Skocz do zawartości

mazzik

użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 008
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

7 obserwujących

O mazzik

  • Urodziny 23.11.1983

Retained

  • weteran

Contact Methods

  • Gadu-Gadu
    3896597

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Samochód
    BMW E90 191@400

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

mazzik's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

8

Reputacja

  1. Wymienione Przejechałem tylko 10km po wymianie - brak różnicy czyli dobrze Numery części/koszty gdyby ktoś kiedyś szukał: - filtr/sitko OEM Suzuki - 26445-79C10 - 240zł - uszczelka miski olejowej OEM Suzuki - 24784-79C10 - 80zł - dynamiczna wymiana oleju - 450zł - ilość zużytego oleju 8l x 55zł = 440zł Gdyby ktoś chciał wymieniać samodzielnie/statycznie: - ilość oleju przy spuszczaniu przez korek - 3,3 litra - ilość oleju przy remoncie/na pusto - 5,6 litra (Nie)stety serwis z tych "odstaw auto na recepcji i odbierz za 8h" więc nie wiem w jakim stanie, po tych 110 tyś km, był filtr i olej. Ale zakładam, że na kolejne 120 tyś spokój. @ghost2255 bardzo Ci dziękuję za udzielone odpowiedzi. Były bardzo pomocne
  2. No i to jest bardzo konkretna odpowiedź! Super wiedza. Bardzo Ci dziękuję Wychodzi na to, że mam odkręcaną miskę czyli AW80-40 (czyli potwierdza to informacje posiadane przez ASO). Niestety na wymianę statyczną 2-3 razy nie mam warunków (mieszkam w bloku, brak dostępu do kanału, odwożenie zużytego oleju do zbiórki - dużo zachodu). Zrobię tak: 1. zamówię filtr (to jest chyba smok olejowy)+uszczelka w ASO 2. pojadę na wymianę dynamiczną Niech wymienią dynamicznie olej, a potem odkręcą miskę i wymienią filtr + uszczelka.
  3. Wychodzi na to, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. ASO Suzuki wymienia olej statycznie (nie dynamicznie). Do tego ściągana jest miska plus wymiana filtra. Zadzwoniłem do warsztatu który wymienia olej dynamicznie ale z posiadanych informacji nie wymienia się filtra. Choć mają to jeszcze sprawdzić. Wg mnie powinno to być takie coś: https://www.ebay.com.au/itm/Ryco-Automatic-Transmission-Filter-Kit-RTK81-fits-Suzuki-Swift-1-5-RS415-/162706437227 Ewentualnie masz/ma ktoś może oznaczenie co to jest za skrzynia? (producent typ)
  4. Kupione (po zwiększeniu budżetu) Suzuki Swift 2009 (rejestracja 04.2010) 5d 1.5 automat. Z polskiego salonu. I tutaj mam pytanie: w instrukcji napisane jest, że olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniać co 165 tyś km. Auto obecnie ma 110 tyś - myślałem, że olej w skrzyni co 60-80tyś należy zmieniać a tutaj co 165 tys? Nie za dużo?
  5. Po weekendowy update: - Swift 3d (czerwony) sprzedał się w 24h - szkoda bo wyglądał na prawdę dobrze i byłem zdecydowany (poniżej 100tyś pewnego przebiegu, komplet kół zimowych, zabezpieczenie antykorozyjne) - Splash - ciężko dodzwonić się do sprzedającej, napisała smsa, że oferta aktualna, miała oddzwonić, podjąłem kolejną próbę - bez powodzenia, trochę słabo żebym się "dopominał" jako kupujący o sprzedaż samochodu - Swift 5d (srebrny) - byłem obejrzeć w sobotę, do wyrwania za 16500, widać te prawie 200tyś (a to urwany plastik we wnętrzu, a to pas się nie zwija, a to w bagażniku połamane plastiki i brak wykładziny) jednak bardziej zmartwiły mnie dwie rzeczy: pojawiająca się korozja na pasie przednim dolnym (pod chłodnicą i obudowa wentylatora), pod spodem też już oznaki korozji (tragedii nie ma ale raczej trzeba to szybko zabezpieczyć) podczas jazdy próbnej podczas przełączania z R na D oraz z D na R czuć mocne szarpnięcie. Wg sprzedającego winna jest nie wracającą do pozycji wyjściowej przepustnica, obroty były jakieś 1700 - 2000rpm (co się nawet potwierdziło jak ręcznie na postoju domknął przepustnicę i wtedy przełączaliśmy biegi) - ale nie wiadomo ile ktoś tak jeździł i takie szarpnięcia były ogólnie w zestawieniu z tym co się sprzedał w dobę, mam opory przed wydaniem 16500 za kompletnie niewiadomy stan Szukam dalej
  6. Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Dopytam jeszcze: czy skrzynie automatyczne między splash a swift to dwie różne skrzynie? Czy jeśli w splash jest niezabijalna to czy to samo tyczy się swifta? Rozumiem, że 1.5 to silnik w swift tylko w automacie zatem mniej tego na rynku. Ale czy ciągnie to jakieś konsekwencje? Podmienię swifta (fakt, że ma 3D ale nie można mieć w życiu wszystkiego na raz) - różnicę w cenie pomijam - 2tyś w ta czy w tą na przestrzeni kilku lat nie robi różnicy https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-suzuki-swift-1-5-automat-ID6DOa5N.html
  7. Dzień dobry Jestem na etapie poszukiwania samochodu typowo miejskiego dla mojej mamy (60+, niemotoryzacyjna, samochód traktuje jak coś z punktu A do B) Obecne auto to Peugeot 1.4 206 z 2003 roku. Ja zaproponowałem jej zakup samochodu z automatem. Prośba o ocenę tych dwóch egzemplarzy Suzuki Splash https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-splash-ID6DMD0m.html#5d4d4e9e3b + tańszy + zarejestrowany w PL + osoba prywatna to jest szansa, że po zakupie powie szczerze, w skrzyni troty a w silniku motodoktor żebym sam nie musiał szukać - jest to dla mnie drugi koniec polski Suzuki Swift https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-swift-1-5-benzyna105-kmautomatpelen-serwis100-bezwypadkowy-ID6DMxuO.html#5d4d4e9e3b + w miarę blisko - sprowadzany (jakoś mam opory przed wycieczkami po urzędach) - sprowadzany na handel więc zero informacji/kontaktu po zakupie Nigdzie nie dzwoniłem, na razie typowe szukanie na otomoto Możecie coś doradzić? Czy unikać tych skrzyń automatycznych jak ognia? Z góry dziękuję za wszelkie info
  8. Pojawiła się kwestia "można czy nie można?" Jeśli jest to teren wyłączony z ruchu -> nie można -> można wyhaczyć mandat Jeśli można -> to dlaczego egzaminatorzy za to uwalają na egzaminie?
  9. Pytanie czy całkiem źle uczą. Fragment z netu: "2. Małe ronda – to skrzyżowania o ruchu okrężnym, o średnicy zewnętrznej nie większej niż 40 metrów z jednopasmową jezdnią wokół wyspy środkowej. Wyspa jest nieprzejezdna. W celu umożliwienia przejazdu długim pojazdom ciężarowym i autobusom wyspa bywa otoczona pierścieniem wykonanym najczęściej z kostki brukowej." Trochę to niejednoznaczne bo nieprzejezdna jest wyspa. A wyspa otoczona jest pierścieniem Jeśli zapytasz o podstawę prawną mandatu gdy najedziesz na kostkę samochodem osobowym, odpowiem - nie przyjął bym mandatu
  10. - wiemy, że rondo opuszcza się z zewnętrznego pasa BŁĄD - zjeżdżając z wewnętrznego jesteśmy przez moment na zewnętrznym więc nie błąd - wiemy, że mogę po rondzie jeździć w koło zewnętrznym pasem aż do dowolnego zjazdu ZEWNĘTRZNYM I WEWNĘTRZNYM - chodziło mi, że mogę (bo niektórzy powiedzą, że w lewo tylko z lewego) - wiemy, że nie używam kierunkowskazów podczas wjazdu na rondo BŁĄD - to mnie zastanowiło - dlaczego błąd? - wiemy, że sygnalizujemy zjazd z ronda prawy kierunkowskazem (po wcześniejszym zajęciu ZEWNętrznego pasa) NIE MUSISZ ZAJMOWAĆ ZEWNĘTRZNEGO PASA - przez moment na nim jestem ale powiedzmy, że wiadomo już, o co chodzi Czy jeśli zjazd (droga wylotowa z ronda) ma więcej niż jeden pas to czy można zając dowolny? TAK Czy jadąc zewnętrznym pasem ronda, zjeżdżając z niego, zajmując lewy pas na drodze wylotowej ale nie przekraczając linii ciągłej jadę prawidłowo? TAK
  11. Mam takie rondo w RZ gdzie nie do końca ta reguła się sprawdza. https://www.google.pl/maps/@50.0498692,21.9978015,555a,20y,154.12h,25.79t/data=!3m1!1e3 Zaraz po zjeździe z ronda prawy pas się "kończy" (zaczyna się bus-pas) i nie od dziś wiadomo, że ten kto leci wewnętrznym po rondzie, raczej niezbyt chętnie wpuszcza potem innych
  12. A jak wjeżdżasz na rondo i skręcasz na nim w lewo to który pas przed rondem zajmujesz? Lewy? Polecam obejrzeć wszystkie trzy odcinki. Sporo wyjaśniają https://youtu.be/LOAYgfPuHVU?t=34
  13. Jasno i konkretnie Pytam, bo do pracy mijam dwa takie ronda i zachowania/reakcję widzę różne. Np wjeżdżam no rondo prawym pasem. Jadę na tym rondzie na wprost. Obok mnie, z lewego pasa jednocześnie wjeżdża auto, widzi kątem oka moje włączenie prawego kierunku i zakłada, że zjadę na prawy pas drogi wylotowej. Czasem gesty, czasem trąbienie. Auta z czyjegoś OC naprawiać nie mam czasu/zamiaru
  14. Nie podam podstawy prawnej tej wiedzy bo takiej nie ma. Ale rozumiem, że mogłem wyrazić się nieprecyzyjnie (w sensie, że "wymagam" aby za każdym razem zjechać na zewnętrzny, wyłączyć kierunek, przejechać kawałek (ile? jak długi?) włączyć kierunek, zjechać z ronda). No to nie. Nie twierdzę, że tak trzeba, że jest taka podstawa prawna. Rozumiem, że chodzi Ci o to że nie jest zabronione opuszczenie ronda w ten sposób (załącznik 4.png - zółty) I oczywiście się z Tobą zgadzam Choć równie dobrze może ktoś pojechać tak (załącznik 5.png - czerwony) - oczywiście podczas zmiany pasa z wewn na zewn należy użyć kierunkowskazu prawego i ustąpić pierwszeństwa pojazdom już na tym pasie znajdującym się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.