Jump to content

sherif

użytkownik
  • Posts

    23921
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About sherif

  • Birthday 05/29/1979

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Car
    T4, V8, EV

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sherif's Achievements

rajdowiec

rajdowiec (16/20)

5k

Reputation

  1. Sorry, ale ja tu nie widzę różnicy. W obu przypadkach ten zbiornik jest po zaworze jednokierunkowym a przed wejsciem do zbiornika. Oba też podpina się przez trójnik. Jedynie zawór bezpieczeństwa w przepływowym z tego co widzę jest przed a tu jest szeregowo, ale nie wiem czy ma to znaczenie.
  2. To jest ogromne bydle i m.in dlatego nie chcę już auta tej wielkości. Oczywiście każdy ma inne wymagania, ale stwierdziłem, że nie potrzebuje już tak dużego auta. V90 jest nowocześniejsze i to widać .
  3. Masz schemat jak to wygląda przy przepływowym ? Z tego co pisałeś, podłączenie jest w tym samym miejscu. Sprawdziłem, mam jednak szary .
  4. IMHO, tak nie było. Naliczane było zbliżone do czasu rzeczywistego. Tzn z danym cyklem licznik naliczał ile weszło, ile wyszło. Nawet kiedyś próbowałem dojść z jakim interwałem jest liczona energia, ale jak to bywa .. wsparcie sprzedawacy zlewało/przekierowało a jakiś spec w końcu zwalił, że to zależy od licznika . Producent licznika odpowiedział, ze jest programowalny i zależy to od ZE . Gdzieś chyba mam możliwe nastawy. Dopytywałem bo mój system zlicza sam dwa kierunki na podstawie mojego licznika oraz produkcji. Teraz nie wiem jak to przerobić ... Finalnie na rachunku były dwie wielkości na podstawie odczytów licznika. Na tej podstawie były bilansowane względem wybranego okresu rozliczenia. Wg zapewnień sprzedawcy licznik ZE zliczaj zbilansowaną energię, sumaryczną na wszytskich fazach .. bo to wymusza ustawa.
  5. Jak rozumiem podpina się tak samo jak te niebieskie (nieprzepływowe), tylko inna jest zasada jego działania ? Te zielone wymuszają przepływ wody w środku zbiornika ? Ja mam podpięte na zasilaniu zbiornika CWU, poprzez trójnik wraz z zaworem bezpieczeństwa, coś jak tutaj podają : https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/21718-jakie-naczynie-wzbiorcze-dla-instalacji-cieplej-wody-uzytkowej Ostatnio zaczął mi cieć zbiornik (miałem niebieski): i wymieniłem znów na .. niebieski. Mimo, że prosiłem hydraulika (nowego), żeby doradził jakiś lepszy, coby popracował dłużej. Doradził taki sam Reflexa DE, dołożył jedynie zawór odcinający, żeby łatwiej było wymienić w przyszłości . Fakt, większość hydraulików to gamonie, powtarzający błędy innych. Przerobiłem już 6-ciu i każdy miał co poprawiać po poprzedniku . Jedyny plus, że sam się wiele nauczyłem ..
  6. Właśnie .. ktoś rozkminiał jak się te godziny liczy ? Eon grzecznie mnie przeprosił, że nie mogą zbilansować mi całego 6M okresu, bo weszła nowelizacja (z godzinami) i się nie da . Także mam 1MWh nadprodukcji .
  7. Tylko czekać na kolejny artykuł AŚ "Znów pojechałem na wakacje EV, tym razem Teslą" + do tego kilka zdjęć z dziećmi i lawetą, gotowe
  8. Nic nie pomyślą, bo ubili go bez bezpośredniego następcy. Deko większym zamiennikiem jest V90 XC. Generalnie Volvo i tak ma bogatą ofertę bo w przypadku 60 i 90 masz do wyboru, sedan, kombi, podwyższone kombi oraz SUV.
  9. Ja miałem z ostatniego miesiąca produkcji 2016. D4 (2.4TD), wersja jakaś środkowa. Ogólnie to spore auto z przepastnym bagażnikiem. Bardzo dobrze wykonane wnętrze, ale trzeba pamiętać, że to stary koncept, więc środek trochę trąci myszką (niektórzy to lubią). Miałem zrobionego Polestara z 180KM na 215KM (jak D5), oczywiście AWD, A6. Napęd trochę średni (przesiadłem się z Subaru), poszaleć na śniegu się tym nie dało. Dla mnie największą wadą tego auta był silnik, klekotał jak to diesel na zimnym i sporo palił. Mały plusik, że przy deptaniu czuć było trochę lepsze brzmienie 5cyl. Ja nim dojeździłem przez 3lata do 95kkm, nic się nie zepsuło. Serwis wymienił jedynie tarcze z tyłu przy 60kkm. Siedziałem wcześniej w S80 (nie pamiętam który rocznik) to wydało mi się znacznie ciaśniejsze we wnętrzu.
  10. Jeżeli masz zawór bezpośrednio przed naczynkiem to zakręcasz i wymieniasz. Jak nie masz, to musisz zakręcić i spuścić ciśnienie ciepłej wody. Naczynie wpina się poprostu w obieg ciepłej wody aby przejęło zwiększone ciśnienie.
  11. eee "łatwo" to idę do garażu i przestawiam a nie żeby gdzieś jeździć
  12. Miałeś ściągacz do kierownicy i dużą nasadkę ?
  13. Mój nie chciał Xiaomi. Generalnie jeździ(my) już kilka tygodni na Motusie i mega fajna hulajnoga. Duży, szeroki podest, duże koła. Typowa miejska/stacjonarna hulajnoga. Zasięg z synem bezproblemu robi 60km w trybie sport. Vmax ograniczona do 25kmph lub 35kmph - zależy od ustawienia w aplikacji. Z wad nie posiada odcięcia zasilania i GPSu, ale to chyba wszystkie w tym budżecie mają. Zastanawiam się na podłączeniem modułu GPS.
  14. Sporo .. choć dla mnie i 300KM w zupełności wystarcza . Jeździć już nie mam po co bo lada moment mam odbierać XC60 B5, IMO to wystarczająco szybkie auto .. nie licząc limitu V . Nie wiem jak jest w Volvo plug-in ale np w Kii nie naładujesz za bardzo aku jeźdząc spalinowym. Rekuperacja działa, ale zasięg na EV od tego nie rośnie (jak jest 0). XC90 jest kobyłą AFAIR ma ponad 5m, w V90 mam prawie 5m i obiecałem sobie, że nie będę już większych aut kupował . Aczkolwiek to bardzo fajne auto i w wersji T8 ma więcej niż przyzwoite osiągi. Terminy 8m, czyli podobnie jak u mnie. Miesiąc temu kolega odbierał XC60 i było to nawet nie całe 8m. Volvo podobno dotrzymuje (jeszcze) terminów.
  15. Też się zastanawiałem na XC90, ale dla mnie zdecydowanie za duże auto. Karta flotowa kłóci się też z sensem zakupu plugina . Ile to ma mocy? Jak z terminami ?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.