Jump to content

Krisker

użytkownik
  • Content Count

    2610
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    1d 3h 27m 49s

Community Reputation

63 Normalny

About Krisker

  • Rank
    weteran

Profile Information

  • Name
    Krzysiek
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Recent Profile Visitors

1058 profile views
  1. Po wymianie amorów problem zniknął. Stary amortyzator miał bardzo duży luz promieniowy i chyba uszkodzony zaworek bo tłumienie na ściskanie działało, ale powrót był natychmiastowy bez żadnych oporów. Maras miał rację
  2. W tym aucie nie da się założyć źle poduszki.
  3. U mnie układ kierowniczy na pewno nie jest przyczyną... Pojadę dla świętego spokoju na szarpaki, a jak nic nie wykaże, to amory do wymiany. Nic innego nie zostaje.
  4. Amory fabryczne, przebieg nieznany... Tłumią dobrze, chociaż nie wyglądają na nowe.
  5. Jest sobie auto ze standardowym mcphersonem z przodu. I stuka. Stuka prawa strona głównie na lewych zakrętach. No i jest zagadka, bo wykluczone zostały: - układ kierowniczy (przy odłączonej końcówce stuk nadal występuje) - sworzeń i tuleje wahacza (nowy OE) - poduszka amortyzatora (nowa) - łącznik stabilizatora - łożysko (stuk jest tylko przy ruchu góra-dół) - śruba centralna/przegub Łatwiej stuk odtworzyć na postoju, jeśli auto zostało opuszczone z podnośnika i koło jest naprężone-podwinięte do wewnątrz. Naciskając wtedy nogą na górną (i tylko na górną) część opony następuje dość głośny pojedynczy stuk. No zostaje chyba tylko amortyzator, ale jak trzymam za sztycę tuż przy jej wyjściu to w tym miejscu ruchu nie ma. Czy możliwe jest, żeby luz był niżej w amortyzatorze, mniej więcej przy dolnym końcu sztycy? Dodam, że jak koło jest całkiem uniesione, to stuknięcia nie da się odtworzyć.
  6. Po czyszczeniu i ustawieniu tarczy względem piasty, udało się uzyskać bicie na zimnym 0,015mm. Na chwilę założyłem wcześniejszego boscha i tam nie dało się zejść poniżej 0,07mm. Na razie zrobiłem jedną stronę. Zobaczymy, co uda się osiągnąć po drugiej. W Olsztynie toczenie 100zł/szt. Tarcza Mikody 170zł, Bosch 300zł /szt. Mam nadzieję, że się uda ułożyć to, co mam.
  7. Normalne też biły (boshe), ale przynajmniej symetryczne były...
  8. 6000km temu założyłem tarcze hamulcowe wentylowane Mikoda. Nie przyszło mi do głowy, żeby je oglądać jakoś wnikliwie przed montażem. No i ok. 1000km temu zaczęły bić (na początku było OK). Biją bardzo mocno. Dzisiaj zdjąłem jedną z tarcz i zauważyłem, że jest krzywa, ale w dość nietypowy sposób: grubość na całym obwodzie jest prawidłowa (zużycia brak, grubość nominalna jak dla nowej tarczy), ale części robocze (te po obu stronach otworów wentylacyjnych) są różnej grubości w różnych miejscach. Różnice sięgają 2mm, czyli np. wewnętrzna część robocza ma w jednym miejscu 9mm, a zewnętrzna 11mm. Istnieje miejsce na tarczy, gdzie obie strony są równe. Przykład narysowałem na zdjęciu. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Przecież to oczywiste, że taka tarcza po rozgrzaniu będzie biła, bo ilość "mięcha" się różni i inaczej będzie pracować. Aż dziwne, że na początku to jakoś działało.
  9. Po wytrasowaniu bez problemu.
  10. To chyba standardowa zasada bezpieczeństwa dla narzędzi, w których coś tnącego się szybko obraca. Tak samo jest np. w piłach łańcuchowych.
  11. To nie kwestia Allegro, tylko jakości LM, TRW itd. Niestety w ostatnim czasie jakość zamienników tych producentów spadła drastycznie. Zarówno kupowanych na Allegro, jak i w lokalnej hurtowni. Kiedyś sworznie i tuleje spod znaku LM to była najwyższa półka. Teraz to to samo co Delphi, czy Febi lub inny pakowacz.
  12. Mam przedlifta z tym samym silnikiem i to bardzo udane i bardzo praktyczne auto. Ja go bardzo lubię, a żona uwielbia. Nie wiem, czy nie powinienem być zazdrosny
  13. U mnie były podobne objawy i ostatecznie okazało się, że to czujnik ciśnienia. Po otwarciu wlot do czujnika był mokry (skropliny). Po wymianie wróciło do normy.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.