Skocz do zawartości

Luterq

użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 921
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa wawer
  • Zainteresowania
    motocykl

Luterq's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

0

Reputacja

  1. > Mam inną definicję pojazdu ekonomicznego. > Ignorujesz kompletnie koszt zakupu, a przy niskich przebiegach to on będzie najwięcej ważył. > Stąd taki np Peugeot 301 czy inna Dacia - auta ekonomiczne, tanie w zakupie, nieskomplikowane, > niewysoko wyposażone I zobacz dzisiejszego 301 albo civika, corsę itp. są większe i cięższe w wielu przypadkach niż ich odpowiedniki wyższych klas poprzedniej generacji. Samochody są coraz ładniejsze ale i coraz masywniejsze z każdą generacją.
  2. > Wyraźnie większe rozmiarem i masą: > Kormoran 175/65R14, komplet za 530 zł > Sava Perfecta 175/65R15, komplet za 559zł > Pierwsze z brzegu ceny z Allegro. Kormorany ?!? To kormorany w 130 i inne pelikany dębice itp są po 400 zł za komplet.
  3. > Właśnie dlatego ekologia to bzdura a bezpieczeństwo? No kurde jeśli chcę jeździć takim wozem ,co > daje mniej bezpieczeństwa to CHCĘ takie auto móc kupić! Osobiście myślę o czymś takim, aerodynamikę można jeszcze dopracować, z gigantycznym 4,4L silnikiem waży 850 kg.
  4. > Zarówno opony, jak i inne elementy mogą być naprawdę tanie dopiero przy wielkoseryjnej produkcji. > Żeby ktoś rozpoczął wielkoseryjną produkcję musi być zapotrzebowanie. Zerknij sobie na > cenniki nietypowych rozmiarów opon. 4X OPONY BARUM 135/80R13 70T BRILLANTIS - 588 zł nowe
  5. > To sobie poczytaj: 1L wody na 40000 L skroplonego gazu, jakoś się nie boję.
  6. > Nie widze rynku zbytu na takie wynalazki, chyba ze bylyby dotowane albo dawaly jakies sensowne > ulgi. > Wbrew pozorm przy przecietnych przebiegach koszt paliwa nie jest najwazniejszy. Ale nie chodzi o samo paliwo. Redukując masę możesz zastosować mniejsze i tańsze hamulce, klocki mniej się zużywają, delikatniejsze zawieszenie, mniejsze amortyzatory, do tego mniejszy silnik i mniej cylindrów zużywa mniej oleju i mniej oleju wchodzi przy każdej wymianie. Te same łożyska przy 1/3 mniejszej masie będą chodziły aż korozja je dopadnie. Połowę węższe opony będą też wiele tańsze w eksploatacji.
  7. > Mozliwe, ale niestety tego sie nie uniknie i dlatego jestem ciekawy jak dlugo pozyja nowoczesne > wtryski benzyny gdy beda zasilane gazem. Co to za wymysły ?!? Jaka woda w gazie, to jest układ szczelny i zamknięty. Mietek na stacji LPG otwiera sobie butlę z gazem i siup wiadro wody ?!? Woda to jest w zbiornikach benzynowych i diesla, bo tam się wilgoć z powietrza skrapla na ściankach zbiorników i jest uwięziona po wpadnięciu do lżejszego od wody paliwa. Ale podobno są specyfiki co potrafią wodę rozpuścić, na tyle skuteczne, że kiedyś wodę na stacjach potrafili dodawać. Miałeś skopany reduktor i przeciekał, stąd woda. Uwierz, że wtryski będą zachwycone czystym gazem a nie produktem ropopochodnym z całą tablicą Mendelejewa, dodatków, uszlachetniaczy i wody.
  8. > Ale zauważyłeś, że współczesne samochody sa DUZO bardziej ekonomiczne niż ich przodkowie? i to > pomimo większej masy, wymiarów i lepszych osiągów? Dodatkowo oferują wyposażenie i > bezpieczeństwo o którym przodkom się nawet nie śniło... Tak, wiem też gdzie moglibyśmy być z techniką motoryzacyjną dziś gdyby paliwo kosztowało dwa razy więcej. Zatrzymaliśmy się w rozwoju ekologii pojazdów dla ich wyglądu, dziś projektant ma robić samochód ładny a niekoniecznie aerodynamiczny. Szczególnie wyraźnie to widać przy projektowaniu motocykli, są coraz mniej aerodynamiczne, bez sensu są zakładane coraz szersze opony itd.
  9. > Odpowiedź brzmi TESLA. Czego więcej potrzeba? Połowę mniejszej i tańszej tesli.
  10. Problemem nie jest mrzonka, tylko samo napędzające się koło "trwałości". Robimy ekonomiczny pojazd, ale musi mieć trwały silnik, więc dajemy duży, ale już nie waży 70 kg tylko 200, większy silnik wymaga mocniejszej ramy, więcej pali, większy zbiornik, większy zbiornik, większa karoseria, waga rośnie, mocniejsze zawieszenie, mocniejsze koła, szersze opony, pojazd robi się ociężały, dajmy większy silnik itd.. Ten sam schemat można zastosować w drugą stronę, lżejsze elementy przekładają się na lżejsze inne elementy. Łożyska się zużywają, ale za cenę jednej piasty do dużego samochodu można kupić kilka mniejszych. > Lekka konstrukcja jest OK, tylko co z bezpieczeństwem gdy wokoło jeżdżą czołgi po 1,5 tony? Trzeba jakoś zatrzymać ten wyścig zbrojeń.
  11. > Niestety technologia kosztuje. Ale są takie auta. Np bmw i3 w sumie jest jak na bmw i swoje osiągi > wcale nie takie drogie. > Tam jest sporo tej techniki której się domagasz. Gdyby nie akumulatory auto byłoby niesamowicie > lekkie. > Problem w tym, że obawiam się iż byłoby malo chętnych na auto które jest sporo droższe niż inne w > swojej klasie, a ma kiepskie osiągi. > Zobacz że ludzie jeśli tylko maja ciut więcej kasy kupuja auta duże lub bardzo duże. Modne są SUVy > Itp. Pokraki > A jeśli ktoś ma malo pieniędzy to wybiera auta używane. Po prostu brak jest zapotrzebowania. > Zwroc jednak uwagę że EU wymusza przepisami zmniejszenie zużycia paliwa i producenci przynajmniej w > teorii coś w tej materii robią. Ja chętnie bym kupił, tylko trochę strach po ulicy tym jeździć, byle Yaris może mały ekopojazd skasować. Smarty chyba przez pewien czas się sprzedawały, nie wiem co z nimi teraz się stało.
  12. Jest już technologia aby budować naprawdę ekonomiczne pojazdy, lekka konstrukcja pozwalająca stosować lekkie koła, lżejsze i mające mniejszy opór łożyska, lekkie szyby z akrylu, mały jedno lub dwucylindrowy silnik z doładowaniem, sterowany zaawansowanym komputerem, oświetlenie led. Taki dzisiejszy garbus z aerodynamiką TT i technologią tesli oraz motocykli sportowych.
  13. > Nie musisz nawet wkuwać w mur. Wystarczy zamocować na kątowniki do montażu więźby. A nie przywitam za 5 lat rdzawych zacieków, odporne to jest na garażowe warunki ?
  14. > ...dostepne na stacjach jak obecnie? > Silnikow dajcych się przerobić na lpg jest coraz mniej wiec raczej dystrybucja lpg też przestanie > istniec. > A moze sie myle. Zupełnie się mylisz, silników dających się przerobić na LPG jest coraz więcej. Gdy LPG wchodziło do gry, możliwe były jedynie proste gaźnikowce, potem dodali krokowy i udało się skutecznie gazować proste wtryskowce, technika poszła na przód i dziś można się wpinać w OBD i wszystkie wtryskowce chodzą. Nawet diesle można dziś gazować. Rozwój zmierza w stronę wymuszonej ekologii, więc za naście lat, możesz mieć prędzej problem z nalaniem diesla w detalu niż LPG
  15. > Wstaw mocną belkę pod istniejącym nadprożem podpartą na ścianach (trzeba podkuć). Do niej umocujesz > mechanizm bramownicy. I to chyba będzie najlepsze rozwiązanie, w miarę tanio i szybko, solidna belka drewniana wpuszczona w mur, dwa podciągi i styropian jako wypełniacz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.