Jump to content

huba301

użytkownik
  • Content Count

    810
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4m 22s

About huba301

  • Rank
    szukam żony

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa, Wojcieszyn
  • Zainteresowania
    akwarystyka, elektronika, samochody

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. huba301

    Hybryda czyli?

    > No to napiszę bezpośrednio - daj ten sygnał na odpowiedni pin ecu i masz problem rozwiązany. Normalnie z impulsatora można dać sygnał prędkości ? Tak jak na licznik do MPI ?
  2. Nie rób cofki zapłonu na mapie tylko zrób korektę zapłonu +/- 10 stopni dla wolnych obrotów. Zakres kroków silniczka 250 lub 255, teraz masz 100 kroków i to chyba za mało, nie wykorzystasz całego zakresu regulacji. Daj tylko same idle jak masz ustawione.
  3. > Pany - mam motor co to sobie chodził na hybrydzie. A odpalany będzie na kompie MM. Da się z tej > wiąchy kabli wychodzących z przepustnicy wyodrębnić te od TPSa? Od czego ta reszta kabli? > Reszta czujników pasuje (CPW, MAP...) ? Nie da się tak zrobić bo w hybrydowej przepustnicy są dwa silniczki krokowe i otwieraja klapkę, są tam też dwa potencjometry (TPS-y)
  4. > czekamy :D > ja dodalem jakies 10 - 20 % w WOT (w zakresie obr 2k - 3k troche wiecej nawet) i tyrkoli > okropnie... > ale to bylo takie na chybil trafil ze wzgledu na wieksza przepustnice inny dolot itd wiec sie nie > liczy... też podnosiłem mapę WOT i nie niweluje tyrkolenia całkowicie, usypia go trochę
  5. > Nie bardzo rozumiem co dokładnie masz na myśli bądź co sugerujesz (na marginesie, czepiam się, > wiem, wartość graniczna = limit jak dla mnie). TPS był ustawiony na 90 stopni wychylenia > przepustnicy, z programu wynika, że powinien być (dla takich obrotów już dawno) włączony tryb > WOT i tym samym wyłączona korekta lambda. 90 stopni to nie jest jeszcze, z tego co pamiętam, > maks jaki program przewiduje, ale już dawno WOT. Nawet chyba kiedyś widziałem 102 stopnie w 16V, ale to też pewnie dla tego że zaczyna od 15 stopni w idle.
  6. > Zgadza się, ale tam jest jeszcze jakiś myk z odpowiednim podpięciem do zbiornika wyrównawczego, > działać to powinno tak, że po wyłączeniu różnice temperatur same przeciągają wodę przez T, > która potem leci do zbiornika górą. Ale jak napisałem wcześniej, nie jestem pewien, nie > rozumiem, nie chce mi się, ..., tak tylko gdzieś raz wyczytałem. To raczej jest zrobiony myk żeby po wyłączeniu silnika gorąca woda poszła do zbiorniczka, dla tego dali rozgałęzienie nad głowicą, prawdopodobnie w najwyższym punkcie tej rurki.
  7. > prawdopodobnie cały pic polega na rożnicy w masie punto i sc/cc > Niedoskonałość programu się ''uwydatnia'' w lżejszym aucie... > tak samo rożnych budach silniki 1.2 16V miały rożne koła zamachowe (wagi) więc to też nie jest bez > wpływu > Trza wkładać EMU Weź pod uwagę że w czwartek bawiłem się Punto 1.2 16V i przed remapem tyrkoliło niemiłosiernie.
  8. > Ale ktoś tu już pisał że wsadził puszke z punto z dolotem i tyrkoliło.Chyba że źle kojarzę.A co do > mas na silniku to raczej nie może mieć wpływu bo silnik cały przewodzi mase wiec obojętnie w > którym miejscu mu damy masę W Punto na 100% jest do skrzyni, podłużnicy i aku jednym przewodem. Dolot w Punto ogranicza ilość powietrza, dość ciasny wydech z katalizatorem wycisza efekt tyrkolenia ale sądzę że i tak przymuła łapie seria Punto przy gazie na maxa na niskich obrotach tylko nie słychać tyrkolenia.
  9. Testowałem Punto 1.2 16V i powiem że strasznie tyrkoli, po zmianie dolotu i wydechu zaczęło masakrycznie tyrkolić tak więc nie prawdą jest że Punto nie tyrkoli nawet ze zmodzonym dolotem.
  10. Czy w nowszym sofcie będzie wpisanych więcej czujników, cewek bo na razie to ubogo jest ?
  11. > A ja się zastanawiałem nad umiejscowieniem czujnika położenia wału. W CC/SC trzeba coś rzeźbić, > żeby wlazł altek i nie przycierał o łapę/podłużnicę. Czy trzeba razem z tą modyfikacją > zmieniać koło pasowe na wale? U mnie czujnik był założony na trytrytce bo oryginalne mocowanie > nie trafiało w koło. Czy to nie jest takie zjawisko, że pod dużym obciążeniem zapłon jest > wyprzedzany za bardzo bo czujnik jest w złym miejscu i dlatego wypadają cykle? To też nie to, bo mam 1.2 16V z nie ruszanym mocowaniem czujnika położenia wału i tyrkoli. Jeżeli miały by być problemy z czytaniem impulsów z czujnika to im wyższe obroty tym więcej błędów odczytu by było. Tak mi się wydaje przynajmniej.
  12. > Tylko czemu modyfikacje ktore ja zrobilem z ecu zlikwidowaly mi tyrkolenie?Skoro nie ma nic > wspolnego z wiazka i sterownikiem? Zlikwidowały czy złagodziły bo to dość spora różnica? Faktem jest że Arab likwiduje tyrkolenie ale auto nawet nie ma 85 KM po takim zabiegu, to też jest nie do końca ok.
  13. > Tak zdecydowanie brak paliwa a nawet powiem że gdzieś musi być mapa która dawkuje je zależnie od > temp silnika też dlatego że mam chip który zlikwidował mi tyrkolkenie w zakresie 4tys do około > 5 oraz ograniczył je w dolnym zakresie obr (tylko takie tyrkolenie u mnie występowało) a > całkowicie zlikwidowałem sobie tyrkolenie ingerując w czujnik temp cieczy chłodzącej Zniwelowanie tyrkolenia już dawno się udało ale nie całkowicie, robiłem sporo przejazdów i zawsze tak nie do końca. Co do korekcji temperaturowej cieczy to na logikę nie ma nic wspólnego z tyrkoleniem bo korekta działa po całości obrotów a nie wybiórczo w danym zakresie. Niby można to zniwelować ale to takie oszustwo. Regulator paliwa w 16V jest na 100% 3.0 Bar
  14. > Nic, ta czwarta kreska to jest "powrót" afr po odpuszczeniu. No właśnie, dokładnie taka sytuacja się dzieje, przy 2000 RPM podleje, poczym nagle braknie paliwa, tu na wykresie zanim się ogarnie trwa to 1000 RPM i potem już jest ok. Tylko taka sytuacja nie zawsze w takim zakresie się zdarza ale przeważnie.
  15. Konsekwencje będą fatalne, tam jest mniejsze ciśnienie niż z muszli turbiny, może WG przestać działać lub zmieni się bost, będzie dużo większy. Potwierdzone w 95% > Pytanie teoretyczne bo nie chce nic zmieniac ale zawsze mnie to ciekawilo. > Bedzie roznica w cisnieniu ze wzgledu na straty jesli zamiast wezyka podlaczonego pod cisnienie z > muszli do EBC podlacze ja pod kolektor ssacy ? Jesli Wszystko jest szczelne to powinno byc > takie samo ? > Jaka moze byc roznica cisnienia ( lub brak roznicy) uwzgledniajac dlugosc dolotu, IC, P i kolektor > ssacy ? > Spotkalem sie z roznymi opiniami. > W kolektorze jest sporo "odbiornikow" cisnienia. > Mysle to sprawdzic podpinajac czujnik i MAP sensor przy muszli zamiast w kolektorze tylko czy jest > sens ? > Chodzi tylko o ciekawosc.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.