Skocz do zawartości

Pito

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 615
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Kraków/Wieliczka
  • Samochód
    --

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Pito's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

377

Reputacja

  1. Ostatnio wpinam przed myjką zwykły 10" filtr z wkładem zasypanym żywica jonowymienną. Trochę zmiękcza wodę, białe zacieki nadal są, ale sporo mniejsze niż dotychczas. Koszt niewielki (akurat miałem puszkę filtra, kupiłem tylko wkład). Jak chcesz idealnie bez zacieków, to niestety tylko osmoza. Aha, i podłączam myjkę pod ciepłą wodę z zasobnika. To pewnie też zbija trochę twardości, o kamień który zamienia zasobnik
  2. Pito

    Miernik cęgowy

    Mam go w garażu, bardzo przydatny sprzęt w domu. Uniwersalny, używam i do elektroniki, i do elektryki, ma też wykrywacz przewodów pod tynkiem, czujnik temperatury. Co do pomiarów małych prądów - zadziwiająco dobrze sobie radzi nawet dla kilkudziesięciu mA na DC. Testowałem kilka razy za pomocą zasilacza regulowanego, oczywiście błąd jest, dużo też zmienia ustawienie cęg względem kabla, ale pi razy drzwi jakąś upływność rzędu 10-50 mA pokaże.
  3. Już kupione InterPack - zobacz post wyżej
  4. Jakbyś chciał w rozmiarze 195, to mam nowe letnie Conti, ściągnięte z Clio mojej mamy jeszcze w salonie https://m.olx.pl/910094189/?bs=olx_pro_listing
  5. Belki zamontowane. Montaż prosty i szybki, 1 śrubka na każdej stopie. Na plus, że dość niskie i ładnie wyglądają na samochodzie. Mam zamontowane jeszcze 2 uchwyty rowerowe. Jechałem dziś 120, jest szum, ale nie jednostajny, tylko takie podmuchy, w sumie jakbym nie wiedział że mam bagażnik, to bym nie zwrócił uwagi, w Vitarze ogólnie jest głośno od lusterek. Do 100 praktycznie ich nie słychać. Poprzednie Cruz to Gwizdały i szumiały wkurzająco na Astrze od prędkości 70 km/h. Podsumowując - polecam, jestem bardzo zadowolony, a cena jak za darmo w porównaniu do Thule.
  6. Teraz jest trochę więcej części i akcesoriów do Nifilska. Jak parę lat temu szukałem zestawu naprawczego tłoczków to nic nie było, węże i akcesoria też skąpo, Karcher dostępny wszędzie. Ale ostatnio pompa wyzionela ducha (uciekł cały olej i zatarlem ją, problem zresztą związany z tymi uszczelniaczami tłoczków, których nie mogłem dokupić kiedyś). Już się szykowałem na nową myjkę Karcher K7, po czym okazało się, że pompa kosztuje trochę ponad 100zl. Wymieniłem i działa. Co najlepsze, to najprostsza myjka Nifilska C120.6 za jakieś 500 zł, a ma metalową pompę i naprawdę jest porządnie wykonana, ma już z 10 lat minimum. Teraz jej jeszcze dokupiłem wąż 15 m i dodatkową lance, chyba pozostanę przy tej firmie.
  7. Też bym nie wsadzał Kamoki dlanparu złotych oszczędności. Mam nawet złe doświadczenie z NGK, w której ukruszyl się kawałek izolatora i porysował cylinder. Świece sam montowałem, oryginalnie zapakowane, na pewno nie spadły ani nigdzie nie uderzyłem przy montażu. Może jakieś podrabiane były.
  8. Dobra, idąc tropem @bielaPL kupiłem InterPack, tyle że inny model (Virgo IR 120). Na Allegro mają od groma pozytywnych opinii, ktoś tam pisał i wrzucał zdjęcia, że do S-Crossa pasują idealnie, a cena (419 zł) taka, że nawet nie chce mi się kombinować z moimi starymi Cruz'ami. Może jeszcze uda się je sprzedać za jakąś stówkę? Zdam relacje jak wrażenia po montażu i testach. https://www.interpack.eu/product-pol-8025-Bagaznik-dachowy-Inter-Pack-Virgo-IR-120-na-relingi-zintegrowane.html
  9. W sumie nie wiem czy 4 wejdą. Przymierze po pracy te dwa uchwyty co mam do belek 110 cm. Ale póki co to mamy 2 duże rowery i 2x 16", które wchodzą do bagażnika. Zakładam że takie 20" to jakoś wiele szerokości nie zajmą, ale to sprawa na przyszły rok. Co do platformy - myślałem o tym, ale montaż haka + platforma to jest 4-5 tys. PLN. I bardziej rozważam wygodę montażu, niż jakość jazdy. Nie jesteśmy aż tak zapalonymi kolarzami, pewnie parę razy (powiedzmy 5) w tym roku skoczymy do Puszczy Niepołomickiej (ode mnie to 5-15 km) i może 1-2 razy gdzieś dalej (100 km). Na wakacje nie zamierzam tachać rowerów. Więc tu załatwiam temat za 500 zł, lub nawet 180, jesli uda się z tym Cruz'em. A jak się jazda spodoba dzieciom, to pomyślimy o haku i platformie, ale wtedy być może będzie nowe auto. Póki co miałem tego Cruz'a na Astrze i nie było tragedii z jazdą i montażem.
  10. Ok, w tym moim Cruz zamek w belce nic by nie zmienił - śruby są dostępne tylko od dołu i ukryte za plastikiem stopy (uchwytu relingu), który jest zabezpieczony swoim zamkiem. Zobaczę jak jest w tym Amos i InterPack.
  11. Przeczytałem jeszcze raz ze zrozumieniem i widzę że się nie zrozumieliśmy Moje uchwyty rowerowe są wyposażone w zamek. Nie wysuniesz uchwytu bez kluczyka (albo wiertarki :)) Czyli zamek w belkach jest tylko po to, żeby zapobiec wysunięciu osprzętu na bok (uchwyt na narty, rowery itp), jeżeli jest mocowany tylko na śruby. Wychodzi na to, że ja nie potrzebuję.
  12. Hmm, czekaj. bo nie rozumiem. Patrzyłem teraz na te belki Cruz które mam. Śruby między stopą a belką są ukryte pod plastikową obudową, zamykaną na zamek. Żeby się do nich dostać, trzeba zniszczyć ten plastik, albo sforsować zamek w stopie. A wtedy to już prościej odkręcić cały bagażnik. Edit: O, dokładnie tak to wygląda od dołu - nie ma dostępu do śrub.
  13. Dzięki. Podobają mi się te bez wystających belek, ale mam obawy o zmieszczenie (w przyszłości) 4 rowerów. Ale cena super. Co do zamków - ok, czyli żeby nie wysunąć 'osprzętu' na bok. To w taki razie nie ma potrzeby, mam zamki na mocowaniu uchwytów do belek.
  14. Cześć Potrzebuje belki na relingi do Vitary 2021 rok. Głównie do przewożenia 4 rowerów (2 duże, 2 dziecięce). Nie chcę wydać miliona, bo potrzebuje to na parę wypadów w roku. Ale jak już założę bagażnik w sezonie, to pewnie będzie jeździł zamontowany do jesieni, więc fajnie jakby było w miarę cicho. Wpadł mi w oko bagażnik Amos BOSS DYNAMIC - belki aerodynamiczne. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym producentem? Jak z hałasem, montażem, wykonaniem? Cena jest bardzo zachęcająca, bo okolice 500 zł. Wczoraj byłem w lokalnym sklepie, to gość mi proponował jakiegoś Taurusa za 1000 zł lub Thule za okolice 1500... no nie mam przekonania. Dwa dodatkowe pytania: - jaka długość na 4 rowery? Ten ma 107 cm, kolejny to już 130 cm, ale wtedy belki wystają jak trzepak. - po co jest zamek w belkach (opcja dodatkowo płatna, ale nie wiem czy potrzebuję)? Opcjonalnie - mam belki Cruz, w kształcie zaokrąglony trapez, mogę dokupić zestaw montażowy za ok. 180 zł. Ale obawiam się o głośność, poza tym wydają mi się ze trochę za krótkie (do potwierdzenia z producentem). Czy różnica w hałasie między nimi a tymi podlinkowanymi Amos będzie zauważalna? Zwłaszcza, że będą jeszcze na stałe 2 uchwyty rowerowe?
  15. Pito

    Renault - Arkana

    Tak jak @mmaciejosss, ja również się nie zgodzę. Czy to na autostradzie, czy na krajówkach, ale też w mieście, ciągle jeżdżę na tempomacie aktywnym. W Vitarze na 6tce można jechać w baardzo szerokim zakresie, ale też w Swifcie, przy skrzyni 5tce i silniku 83 KM jest to super opcja. Jak dla mnie to niezależnie od skrzyni jest to teraz na liście wyposażenia obowiązkowego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.