Jump to content

eMdzeJ

użytkownik
  • Content Count

    16181
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    6h 7m 15s

About eMdzeJ

  • Rank
    Reliant Robin Space Shuttle

Profile Information

  • Name
    Michał
  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    podwarszawie
  • Car
    francuski

Recent Profile Visitors

671 profile views
  1. update. Wielkiej zimy nie ma. Było raz takie ala bloto pośniegowe i trochę szadzi. Jeździ normalnie, przy hamowaniu trzyma kierunek jazdy. Nie ma żadnych reakcji które by mnie zaskoczyły na minus. Czekam na jakiś faktyczny śnieg żeby zobaczyć co będzie wtedy. Na razie zmiana na plus.
  2. Dużo odpowiedzi ale tylko 1 kompletna i faktycznie dotyczy stacji 123 (CircleK). Po pierwsze większość tych stacji jest hybrydowa. Masz stanowiska do tankowania zwykłego (płacisz przy wyjeździe w budce przy szlabanie) są też stanowiska samoobsługowe. Na samoobsłudze też możesz zatankować "do okienka" wciskając wcześniej przycisk płatności przy kasie. Ale to jest jak rozumiem przypadek, który Cię nie interesuje. Nawet jak stacja jest hybrydowa to stanowiska samoobsługowe są czynne całą dobę. (poza wielkimi mrozami kiedy nie działają). To dla mnie bonus bo tankuje zazwyczaj przed 7. Możesz płacić gotówką deklarując wcześniej za ile zatankujesz ale nie dostaniesz do ręki reszty. Aby ją dostać musisz zadzwonić na infolinie albo podać mailem wymagane dane - całość jest opisana na dystrybutorze. Wg mnie to jest opcja dla ludzi tankujących zawsze za 50zł. Do niczego innego się nie nadaje bo jest upierdliwa. Ja zawsze tankuje do pełna i w tym przypadku zostaje tylko karta. Wkładasz kartę, wyklikujesz maksymalną kwotę obciążenia karty. To tylko kwota maksymalna tankowania. Karta zostanie obciążona faktyczną kwotą zatankowanego paliwa. Potem wybierasz czy chcesz paragon, czy może używasz karty do faktury itd. Wybierasz nr dystrybutora (automat jest jeden na lewą i prawą stronę dystrybutora). Tankujesz. Po odwieszeniu pistoletu albo odjeżdżasz albo wkładasz jeszcze raz kartę i odbierasz paragon. U mnie rozliczenie karty jest praktycznie natychmiastowe (mbank) A co najważniejsze... Nikt nie pyta się czy chcesz płyn do sprykiwaczy, kartę lojalonosciową, nie proponuje hotdogów. Nie ma też kolejek
  3. Jakim cudem jak auta z tym silnikiem są dostępne od chyba września tego roku?
  4. W moim rozmiarze Michelin primacy i crosslimate to praktycznie ta sama cena - różnicy na komplecie było chyba 200zł. Ja patrze jeszcze z punktu widzenia starzenia się gumy a nie przebiegów. W Lagunie miałem tak, że opona zrobiła się twarda, bieżnika mało co ubywało a padł kord (chyba) w jednej oponie z tyłu i opona wydawała z siebie bardzo dziwne dźwięki. Zimówki też się zestarzały ale już były na granicy wymiany wg bieżnika. Wszystko to w przebiegach do 20 tyś rocznie. Wole wymienić na dobre całoroczne co jakiś czas i mieć w miarę świeżą gumę na oponach niż jeździć na starych bo "szkoda wyrzucić bo ma jeszcze x bieżnika" Koła zmieniałem sobie sam ale jest to jednak upierdliwe. Zawsze zmieniasz jak jest nieprzyjemnie na zewnątrz. Trzeba to gdzieś trzymać itd. Teraz zamiast wieszaków na koła mam dodatkowe półki w garażu
  5. z tego co pamiętam miałem 215/50 R17
  6. będę rozkminiał to koło marca bo pewnie wtedy zbliżę się do przebiegu na przegląd. Bardziej mnie martwi znalezienie takiego ASO Citroena które auta nie popsuje niż cena przeglądu
  7. mam ofertę w aplikacji Citroena na 570 zł wiec pewnie tyle. Jakby przyjechać ze swoimi gratami to pewnie taniej. Z tego co się do tej pory spotkałem to na ogół biorą ok 200zł za usługę + graty.
  8. Ja mam dość specyficzne oczekiwania, które głownie wynikają ze stanu zdrowia musi być wyżej musi być automat musi niewiele palić i mieć dobra opinię o awaryjności w połączeniu model/silnik/skrzynia Zafira odpadła ze względu na spalanie i cenę wyklinanej konfiguracji.
  9. Ja potrzebowałem auta do którego się wygodnie wsiada. Inaczej bym kupił zwykłe kombi. Czasami auta są takie same jeśli chodzi o wysokość a fotel jest albo nisko albo wysoko.
  10. Nie rozumiem ceny SUVów. W moim C4 Sapcetourer (krótki) jest więcej miejsca z tyłu, mniej pali (z takim samym silnikiem i automatem), sporo mniej kosztuje
  11. To nie kwestia ekologii a zdrowia. Filtr DPF wypala to co najgorsze dla zdrowia zamiast wypychać to cały czas przez rurę wydechową aby wszyscy to wdychali. A co do CVT to eCVT ze zwykłym CVT to ma chyba tylko wspólną nazwę. Lekko przejaskrawiam ale nie ma co porównywać eCVT ze zwykłym CVT. Zupełnie inna konstrukcja i jednak inne odczucia podczas jazdy.
  12. Dowolny środek do mycia silników. Ale jak to stare zabrudzenie to trzeba kilka razy. Spryskujesz, czekasz aż wsiąknie i zareaguje z olejem, płuczesz. Czekasz aż wyschnie i patrzysz czy jeszcze wyjdzie. Jak wyjdzie to ponawiasz. Po góra kliku razach będzie jak nowa.
  13. Większość tych nowości jest w wersji 130km. 150km jest normalniejsza. Ma normalna turbinę, nie ma cyklu millera. Wszystko to ze względu na większą temperaturę spalin. Czemu nie DSG w 1.5? Bo przynajmniej do sportsvana wkładają/wkładali tą samą suchą skrzynię, która pierdzieli się przy większych przebiegach. Autem mam zamiar przejechać do 200 tys wiec nie mam ani zdrowia, ochoty i czasu bawić się w wymianę/naprawę skrzyni. Tak wiem fanatycy VW powiedzą że to się nie psuje. Ciekawe co na to ludzie na forach VW którzy na skrzynie o tym kodzie strasznie marudzą. Druga sprawa... DSG jak na automat jeździ średnio. Największą różnicę widać przy pełzaniu. Jeździłem kilkoma i wszystkie tak mają i mi to osobiście nie pasuje.
  14. no no. Takie rozwinięcie, że jest chyba z 9 nowości w tym silniku. Zastanawiałem się nad sportsvanem z tym silnikiem ale odpadł ze względu na DSG. inna głowica, rozrząd, cykl millera, inne doładowanie ze zmienną geometrią sterowaną elektrycznie, do tego GPF. Zmienione chłodzenie, inny układ wtryskowy. APS czyli specjalna masa natryskiwana na cylindry. Ze znanych rzeczy odłączanie cylindrów. No i olej 0w20. Jak dla mnie to praktycznie nowy silnik a nie rozwinięcie.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.