Skocz do zawartości

tomaszzz

użytkownik
  • Liczba zawartości

    276
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    informatyka, piłka nożna, samochody

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

tomaszzz's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. Tak, ale to się dzieje kiedy żaden z biegów nie jest włożony (na luzie). Po prostu wciskanie i puszczenie sprzęgła na wolnych obrotach. ???
  2. Witam, Pytanie kieruję szczególnie do osób, które jeżdżą/jeździły nową Pandą. Moja (rocznik 2015), silnik 1.2 benzyna, od nowości ma następujące objawy: - na biegu jałowym + na postoju lub w czasie jazdy + na zimnym lub na ciepłym silniku: zawsze kiedy wciskam sprzęgło następuje wahnięcie obrotów 800->1000->800 podobnie zawsze kiedy puszczam sprzęgło, także następuje wahnięcie obrotów 800->1000->800. Nigdy, w żadnym aucie nie spotkałem się z taką sytuacją, aby operowanie sprzęgłem na biegu jałowym miało jakikolwiek wpływ na obroty silnika. Może w to jakaś nowinka techniczna, a może jakaś wada. Pytam, bo zamierzam wybrać się do ASO. Z góry Dziękuję za opinie i porady!
  3. tomaszzz

    kupno pandy

    > samochody. Jest tutaj ktoś kto ma diesla w pandzie? Witam. Ja od 2010 r. mam Pandę 1.3 MTJ 2005 r. Aktualnie 213 tys. przebiegu. Zamierzałem ją nawet ostatnio sprzedać ale jak widać nadal pomykam bo mało pali i ma klimę. Codziennie spod Grójca do Warszawy i z powrotem (w sumie ok. 120 km) - spalanie 4.2/100. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć na trasie to 3.1/100. Ale w trakcie eksploatacji musiałem też trochę dołożyć, np. na początku wymiana pompy wtryskowej (korozja) i jednego wtrysku (lał). Jak masz pytania, postaram się odpowiedzieć. Pzdr.
  4. > Poduszka skrzyni ma za zadanie łagodzić właśnie uderzenia przenoszące się na układ napędowy. U mnie > poduszki ok, wszystko ok a właśnie tek jest. Stojąc, wrzucając 1 i gwałtownie puszczając > sprzęgło (szarpiąc silnikiem, ale żeby nie zgasł) też szarpie i stuka? Tak, też szarpie i stuka. Ale najbardziej irytujące jest to szarpnięcie po nagłym puszczeniu gazu szczególnie na 1 i 2 biegu. Jeśli to nie poduszki, to co jest przyczyną?
  5. > poduszka skrzyni jest właśnie najważniejsza Dzięki za potwierdzenie sugestii dot. poduszki sprzęgła. Sprawdzę to. A właściwie jaką rolę spełnia poduszka sprzęgła?
  6. > Może to być wyłącznik sprzęgła Być może. Mogę dodać, że samo sprzęgło jest już na ukończeniu (przejechane na nim ok. 115 kkm - jak na Fiata to niezły wynik:)
  7. > szansa na poduszke pod skrzynia Tego jeszcze nie sprawdzałem ale zastanawiam się czy przyczyną może być kwestia elektroniki, np. układ wtryskowy, pompa paliwa, czujnik położenia pedału gazu...
  8. > A poduszki są całe? Warsztat, w którym serwisuje zasugerował poduszki silnika jako przyczynę problemu. Zostały wymienione dwie - faktycznie zniszczone, ale był to tylko skutek, a nie przyczyna. Po wymianie poduszek objawy są takie same, tylko stuki silnika o poduszki łagodniejsze, bo poduszki nowe.
  9. Witam, W jednym z moich aut (Panda 1.3 MTJ) podczas jazdy, po nagłym odpuszczeniu pedału gazu następuje gwałtowne szarpnięcie (zwolnienie) jakby auto miało za chwilę stanąć - słychać wyraźne uderzenie silnika o poduszkę. Oczywiście im wyższy bieg tym to szarpnięcie jest słabsze. Dla porównania w Focusie 1.6 16V odpuszczenie pedału gazu podczas jazdy na dowolnym biegu daje efekt praktycznie niezauważalny: szarpnięcia nie ma, a auto łagodnie zwalnia wskutek hamowania silnikiem. Myślę, że w Pandzie jest coś nie tak, tylko co? Może ktoś miał podobne doświadczenia. Proszę o opinie i z góry Dziękuję i Pozdrawiam.
  10. > Z czego to może być wyciek i na ile to poważne? Mam Pandę 1.3 Multijet 160 kkm 2005. Moje doświadczenia w temacie są takie, że to co wydaje się być olejem silnikowym w miejscu wycieku może być olejem napędowym cieknącym z nieszczelnej pompy wtryskowej wysokiego ciśnienia - przerabiałem to przy przebiegu ok. 90-100 kkm. Musiałem regenerować (uszczelniać) pompę - koszt ok. 450 zł. Pzdr.
  11. tomaszzz

    1.3 MJT - wady/zalety

    Jeżdżę taką Pandą 2005 r. od ponad 2 lat - aktualny nalot 148kkm. W kwestii silnika miałem problem z układem wtryskowym, konkretnie: - wymiana pompy wtryskowej na używaną, a następnie uszczelnienie (oryginalna skorodowała i ciekła) - koszt w sumie ok. 800 zł., - wymiana jednego z wtryskiwaczy + czyszczenie pozostałych - koszt w sumie ok. 1000 zł. Pzdr.
  12. Grand Scenic II 1.9dci 120KM Exception 2005. Witam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.