Jump to content

jacob24

użytkownik
  • Content Count

    3588
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    17h 38m 46s

About jacob24

  • Rank
    mistrz kierownicy
  • Birthday 07/16/1979

Profile Information

  • Name
    Remik
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Szczecin, Heilbad Heiligenstadt
  • Zainteresowania
    komputery
  • Car
    Logan 1.0, Aveo, Mazda MX-6

Recent Profile Visitors

1362 profile views
  1. jeszcze do niedawna myślałem podobnie ad. prestiżu i ktoś zwrócił mi uwagę ad. Volvo - potwierdzam, widziałem, jechałem - co prawda innym modelem ale jest ok - bardzo fajne auta i właśnie Volvo bym wybrał. Z Bmw miałem do czynienia z F10 w odmianie 520d i oczywiście porównując do typowo miejskich aut można było użyć stwierdzenia jakoś się zbiera ale ogólne wrażenia były kipeskie ad. dynamiki. Tzw. lag-i przy ruszaniu, elastyczność taka sobie. Może na papierze nie wyglądało najgorzej ale w rzeczywistości przypominało jazdę W210 2.2 cdi. Poza tym psuło się przez okres gwarancji i zaraz po gwarancji padło turbo. Kiedyś o tym pisałem bardziej szczegółowo. Auto kolegi, po F10 wziął w leasing G30 z benzyną i dopiero jest zadowolony Głos dla Volvo👍
  2. jacob24

    70kpln - Rapid ?

    Up w odmianie 60 ps rzeczywiście ma dłuuugą piątkę. Długą piatkę posiadała również moja Panda 1.1 oraz Aveo 1.2 - na 4-ym biegu dochodzi do 175 km/h licznikowych i odcnika, na "piątce" spada do ok 4,2 rpm więc tzw. nadbieg, z którego co najwyżej można się delektowąc i patrzeć jak wytrąca prędkość. Thalia 1.4 z krótką skrzynią "szła" na każdym z pięciu biegów do odcinki, to samo potrafi jej kuzyn Logan - wycisnąłem ostatnio licnikowe 180 km/h - wg gps 168 km/h - coż z tego jak była to jazda na tzw. odcince. Mimo wszsytko chyba preferuję krótsze przełożenia, takimi autami rzadko kiedy oscylujemy wokół v-max a w mieście przydają się krótkie przełożenia We wspomnianej Thalii oraz Loganie zawsze przy 60km/h wrzucam na "piątkę". W Aveo również ale to właśnie Aveo dzięki długim przełożeniom zużywa mniej paliwa Aha - zapomniałbym o ostatnim gruzie -Mx 6 - ma świetnie dobrane przełożenia, 1- ponad 50 km/h, 2 - prawie 100 km/h, 3- ok 130 km/h, 4- niecałe 180km/h, 5 - nie sprawdzałem jeszcze granic możliwości bo muszę tylne amory wymienić raczej
  3. to jaka była przyczyna tzw. "majonezu" ? przeważnie jest upg ale nie zawsze. Za 400 zł to chyba robota? Licząc ceny gratów pasek, pompa, olej, sonda, filtry to już pewnie na oko wyjdzie 400 zł
  4. bez przesady, dla stwierdzonego daltonizmu może by przeszło ale w innym przypadku to jakiś wybieg...
  5. Neutralnie czyli chodzi głównie o barwę światła?
  6. Żarówka nie ma homologacji. Homologację ma lampa do konkretnego typu źródła światła. Ok czyli jeżeli mam seryjne reflektory przystosowane do W5W to mogę zamontować normalną postojówkę W5W byleby nie led. Gdzie sprawdzić barwę światła? Te postojówki od Philips`a mają nieco chłodniejszą barwę
  7. a jaka barwa tych postojówek? Pytam z ciekawości bo w Aveo mam fajnie ułożone trzy powiedzmy "odbłyśniki" do postójówek i chętnie bym coś innego zamontował. Pewnie skończy się na postojówkach od Philips`a z serii Blue - posiadają homologacje, nie wiem czy coś w kwestii Led-ów się zmieniło?
  8. jacob24

    70kpln - Rapid ?

    nie było tego silnika w Rapidzie. Występuje w Fabii i Citigo
  9. Popatrzcie na Pandę, dla jednej osoby idealne auto - wystarczająco zrywne, mało awaryjne, bardzo praktyczne i przestronne. Te auta, o których napisałeś nie będą takie fajne w utrzymaniu, szczególnie to 1.6 tdci. Skoro do 8 tys. to chyba nie chcecie kolejnej połowy tej kasy wsadzić w to auto. Mowa o tdci Moje zdanie jest takie, że do 10 tys. kupujemy jak najprostsze auto i w miarę najnowsze, do 20 tys. można typować, powyżej idziemy po Dacię albo bierzemy leasing/ kredyt / najem Clio III absolutnie nie neguję ale do 8 tys. wraz z pakietem startowym może być ciężko o niezmęczona benzynę ale Twoja kasa/Twoja sprawa:-) tylko żeby się później mity nie zrodziły, że auta na "F" to do kitu są:-) Pozdr i życzę dobrego zakupu
  10. Naprawdę uważasz, że kupno powiedzmy 20 letniego tdi-ka jest rozsądnym wyborem? Rdza w mniejszej lub większej postaci niestety występuje w wielu wiekowych autach, nie tylko tych bitych i jej brak raczej uznałbym za rzadkość. Nikt nie demonizuje natomiast lepiej kupić powiedzmy polecane tutaj Lacetti. Dużo mniejsze a właściwie minimalne ryzyko ew. wpadki, kosztów itd. Poza tym ciężko będzie dyskutować skoro pojawia się porównanie do 3-letniej Mazdy oraz pisanie drukiem słowa "grama".
  11. Warto to na pewno rozważyć brak rdzy lub możliwie jak najmniejszą ilość, dalej ceny części zamiennych, może jakąś historie auta, ew. co było robione itp. W starych, sprowadzanych tdi czy to będzie Seat, czy VW będzie to raczej wielka niewiadoma. Fakt, że nową OI w wersji 110 ps jeździło się ok - elastyczne, zrywne i oszczędne ale z uwagi na upływ czasu odpuściłbym już szukanie igły w stogu siana, szczególnie przy tak małych przebiegach
  12. świetny wybór w tej kwocie, chyba nic lepszego się znajdzie. Przestronne auto, prosty silnik, proste zawieszenie. Dużo miejsca w środku i niezawodne podobnie jak Aveo. Jeżeli trzeba coś wymienić to części są naprawdę tanie i łatwo dostępne. Niestety tak jak napisałeś te auta są niedoceniane...
  13. tylko weź znajdź egzemplarz z małym wkładem. Te OI, A3 i pochodne będą miały już najechane sporo kkm więc mega loteria. Nie twierdzę, że się nie da ale to takie trochę proszenie się o kłopoty. W tym budżecie jest sporo prostych benzyn, nie poleciłbym już na dzisiejszy dzień klekota w tych pieniądzach
  14. jak zapytałem kiedyś mojej mamy to odpowiedziała - tylko nie diesel:-) cyt. " do biedronki czy netto do ciotki " 🙂 aczkolwiek przebiegi mojej mamy to ok 6-7 tys. km. Mimo wszystko żadnych diesli
  15. też bym brał, może nie ten konkretny egzemplarz ale coś w "benzynie"
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.