Skocz do zawartości

Griba

użytkownik
  • Liczba zawartości

    586
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Polska
  • Zainteresowania
    Unikanie na forum technicznym dyskusji z tępakami, którzy nie rozumieją treści pytania z postu.

Griba's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

0

Reputacja

  1. Dobra, znalazłem po wykonaniu kolejnych n tel. Może komuś się przyda. Mają tutaj zestawy naprawcze do Majora i do innych reduktorów > MEGAPOL. Bardzo dobry kontakt i niezwykle szybka wysyłka. Pozdrawiam, Griba EOT
  2. > Akurat AL-700 ma na wyjściu na elektrozawory diodę 1N4004 dla cewki przekaźnika przełączającego > sondę lambda, więc gaszenie przepięć na elektrozaworach przypadkowo jest. Również dotarłem do schematu > AL-700. Jest przekaźnik K1 G5L i owa dioda (D7), która "gasi" jego cewkę. Wygląda na to, że elektrozawory nie mają nic do gadania z elektroniką sterownika. > Co do elektrozaworu i diody w nim to wątpię, żeby była, bo zgodnie z jednym z "prawe Murphyego", > jesli jest możliwość odwrotnego połączenia + i - to kiedyś znajdzie się idiota, co tak zrobi, Ten idiota to niby ja? Czy tak ogólnie? Po co od razu takie mocne słowa? > więc mądry projektant nie wstawiałby jej. A jesli u Ciebie była, to już jej nie ma, bo ją > usmażyłeś podłączając +12V w kierunku przewodzenia. Więc śpij spokojnie. > Pozdr. Dziękuję za wyjaśnienia i rady. Idę spokojnie spać. Pozdr, Griba
  3. > Jak to zamieniłeś? Tam powinna być w cewce dioda gasząca przepięcia i odwrotne podłączenie powinno > dać zwarcie i spalić bezpiecznik. Po to są oznakowania + i - na korpusie. No chyba że spaliłeś > tą diodę, no ale to wtedy będą hulały przepięcia na sterownik. Jeżeli załącza elektrozawory > przekaźnikami to może zaspawać kiedyś styki, jeżeli mosfetami to przepięcie może je zniszczyć. O to ciekawe. Myślałem, że "gaszenie przepięć" jest w samym sterowniku na wyjściu. A każda cewka pod LPG ma diodę? Czy tylko niektóre? Testowałem układ na małym zasilaczu - nic nie wskazywało na problem z podłączeniem. Stary AL-700 daje póki co radę, ale może lepiej jak dodam diodę - tzn. dołożę? Wolałbym jednak, żeby mi nie padł. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam, Griba
  4. Obdzwoniłem parę e-sklepów, spr. all i jest lipa - brak zestawów naprawczych do Lovato Major Turbo. 1. Czy może ktoś się orientuje, czy z innego Lovato podejdą membrany? Niby wygląda zewnętrznie reduktor Major Turbo podobnie do innych (na przykład RG92 RGE92 RG90 RGE90). Dekle niby takie same, nie licząc kompensacji) ale membrany czy podejdą? 2. Albo czy da się dorobić membranę u kogoś? Namiary, kontakt? Chciałem sobie zrobić ładnie, a tu lipton. Pozdrawiam, Griba
  5. > Koledzy, może coś podpowiecie. > Musiałem zmienić wielozawór. > Szkiełko ze wskazówką przełożyłem ze starego wielozaworu. > Okazuje się jednak, że w nowym wielozaworze pole magnetyczne cewki elektrozaworu powoduje, że > kontaktron wariuje i szkiełko cały czas "daje" sygnał rezerwy (instalacja to Autronic, który > łyka "minusa" jako sygnał rezerwy). Cewka jest znacznie bliżej szkiełka niż w starym > wielozaworze. Próbowałem inne szkiełko i jest to samo. > Co z tym zrobić? Czy są jakieś szkiełka z "mechanicznymi" stykami dające 0 lub 1? > Pozdrawiam, > Griba Gdyby ktoś był równie mało ogarnięty jak ja, to rozwiązanie okazało się banalne - wystarczyło, że zmieniłem miejscami + i - zasilający elektromagnes wielozaworu. Kontaktron stał się mniej czuły, ale nadal reaguje na magnes i rezerwa działa (przynajmniej teoretycznie na stole, trwa faza testów ). Pozdrawiam, Griba
  6. Jest to takie cudo > OMB wielozawór 180/30 odpowiednik lovato tomasetto. Odpowiedź sprzedawcy co do braku szkiełka: "...żaden wielozawór nie jest wyposażony w szkiełko rezerwy bo nie wiadomo jaka będzie instalacja pod maską...". Ma to jakiś tam sens, bo nowe instalacje poziom poziom gazu i wtedy szkiełko musi inne pewnie być - z potencjometrem czy coś. A ja potrzebuję sygnał 0-1. Pozdrawiam, Griba
  7. > Spróbuj wykonać ekran magnetyczny - owinąć cewkę folią z materiału ferromagnetycznego lub > ostatecznie aluminium. > Pozdr. Próbowałem, ale bez powodzenia. Miejsca mało, cewka b. blisko szkiełka. Pozdrawiam, Griba
  8. Koledzy, może coś podpowiecie. Musiałem zmienić wielozawór. Szkiełko ze wskazówką przełożyłem ze starego wielozaworu. Okazuje się jednak, że w nowym wielozaworze pole magnetyczne cewki elektrozaworu powoduje, że kontaktron wariuje i szkiełko cały czas "daje" sygnał rezerwy (instalacja to Autronic, który łyka "minusa" jako sygnał rezerwy). Cewka jest znacznie bliżej szkiełka niż w starym wielozaworze. Próbowałem inne szkiełko i jest to samo. Co z tym zrobić? Czy są jakieś szkiełka z "mechanicznymi" stykami dające 0 lub 1? Pozdrawiam, Griba
  9. Wasza wyprawa robi wrażenie! Trasa super! Pozdrawiam, Griba
  10. Griba

    Rumunia 2013

    Bardzo fajna trasa. Właśnie po raz kolejny słyszę, że Rumunia super i tak myślę, że chyba za jakiś czas trzeba będzie się tam ruszyć. A jak ludzie? Ponoć b. przyjaźni? Nie było po drodze problemów z Cyganami - to podobno dość duży problem w niektórych rejonach? Spaliście w trasie na dziko, czy jak? Pozdrowienia, Griba
  11. Griba

    Montaż tempomatu z Opla

    > Proszę: KLIK > montowałem u siebie w Astrze F tempomat z Omegi B. Prosta sprawa, w wątku z linka myślę, że > znajdziesz wszystko Dziękuję, już ogarnąłem we własnym zakresie. To prawda - podłączenie modułu z Opla jest banalnie proste, chodź ze względu na drobne różnice występujące w Nubirze wymaga nieco większej inwencji własnej. Tym samym EOT. Pozdrawiam, Griba
  12. Griba

    Montaż tempomatu z Opla

    > Zafira A tempomat Dziękuję za opis, ale to mi nic nie da. Zapomniałem dodać, że montuję w Lacetti, gdzie przepustnica sterowana linką i brak gotowej instalacji pod tempomat. Być może tempomat z linku źle opisany na aukcji - w każdym razie jest z Opla takiego, gdzie występuje przepustnica sterowana mechanicznie (może z Vectry?). Schemat podłączenia tempomatu z TIS (do Opla gdzie tempomat steruje zwykłą mechaniczną przepustnicą) rozwiałby moje wątpliwości. Pozdrawiam, Griba
  13. Cześć! Koledzy chcę założyć tempomat od Opla. O taki jak ten > tempomat. Czy ktoś posiada schemat podłączenia, lub mógłby zrobić PDF z TIS'a? Potrzebuje wiedzieć, skąd do tempomatu brana jest prędkość pojazdu. Spotkałem się z informacją, że z czujnika ABS i z drugą, że z czujnika VSS w skrzyni. Wolę się upewnić jak jest faktycznie. Prośba o informację, jak ktoś coś wie. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Griba
  14. 1) oslona tylnej tarczy jest w oplakanym stanie a w zasadzie jej juz nie Kolego możesz spokojnie do końca usunąć tą osłonę - u mnie było podobnie, papier praktycznie to był, oberwałem w końcu obie i wbijam w to. W NUII też miałem podobny problem, część "papierową" wyciąłem kątówką, żeby nie wpieprzyła się w felgę lub zacisk. Wymienia się prawdopodobnie całą tarczę kotwiczną - z tego co tam zauważyłem w tej rdzy, to osłona jest zgrzewana z tarczą kotwiczną na stałe. Koszt całości jest chory. Samych osłon nie widziałem. Możesz dorobić coś takiego jak bardzo chcesz i przynitować. 2) > spad simeringa walu korbowego Myślę, że będzie widać olej zbierający się na dole pod kołem zębatym na wale rozrządu. Tyle, że jest osłona paska rozrządu. Jak wyciek jest mały to będzie się sączyć spod osłony paska rozrządu, jak spory, to pewnie miska olejowa będzie cała uwalona z tej strony. W tej okolicy silnika, ale w 2,0 (NUII) mi puściła uszczelka pod pompą oleju. Wtedy też wszystko miałem zapaprane olejem, ale widać było, że olej kapał z łączenia pompy z blokiem. Pozdrawiam, Griba
  15. > Święty TIS online: > TO_TU > w 08/2008 i 11/2008 masz po polsku od aveo 2006 a w 12/2011 masz aveo 2005 ale tylko cyrylicą. O to mi właśnie chodziło (cyrlica nie jest problemem). Mam PDF dla silników 1,5 (książka "Sam naprawiam" po rosyjsku - skan) - znalazłem przy okazji poszukiwań do 1,2 SOHC. Jeżeli ktoś chętny mogę przesłać. Dziękuję i pozdrawiam, Griba
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.