp last won the day on January 29 2018

Harp had the most liked content!

Profile Information

  • Name
    Krzysiek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    na 44 wyspach
  • Zainteresowania
    Adventure Racing
  • Car
    F25 zmienione na G01

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Harp's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

823

Reputation

  1. Widać dbałość o składniki stopowe
  2. Tak czytam i jednak masz jakieś takie niedorobione te Jagi - brak przednich świateł przeciwmgłowych, brak adaptacyjnych świateł i słabo działający automat długich. Kierownik też taki lubiący świecić innym w oczy
  3. Myślę, że to taki chwilowy trend - teraz dopłacasz za nowoczesność z tabletami i co najwyżej guzikami dotykowymi a za jakiś czas będziesz dopłacał za fizyczne guziki i pokrętła bo będzie to promowane jako premium. Plastiki tak samo - w imię eko i elektryków pakuje się materiały z recyklingu i też się to podkreśla. To słuszny trend tylko dobrze by było by przy okazji nie wszystko było robione z jednej wytłoczki i tam gdzie powinno być miękko niech będzie i by dać jakieś wygłuszenie nawet super jak z recyklingu.
  4. Ponoć VW mocno wziął sobie do serca narzekanie klientów na elektronikę i priorytetowo mają to poprawiać. Mają też po części wrócić do bardziej tradycyjnego sterowania i poprawiać jakość materiałów w kolejnych modelach i liftach. Ponoć księgowym wyszło, że przegięli już z tym plastikiem.
  5. Harp

    Prostownik

    Testuję Noco 5 i zmęczone akumulatory. Na pierwszy ogień poszedł 4-5 letni akumulator kwasowy Varty 64Ah z auta żony - prądożerny mały Peugeot 1007 (elektryczne drzwi, skrzynia robot i inne udogadniacze. Auto mało jeżdżone po małym mieście na bardzo krótkich odcinkach, parkowany pod chmurką. Akumulator w tym roku przeżył zwarcie rozrusznika i po odpięciu z 5V przestał jeszcze w takim stanie trzy dni. Niby trup ale przy pomocy ładowarki z Lidla i oszustwa z podbiciem napięcia, naładowałem go i działał. Z miesiąc temu miał kolejny pad. Żona jechała z koleżankami do Szczecina i po zebraniu ich z miasta, podjeżdżaniu w kolejce na prom, z promu już nie zjechała o własnych siłach(z pięć rozruchów na przestrzeni 3km). Odpalenie z kabli i jazda. Jak go zacząłem ładować to miał ok. 12,4V. Zrobiłem mu z 6 cykli repair (ładowanie do pow. 16V ale według jakiegoś tam algorytmu) i po każdym cyklu napięcie spoczynkowe trochę rosło. Zakończyłem zabawę przy 12,76 w 15*C co powinno dać już w miarę poprawną gęstość. Z pewnością akumulator jest już mocno zdegradowany ale z pewnością trochę mu pomogło. Następny będzie akumulator w ojca aucie. Jakiś mały i 2-3 letni. Auto jeszcze mniej jeżdżone, garażowane, czasami podładowane ładowarką z Lidla. Zmierzyłem mu napięcie po jakiś dwóch tygodniach stania i było 12,05V. Czyli taki chodzący trup. Zrobiłem mu normalne ładowanie i będę obserwował jak będą wyglądać napięcia spoczynkowe także po kolejnych cyklach repair.
  6. No właśnie I jest to dalej zagadka czemu się tak dzieje. To już 5 napraw było - wymiany uszkodzonych czujników NOx, kalibracja, oprogramowanie. Od ostatniej naprawy chorowałem trochę ale dystans krytyczny już przekroczyłem. DPF też się wypalił. Kupiłem sobie dynks i apke i widzę co się dzieje z sadzą. Taka różnica teraz przy wypalaniu była że jechałem niemiecka autostradą Zobaczymy jak ta zima się skończy.
  7. Zupełna racja, automat narobił kłopotów.
  8. Tak. Skrzynia zrobotyzowana sterowana prądem. Sprzęgło tak samo. I to dosyć dużo tego prądu potrzebuje.
  9. Jak będziesz remontował to nie kupuj jakiegoś shitu. W żony aucie padał bendix i wymieniłem na jakiś badziew, którym zarzucony jest Internet. Finał był taki, że po jakimś tygodniu mało auta nie spalił. Zwarł się i działał do spalenia siebie i rozrusznika i to bez kluczyka. Dym pod maską, panika żony, aku wyzerowany że nie było nawet jak auta zamknąć, skrzynia robot dobrze że na luzie zostawiła. Aku wskrzesiłem po trzech dniach od 5V, cały nowy rozrusznik kupiłem.
  10. Do takich zadań najlepiej nadają się przeponowe pneumatyczne ale koszty bardzo duże. Może znajdziesz coś w przystępnej cenie. Chyba każda pompa z wirnikiem siądzie przy ssaniu piachu.
  11. W poniedziałek odebrałem naprawioną 5 raz. Ciekawie na jak długo teraz.
  12. Harp

    Prostownik

    To ja tylko nieśmiało dodam do tej ciekawej dyskusji, że ta ładowarka dla nygusów z chemii ładowania akumulatorów którą kupiłem, ma tryb naprawczy, który podaje 16v. Więc chyba zaspokaja ponad podstawowe potrzeby obsługiakumulatora.
  13. To już wiem dlaczego nasz narodowy samochód elektryczny tak epatuje swym wyposażeniem w broszurach https://aszdziennik.pl/136085,klamki-zderzaki-i-szyby-co-jeszcze-znajdziemy-w-polskim-samochodzie-elekt U innych może nie być dachu lub wycieraczek!
  14. Szwagier sprzedaje ten wóz. Mało jeździ, na pracy zdalnej cały czas... Po roku używania ma oferty odkupu o 70% większe jak zapłacił. Wylosował kupno kolejnego e-up'a. W wersji ze wszystkim i jakimiś pakietami, 2x komplet kół, nie wie co dokładnie ale też czarny. Zazdroszczę. BTW w ramach perypetii z moim autem, pisałem o x3 na Moto kąciku. Jeżdżę 330e.
  15. Harp

    Prostownik

    Za słaby jestem w te klocki Z tego co czytałem, to AGM dobrze ładować stałym napięciem ale też coś tam nie do końca. Kontrolować temperaturę i zmieniać parametry... Mam też właśnie aku AGM i niby taki mądrzejszy prostownik kupiłem co zrobi za mnie tę robotę na której się i tak nie znam.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.