Skocz do zawartości

jacob24

użytkownik
  • Zawartość

    3524
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    9h 59m 6s

8 obserwujących

O jacob24

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 16.07.1979

Profile Information

  • Imię
    Remik
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Szczecin, Heilbad Heiligenstadt
  • Zainteresowania
    komputery
  • Samochód
    Logan 1.0, Bmw E30 M3, Aveo

Ostatnie wizyty

1263 wyświetleń profilu
  1. jacob24

    Nowe Polo 1.0 MPI 80KM

    podoba mi się to, że w DE przy, np. szkołach jest 30 km/h i wszyscy jadą mniej więcej tą prędkością. Tak sobie myślę, że można by u nas podnieść te 70-ki do przykładowo 90 gdzie rzeczywiście można a w newralgicznych miejscach jak okolice szkół itp. zmniejszyć do tych 30 km/h. Tutaj nie chodzi o to gdzie jest logiczniej i że w Niemczech, Norwegii są surowsze kary itp. ale o kulturę jazdy - do tego trzeba dojrzeć🙂 Jakiś bat musi być oczywiście ale włączyć myślenie to podstawa
  2. jacob24

    Nowe Polo 1.0 MPI 80KM

    ożesz... ehhh:-( ciężko się wypowiedzieć ale: 1. coś słabe to wyprzedzanie - bynajmniej tak to wygląda na filmiku 2. jak widzę Bmw X5 czy X6 to najchętniej od razu zjechałbym do rowu - nie generalizuję oczywiście kierowców tych aut 3. ile on pędził, że nie wyhamował bo chyba było grubo a warunki no takie mocno średnie Kolejność punktów zupełnie przypadkowa Tak czy inaczej było za szybko i tyle, ostro ta Skoda dostała:-(
  3. jacob24

    Nowe Polo 1.0 MPI 80KM

    tutaj już wkraczamy na trasę, a chodziło o auto do turlania się po mieście. Fajnie mieć zapas ale ja nawet mocniejszymi autami zbytnio nie wyprzedzam - za dużo się naoglądałem to raz a dwa - czasu nie zyskam zbytnio. Nie ma co się stresować i kozaczyć. Jak byłem młody nie powiem - czasami mnie poniosło ale przypomnę sobie takie sytuacje to cieszę się, że zmądrzałem😁 Co innego autostrada, tam raczej nie trzeba się stresować czy coś jedzie z naprzeciwka🙂
  4. jacob24

    Nowe Polo 1.0 MPI 80KM

    Ja przewaznie jestem wszędzie pierwszy. Ruszam szybko, dojezdzam do zadanej prędkości itd. Zawalidrogą niegdyś nie bylem. Ale do takich celów to to i cienko z 900-kąpiel styknie jak ktoś jest ogarnięty i potrafi jeździć stąd uważam, że takie Polo wystarczy
  5. jacob24

    Nowe Polo 1.0 MPI 80KM

    w VW Up daje rade sobie ten silniczek. Jak jeździłem natomiast testową Fabią 1.0 75 ps to miałem wrażenie, że mimo podobnej mocy Logan jest nieco żwawszy o ile można tak to określić😁 no ale rzeczywiście jest minimalna różnica wg praktycznych testów. Napisałeś do miasta i styl jazdy spokojny to spokojnie wystarczy. Przecież chyba w mieście nikt nie wyprzedza tirów powyżej 100 km/h - odnoszę się tutaj do w/w sugestii koniecznego zakupu tsi. Dla mnie natomiast fakt wydania ponad 50 tys. za auto z takim silnikiem mógłby być powiedzmy "gryzący" natomiast jak szwagierka lubi Polo i jeździ spokojnie to czemu nie. Kończąc moje wypociny @wujekcybul podał fajną ofertę na Ibizę i jeżeli rzeczywiście w podobnej cenie jest tsi to nie ma co się zastanawiać. Naddatek mocy czy momentu zawsze mile widziany o ile finansowo możemy sobie na to pozwolić🙂
  6. jacob24

    Kompakt do ok. 35k

    do Logana dostałem zimówki, podłokietnik, 1000 zł rabatu. Ale to jak już na poważnie była rozmowa - tzn. może inaczej - myślę, że to oferta dla każdego bo jak przeglądałem otomoto to takie tzw. promocje były u większości dilerów. Na początku była sztywna cena ale już w drugim mailu po jeździe próbnej gdzie wyraziłem zdecydowanie od razu wiedziałem co tam będzie dodane in plus:-) Na samym początku chciałem 0.9 tce, w międzyczasie miałem jeszcze chwilę, że byłem o krok od zakupu właśnie Sandero 0.9 tce bo takie 3 lub 4 auta mieli na placu stąd znałem cenę Sandero po upuście. Wydaję mi się, że po prostu te auta tyle kosztują a promocja - no cóż - zawsze być musi żeby klient wiedział, że zrobił najlepszy deal życia:-) Fakt - faktem jak za nowe auta to ceny są rewelacyjne
  7. jacob24

    Kompakt do ok. 35k

    Logan czy Sandero różnią się tylko tyłem:-) ale tak było u mnie w mieście Sandero - po max rabacie cena była 40.9
  8. jacob24

    Kompakt do ok. 35k

    Można się dogadać w salonie na 40-41 za tce tylko trzeba szybko się decydować wtedy. Przerabiałem temat to coś tam wiem:-) Tutaj jako przykład: https://www.otomoto.pl/oferta/dacia-logan-laureate-tce-90-super-oferta-90-km-za-mniej-niz-40-tys-zl-ID6BDltL.html
  9. jacob24

    Kompakt do ok. 35k

    nie chciałbym wywoływać niepotrzebnych dyskusji ale myślę, że kolega się nieco rozpędził i z tym silnikiem i z tym abc. Raz, że za 36-37 tys. można jeszcze kupić Sandero w wersji Laureate z klimą i niezbędnym wyposażeniem natomiast za ok. 40 tys. z silnikiem 0.9 tce. Dobrze wyposażone i już jakoś odpychające się oraz ekonomiczne nowe auto.
  10. jacob24

    Dacia 0.9 tce, czy jest jakiś rywal do 45 tys?

    Po przejechaniu w sumie około 300 km wnioski: Auto będę porównywał siłą rzeczy do Aveo 1.2 8v 2006r., na pewno nie do Bmw ani do aut firmowych😀 - silnik lekko wibruje na wolnych obrotach - nie jest wcale taki głośny, słyszalny w porównaniu do 4 cyl. Pandy czy Aveo głośność na podobnym a może i ciut niższym poziomie. Pewnie dochodzi kwestia wyciszenia auta ale nie jest źle - elastyczność jest w porządku - auto najlepiej czuje się w zakresie mniej więcej od 1500 a 3700 rpm - przyspiesza jak na suche dane nader ochoczo - reakcja na gaz jest stosunkowo szybka, w sensie - nie ma problemu z włączeniem się do ruchu - powyżej 4000 rpm stosunkowo niewiele się dzieje a wzrasta niepotrzebnie hałas oraz zużycie paliwa - można jechać 110 - 120 km/h bez uszczerbku dla zdrowia, później słychać już bardzo wyraźnie silnik - spalanie to może zostawię na za jakiś czas, to chwilowe potrafi być naprawdę bardzo niskie - miejsca z przodu mogłoby być więcej jak dla mnie - tutaj Aveo góruje przestronnością z przodu - ale tutaj każdy jest w szoku, pewnie ze względu na mocno odsuniętą szybę czołową i fotele, które można sporo przesunąć do tyłu - miejsca z tyłu jest sporo dla dwóch dorosłych osób, bagażnik jest pojemny - sprzęgło chodzi lekko, kierownica również, skrzynia biegów w miarę precyzyjna oprócz wstecznego - czasami ciężko go znaleźć:-) - zawieszenie fajnie wyważone, dobrze łyka nierówności, auto trzyma się drogi - nie porównujmy do klasowych liderów w kwestii prowadzenia ale naprawdę nie jest źle - drzwi zamykają się ok - widać maskę oraz jej krańcowe punkty więc parkując sporo widać - w Aveo musiałem się przyzwyczaić bo nie widać tzw. punktów skrajnych, teraz mogę parkować Aveo na tzw. milimetry ale na początku to trzeba było czasami wysiąść z auta i zobaczyć ile jeszcze zostało:-( w Dacii od razu można zaparkować dokładnie - audio - czyste brzmienie, przyjemnie się słucha, na początek wystarczy, kiedyś zobaczę co tam można ulepszyć ale wstydu nie ma Za tą kasę jak najbardziej ok. Jak ktoś się zastanawia to nie ma nad czym myśleć. Aha - plastyki na początku było trochę czuć, teraz powoli zapach się "wycisza" 🙂 Stosunkowo udane auto, trochę tandetne miejscami to fakt ale da się lubić. Gdyby było to moje podstawowe auto to dołożyłbym jednak do 0.9 tce. Może jeszcze ta "kosiarka" 1.0 r3 rozkręci się po "kilku" km. Czasami nagrywam jakieś filmiki, może z czasem coś wrzucę. Może jak będę do Zakopca jechał to będzie dobry sprawdzian. Oby przetrwała równie bezawaryjnie jak Aveo👍
  11. jacob24

    Opony - zużycie

    Hmm to trochę tak i trochę nie. Ja nie jestem absolutnie specjalistą ani szklaną kulą😁 najlepiej pogadać z dobrym wulkanizatorem ale naprawdę dobrym. Nie ma co również popadać w paranoje, jeżeli guma jest nadal miękka a opona nie ma niepokojących śladów to czemu nie. Pytałem o ten przebieg bo jak kiedyś rozmawiałem z wydaję mi się, że dobrym wulkanizatorem doradził żeby po ok. 50 tys. przebiegu sprawdzić dobrze opony. Jak jest ok można śmigać dalej. Ja na przykład odczułem teraz mocną różnice między zimówką kilkuletnią a letnią po niecałym drugim sezonie. Te 4.2 mm, które podałeś jest de facto jeszcze bezpieczną granicą ale daje do myślenia. Może lepiej poszukaj dobrego wulkanizatora i poproś o sprawdzenie. Myślę, że to będzie niż teoretyzowanie i opinie z jednej strony zakładaj a z drugiej na śmietnik😁
  12. jacob24

    Ogłoszenia

    ja napisałem o swoich prywatnych zakupach i obserwacjach - to co widzę u znajomych itp.😀 ad. silników to nie spotkałem się żeby w mało wymyślnym silniku był jakiś większych problem przy przebiegach rzędu 100-150 tys. Bardziej mi chodziło o to, że kupując takie auto dla siebie obserwując postawę ludzi jest tak: uczepiłem się tego Fiata no ale niech będzie za przykład😁 kilkuletni, idealny, pierwszy właściciel. Ludzie jadą, lakier ok, w środku nie ma obory, silnik pali, "no ładnie jedzie" - bierzemy, nawet się zbytnio targować nie będziemy. Jakie sprawdzanie - przecież pierwszy właściciel, krajowe auto, salonowe, co tu sprawdzać jak taki miły pan. A później dopiero wizyta w warsztacie i się okazuje, że miły pan to 2-3 razy olej i klocki wymienił a tak to tylko tankował - i za małą chwilę zaczyna wychodzić ta eksploatacja pt. "panie - ja to tylko paliwo lałem"😁
  13. jacob24

    Opony - zużycie

    z ciekawości ile km zrobiłeś dotąd na tych oponach?
  14. jacob24

    Ogłoszenia

    To ja dodam swoje trzy grosze:-) czasami lepiej kupić uwaga - nieco starsze ale doinwestowane auto. Tak jak zostało kupione Aveo z przebiegiem 200 kkm. Było wymienione już sporo rzeczy, m.in. sprzęgło oraz rozrząd - nie było żadnych dziur itp. Owszem purchle na progu były ale gość opowiadał o aucie z pół godziny, opony nieco twarde ale zimówki dodatkowo w niezłym stanie. Do wymiany zaraz po zakupie było łożysko - zostałem poinformowany o tym, olej bo chcieliśmy wymienić. Jakoś przez ok 50 kkm auto było praktycznie bez wkładu, pomijając znowu olej, wycieraczki, klocki. Później się pojawiło parę rzeczy ale wiadomo - przebieg i wiek. Auto dobiło do 300 kkm i nadal bez problemu można jechać w trasę. Wiadomo, nic w życiu nie jest pewne😁 Równorzędnie w rodzinie została zakupiony Grande Punto z nalotem trochę ponad 100 kkm. Wizualnie nawet ładne. Nic nie było robione praktycznie. Zaczęły się koszta, rozrząd, zawieszenie itd. To są chyba najgorsze auta - błąd - to nie wina aut a ich właścicieli, przebieg trochę ponad 100 czy nawet do tych 150 i nic nie robić a później ktoś kupuje auto od pierwszego właściciela, w którym pakiet startowy może być naprawdę spory Nie generalizuje ale niestety tak często bywa
  15. jacob24

    Astra K vs Megane 4 do miasta

    jeżeli auto typowo do miasta, ew. jakaś "przelotówka" - to na takie zastosowania jakieś nowe auto klasy b - najlepiej z jak najprostszym silnikiem. 8 kkm czyli miesięcznie wychodzi ok 650 kilometrów. Niedużo. Ja w PL ostatnimi laty robię średnio miesięcznie 900 km. Do takich zastosowań wybrałem nowego Logana za 36 tys. Absolutnie nie chciałbym Cię przekonywać do tego auta ale weź pod uwagę, że przy takich przebiegach nie spędza się całych dni w aucie Do zastosowań firmowych czyli duże przebiegi wcześniej obecnie dostałem Passata ale przebieg tego auta to ok. 5 tys. miesięcznie, 90% autostrad. Jak nie chcesz klasy b dołóż nieco jeżeli możesz i weź nówkę. 2-3 letni kompakt za 50k pln przy niewielkim użytkowaniu nie ma sensu ekonomicznego Udanego zakupu
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.